Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS mielipide: Arjen pyörittäminen on ajanut minut eron partaalle

Vierailija
19.10.2024 |

Jännästi omalla kohdalla aivan sama tematiikka - ja myös tilanne kuin kirjoituksessa on. Meilläkin on ero vireillä. Normaali arjessta mieheni ei suostu jakamaan vastuita, väittää, että ei pärjää. Ei siis osaa lukea wilmaviestejä, harrastusten viestejä, minun viestejä, ei pysty kuuntelemaan tai oma-aloitteisesti osallistumaan kodin asioihin. Ihan niin vässykkä en ole, että olisi hänen antanut päästä niin vähällä, mutta olen lopulta väsynyt tilanteeseen ja laittanut eron vireille. Nyt yllättäen erotilanteessa hän haluaakin vuoroviikkovanhemmaksi. Sanoin, että monissa miesten eroterapiajutuissa puhutaankin siitä, kuinka isä löysi vanhemmuuden vasta eron kautta, niin sille hän nyökkäilee tyytyväisen oloisena.

Ja selvenykseksi vielä, että tilanne on venynyt sen takia niin pitkään, että olen epäillyt hänellä olevan terveydessä ongelmaa ja on ollut sen vuoksi niin vaikea tarttua asioihin.Tämän olen nyt viimein päätellyt olleen virhearvio.

Meillä perheen ulkopuoliset tukiverkot ovat ihan täysi 0. Ainoat elossa olevat isovanhemmat asuva ulkomailla. Lasten pääsy esim. jollekin leirille on ollut aivan kullanarvoista ja ero tulikin nyt, kun emme saaneet lapsia sellaiselle ja isovanhemmat eivät tule edes jouluksi kylään. Pidän kyllä näitäkin merkittävinä seikkoina. Ei ole mitään odotettavaa, eikä näköpiirissä mitään, mitä varten pitäisi edes kulissia pitää yllä. 

Kommentit (1282)

Vierailija
1161/1282 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä riittää näitä keskenkasvuisia miehiä jotka itkee sitä että nainen ei suostu hiljaa vaan alistumaan ja siivoamaan heidän sotkujaan. On se kamalaa kuunnella kun akka nalkuttaa. Joopajoo. Erotkaa sitten! Ette tietenkään eroa koska oikeasti teillä on ihan mukavat oltavat kun ilmainen kotiorja kotona joka ei edes kiitosta ansaitse. Teitä pitäisi sen sijaan kiittää kun kerran nostatte sukat lattialta ja viette itse pyykkiin!

Vierailija
1162/1282 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.o.t.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1282 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla ei ole edes kesksenkasvuisuudesta kysymys vaan puhtaasti naisvihasta. 

Vierailija
1164/1282 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hommat jaettu tasan kummallekin kun käydään töissä molemmat. Ei mitään taulukkoja sentään seinillä mutta ajan myötä kotihommat ovat jakaantuneet enemmänkin omien taitojen ja kiinnostuksen perusteella. Mies laittaa yleensä ruokaa, minä siivoan keittiön ja vien roskat. Lapset täyttää ja tyhjentää astianpesukoneen. Lakanat vaihdetaan yhdessä koko perheen kesken.

Mies leikkaa nurmikon, kolaa lunta. Minä hoidan kukat ja pihan siisteyden. Lapset ovat jo koulussa mutta päiväkotiin vietiin ja haettiin  työvuorojen mukaan. Wilmat luen yleensä itse, yhdessä vanhempainilloilla käydään jne. 

Vierailija
1165/1282 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä 18-vuotiaana osannut miettiä, miten mies suhtautuu lasten saiarstamisiin, yövalvomisiin, vaatteiden ostamiseen ja lasten edun pistämiseen itsensä edelle.

No miksi lapsia tehdään teininä?

Vierailija
1166/1282 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesvihaketju ilmiannettu.

Sinusta se on miesvihaa, että peräänkuulutetaan miehiä tekemään puolet kotitöistä, kun molemmat käyvät töissä? Aha.

Vierailija
1167/1282 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arjen pyörittäminen ja metatyöt, kaksi mielikuvitustermiä jotka on luotu naisten uhriutumista varten.

Miksi oi miksi nämä asiat ei sitten miehiltä onnistu sen parisuhteen aikana, jos ne kerran on ihan läpihuutojuttu eikä edes mainitsemisen arvoinen? 

Kyllä mun miehellä onnistui heti kaikki kun pääsi exästä eroon. Ei ole ollut pienintäkään ongelmaa hoitaa mitään asioita. Syy oli parisuhdedynamiikassa, siinä että ex oli päällepäsmäri ja kaikki olisi pitänyt hoitaa juuri niin, ja sillä sekunnilla kun hän keksi määrätä. Muu ei voi olla syynä koska olen ollut miehen kanssa jo 10 vuotta eikä mikään olr jäänyt tekemättä

Muu ei voi olla syynä? Kyllä voi. Mies saattoi ottaa opikseen ja päättää, ettei enää toista parisuhdetta pilaa omalla laiskuudellaan. Silloin olet kiitollisuudenvelassa exälle, jonka päättäväisyys antoi miehelle tämän opetuksen, ettei laiskurin suhde ole mukava. 

Vierailija
1168/1282 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vuorotyöläisen taloudessa niin kotitöitä tekee kumpi on kotona. Tänään esimerkiksi minulla iltavuoro ja puolisolla aamu. Eli laitoin ruuat tuossa uuniin ja pyykit koneeseen yms. Puoliso leipoo tänään ja huomenna ennen töihin menoa aikoo imuroida. Astioita pestään aina kun kone täynnä. Kissa toimii pomona ja lapsia kuskaa harrastuksiin hän joka kotona tai sitten menevät jo omin nokkinensa monesti. Eivät siis enää aivan pieniä. Osan kotitöistä tekevät jo hekin eli saattavat vaikka laittaa ruokaa. 

Vierailija
1169/1282 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arjen pyörittäminen ja metatyöt, kaksi mielikuvitustermiä jotka on luotu naisten uhriutumista varten.

Miksi oi miksi nämä asiat ei sitten miehiltä onnistu sen parisuhteen aikana, jos ne kerran on ihan läpihuutojuttu eikä edes mainitsemisen arvoinen? 

Kyllä mun miehellä onnistui heti kaikki kun pääsi exästä eroon. Ei ole ollut pienintäkään ongelmaa hoitaa mitään asioita. Syy oli parisuhdedynamiikassa, siinä että ex oli päällepäsmäri ja kaikki olisi pitänyt hoitaa juuri niin, ja sillä sekunnilla kun hän keksi määrätä. Muu ei voi olla syynä koska olen ollut miehen kanssa jo 10 vuotta eikä mikään olr jäänyt tekemättä

Muu ei voi olla syynä? Kyllä voi. Mies saattoi ottaa opikseen ja päättää, ettei enää toista

Olet täysin väärässä.

Vierailija
1170/1282 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa olen sen virheen tehnyt, että olen muuttanut saman katon alle miehen kanssa. Ensimmäinen oli lasteni isä ja tämä sohvailmiö johti eroon. Toinen yhteenmuutto tapahtui lasten aikuistuttua ja ajateltiin, että miksi maksaa kahta asuntoa, kun voimme jakaa kulut yhdessä ja kas, kummaa, mies parkkeerasi sohvalle. Kolmatta kertaa ei tule. Miesystäväni haluaisi muuttaa yhteen, mutta siihen ansaan en enää mene. Asumme lähekkäin, mutta molemmilla on nyt ja tulevaisuudessa omat asunnot. Jos se ei miehelle riitä, niin hän on vapaa hakemaan kotipihan, minä en siihen enää ryhdy. Huolehdin omat asiani, hän omansa. 

Olen miettinyt samaa, tosin olen vielä naimisissa ja lapset ovat aikuisia. Jos jään jostain syystä yksin, en koskaan enää muuta toisen kanssa saman katon alle. 

Vierailija
1171/1282 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Joku v.......i kysyi 5 sivua sitten. Miksi hänen pitäisi olla tehokas ja mietti et sitä joutuis tekemään koko päivän hommia..

No ei se niin mene.. Jos sä olisit tehokas ja organisoiva sulla loppuisi ne hommat nopeasti.. ei kukaan tee kotitöitä 5-12h päivä jos niitä tekee järkevästi. Puhutaan oikeasti 30min -1.5h.

Paitsi että minä ja moni muu teemme myös 8-10h työpäivän. Ei meiltä tekeminen lopu. Me ollaan semmoisia veronmaksajia, tiedätkös.

Niin? Silti niihin kotitöihin ei kulu 5-10h aikaa vaan 30-1.5h päivässä.   Siinä jää vielä 8h työpäivän jälkeen aika monta h aikaa tehdä muuta kuin kotitöitä. 

Ihan tosi? Jos ei ole harrastuksia illalla, herään (tai yritän herätä aamulla klo 6. Puen itseni ja juon teen ja etsin lapsille vaatteet päiväksi. Lasten herättämisen aloitan klo 0630. Saan ne ylös ehkä 0645 jos hyvin menee. Autan niitä pukemaan (ovat väsyneitä ja vihaisia) ja laitan aamupalan. klo 7 he alkavat syödä, letitän hiukset kun syövät. 0720 lähdetään pukemaan ulkovaatteita ja 0740 yleensä ollaan autossa. Tarhalla ollaan 0750, tarhalta lähden 0815. Ehdin juuri ja juuri töihin 9ksi. Toisinaan olen siellä jo 0840. Teen töitä, työpäivän aikana yritän maksaa laskuja ja joskus tilatya lapsille uudet kumpparit talvisaappaat tai mitä nyt on taas jäänyt pieneksi. Tarhalla ovet menee lukkoon klo 1630 joten siellä on oltava 1615. Töistä joudun lähtemään 1530 aivan viimeistään. Jos olen etänä, ehdin tehdä töitä vähän pidempään. Kotona ollaan n. 17-1715 jos ei ole harrastuksia, jos on niin kotona ollaan 1930. Jos ei ole harrastuksia, haetaan pikakäynnillä joku paketti postista. Kun tullaan kotiin, alan joko kerätä roskia ja vien roskat ulos, sanotaanko 15min. Tulen takaisin ja alan laittaa lapsille ruokaa. Ruokailu n. 1715-1745. Tämän jälkeen alkaisi tiskien hoitaminen. Osan joutuu tiskata käsin jos kone ei ole pessyt tai ei sovi koneeseen. Tämä on n. 30min. kello on n. 1815. Sen jälkeen voi aloittaa pyykkihommat, ilmanvaihto on pielessä joten vaatteet ei kuivu hyvin. Sitä myös pestään joka päivä, koska kuivatustiloja ei ole koko koneelliselle. Vaatteiden keräily ripustaminen ja viikkaaminen vie vähintään 30min. Kello on 1845. Tässä välissä yritän hoitaa tietokoneasioita eli laskuja ym., lapset keskeyttää jatkuvasti. Tämä "oma aika" on sen puoli tuntia, 1915 pitää kysyä lapsilta vieläkö haluavat jotain pientä syödä, koska 1930 on aloitettava iltavalmistelut ja klo 20 olisi oltava lapset sängyssä. Tässä se monta tuntia. :D Niinä päivinä kun on harrastuksia, en ehdi kotitöitä eli ne kasautuvat.

Vierailija
1172/1282 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta se on miesvihaa, että peräänkuulutetaan miehiä tekemään puolet kotitöistä, kun molemmat käyvät töissä? Aha.

Naiset eivät ymmärrä, että enemmistö miehistä joutuu käyttämään työssään paljon aivoja. Aivot ovat melkoinen energiasyöppö. Kun vertaa käsienheiluttelijanaisten (jotka ovat suurimman osan työajastaan aaveellä) ja paljon aivokapasiteettia sekä lisäksi fyysistä voimaa käyttävien miesten energiankulutuksia, niin on suorastaan häpeällistä edes ajatella, että miehen pitåisi tehdä puolet kotitöistä.

Toinen mitä naiset eivät tajua on se, että lähes kaikilla on kireä nuttura ja miestä komennellaan kuin koiraa. Kaikki pitäisi tehdä juuri sillä sekunnilla, kuin mamma käskee. Oma mummo ja äitini olivat tuollaisia. Muutama naiskumppanikin on saanut kenkää saman ominaisuuden takia sillä minä en käskyttäjiä viitsi nurkissani katsella. Nykyinen vaimo on aivan erilainen. Meillä on aina positiivinen ilmapiiri ja koska hän ei koskaan kåskytä, vaan pyytää joskus kohteliaasti tekemään jonkun tietyn asian, niin on ilo tehdä se ja yleensäkin teen oma-alotteisesti kaikenlaista, koska ostin tämän talon 24-vuotiaana ja siitä lähtien olen pitänyt sen kunnossa ja tehnyt kaikki kotityöt itse, kunnes menin naimisiin.

P.S. Se tyyli miten kerrotte täällä miehistänne ja kotitöistä, paljastaa ettette kunnioita miehiänne yhtään. Miksi roikutte suhteissanne? Onko naisten itsenäisyys, vahvuus ja omillaan toimeentuleminen sittenkin pelkkä vitsi?

Vierailija
1173/1282 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä 18-vuotiaana osannut miettiä, miten mies suhtautuu lasten saiarstamisiin, yövalvomisiin, vaatteiden ostamiseen ja lasten edun pistämiseen itsensä edelle.

No miksi lapsia tehdään teininä?

Jos rupeaa seurustelemaan 18-vuotiaana ja tekee lapset joskus myöhemmin? Ainakaan minä en ole halunnut seurustella vain seurustelun vuoksi tietäen, että se loppuu heti, kun parempi tulee vastaan.

Vierailija
1174/1282 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät ymmärrä, että enemmistö miehistä joutuu käyttämään työssään paljon aivoja. Aivot ovat melkoinen energiasyöppö. Kun vertaa käsienheiluttelijanaisten (jotka ovat suurimman osan työajastaan aaveellä) ja paljon aivokapasiteettia sekä lisäksi fyysistä voimaa käyttävien miesten energiankulutuksia, niin on suorastaan häpeällistä edes ajatella, että miehen pitåisi tehdä puolet kotitöistä.

Toinen mitä naiset eivät tajua on se, että lähes kaikilla on kireä nuttura ja miestä komennellaan kuin koiraa. Kaikki pitäisi tehdä juuri sillä sekunnilla, kuin mamma käskee. Oma mummo ja äitini olivat tuollaisia. Muutama

Ihan totta.... Sen työhön panostamisen sopisi sitten näkyvän vaikkapa perheen elatuksessa???

Siis etenkin, jos se on se syy miksi minun pitää häntä passailla. Mutta jos minä sekä pääasiassa elätän että pääasiassa hoidan kaikki lasten ja kodin asiat, niin en vaan ymmärrä, miksi minun pitäisi sitä ukkoa kunnioittaa, elättää ja passata. 

Tää keskustelu aiheuttaa mulle vakavan huolen oman pojan pärjäämisestä. Hän on älykäs poika - mutta nyt herää ihmetys, että missä vaiheessa alkaa tämä vääristymä, että jostain pitää löytyä nainen joka sekä elättää, että hoitaa kaiken muunkin teidän miesten puolesta.  

Vierailija
1175/1282 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä riittää näitä keskenkasvuisia miehiä jotka itkee sitä että nainen ei suostu hiljaa vaan alistumaan ja siivoamaan heidän sotkujaan. On se kamalaa kuunnella kun akka nalkuttaa. Joopajoo. Erotkaa sitten! Ette tietenkään eroa koska oikeasti teillä on ihan mukavat oltavat kun ilmainen kotiorja kotona joka ei edes kiitosta ansaitse. Teitä pitäisi sen sijaan kiittää kun kerran nostatte sukat lattialta ja viette itse pyykkiin!

Tätä samaa minäkin olen täällä jankuttanut. Suomessa ei ole pakko olla naimisissa kenenkään kanssa jos ei halua. Siitä omasta elämästä pitää ottaa ohjat omiin käsiin ja tehdä päätöksiä. 

ymmärrän kyllä että onhan se ikävää jos se ero maksaa ja omaisuus vähenee. Mutta sellaista tämä elämä on, joskus se on epäreilua. Mutta ihan itse sitä voi valita, että valitseeko sen omaisuuden ja liiton naisen kanssa josta ei pidä vai vähemmän omaisuutta ja mahdollisuus elää sinkkuna tai löytää uusi parisuhde. Valintoja tämä elämä on meille kaikille. Jos sitä valitsee sen omaisuuden ja onnettoman liiton niin turha siitä on valittaa täällä vauva palstalla sivutolkulla. 

on ylipäätään erikoista että tämä koko keskustelu on pääosin viestejä miehiltä jotka eivät ole naimisissa ja perheenisiä. Viesteistä huomaa heti että se mielikuva on muodostettu tämän palstan kautta eikä perustu mm. Omaan kokemukseen. 

tämä palsta vääristää käsitystä todellisuudesta. On hyvä ymmärtää että merkittävä osa näistä aloituksista on trolleja ja viestit ovat usein tarkoituksella provosoivia ja kärjistettyjä 

Vierailija
1176/1282 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ihmeessä työssäkäyvät yksinhuoltajat pystyvät vuosikausia "pyörittämään arkea" kun ei ole ketään muuta osallistumassa mihinkään? Tehtävä ihan ite kaikki auton renkaanvaihdosta puunkaatoon ja klapihommiin, wilmasta aamupuuroon, iltasaduista lasten kuskaamiseen ja kasvattamiseen. Siinä ei kerkee edes a-kirjainta sanoa kun silmät unenpuutteesta punaisina yrität keksiä ketä vois syyttää kaikesta.Bonuksena saa kestää halveksuntaa koska yh...

Mieluummin tekee kaiken ja vähän enemmänkin yksin, kun katselee toistaitoista laiskuria samassa asunnossaan.

Lisäksi miehet sotkevat ja kuluttavat paljon enemmän, autossa varsinkin vievät tilaa. Haisevatkin hielle ja kuolaavat tyynyt. 

Vierailija
1177/1282 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea tarve osalla täällä on vakuuttaa, että miehen laiskuus ja vastuunpakoilu on jotenkin jotakin kummallista kautta naisen vika. Valitsit väärän miehen, totutit sen liian hyvään ja niin edelleen.

Kun siis minun mieheni oli luvannut lähteä keskiviikkona aikaisin töistä ja laittaa lapsille ruokaa kello 17.30, ja hän yllättäen ilmoittamatta olikin töissä kello 19.30 asti ja lapset nälissään, sekö on siis minun vikani? Mitäs annoin paljaalla 11 vuotta aikaisemmin, olisi pitänyt tietää, ettei mies tulekaan kotiin laittamaan sitä ruokaa? Ja jos wilmat ja ruoat ja kaikki muu on naisen hoidettavana, niin oma vika, mitäs hoidat, mies tottuu kuule tuohon?

Nykyään minä jätän syötyäni kaikki likaiset astiat pöytään, ja mies sitten motkottaa kun joutuu ne viemään tiskikoneeseen. Mutta sehän on siis miehen oma vika, mitäs on totuttanut minut tähän. Nyt tälle ei kuulkaa kukaan mi

Se, että jos mies on ihan oikeustoimikelpoinen, hän on vastuussa siitä, että ei perseile. Suurin osa aikuisista miehistä on oikeustoimikelpoisia. Se, että joku nainen on parisuhteeseen alkanut miehen kanssa, ei anna miehelle oikeutta sikailuun. Siat on kyllä siistejä eläimiä nekin.

Vierailija
1178/1282 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ihmeessä työssäkäyvät yksinhuoltajat pystyvät vuosikausia "pyörittämään arkea" kun ei ole ketään muuta osallistumassa mihinkään? Tehtävä ihan ite kaikki auton renkaanvaihdosta puunkaatoon ja klapihommiin, wilmasta aamupuuroon, iltasaduista lasten kuskaamiseen ja kasvattamiseen. Siinä ei kerkee edes a-kirjainta sanoa kun silmät unenpuutteesta punaisina yrität keksiä ketä vois syyttää kaikesta.Bonuksena saa kestää halveksuntaa koska yh...

Mieluummin tekee kaiken ja vähän enemmänkin yksin, kun katselee toistaitoista laiskuria samassa asunnossaan.

Lisäksi miehet sotkevat ja kuluttavat paljon enemmän, autossa varsinkin vievät tilaa. Haisevatkin hielle ja kuolaavat tyynyt. 

Tässäkin nainen kertoo, millaisiin miehiin oma taso on riittänyt.

Vierailija
1179/1282 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Kummasti hiljeni selitys niistä 6-10v lapsista mitkä ei osaa tehdä yhtään mitään ja lisäävät kotitöitä ainakin 8h päivässä.

Johtuukohan tosta MLL taulukosta.

Nii onhan se varmaan vähän ikävä yrittää selittää isojen lapsien lisäävän hirveästi työtaakkaa. Kun ne todellisuudessa jo vähentävät sitä. Menee pohja koko uhriutumiselta.

Alle kymmenvuotiaat lapset ei ole isoja. He voi olla mukana, mutta ei kotitöitä voi sälyttää heille. Vanhemman pitää olla siinä saapuvilla eikä lähteä pois kotoa. 

Eihän töissäkään harjoittelijalta vaadita samaa mitä vakituisilta vaikka he ovat aikuisia.

Hahaha. Eli nyt pitäis päästä pois kotoa... Siirretään tolppia . Katoitk

Ruohonleikkuria, siimaleikkuria tai raivaussahaa ei saa lapsi käyttää yksin. Ihan oikeastiko 10-vuotiaan pitäisi kuitenkin ajaa nurmikko? Päältäajettavalla vai ihan käsikäyttöisellä ruohonleikkurillako? Käsitellä polttoainetta, tankata leikkuri tai sähköleikkurissa osata ladata akusto tai varoa sähköjohtoa leikkaamisessa.

https://tyosuojelu.fi/-/voiko-alle-18-vuotias-tehda-toita-moottorikaytt…-

Vierailija
1180/1282 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muu ei voi olla syynä? Kyllä voi. Mies saattoi ottaa opikseen ja päättää, ettei enää toista

Ei. Ihan saman verran tekee kuin ennenkin. Toisilla kyse ei ole siitä etteikö toinen tekisi, vaan siitä että jostain muusta syystä on paha olla ja se puretaan kumppaniin. Nykyään exällä on mies joka ei tee kotona mitään, ja se ei tätä exää haittaa. Eli hän taisi oppia arvokkaan opin,  älä kiusaa puolisoasi omilla päähänpinttymilläsi täydellisyydestä joihin kykenee kuitenkin vain sinä itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä