Laura, 43, tienaa 70000 vuodessa, mutta rahat eivät riitä En pysty tekemään mitään
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010756300.html
Räpyttäminen varmaan on raskasta noilla ripsillä!
Kommentit (667)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärtänyt sitä, että suri aikuiskoulutustuen lakkautusta. Eihän tällä olisi ollut varaa kuitenkaan jäädä pois töistä aikuiskoulutustuen varaan, kun ei pärjää nykyisilläkään tuloilla. Vai jäikö multa jotain ymmärtämättä?
Se kyllä olis mahdollistanut sen että ei olis pakko käydä töissä. Aina olen ollut kova tekemään töitä, vuositulot olleet väliin 54-101 t. En ymmärrä tätä tuloista vouhotusta. Jokainen ymmärtää että mitä enemmän tienaa niin sitä enemmän maksaa veroja. Niin se vaan menee.
Nyt en minäkään ymmärtänyt... Siis pelkällä aikuiskoulutustuella olisit pystynyt maksamaan tuon asunnon kulut + muut menot?
-eri
Vierailija kirjoitti:
70 donaa. Paljonko niiden pitää vielä saada lisää liksaa että ovat tyytyväisiä.
Luetun ymmärtämistä kehiin. Kaikki ei voi tehdä ympäri vuorokauden töitä. Joka työssä tienaa, jos nukkuu 6h/vrk ja on muullon työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hoitoalan palkat on jääneet niin alhaisiksi, ettei niillä elä". T. 68 tonnia vuodessa ansaitseva
Tekee ylitöitä ihan tolkuttomasti ja välillä on töissä ympäri vuorokauden eri työnantajilla.
Kadehdi nyt sitäkin saatana.
Joo, kieltämättä vähän kateeksi käy, kun on edes mahdollisuus tehdä ylitöitä. Palkkaan on siis mahdollista vaikuttaa aika paljon. Eikä se palkka alunalkaenkaan ihan oikeasti niin huono ole.
t. Kaupan alan ammattilainen 15v kokemuksella 14,16e tunti.
Feel u. Olin kaupassa ennen töissä. Ikinä ei palkka ylittänyt 2 t kk.
Vierailija kirjoitti:
Ihanat ripset. Mistä tollaisia saa?
Sara Lashes <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärtänyt sitä, että suri aikuiskoulutustuen lakkautusta. Eihän tällä olisi ollut varaa kuitenkaan jäädä pois töistä aikuiskoulutustuen varaan, kun ei pärjää nykyisilläkään tuloilla. Vai jäikö multa jotain ymmärtämättä?
Se kyllä olis mahdollistanut sen että ei olis pakko käydä töissä. Aina olen ollut kova tekemään töitä, vuositulot olleet väliin 54-101 t. En ymmärrä tätä tuloista vouhotusta. Jokainen ymmärtää että mitä enemmän tienaa niin sitä enemmän maksaa veroja. Niin se vaan menee.
Se tuki olis ollu aika hyvä. Siihen ei kait saa montaa vuoroa tehdä ni olishan se nyt tuntunut melkein jo lomalta.
Nyt en minäkään ymmärtänyt... Siis pelkällä aikuiskoulutustuella olisit pystynyt maksamaan tuon asunnon kulut + muut menot?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähiönhoitaja tekee tuon palkan helposti pelkillä viikonloppukeikoilla. 18*16*3*2*4*12 = 82 944€ /v.
Peruspalkka 18 euroa, niin viikonloppuna kahta vuoroa (ilta+yö esim) peräkkäin tekemällä tekee tuon rahan helposti
Sitten viisi päivää lomaa ja sama uudestaan niin ei ole paha homma ollenkaan.
Ei olekaan. Mulla on kiva työyhteisö ja hyvä palkka -siis tuo 63tonnia/v - mutta en kieltäydy jos palkkaani korotetaan. Silti en ymmärrä miksi rummutetaan että hoitajilla on huono palkka.
Omasta mielestäni mulla on kohtuullisen hyvä palkka.
Koska normaalisti lähihoitaja ei todellakaan tienaa 63 000€ vuodessa. Suurin osa tienaa paljon vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä matikalla saisin omani takaisin. Asunto oli 188, remontti 90 t. Sisäremontit 35 t ja kodinkoneet plus lainojen korkosuojat. Naapuri on omaansa yli vuoden huonolla menestyksellä myynyt. Ja asuntoni oli myynnissä ennen remonttia, sitä kävi kymmenet pariskunnat katsomassa, osa montakin kertaa. 1 ala-arvoinen tarjous. Toisaalta haluaisin nähdä, kun tämä minulle asunnon kaupannut välittäjä sen nyt myisi.
Se, että moni kävi katsomassa moneenkin kertaan ja yksi antoi ala-arvoisen tarjouksen kertoo siitä, että tiesivät millaiset remontit sinne on tulossa. Oletko tietoinen millä hinnalla naapurisi asuntoaan myy?
Alunperin 319 t. Nyt 294 eikä mene. Veikkaan että joku 260 ni menisi.
Asunto menee kaupaksi, kun hinta on oikea.
En nyt jaksa etsiä tästä ketjusta sitä missä ihmeteltiin kun Laura harmittelee aikuiskoulutustuen loppumista ja muilla menee lainaukset taas miten sattuu.
Jos Laura saisi aikuiskoulutustukea, niin hän voisi tehdä vähemmän töitä ja keskittyä paremmin opintoihin. Lauran tuloilla aikuiskoulutustuki olisi melkoisen hyvä. Lisäksi tulossa on palkattomia harjoitteluita joiden aikana on vaikea tehdä lisäksi töitä monessa eri paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ostaa 70-luvulla rakennetun kämpän, eikä ymmärrä että asiat mitä ei ole remontoitu, pitää piakkoin rempata, saa ihan itseään syyttää.
Eihän näistä asioista paljon mediassa puhutakaan.
Selvästi ei riittävästi, kun papereihin ei voi luottaa. Onneksi on mustaa valkoisella maalauksesta. Ei kukaan osta asuntoa, mihin tulee puolet sen silloisesta arvosta kustantava remontti. Jokainen ymmärtää mitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähiönhoitaja tekee tuon palkan helposti pelkillä viikonloppukeikoilla. 18*16*3*2*4*12 = 82 944€ /v.
Peruspalkka 18 euroa, niin viikonloppuna kahta vuoroa (ilta+yö esim) peräkkäin tekemällä tekee tuon rahan helposti
Ei olekaan. Mulla on kiva työyhteisö ja hyvä palkka -siis tuo 63tonnia/v - mutta en kieltäydy jos palkkaani korotetaan. Silti en ymmärrä miksi rummutetaan että hoitajilla on huono palkka.
Koska normaalisti lähihoitaja ei todellakaan tienaa 63 000€ vuodessa. Suurin osa tienaa paljon vähemmän.
Ei pelkällä perus päivätyöllä tienaakaan. Pitää tehdä lisä -ja bonus vuoroja, iltaa, yötä, viikonloppua.
Ennen joulua tulee potkulaki. Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa ja omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen joulua tulee potkulaki. Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa ja omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
No tämä ei liity mitenkään tähän keskusteluun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä tienaa kolmivuorotyössäkään tuollaisia summia jos ei tee ihan älyttömästi ylitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
68 tonnia vuodessa tarkoittaa n. 35 tuhannen euron koostumista ylitöistä. Käytännössä puolet. Siinä saa asua työpaikalla. Ei käy kateeksi. Toivon hänelle kaikkea hyvää. Toivottavasti umpisolmu aukeaa. Tänne kommentoiville ivallisille luusereille minä sanon että painukaa v ittuun.
Jos kuukaudessa menee rahaa reilu 2000€ vielä asumisen päälle, kyse on jo valinnoista. Niitä karsimalla ei tarvitsisi raataa, kuten nyt.
Mistä oikein keksit noita? 68 000 euroa vuodessa tarkoittaa, että jutussa mainittujen asumiskulujen jälkeen rahaa jää muuhun alle 2000 euroa, ei yli.
Luetusta jutusta: Laura, 43, tienaa 70000 vuodessa
"Kuluni ovat nelisen tonnia kuussa."
-Kun Järvinen laskee kaikki asuinkulut vakuutu
Elämä on kalliimpaa, jos talous on pystytetty heikoille perustuksille. Erilaisiin ylimääräisiin uottoihin saa kulumaan sievoisen summan, jos yrittää hyppiä portaiden yli, vaikka pankkitillä ei ole siihen katetta.
Ylitöissäkin on se huono puoli, että ajanpuute pakottaa ostamaan kaiken muun valmiina.
Siis miten kehtaakin valittaa tämän päivän Suomessa. Droppaa entisestään myötätunto palkasta valittavia hoitajia kohtaan..
Vierailija kirjoitti:
Siis miten kehtaakin valittaa tämän päivän Suomessa. Droppaa entisestään myötätunto palkasta valittavia hoitajia kohtaan..
Mistä teitä idi ootteja riittää? Ei osata lukea tekstiä. Normaalisti lähihoitaja EI todellakaan tienaa noin paljon vaan tuohon vuosiansioon pitää tehdä ihan helvetisti töitä. Jutussa lukee erittäin selkeästi, että Laura tekee töitä monessa eri paikassa. Jos tekisi yhdessä paikassa ihan normaalia työmäärää, niin ei edes kolmivuorossa pääsisi lähellekään tuota vuosiansiota.
Vierailija kirjoitti:
Kovat tulot vanhusten vaippojen vaihdosta. Ei ihme, että Suomi vajoaa.
Sinne kokeilee itse. Heh, tuskin sinusta oikeasti olisi siihen hommaan sekuntiakaan. Siellä voi olla 15-30 muistisairasta sun vastuulla öisin.
Suurin osa täältä ei pärjäisi edes 2 sellaisen kanssa.
Huomaa suomalaisen kateuden. Voin meinaan vannoa, että 70k vuodessa hoitajana vaatii jotain ihan muuta ku kotisohvalta kirjoittelua. On varmasti 6 päivää viikossa töissä ja liki kaikki vuoden sunnuntait. Viikkotunteja varmaan 60h joka viikko. Saa suorittaa perässä.
Tekee töitä monessa eri paikassa. Yhtälailla samoin voi tehdä kaupan alalla.