Oletko mustasukkainen?
Jos olet, miksi?
Miten se ilmenee?
Haluaisitko saada sen loppumaan?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa, onko joku päässyt eroon mustasukkaisuudesta. Itse olen aina kärsinyt siitä, vaikka puoliso on mitä rakastavin ja uskollisin. Ei siis johdu hänestä, vaan jostain mitä en itse ymmärrä. Huono ja turvaton lapsuus kyllä minullakin.
Liittyen siis tuohon, kun joku sanoi että mustasukkaisuus on pysyvä luonteenpiirre. Tuntuu tosi lannistavalta jos tällaisesta ei ole ulospääsyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Ilmenee lähinnä ajatuksissani. En haluaisi, enkä koe tarvetta saada sitä loppumaan.
Miksi et, eikö se ahdista mitenkään?
Ei ahdista. Minulle se on normaali tunne ja suhtaudun siihen uteliaasti, kuten tunteisiini ylipäätään. Mietin, mistä se kertoo ja miten se peilautuu reaalielämään. Onko syytä olla jostain huolissaan, pitääkö jotain muuttaa?
Mustasukkaisuus ei ole terve tunne, kaukana normaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Ilmenee lähinnä ajatuksissani. En haluaisi, enkä koe tarvetta saada sitä loppumaan.
Miksi et, eikö se ahdista mitenkään?
Ei ahdista. Minulle se on normaali tunne ja suhtaudun siihen uteliaasti, kuten tunteisiini ylipäätään. Mietin, mistä se kertoo ja miten se peilautuu reaalielämään. Onko syytä olla jostain huolissaan, pitääkö jotain muuttaa?
Mustasukkaisuus ei ole terve tunne, kaukana normaalista.
Mustasukkaisuus on ihan normaali tunne. Se, miten se vaikuttaa käyttäytymiseemme, on aivan eri asia. Jokainen tuntee joskus mustasukkaisuutta.
Mustasukkaisuus on aihe, joka saa monet suuttumaan ja joskus tuntuu että koko asiasta ei saa edes keskustella. Ymmärrän hyvin, että osalla on tosi huonona, suorastaan kamalia kokemuksia mustasukkaisista puolisoista ja onkin totta että mustasukkaisuus voi ylittää kaikki järjen rajat ja on aiheuttanut paljon väkivaltaa ja eroja.
Toisaalta mustasukkaisuus on asia, jolle mustasukkainen harvoin voi oikein mitään. Ja tässä puhun ihan vain siitä tunteesta, käytökseen voi totta kai jokainen vaikuttaa. Itse olen mustasukkainen ja uskon ettei kukaan halua olla mustasukkainen. Jokainen lopettaisi sen heti jos voisi. Mustasukkaisuus muistuttaa pakkoajatuksia, jotka voivat olla tosi raastavia eikä niihin auta se, kun sanotaan että älä ajattele noin tai ajattele toisin. Jos mieltä voisi käskeä, moni asia maailmassa olisi toisin.
Aloituksessa kysyttiin haluaisinko eroon mustasukkaisuudesta, ja vastaan että en haluaisi mitään yhtä paljon. Järjellä tiedän ettei mustasukkaisuudelle ole ensinnäkään mitään aihetta, ja toisekseen vaikka olisikin niin siitä ei olisi silti mitään hyötyä. Tunne ei vain kuuntele järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole onneksi ja se on yksi sellainen piirre jota en voisi sietää kumppanissakaan
Minä kun olen käsittänyt että pieni mustasukkaisuus on normaalia ja tarkoittaa sitä että välität puolisosta. Kuinka joku voi olla niin tunteeton että ei tunne mitään jos oma mies juttelee kauniille naiselle ja selvästi on kiinnostunut hänestä. Siis ei herätä minkäänlaisia tunteita, just joo.
Pitää olla aika hölmö mies, jos kumppaninsa aikana juttelee toiselle naiselle niin kiinnostuneen näköisenä, että kumppani huomaa sen kiinnostuksen.
Harva mies pystyy peittämään kiinnostuksen. Itse tiedän tasan tarkkaan minkä näköisistä ja tyylisistä naisista mieheni pitää. Hän on yksinkertaisesti tosi erilainen tä
Jos mietin niitä miehiä, joiden olen huomannut olevan minusta kiinnostuneita, niin kyllä uskon että olisivat halutessaan pystyneet peittämään kiinnostuksensa. Ei naista ole pakko tuijottaa, hymyillä merkitsevästi yms...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole onneksi ja se on yksi sellainen piirre jota en voisi sietää kumppanissakaan
Minä kun olen käsittänyt että pieni mustasukkaisuus on normaalia ja tarkoittaa sitä että välität puolisosta. Kuinka joku voi olla niin tunteeton että ei tunne mitään jos oma mies juttelee kauniille naiselle ja selvästi on kiinnostunut hänestä. Siis ei herätä minkäänlaisia tunteita, just joo.
Pitää olla aika hölmö mies, jos kumppaninsa aikana juttelee toiselle naiselle niin kiinnostuneen näköisenä, että kumppani huomaa sen kiinnostuksen.
Harva mies pystyy peittämään kiinnostuksen. Itse tiedän tasan tarkkaan minkä näköisistä ja tyylisistä naisista mieheni
Jos mietin niitä miehiä, joiden olen huomannut olevan minusta kiinnostuneita, niin kyllä uskon että olisivat halutessaan pystyneet peittämään kiinnostuksensa. Ei naista ole pakko tuijottaa, hymyillä merkitsevästi yms...
Varmasti, mutta tässä oli kyse vähän eri asiasta. Aiempi väitti että on miehen tyhmyyttä jos ei osaa peittää kiinnostusta, mutta kyllä yleensä hyvin toisen tunteva puoliso sen huomaa vaikka kiinnostunut ei yrittäisikään suoranaisesti iskeä kiinnostuksensa kohdetta kuten ilmeisesti sinun esimerkeissäsi. Se on sitten eri asia onko siitä syytä olla mustasukkainen vai ei.
En enää. Joskus olin.
T: Tuntematon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen .En tykkäisi jos mieheni katselisi muita naisia normaalia kauemmin tai naisten kuvia.
Jos tätä harrastaisi ,hän ei olisi enää mieheni.Siihen on nolla toleranssi.En harrasta itsekään muiden miesten katselemista, joten en vaadi häneltä enempää kuin itseltänikään.
En ole tätä häneltä ikinä vaatinut, enkä vaadikaan sillä se pitää löytyä luonnostaan mieheni luonteesta.
Kauheaa kontrollointia. Miten ja millä mandaatilla rajoitat ketään noin?
Mitä ihmeen kontrollointia muka? Tuohan selvästi sanoi, että hänen valintansa on mies, joka tuntee samoin. Tämä valinta, jossa puoliso on ainoa romanttinen ja seksuaalinen kumppani on ihan normaalia elämää, vai luuletko että jokainen ihminen tekee samat valinnat kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen .En tykkäisi jos mieheni katselisi muita naisia normaalia kauemmin tai naisten kuvia.
Jos tätä harrastaisi ,hän ei olisi enää mieheni.Siihen on nolla toleranssi.En harrasta itsekään muiden miesten katselemista, joten en vaadi häneltä enempää kuin itseltänikään.
En ole tätä häneltä ikinä vaatinut, enkä vaadikaan sillä se pitää löytyä luonnostaan mieheni luonteesta.
Mitä ihmeen kontrollointia muka? Tuohan selvästi sanoi, että hänen valintansa on mies, joka tuntee samoin. Tämä valinta, jossa puoliso on ainoa romanttinen ja seksuaalinen kumppani on ihan normaalia elämää, vai luuletko että jokainen ihminen tekee samat valinnat kuin sinä?
Et näköjään tunne kontrolloivia ihmisiä. Tuollaisessa suhteessa kytätään toinen toistaan. On kauhean ahtaat rajat ja standardit.
Ja tuon kirjoittaja on kontrolloiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Et näköjään tunne kontrolloivia ihmisiä. Tuollaisessa suhteessa kytätään toinen toistaan. On kauhean ahtaat rajat ja standardit.
Ja tuon kirjoittaja on kontrolloiva.
Ihmisellä on oikeus valita puolisonsa. Se ei ole kontrollointia, että ihmisellä on kriteerit eikä halua ketä tahansa. Minäkin olen jättänyt tapailuvaiheessa miehen joka tuijotti muita naisia ja seuraili tissitilejä somessa. En halua tuollaista miestä koska en pystyisi luottamaan häneen. Haluan nimenomaan suhteen, jossa ei aiheuteta vastaavilla tavoilla toiselle epävarmuutta, joka voisi johtaa kontrollointiin. Vihaan ajatusta kontrolloinnista, ja mieluummin otan siis miehen jolla on sellaiset tavat jotka eivät synnytä epäluuloa. En halua kytätä ketään, joten haluan suhteen jossa siihen ei ole tarvetta. Minulla on täysi oikeus tehdä näin, ja tällaisen miehen olen myös löytänyt.
Olen. Käytän vain mustia sukkia ja jos seurustelisin, epäilisin toista koko ajan pettämisestä. Siksi en ole koskaan seurustellut, ettei toinen ihminen joudu kärsimään takiani.
Kiinnostaa, onko joku päässyt eroon mustasukkaisuudesta. Itse olen aina kärsinyt siitä, vaikka puoliso on mitä rakastavin ja uskollisin. Ei siis johdu hänestä, vaan jostain mitä en itse ymmärrä. Huono ja turvaton lapsuus kyllä minullakin.