Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienellä paikkakunnalla lauantai-iltana, ei nuoria missään!

Vierailija
19.10.2024 |

Olen vierailulla sukulaisellani pikkupaikkakunnalla. Kävin juuri kaupassa (siinä kylän ainoassa) ja ajoin kunnan keskustan läpi. Missään ei näkynyt nuoria aikaa viettämässä. Olen itsekin ns maalaispaikkakunnalta kotoisin, ja minun nuoruudessani kokoonnuttiin kylän keskustaan viikonloppuiltaisin nuorisotiloille ja ulos aikaa viettämään. En nyt ihannoi sitä alkoholin käyttöä mitä jotkut harrasti, mutta suurin osa oli kyllä fiksusti liikkeellä tapaamassa kavereita, kuuntelemassa esiintyviä bändejä, ajelemassa mopoilla jne. Tuli ihan surullinen olo kun mietti tämän hiljaisen kunnan nuoria, heitä on ehkä kourallinen jäljellä eikä mitään tapahtumaa ole enää kannattavaa järjestää? Kylän keskustasta palvelut yksi toisensa jälkeen loppuneet ja ns valot on jo sammutettu. Ei varmaan monikaan nuori jää tänne paikkaan aikuistuttuaan asumaan. Montakohan lasta täällä syntyy kymmenen vuoden päästä. Kuolevat kylät saa aikaan haikean olon. Mutta maailma muuttuu. 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolevat pikkupaikkakunnat pitäisi tappaa nopeammin ja vähemmällä kipuilulla. Kunnalliselle armomurhalle on tilausta.

Vierailija
2/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä juodaan piilossa alkuilta ja sitten kaikki lähtee 22-00 lähikuppilaan haastamaan riitaa loppuyöksi. Trust me olen asunut pienellä paikkakunnalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret muuttavat tuollaisista kuppaisista kylistä pois niin pian kuin mahdollista. 

Vierailija
4/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne näin aikaisin mihinkään lähde. Ensin otetaan pohjat jossain navetan vintillä tms. 

Vierailija
5/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on netissä.  Pelaavat ja chattailevat siellä.

Vierailija
6/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy jossain ABCilla eiköhän ne siellä istu. 

Vierailija
7/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ne istuu omissa huonessaaan snäppäilemässä ja slaidaamassa deeämmää. 

Vierailija
8/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on liian kylmä herrantertuille. Ei ne siellä pysty hengailemaan. Älypuhelimestakin voi hyytyä akku, kun on niin kylmä. 

Vierailija
9/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä se elämä muuttui aika tavalla sen jälkeen kun auto keksittiin. Niitä on ihan maaseudunkin nuorilla. Ei enää mennä niitylle keinumaan, niinkuin ap:n nuoruudessa. :DDDD

Vierailija
10/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä juodaan piilossa alkuilta ja sitten kaikki lähtee 22-00 lähikuppilaan haastamaan riitaa loppuyöksi. Trust me olen asunut pienellä paikkakunnalla

Not, meillä se lähis ja ainut meni kiinni tyyliin 22 ja seuraavaan lähikuppilaan matkaa olikin sitten 25km. No säästy rahat ja hengailtiin keskenään:)

Vierailija
11/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kylän kuolema olisi jotenkin huono asia?

Vierailija
12/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme pikkupauikkakunnalla. Kun esikoinen oli lukioikäinen ja halusi "ulos", niin tietenkin meni isoon naapurikaupunkiin., Koska bussit kulkivat huonosti, joutui joskus kävelemään 8 km kotiin yöllä.

Ei täällä ulkona ole kuin jotkut heikomman aineksen lapset. 

Vierailija
13/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pieneltä paikkakunnalta, ja minusta on vain hyvä asia jos sellaiset kuihtuvat pois. Järkevän tekemisen puute on valtava. Alkoholinkäyttö oli aivan sairasta ja monet aloittivat nuorena, jopa 11-vuotiaana. Pahinta kuitenkin oli, miten joku 14-vuotias tyttö saattoi seurustella 26-vuotiaan amiksen kanssa.

Kun menin lukioon kaupunkiin, niin minulle valkeni ettei juuri kukaan ole vielä käyttänyt alkoholia eikä edes kiinnosta. Nuoret seurustelivat itsensä ikäisten kanssa. Kun on harrastuksia ja järkevää tekemistä, ei kokoonnuta kylän keskuksiin tekemään tyhmyyksiä. 

Vierailija
14/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pieneltä paikkakunnalta, ja minusta on vain hyvä asia jos sellaiset kuihtuvat pois. Järkevän tekemisen puute on valtava. Alkoholinkäyttö oli aivan sairasta ja monet aloittivat nuorena, jopa 11-vuotiaana. Pahinta kuitenkin oli, miten joku 14-vuotias tyttö saattoi seurustella 26-vuotiaan amiksen kanssa.

Kun menin lukioon kaupunkiin, niin minulle valkeni ettei juuri kukaan ole vielä käyttänyt alkoholia eikä edes kiinnosta. Nuoret seurustelivat itsensä ikäisten kanssa. Kun on harrastuksia ja järkevää tekemistä, ei kokoonnuta kylän keskuksiin tekemään tyhmyyksiä. 

Hym, tähän ei voi muuta sanoa.. lukiolaisissa on tulevaisuus. 

Vierailija
15/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on netissä.  Pelaavat ja chattailevat siellä.

Ja kaikki muutkin tekee samoin 2024. Jokapaikassa länsimaita.

Vierailija
16/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki roikkuvat nykyään netissä. Kukaan ei notku kaupungilla, p-ralli ei pyöri. Tavallaan vähän surullista. Aikoinaan oli nuoruudessa 'säpinää'.

Vierailija
17/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme pikkupauikkakunnalla. Kun esikoinen oli lukioikäinen ja halusi "ulos", niin tietenkin meni isoon naapurikaupunkiin., Koska bussit kulkivat huonosti, joutui joskus kävelemään 8 km kotiin yöllä.

Ei täällä ulkona ole kuin jotkut heikomman aineksen lapset. 

Miksi teitte tuon esikoiselle? Oikeasti mikä ihmisiä vaivaa.

Vierailija
18/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nyt olisi muutoksen aika, kaikenlainen hengailu, mopoilu, juominen jne. on turhanpäiväistä, eikä niistä nuorelle ole eväiksi tulevaisuudelle. Aikuiset voisivat ohjata lapsiaan enemmän, eikä niin että koulu kasvattaa, lapset kasvattaa ja yhteiskunta kasvattaa. Miksei nuorille tarjota mahdollisuuksia kehittää itseään, eivätkö vanhemmat osaa enaa keksiä vaihtoehtoja?

Vierailija
19/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne nuoret on lähteneet jo peruskoulun jälkeen muualle opiskelemaan kun ei ole täällä enää kuin lukio, amiksessa lähihoitsu ja metsurilinjat. 

Vierailija
20/44 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nyt olisi muutoksen aika, kaikenlainen hengailu, mopoilu, juominen jne. on turhanpäiväistä, eikä niistä nuorelle ole eväiksi tulevaisuudelle. Aikuiset voisivat ohjata lapsiaan enemmän, eikä niin että koulu kasvattaa, lapset kasvattaa ja yhteiskunta kasvattaa. Miksei nuorille tarjota mahdollisuuksia kehittää itseään, eivätkö vanhemmat osaa enaa keksiä vaihtoehtoja?

Ja mitähän ne vaihtoehdot ovat kylällä, jossa on yksi ruokakauppa ja joku kapakka sen lisäksi? Kerro ihmeessä, kun olet niin paljon parempi kuin vanhemmat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi