Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laura, 43, tienaa 70000 vuodessa, mutta rahat eivät riitä En pysty tekemään mitään

Vierailija
19.10.2024 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010756300.html

Räpyttäminen varmaan on raskasta noilla ripsillä!

Kommentit (667)

Vierailija
421/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveät noi botox huulet.

Huuliin ei laiteta Botoxia vaan täyteaineita.

Vierailija
422/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luettu. Nordeassa työskentelevä kiinteistönvälittäjä tuttu ne perkasi myös läpi. Näytti vihreää valoa. Lainavirkailija oli eri. Senhän takia koko pommi tuli täytenä yllätyksenä, kun julkisivuun olin hyvinkin varautunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä Laura tuota lainaa -painiketta äläkä vastaa -painiketta niin tiedämme mihin kysymykseen oikein vastaat.

Vierailija
424/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lukiko nuo kaikki tulevat remontit kuitenkin jossain paperissa?

Vierailija
425/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On luettu. Nordeassa työskentelevä kiinteistönvälittäjä tuttu ne perkasi myös läpi. Näytti vihreää valoa. Lainavirkailija oli eri. Senhän takia koko pommi tuli täytenä yllätyksenä, kun julkisivuun olin hyvinkin varautunut.

Eikö ihan oikeasti välittäjä kertonut, sinä kysynyt tai se rakennusalan ammattilainen vanhempasi osannut neuvoa kysymään putkiremontista? 70-luvun talo ja nyt eletään vuotta 2024. Putkiremontin oli PAKKO käydä edes jollain teistä mielessä. Jos ei ollut tehty, niin kyllä jonkun on täytynyt ymmärtää, että se on tulossa. 

Vierailija
426/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja ja tuollaiset vuositulot.. valtava määrä ylitöitä, kuten jutusta ilmenee. Turha hänelle irvistellä täällä, eipä elä sossun rahoilla ainakaan. 

Vierailija
427/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkänajan toimintasuunnitelmaa ei ollut olemassa, mutta kukaan ei kysynyt, että MIKSEI?? Kukaan ei kysynyt, että "milloinkas 50v täyttäneiden putkien remonttia aletaan suunnittelemaan?

Vierailija
428/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pispala on kyllä erinomaisella sijainnilla. Nainen tekee kovasti ylitöitä, harmi jos asiat menee plörinäksi nyt. Alunperin lainan lyhennys oli 600 euroa, mikä on todella pieni. Itsekin olen lähihoitaja ja voisin lyhentää 800 euroa kuukaudessa, kenties 900 jos haluaisin todella paljon sen asunnon ja sijainnin. Jäisi käteen vielä tonni.

Vierailija
429/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noita ripsiä räpsyttää nopeasti parikymmentä kertaa, niin voi koko ihminen nousta ilmaan.

Vierailija
430/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan noissa tamperelaisissa pienissä taloyhtiöissä jotain ongelmia muutenkin. Tiedän nimittäin erään tapauksen jolle kanssa putkiremppa tuli rivitaloyhtiössä yllättäen eteen kun kämppä oli vasta ostettu.

Miten kenellekkään voi putkiremppa tai ylipäätänsä mikään remppa tulla yllätyksenä? Jokaista asuntoa pitää remontoida ja putkia uusitaan 30-40 vuoden välein taloissa.

Vierailija
431/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hoitoalan palkat on jääneet niin alhaisiksi, ettei niillä elä". T. 68 tonnia vuodessa ansaitseva

Vierailija
432/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pispala on kyllä erinomaisella sijainnilla. Nainen tekee kovasti ylitöitä, harmi jos asiat menee plörinäksi nyt. Alunperin lainan lyhennys oli 600 euroa, mikä on todella pieni. Itsekin olen lähihoitaja ja voisin lyhentää 800 euroa kuukaudessa, kenties 900 jos haluaisin todella paljon sen asunnon ja sijainnin. Jäisi käteen vielä tonni.

Lyhennyksen lisäksi asunnosta pitää maksaa vastike ja lainan korot. Ei se lyhennys ole kaikki asumiskulut.

Vierailija
433/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaan 21600 vuodessa ja pärjään. Asun yksin sinkkuna vuokralla Uudella-maalla. Puuttuuko joiltain ihmisiltä itsekontrolli ja taloustaidot kun ei osata käyttää niitä rahoja...huhhuh. :D

Vierailija
434/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihan oikeasti välittäjä kertonut, sinä kysynyt tai se rakennusalan ammattilainen vanhempasi osannut neuvoa kysymään putkiremontista? 70-luvun talo ja nyt eletään vuotta 2024. Putkiremontin oli PAKKO käydä edes jollain teistä mielessä. Jos ei ollut tehty, niin kyllä jonkun on täytynyt ymmärtää, että se on tulossa. 

Tämä. Jos 70-luvun taloon ei ollut vielä tehty putkiremppaa niin ihan jokaiselle pitäisi tulla mieleen, että sen alkaminen on vain hetken kysymys. Myös alhainen hinta selittyy sillä. 

Vierailija
435/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonusvuoroista saa hyvinkin sen 40-200 e lisää. Ne pitää vaan löytää ja olla lääkeluvat. Kyllä sitä toivoisi alan palkkaukseen isoa muutosta jotta työstä maksettaisiin sen mukaista korvausta. Nyt jo näkee alalle tulevia ihmisiä, ketkä ei kohtele ihmisiä edes ihmisarvon mukaisesti. Se on aivan kamalaa. Ilmeisesti ajatellaan palkan olevan niin pieni ettei töitäkään tarvii tehdä.

Vierailija
436/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan itse kuukaudessa noin 3500-4000 euroa bruttona. Asun myös yksin mutta lapsia minulla ei ole. Miten minulla on varaa maksaa asuntolainan lyhennys 500e/kk,vastike+rahoitus 200e/kk ja sähkölasku 50e/kk? Miksi minä en ostanut sitä isoa asuntoa... aivan siksi koska siinä on asumiskulut aina enemmän!

Vierailija
437/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hoitoalan palkat on jääneet niin alhaisiksi, ettei niillä elä". T. 68 tonnia vuodessa ansaitseva

Tekee ylitöitä ihan tolkuttomasti ja välillä on töissä ympäri vuorokauden eri työnantajilla. 

Kadehdi nyt sitäkin saatana. 

Vierailija
438/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

68 tonnia vuodessa tarkoittaa n. 35 tuhannen euron koostumista ylitöistä. Käytännössä puolet. Siinä saa asua työpaikalla. Ei käy kateeksi. Toivon hänelle kaikkea hyvää. Toivottavasti umpisolmu aukeaa. Tänne kommentoiville ivallisille luusereille minä sanon että painukaa v ittuun. 

Vierailija
439/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä matikalla saisin omani takaisin. Asunto oli 188, remontti 90 t. Sisäremontit 35 t ja kodinkoneet plus lainojen korkosuojat. Naapuri on omaansa yli vuoden huonolla menestyksellä myynyt. Ja asuntoni oli myynnissä ennen remonttia, sitä kävi kymmenet pariskunnat katsomassa, osa montakin kertaa. 1 ala-arvoinen tarjous. Toisaalta haluaisin nähdä, kun tämä minulle asunnon kaupannut välittäjä sen nyt myisi. 

Kai sä ymmärrät että jos kauppa puretaan niin siinä huomioidaan myyntihinta. Sillä paljonko olet omiin sisäremppoihin tai kodinkoneisiin upottanut ei ole merkitystä.  Kalliiksi tulee eikä tosiaan ole mitään varmuutta lopullisesta maksajasta. Voit olla myös sinä ja se tarkoittaa toisenkin osapuolen oikeuskulujen maksamista.  Kiinteistöjen tai asuntojen osalta ei ole varmaa keissiä. Kokemusta on. Yhden tapauksen osalta järkeiltiin lopulta että laiha sopu on parempi kuin epävarma lopputulos joka saattaisi yhtä hyvin kääntyä meidän tappioksi. Oikeuskäsittely kesti useamman vuoden.

Vierailija
440/667 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajalla 70 000€ tulot, MITÄ? Mistä huonoista palkoista he oikein kitisee..

Olen tehnyt saman yhtenä vuonna. Mutta ota huomioon, että olin kaikki lomat ja melkein kaikki vapaapäivät töissä. Lisäksi tein yhdessä paikassa aamun ja jatkoin toisessa iltaan. 

Ei normityöllä tuohon pääse. Mutta paiski töitä, kun oli isompi remontti tiedossa, enkä halunnut lainaa ottaa

Jos kadehdituttaa, niin kannattaa tehdä perässä. Yövuoro klo 21-07 ja siitä jatkoin iltavuoroon KLO13-21. En paljon nukkunut sinä vuonna