Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö sinä leipäjonossa? Minä käyn joka viikko.

Vierailija
19.10.2024 |

Tähän on tultu! Pieni työkyvyttömyyseläke ei riitä. Auton pito maksaa, asunto maksaa, puhelin, netti, lääkkeet ja ruoka. Kaikki maksaa. Ei ole varaa edes harrastaa. Ennen sai sossusta uimahalliin ilmaisia lippuja, ei enää niitäkään. =(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Minulla ei ole autoa ja en syö lääkkeitä. Kasvatan ruokaa itse ja keväällä, kesällä ja syksyllä kerään luonnosta. Talvella kun omakasvattama ruoka loppuu käyn kaupassa muutaman kuukauden.

Vierailija
2/9 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, kun en halua raahata sieltä kotiin sellaista mitä en syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt. Minulla ei ole autoa eikä muita rahareikiä. N65

Vierailija
4/9 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu autosta.

Vierailija
5/9 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn välillä. Alkuun hävetti ihan kamalasti, mutta kun minulla on lapsia, on pakko käydä. Nyt ei enää hävetä kuin vähän. 

Vierailija
6/9 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn myös viikottain. Pitkällä sairaslomalla, siirtymässä kuntoutustuelle. 

Välillä saaduista ruuista on suuri apu ja ilo, esim. viime viikolla sain vihanneksia ja juureksia, kuivatuotteita ym, mistä sai tehtyä usemman lämpimän ruuan.

Tällä viikolla taas jaettavaa oli vähän, ja ruokien päiväykset olivat merkittävästi ylittyneet. Ymmärrän, että kyseessä on hävikkiruoka ja lahjoitusten määrä yhdistykselle vaihtelee, mutta tuntuu silti vähän ikävältä. Nytkin huomasin kotona, että luonnonjugurttitölkistä oli mennyt parasta ennen -päiväys umpeen jo 10pv aiemmin.. En arvannut sitä alkaa makustelemaan.

Miten siellä missä sinä käyt, onko ruoka vielä syötäväksi ok, vai sattuuko näitä "silmänlume"avustuksia?

Vierailija
7/9 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. - Viimeksi kun kävin, niin en saanut oikein mitään, mitä olisin voinut syödä. Tosin siitä on aikaa. Sairauteni siis estävät minua syömästä mm vehnää, ruista, ohraa ja maitoa. Vaatihan tämä suunnitelmallisuutta, että saan rahani riittämään mutta toistaiseksi olen pysynyt pinnalla. Koputtaa puuta. 

Vierailija
8/9 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy enkä asu Suomessa. Sitä varten sieltä kymmeniä vuosia sitten lähdin kun puuhailtiin lama ja siitä sitten kaikki päin honkia  ja nyt vielä vaan pahenee.  Lähdin muualle töihin enkä kadu.

Sitä olen ihmetellyt että missä ne leipäjonot  on, esim. Tampereella missä käyn kerran kesässä kun en koskaan missään ole nähnyt?  Jossain tietyssä paikassa sisällä?   Ei kuulu minulle mutta kun niistä on vuosia puhuttu eikä koskaan missään näe.

Vierailija
9/9 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy enkä asu Suomessa. Sitä varten sieltä kymmeniä vuosia sitten lähdin kun puuhailtiin lama ja siitä sitten kaikki päin honkia  ja nyt vielä vaan pahenee.  Lähdin muualle töihin enkä kadu.

Sitä olen ihmetellyt että missä ne leipäjonot  on, esim. Tampereella missä käyn kerran kesässä kun en koskaan missään ole nähnyt?  Jossain tietyssä paikassa sisällä?   Ei kuulu minulle mutta kun niistä on vuosia puhuttu eikä koskaan missään näe.

Onko siis Tampereella osattu hoitaa asia fiksusti niin, ettei leipäjonossa käyviä nöyryytetä seisottamalla säällä kuin säällä ulkona julkisella paikalla, jossa mahdollsimman monet vosiivat nähdä heidät jotta ohikulkijat voisivat kokea itsensä paremmaksi ihmiseksi kun eivät joudu turvautumaan leipäjonoihin saadakseen syötävää.

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan