Keskustalaiset loikkaa nyt Perussuomalaisiin
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pekka-aittakumpu-loikkaa-perussuoma…
En ihmettele yhtään, nyky Keskusta ihan sekaisin. Ovat nyt kahtena vaaleina peräkkäin tehneet kaikkensa jotta tulisi punavihreä hallitus, joka siis on myrkkyä erityisesti maaseudulle mutta toki muillekin. Edellisessä hallituksessa olivat mukana tekemässä esim vuosituhannen suurinta bensaveron korotusta (https://www.autoliitto.fi/uutiset/bensiiniin-taman-vuosituhannen-kovin-…).
PS taas oikeasti puolustaa varsinkin maaseudun autoilijoita, nytkin alennetaan polttoaineen hintoja 20c perumalla jakeluvelvoite ja indeksikorotuksia sekä alentamalla polttoaineveroa.
Lisäksi vanhan koulukunnan keskustalaiset kuten Aho ja ehkä Vanhanenkin alkavat jo olla monessa asiassa eri mieltä nyky Keskustan kanssa. Taitaa nyky Keskusta olla luisumassa vihervasemmistolaiseksi.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suom3ssa on Euroopaan kallein pensa. Ja juuri korottivat sitä lisää.
Työmatkavähennykset on leikattu.
Jo muutahan perut ei sitten keksikään.
Luultavasti yämä 1 keskustalainen loikkasi, koska on rasse ja vastustaa seksuaalivähemistöjä eli nämä äärikonservatiivit menee persuihin.
Ei ole kallein bensa ja nykyhallitus jo teki ekan alennuksen bensaveroon. Lisäksi peruivat useat korotukset jotka SDP-Keskusta hallitus oli päättänyt.
Autoilija säästää enemmän kun itse bensalitra halpa verrattuna työmatkavähennykseen, koska kaikilla on muutakin ajoa kuin työmatkat.
Pääministeri Juha Sipilän (kesk.+ persut ja kokoomus) hallitusohjelmaan on kirjattu, että liikenteen uusiutuvien polttoaineiden osuus nousee 40 prosenttiin vuoteen 2030 mennessä. Käytännössä polttonesteen sisällöstä olisi tuolloin uusiutuvaa energiaa 23,5 prosenttia.
Ihan on persujen idea nostaa jakeluvelvoiteprosenttia vuosittain.
PS on paras puolue. PS suojelee kantasuomalaisten oikeuksia ja turvallisuutta. Hienoa, että heräämistä tapahtuu ja ihmiset havahtuvat todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä koska kokoomuslaisetkin alkaa loikkaamaan Perussuomalaisiin, luulisi että monia sielläkin jo kyllästyttää EUn nuoleskelu ja suuret väestön tuonnit tänne.
En tajua miten kokoomus on koskaan kasvanut niin isoksi. Suuryrittäjien ja omistavan luokan puolue. Jotkut taitavat olla hieman deluusionaalisia omasta asemastaan
"nytkin alennetaan polttoaineen hintoja 20c perumalla jakeluvelvoite"
Jakeluvelvoite nousee 2025-2027 yhteensä 9%
Niin, keskusta pettää aina.
Äänestät keskustalaista ja saat persun. Nyt on äänestäjiä huijattu!!
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ole huolissaan,että petti äänestäjänsä?
Miksi ei persut huuda kuorossa?
Itse olisin vihainen/pettynyt ,jos äänestämäni tyyppi loikkaisi persuihin.
Ehkä laskee sen varaan, että saa sitten persuista äänestäjiä tarpeeksi ensi vaaleissa. Olihan ne minareettikommentit selvästi suunnattu persuyleisölle, joten minulle ei tullut tämä loikkaus yllätyksenä. Ehkäpä twittertrollaus oli jonkinlainen initaatioriitti jonka perussuomalaiset vaativat. Toisaalta hän nyt joutuu räksyttämään seuraavat vuodet, että pysyy ihmisten mielissä vaaliuurnille asti, saattaa olla rankkaa jos ei ole täynnä kaunaa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään yleisellä tasolla pidä loikkareista, mutta ehkä tässä tilanteessa mitta vain tuli täyteen. Kepu on etääntynyt aika kauas vasemmalle perinteisten tukijoukkojensa luota.
Aittakumpu ei sentään lähtenyt heti vaalien jälkeen korot kopisten koko eduskunnasta, kuten eräät.
Vierailija kirjoitti:
PS on paras puolue. PS suojelee kantasuomalaisten oikeuksia ja turvallisuutta. Hienoa, että heräämistä tapahtuu ja ihmiset havahtuvat todellisuuteen.
Siitä hyvänä merkkinä persujen 7% kannatus eurovaaleissa. Oikeaan suuntaan mennään. Oikea olisi siellä 2-3%. Eli aika tarkalleen lukutaidottomien elämänkoululaisten suomalaisen määrä.
Vierailija kirjoitti:
Unohda ne ulkomaalaiset hetkeksi.
Ja kerro sitten mitä hyvää ps tekee tavalliselle suomalaiselle. Ja ei, pensiinin hinta ei kelpaa.
Jään odottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä koska kokoomuslaisetkin alkaa loikkaamaan Perussuomalaisiin, luulisi että monia sielläkin jo kyllästyttää EUn nuoleskelu ja suuret väestön tuonnit tänne.
En tajua miten kokoomus on koskaan kasvanut niin isoksi. Suuryrittäjien ja omistavan luokan puolue. Jotkut taitavat olla hieman deluusionaalisia omasta asemastaan
Ja PersuS toimii kokoomuksen apupuolueena, luulevat tollot olevansa jotain pankinjohtajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä laskee sen varaan, että saa sitten persuista äänestäjiä tarpeeksi ensi vaaleissa. Olihan ne minareettikommentit selvästi suunnattu persuyleisölle, joten minulle ei tullut tämä loikkaus yllätyksenä. Ehkäpä twittertrollaus oli jonkinlainen initaatioriitti jonka perussuomalaiset vaativat. Toisaalta hän nyt joutuu räksyttämään seuraavat vuodet, että pysyy ihmisten mielissä vaaliuurnille asti, saattaa olla rankkaa jos ei ole täynnä kaunaa.
Juu. Mutta enhän mä siitä kirjoittanut. En mä mieti onko se jatkossakin kansanedustaja. Vaan mietin sitä,että itse äänestin henkilöä ö puolueesta a. Ja sitten se hypääisikin persuihin. Olisin aika pissed.
Se äänestämisen lyhyt oppimäärähän on Suomessa ensin puolue, sitten henkilö.
Toki kun lukee kommentteja esim iltalehdessä huomaa ettei osa ihmisistä tajua edes miten äänestäminen Suomessa sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Omistuksia taitaa olla useammalla keskiluokkaisella kuin ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lestapastorilta mahtavan "suoraselkäistä" toimintaa. Ei ollut munaa kertoa edustamalleen puolueelle loikastaan. Näinkö se Kristus on todella opettanut?
Eiköhän kepulaisetkin ole tuon jo kuullu
Juu, kuulivat sen median kautta. Noinko sinullakin on tapana käyttäytyä, eli että häivyt noin vaan työpaikastasi kilpailijan leiriin työnantajallesi ilmoittamatta?
Eikö papit ja erityisesti lestapapit pidä itseään moraalisesti muita huomattavasti suoraselkäisempinä?
Lestatalibani loikkasi muiden talibanien pariin.
Keskusta on liukunut kauas vasemmalle. Agraarisosialismille ei ole kovin paljon kannatusta, kun jopa omia kansanedustajia sanoutuu irti siitä.
Vierailija kirjoitti:
Persut pettää aina.
Orpon Jakeluvelvoite on hallitusohjelman mukaisesti ensi vuonna 16,5 prosenttia, 19,5 prosenttia vuonna 2026 ja 22,5 prosenttia vuonna 2027. Synteettisille, muuta kuin biologista alkuperää oleville uusiutuville polttoaineille asetettaisiin oma asteittain nouseva vähimmäisosuusvelvoite vuosille 2028-2030.
Hassunhauskaa, kun persut mylvi kitarisat suorana kuinka Marin "petti" äänestäjänsä, mutta tämä Aittakummun loikkaus ei heidän mielestä yhtäkkiä olekaan lainkaan äänestäjien pettämistä :D
Minä muuten äänestin Marinia viime vaalessa, enkä kokenut hänen pettävän millään lailla itseäni, koska äänestin nimenomaan puoluetta, kuten Suomessa oleva vaalitapa edellyttääkin. Marinin tilalle tuli toinen demari, joten eihän minua petetty mitenkään.
Aittakumpu sen sijaan tekeytyi kepuliksi ja kusetti kepulaisia äänestäjiään loikkaamalla persuihin ja näin Kepu menetti yhden kansanedustajan.
Eiköhän kepulaisetkin ole tuon jo kuullu