Tulli on pulassa Temu ja shein pakettien takia
Paketit jumittaa nykyään tullissa viikon koska paketteja tilataan Kiinasta miljoonittain
Kommentit (157)
Hallitus leikkasi eikä tullut työpaikkoja.
Tilataan Temusta.
Mitäs tuotteita sinä kauppiaana myyt jotka tulee suoraan kiinasta kun noin kritisoit että ihmiset ostaa suoraan lähteestä eikä sinun kaltaisten rahan ahneiden välikäsien kautta jotka laittaa hintoihin aivan järkyttävän katteen?
Kiinan sotakassa paisuu suomalaisten rahoilla, kohta ne hyökkää venäjän rinnalla ja siellähän ukkoja riittää.
Tuo termin kritisointi menisi paljon helpommin läpi jos edes yksi kauppias kertoisi rehellisesti paljon on katetta siinä täsmälleen samassa kiinan tavarassa mitä esimerkiksi tokmannilla myydään. Mutta kun ei aina vedotaan yrityssalaisuuksiin tai johonkin muuhun paska puheeseen että ei suostu sitä katetta paljastamaan. Yhtään ainutta rehellistä kauppiasta ei ole enää nykypäivänä. Kauppiaat on nykyään suomessa pahimpia kieroilijoita, valehtelijoita ja oman edun tavoittelijoita. Nykypäivänä poliitikon ja vaikka automyyjän puheisiin voi luottaa paljon helpommin kuin kauppiaan puheisiin vaikka sen tietää että poliitikko ja automyyjä valehtelee silmät päästään
Jos ei siellä työnteko maistu, niin eikö sinne saada jotain, jolta homma onnistuu?
1000% tulli tälle muoviroskalle!
Vierailija kirjoitti:
Koskeeko myös suomalaisten kauppiaiden Kiinasta tilaamia tavaroita?
Miksi kauppias saa tilata muoviroskaa, mutta minä en?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset on noin tyhmiä että tilaa kaiken maailman roinaa Kiinasta? Olen varma että keskiverto temuttaja on keskivertoa tyhmempi, wt, pienituloinen tai työtön.
Turhaan sä täällä osoittelet ketään sormella kun sinunkin taloudessasi valtaosa tavaroista on sieltä Kiinasta myös: kodin elektroniikka/älylaitteet, keittiön ja kylpyhuoneen tarvikkeet, toimistotarvikkeet (kynät, viivottimet, teipit, liimat jne). Temuttaja ostaa suoraan itse Temusta saman tavaran josta välikäsille joutuisi maksamaan kymmenkertaisella katteella. Ihminen ostaa just sieltä mistä pystyy tavaransa hankkimaan, lompakon mukaan.
Moni luulee, että saa sieltä SAMAN tavaran halvemmalla. Mutta se ei ole se sama, se vaan näyttää siltä. On voitu tehdä myrkyllisistä aineista! Ne on kopioita laadukkaista tuotteista.
&nb
Terveisin kauppias joka myy sitä täsmälleen samaa kiinan tavaraa yli 100% katteella.
Itse tein testin ja tilasin temusta elektroniikkaa ja ostin saman tuotteen tokmannilta ja kun purin molemmat tuottee pystyin vertaamaan hyvin että ne on piirilevyjä myöten identtisiä ja samat valmistajan leimat löytyi samoista komponenteista ja kyseinen tuote oli lasten käyttöön tarkoitettu drone mikä ostin pojalleni. Aika turhaan valehtelet että ne temun tuotteet ei ole samaa tavaraa. Toinen esimerkki on puhelimen näyttö ainoa ero mitä niistä löysin oli se että temusta tilatusta ei löytynyt näkyvältä paikalta Sonyn logoa mutta sisäpuolelta ne löytyi samoista paikoista
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset on noin tyhmiä että tilaa kaiken maailman roinaa Kiinasta? Olen varma että keskiverto temuttaja on keskivertoa tyhmempi, wt, pienituloinen tai työtön.
No shit Sherlock, tottakai pienituloiset temuttaa. Itse en Temua käytä, mutta miksi tunnet itsesi paremmaksi ihmiseksi kun et tilaa Kiinasta? Ihmiset tilaa sieltä, mistä on varaa.
Se on tullilaitokselle ihan tervetullut stressitesti.
''Toinen esimerkki on puhelimen näyttö ainoa ero mitä niistä löysin oli se että temusta tilatusta ei löytynyt näkyvältä paikalta Sonyn logoa mutta sisäpuolelta ne löytyi samoista paikoista.''
Eli ostat Temusta Sonylta varastettua tavaraa? Todennäköisesti laadunvalvonnassa hylättyä tai tuotantoprosessin jossain vaiheessa varastettua. I
Aikas paljon. Mikäs into nyt tuli tilauksiin. Myykö joku verkkokaupassa. Entä muut paikat ulkomailla josta tilaavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata halpaa roinaa tuoda Kiinasta.
Ja tukea Venäjän kaveria samalla.
En halua ostaa mitään kiinalaista.
Kannattaa ostaa se sama roina kotimaasta 10-kertaisella hinnalla, ja tukea upporikasta kauppiasta.
Taas duopolin kauppiaat trollaamassa.
Kauppiaat vetää hirveitä palkkoja ja osinkoja, ovat aina äyrilistojen kärjessä paikkakunnillaan. Työntekijät tekevät minimipalkalla orjatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskeeko myös suomalaisten kauppiaiden Kiinasta tilaamia tavaroita?
Miksi kauppias saa tilata muoviroskaa, mutta minä en?
Koska kauppiaan pitää elää kaupankäynnistä saamallaan voitolla!
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Taitavat suurin osa tulla euroopan varastoista sinne tullattuina. Eli Suomessa tulli ei tee mitään koska eu:n alueella tavara liikkuu vapaasti. Varmaan tästä on poikkeuksiakin.
Temulla ainakin keskusvarasto on Virossa, joten ei ole tullilla mitään tarvetta säheltää niiden tavaroiden kanssa. Sheinista en tiedä miten on. Wishiltä kukaan ei taida enää tilata mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tilaa KIINASTA mitään.
Ja sitten maksat Cittarin yrittäjälle pahimmillaan yli 10-kertaisen hinnan ja edelleen ne romut tulevat Kiinasta...
Rahaa on!
Ja sitten maksat Cittarin yrittäjälle pahimmillaan yli 10-kertaisen hinnan ja edelleen ne romut tulevat Kiinasta...