Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laura, 43, tienaa 70000 vuodessa, mutta rahat eivät riitä En pysty tekemään mitään

Vierailija
19.10.2024 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010756300.html

Räpyttäminen varmaan on raskasta noilla ripsillä!

Kommentit (667)

Vierailija
521/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmettää tämä HOITO- JA pääomavastike sekä vesimaksu ponnahtivat noin 411 eurosta 952 euroon, eli antaisi ymmärtäö, että ainakin iso osa remonteista on yhtiölainaa. Mitä se 90k€ remppalaina sitten on? Asuinkulut yht. 1700€ ja kaikki kulut 4000€. 

melkoiset juoksevat kulut lähihoitajalla.. 2700€ jos tossa olisi vaikka 1000€ yhteensä muiden lainojen lyhennystä niin silti vielä 1700€/kk.

huh mitkä menot. Tässä on nyt taidettu elää pahasti yli varojen ja nyt syytetään kaikesta taloyhtiötä.

Vastike oli ennen remppaa 411, nyt se on tarkalleen 390. Loput yhtiölainaa. Vesimaksujen kanssa noin t. Asuntolaina 600 e. Kotivakuutus, terveysvakuutukset *3, henkivakuutus, autolaina, autovakuutus *2 ( toisessa vain liikenne, toisessa kaikki ), autoverot *2, puhlaskut*3, netti, Sisäremppa laina, luottokortti, sähkö ja siirto, ruoka niin siinäpä se.

Eli eletään kuin miljonääri. Joillekin ei riitä minkäänlainen rahamäärä.

Vierailija
522/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten kehtaakin valittaa tämän päivän Suomessa. Droppaa entisestään myötätunto palkasta valittavia hoitajia kohtaan..

Mistä teitä idi ootteja riittää? Ei osata lukea tekstiä. Normaalisti lähihoitaja EI todellakaan tienaa noin paljon vaan tuohon vuosiansioon pitää tehdä ihan helvetisti töitä. Jutussa lukee erittäin selkeästi, että Laura tekee töitä monessa eri paikassa. Jos tekisi yhdessä paikassa ihan normaalia työmäärää, niin ei edes kolmivuorossa pääsisi lähellekään tuota vuosiansiota. 

Todella helppoa ja kevyttä tuon Lauran työ on kerta hän noin jaksaa "paiskia" töitä. Hän ei takuulla tee mitään normaaleja lähihoitajan töitä.

Kerron nyt kolmannen kerran tähän ketjuun mun työkaverista joka tekee jatkuvasti töitä miehensä kämmäilyjen vuoksi. Tekee töitä vanhus- ja vammaispuolella eli ei mitään kevyttä työtä. Kaikki lomat ja vapaat meidän työpaikalta hän on töissä muualla. Yhdessä paikassa aamussa ja toisessa paikassa illassa tai tekee yhdessä paikassa pitkän päivän. Hänestä näkee, että on todella väsynyt, mutta pakko vain jaksaa että on rahaa miehen velkoihin ja elämiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastike oli ennen remppaa 411, nyt se on tarkalleen 390. Loput yhtiölainaa. Vesimaksujen kanssa noin t. Asuntolaina 600 e. Kotivakuutus, terveysvakuutukset *3, henkivakuutus, autolaina, autovakuutus *2 ( toisessa vain liikenne, toisessa kaikki ), autoverot *2, puhlaskut*3, netti, Sisäremppa laina, luottokortti, sähkö ja siirto, ruoka niin siinäpä se.

Tässähän se tulikin. Mihin helvettiin YKSI aikuinen tarvitsee 2 autoa, ja miksi se luottokortti on höylätty tappiin -> talousvaikeudet ovat TÄYSIN omaa typeryyttään hankittuja. Ja tuossa tilanteessa henkivakuutuskin on karsittavissa oleva kulu, ja netti myös jos on kerta jo puhelinliittymiä 3. 

Onko sulla lapsia? Yleensä niillekin hankitaan liittymät. Teetkö työsi autolla? Mä teen. Mun eka auto on 25 v vanha, mutta toimii ja vie paljon vähemmän bensaa kun toinen. Olen sen lahjaksi aikanaan saanut niin autoverotus ei oo mun vika. Liikennevakuutus on 70 e vuosi. Niin silloin on vaan järkevää tehdä työajot sillä. Toisesta luopuisin mutta se on vähän hankalaa. Sen hankin kun toiseen tuli vika jota korjattiin kauan. Joka edelleen välillä vaivaa. Luottokortti ei ole tapissa. Sitä lyhentelen kykyni mukaan. Myöskään sisäremppa ja kodinkoneet ei olleet ilmaisia. Niihin menee isompi summa.

Vierailija
524/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pystyy tekemään eli myy asunnon pois. Jos jää siitä velkaa, niin vähemmän se on kuin tuo iso velka. Mutta kun hän ei halua, niin ei voi mitään.

Vierailija
525/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se tulikin. Mihin helvettiin YKSI aikuinen tarvitsee 2 autoa, ja miksi se luottokortti on höylätty tappiin -> talousvaikeudet ovat TÄYSIN omaa typeryyttään hankittuja. Ja tuossa tilanteessa henkivakuutuskin on karsittavissa oleva kulu, ja netti myös jos on kerta jo puhelinliittymiä 3. 

Onko sulla lapsia? Yleensä niillekin hankitaan liittymät. Teetkö työsi autolla? Mä teen. Mun eka auto on 25 v vanha, mutta toimii ja vie palj

Että jättäis henkivakuutuksen maksamatta? Ootko tosissas?

Vierailija
526/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin pystyy tekemään eli myy asunnon pois. Jos jää siitä velkaa, niin vähemmän se on kuin tuo iso velka. Mutta kun hän ei halua, niin ei voi mitään.

Naapuri myynyt omaansa yli vuoden. Niin kerroppa miten minä myyn. Välittäjä kyllä tämän tarjoutui ilmaiseksi tekemään. Sitten vielä kun tulevat vastaan sisärempoissa ja korkosuojausta niin olen valmis neuvottelemaan. Muuten mennään käräjille.

Vierailija
527/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla lapsia? Yleensä niillekin hankitaan liittymät. Teetkö työsi autolla? Mä teen. Mun eka auto on 25 v vanha, mutta toimii ja vie palj

Et tarvi NETTIÄ JA PUHELINLIITTYMÄÄ. TOinen riittää.

Tekosyitä tuohon ylikulutukseen kyllä selkeästi riittää. Vastuuta OMISTA valinnoista ei olla valmiita ottamaan. Kuka helvetin idootti ostaa VELALLA auton koska "auton on korjaamolla". Sijaisauto olisi tullut VARMASTI halvemmaksi.

Kyllä minullakin on velkaa, mutta sitä on vain sen verran että aina pääsen siitä alle viikossa eroon.

Vierailija
528/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Siinä ei ollut mitään mainintaa näistä tulevista remonteista. Kaupat olisi jäänyt tekemättä aivan varmasti, jos tieto olisi ollut. Talon ulkopinta oli halkeillut ja maalaus,sekä pari päätylaudan vaihtoa oli välittäjän ja myyjien vastaus. Ikkunoiden vaihtoa harkitaan samalla. Lopputulos täydellinen peruskorjaus. Asuttiin siis raksatyömaalla vuorotöitä tekevänä ja sain niskaani 90 t lisälaskun.  Minulle sopisi vaikka heti kaupan purku. Käsittelyä olen odottanut kauan ja näyttää aika vain pitenevän. Tässä kun katselee ihmisten kommentointia niin ei voi kuin ihmetellä. Ilmeisesti monen mielestä on ok että korjaukset vaan nyt tulee jonkun maksettaviksi vaikka siinä samalla tuhotaan sen ihmisen elämä. Ei tarvii ihmetellä miksi koko maailman tilanne on näin että kaikki maksatetaan muilla, kuten sähkö kaupoissa on käynyt. Minulle ei käy tälläinen toiminta ja aion oikeuksistani

Olen Laura. Siellä PTS:sa ei ollut kuin julkkari. Ja maininta ehkä ikkunoista ja ovista. Muut puuttui. Sillä uskalsin ostaa. Isä kävi katolla ja muuten katseli miltä paikat näyttää. Näki ongelmaksi putket välikatossa, siihen otin erillisen putkivakuutuksen. Useamman asunnon putket oli täällä rempattu ja muut siinä yhteydessä tutkittu. Pariin eri otteeseen. Ei tarvetta rempata. Sillä se remontin laajuus ja hinta tuli puun takaa.Sähköistä ei mitään mainintaa. 

Vierailija
529/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä henkilö voisi hakea Raharemontti-ohjelman toiselle kaudelle.

Vierailija
530/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla lapsia? Yleensä niillekin hankitaan liittymät. Teetkö työsi autolla? Mä teen.

Aa meinaat että olisin pitänyt sijaisautoa 12 kk kun tarvitsen autoa töissä koko ajan. Ja itse olisin senkin maksanut kun noissa vanhoissa autoissa ei sellasta mahdollisuutta ole. Että ihan huvikseen meinaat että jouduin uuden auton hankkiin?

Vierailija
531/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aa meinaat että olisin pitänyt sijaisautoa 12 kk kun tarvitsen autoa töissä koko ajan. Ja itse olisin senkin maksanut kun noissa vanhoissa autoissa ei sellasta mahdollisuutta ole. Että ihan huvikseen meinaat että jouduin uuden auton hankkiin?

Ja idiootti vaan alkaa kaivaan kuoppaansa syvemmäksi. Kuka helvetin idiootti korjauttaa 25 vuotta vanhaa autoaan 12 kk.? Kyllä siitä tuolloin LUOVUTTAISIIN. 

Vierailija
532/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tekee kovasti ylitöitä!297

Vierailija
533/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri myynyt omaansa yli vuoden. Niin kerroppa miten minä myyn. Välittäjä kyllä tämän tarjoutui ilmaiseksi tekemään. Sitten vielä kun tulevat vastaan sisärempoissa ja korkosuojausta niin olen valmis neuvottelemaan. Muuten mennään käräjille.

Naapuri pyytää ylihintaa. Ei sillä.ole vaikutusta siihen, voitko itse myydä.

Vierailija
534/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä todellisuudessa tää muikkeli oikein elää? Ei tossa ole mitään saumaa tai perusteita kaupanpurkuun. Kustannusten nousu ei ole myyjän vika eikä se ettei mimmi osaa budjetoida. 70te vuosituloilla selviää enemän kuin hyvin jollei törsää joka senttiä bilettämiseen tai shoppaile pakonomaisesti satasilla joka viikko. 

- Lehden mukaan Lauran elämisen kokonaiskulut on 1700e/kk. Tämä sisältää asumisen, lainanhoitokulut, uuden remonttilainan, sähkön, vakuutukset, auton kulut, ruoan jne. Laura pistää haisemaan 4000e/kk joten mihin menee 1300e? Joka kuukausi? Suurella osalla ei jää elämiseen edes puolta tuosta ja sillä pitää ruokkia koko perhe.

- 1970-luvulla rakennetussa yhtiössä on yleensä aika pian tunnetusti edessä putkiremppa ja sähkötyöt. Laura ei itse älynnyt ottaa asioista selvää eikä Lauran rakennusalalla työskentelevä isukki osannut huomioida tätä?

- Asunnon arvo on muutamassa vuodessa noussut 100t

Asumisen kulut on 1700 e kk. Sitten on sisäremonttilaina ja sen yhteydessä hankitut kodinkoneet, luottokorttilyhennys, autolaina, autoverot *2, v toinen auto 25 v vanha. Vakuutukset, koti, kasko, liikenne, henki, terveys *3, puhlaskut *3, netti, sähkö ja siirto. Ruoka, vesi. Niin missä näet kovasti ylimääräistä. 

Vierailija
535/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja idiootti vaan alkaa kaivaan kuoppaansa syvemmäksi. Kuka helvetin idiootti korjauttaa 25 vuotta vanhaa autoaan 12 kk.? Kyllä siitä tuolloin LUOVUTTAISIIN. 

Osaatko lukea? Mä teen jokaisen asiakasajon omalla autolla. Niin kauanko ajattelit että maksaisin sijaisautoa? 12 kk vai? Kun tarvitsen autoa koko ajan ja joka päivä. Vanha oli pajalla noin 3 viikkoa ja senkin jälkeen uudelleen. Missään nimessä en uutta autoa olisi halunnut kun en niistä tykkää.

Vierailija
536/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen joulua tulee potkulaki. Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa ja omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa. 

Tarkoittaa katastrofia vanhuksille. Hoitopaikat maksaa maltaita.

Eläkeensaajan asumistuki ei poistu omistusasunnostakaan. Yleinen asumistuki kylläkin. Ne ovat kaksi eri asiaa. Sitä paitsi eläkeläisillä asumistuki on normaalisti aika pieni tai he eivät saa sitä ollenkaan. Riippuu tietenkin paljon eläkkeen/eläkkeiden suuruudesta.

Vierailija
537/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten kehtaakin valittaa tämän päivän Suomessa. Droppaa entisestään myötätunto palkasta valittavia hoitajia kohtaan..

Mistä teitä idi ootteja riittää? Ei osata lukea tekstiä. Normaalisti lähihoitaja EI todellakaan tienaa noin paljon vaan tuohon vuosiansioon pitää tehdä ihan helvetisti töitä. Jutussa lukee erittäin selkeästi, että Laura tekee töitä monessa eri paikassa. Jos tekisi yhdessä paikassa ihan normaalia työmäärää, niin ei edes kolmivuorossa pääsisi lähellekään tuota vuosiansiota. 

Todella helppoa ja kevyttä tuon Lauran työ on kerta hän noin jaksaa "paiskia" töitä. Hän ei takuulla tee mitään normaaleja lähihoitajan töitä.

Kerron nyt kolmannen kerran tähän ketjuun mun työkaverista joka tekee

Jättäisi sen sian. Elämä on valintoja.

Vierailija
538/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumisen kulut on 1700 e kk. Sitten on sisäremonttilaina ja sen yhteydessä hankitut kodinkoneet, luottokorttilyhennys, autolaina, autoverot *2, v toinen auto 25 v vanha. Vakuutukset, koti, kasko, liikenne, henki, terveys *3, puhlaskut *3, netti, sähkö ja siirto. Ruoka, vesi. Niin missä näet kovasti ylimääräistä. 

Jos on oikeasti tiukkaa niin ylimääräistä on 

-toinen auto ellei molemmat

-ylimääräiset vapaaehtoiset vakuutukset

-kasko

-netti puhelinliittymien lisäksi.

-luottokorttilyhennykset, valitettavasti ne olet tuhlannut jo etukäteen, mutta veikkaampa että joka kuukausi teet lisää luottokorttilaskua.

et eritellyt paljon menee ruokaan mutta veikkaan että sielläkin valtavasti ilmaa.

Vierailija
539/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko lukea? Mä teen jokaisen asiakasajon omalla autolla. Niin kauanko ajattelit että maksaisin sijaisautoa? 12 kk vai? Kun tarvitsen autoa koko ajan ja joka päivä. Vanha oli pajalla noin 3 viikkoa ja senkin jälkeen uudelleen. Missään nimessä en uutta autoa olisi halunnut kun en niistä tykkää

Ensin sanot että se on 12 kk pajalla. Sit se olikin vain 3 viikkoa.. Koita nyt saatanan idiootti päättä kauanko siellä oli. Sijaisauton 3 viikoksi kyllä saa halvemmalla kuin uuden auton, ja samaten sille toiselle pätkällekin olisi saanut. Viimeistään silloin kun ostaa sen uuden auton siitä vanhasta olisi voinut luopua.

Vierailija
540/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron nyt kolmannen

Ei halua jättää pulaan ja yksin työkyvytöntä miestä jota rakastaa. Mies kyllä siinä kunnossa, että on ihme jos elää enää kovin kauan. En ole kehdannut kysyä työkaverilta, että onko osa veloista hänen takaamiaan ja siksi joutuu itse makselemaan niitä.