Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaskiven poisto?

Vierailija
19.10.2024 |

Milloin kävit viimeksi? Pitäisi kai säännöllisesti käydä. Uskaltaako siihen hammaslääkäripelkoinen edes mennä?

Kommentit (26)

Jdjf
1/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa.  MÄ pelkäsin niin paljon etten käynyt 8v ollenkaan h lääkärissä. 

Nyt menin, tilanne oli tosi paha vaati 4 käyntiä. Yllätykseksi ei sattunut oikein yhtään. Sain jonkun pinta puudutukden

Vierailija
2/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa vuodessa pitäis käydä jos hammaskiveä kertyy. Ei ole pelottavaa tai ota kipeää. Puhdistuslaite pitää inhottavaa ääntä mutta ei satu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla kävin. Tarkastuksen lopuksi hammaslääkäri muitta mutkitta rapsutteli ja ultraäänellä poisti hammaskiven. Ei ihanaa, mutta ohi on taas joksikin aikaa. 

Vierailija
4/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina kävin , noin puolisen tuntia kesti, ja 150 €  teki lasku

Vierailija
5/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa käyn ja mulle niin kivuliasta että

joudun ottamaan puudutuksen. Marraskuussa pitäs taas mennä mutta ei ole varaa niin menen alkuvuodesta. Hirvittää taas se kipu koska edes puudutus ei poista sitä kokonaan :( ja kallista on.

Vierailija
6/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 2 kertaa vuodessa. Kamalaa se on joka kerta mutta sen jälkeen ihana olo suussa.

Vierailija
7/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei tarvitse käydä oletusarvoisesti, vain silloin, jos sinulle sanotaan, että pitäisi käydä, niin sitten pitäisi. Kaikille ei hammaskiveä edes tule.

Sitä voidaan poistaa manuaalisesti tai ultraäänellä, ultraääni ainakin itsellä on epämiellyttävämpi, mutta saan siihen aina halutessani puudutusgeeliä, joten ei sillä lailla tunnu.

Vierailija
8/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käynyt vuosiin hammaslääkärissä pelkoni vuoksi. Sit oli pakko mennä. Nyt käyn kerran vuodessa kivenpoistossa. En anna tehdä koneella, käsinkin sattuu ja vihloo mutta olen jäänyt toistaiseksi henkiin. Sattuminen riippuu hampaista, ikenistä, paljastuneista hammaslauloista ym. 

Vierailija
9/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole viisauden hammas poisto leikkauksen jälkeen pienet rapsuttelut enään pelottanut.

Oli se sellainen operaatio ja kipu oli kova ja tulehdus siihen päälle. Hammasläkärillä oli jo sormi melkein suurempi ku mun suu ja sitten ku ä, mulla jouduttiin luuhun asti menemään ja ikenet aukaisemaan eikä millään auttanut puudutteet.

Sitä ennen pelkäsin hammaslääkäriä ja sen jälkeen myös, mutta hammaskiven poisto ei satu korkeintaan välillä pistelee, jos on tiukasti kiinni.

Ja nykyaikainen ultraääni kiven poisto on paras, koska siihen ei tarvita sitä raapurinta.

Menkää ja kysykää soittaessa, että onko mahdollista ultraäänellä tehdä, jos teillä on pelkoja.

Vierailija
10/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärissä ei ole MITÄÄN pelottavaa, vi//tun hullut

Vierailija
11/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu niin kamalasti kun kaivavat ienten alta ja juurista. Otan nykyisin aina puudutuksen.

Vierailija
12/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä, kuinka usein pitää käydä. Minä käyn kahden vuoden välein. Sattuu jonkun verran, lähinnä vihlomista. Hammaskiven poisto on kuitenkin elintärkeää, koska voi kehittyä parodontiitti (hampaat alkavat heilua ja lähtevät vähitellen pois), jos hammaskiveä ei oteta pois.

Vierailija
13/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vuodessa käyn ja mulle niin kivuliasta että

joudun ottamaan puudutuksen. Marraskuussa pitäs taas mennä mutta ei ole varaa niin menen alkuvuodesta. Hirvittää taas se kipu koska edes puudutus ei poista sitä kokonaan :( ja kallista on.

No en se voi sattua. Se sattuu ku poistettiin kaksi viisauden hammasta leikkaamalla ikenet auki ja murtamalla leukaluuta, jotta saa ne hampaat pois ja sitten sattui myös tikkien poisto ja niitä oli 8

Vierailija
14/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viisi vuotta oli taukoa ja kerkesi mennä aika pahaksi. Hammaskiveä oli ikenien alla ja oli kiva työ saada pois. Tuli ientulehdusta ja ikenet vuoti verta. Käy ihmeessä, ei satu paljon!

Vierailija
15/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikenet vetäytyneet, niin kyllä hammaskiven poisto sattuu. Ainakin se ultraäänilaitetta aiheuttaa itselle kovaa vihlontaa.

Vierailija
16/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämukavaa mut sen kestää jos ei muita ongelmia hampaissa

Vierailija
17/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kertyy jo kuukaudessa näkyvät määrät vaikka lankaan ja pesen kahdesti päivässä. 4 kk välein pakko poistaa.

Vierailija
18/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epämukavaa mut sen kestää jos ei muita ongelmia hampaissa

Tykkään kun hammaskiveä poistetaan käsin. Tuntuu sopivan nautinnollisen kipeälle. Ultraääni vihloo vähän epämiellyttävästi. Hyvä tunne jää hampaisiin.

Vierailija
19/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisipa olla elämäni ensimmäinen hammaskiven poisto pari päivää sitten ja olen todella positiivisesti yllättynyt siitä ettei se sattunutkaan yhtään ja siitä, että ikeneni olivatkin ihan hyvässä kuosissa eikä ollut ns ientaskuja. Hammashoitaja käytti enimmäkseen sitä ultralaitetta ja sitten tietysti se raaputtelu. Lopuksi jotain suojaavaa tahnaa käsitellyille alueille+fluoria. 45min kesti. Ihana tunne jälkeenpäin ja näyttää kyllä paremmalta legot.

Vierailija
20/26 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakseni aukea. Näin kuittaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän