Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei mitään valtaa omassa elämässäni

Vierailija
18.10.2024 |

Kaikki ihmiset jyrää ylitseni tuosta noin vain. Minua määräillään ja komennellaan, niin läheisten kuin tuntemattomien toimesta. Varmasti se huomataan, että tällainen toiminta minua ärsyttää mutta kukaan ei silti lopeta. Enemmänkin tuntuu, että siitä oikein innostutaan. Kuin minua haluttaisiin tarkoituksella kiusata kaikella määräilyllä ja vähättelyllä. En ymmärrä, miten ihmiset onnistuu kääntämään aina kaiken kuin minä olisin väärässä. Sellainen ylimielinen suhtautuminen minuun on ihan vakio jokaisen ihmisen toimesta. Ja mitä kauemmin olen jonkun kanssa tekemisissä niin se käytös yltyy. 

En tiedä miten voisin korjata tilannetta kun tuntuu ihan mahdottomalta. Kukaan ei vain ota minua tosissaan ja olen selkeästi kohde kaikenlaiselle huonolle käytökselle. Onko kenellekään mitään neuvoja?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen niin tuttua itsellenikin. 

Vierailija
2/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin kaiken pois koska mielivalta. Olen yksin rauhassa. Nyt ette pysty enää mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sinulla on valtaa, mutta et vain osaa sitä käyttää tai et halua oikeasti. 

Vierailija
4/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitäkin olen miettinyt, että eikö ole ollenkaan oikeasti mukavia ihmisiä? Sellaisia, jotka ei pelaisi mitään valtapeliä muiden kustannuksella vaikka huomaisikin toisen olevan jollain tapaa heikompi. Kun ihan jokainen ihmiskontakti on tätä hiton valtapeliä. Ap

Vierailija
5/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kohtelevat sinua juuri niinkuin annat heidän kohdella. Kaikki valta omaan elämääsi on kyllä sinulla. 

Vierailija
6/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut tuollaiset ihmissuhteet enkä ikinä enää hakeudu sellaiseen asemaan että olisin toiselle jotenkin velkaa tai hänen olisi helppo päästä mun niskan päälle.

Mieluummin vaikka kokonaan yksin.

Kertakäyttöihmissuhteita reissuilla.

Vierailija
7/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän sinä olet kynnysmatto. Pidä puolesi.

Vierailija
8/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille pitää opettaa miten sinua kohdellaan. Ihan suoraan. "Älä tee noin enää ikinä, tuosta tuli paha mieli, hermostun tuommoisesta.." Ei muut osaa lukea ajatuksia.

Vierailija
9/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs kun olen yrittänyt pitää puoleni, mutta ei sitä oteta vakavasti? Virnistellään vaan ylimielisesti. Ap

Vierailija
10/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä tuollaisia ihmisiä. 

Vierailija
11/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisille pitää opettaa miten sinua kohdellaan. Ihan suoraan. "Älä tee noin enää ikinä, tuosta tuli paha mieli, hermostun tuommoisesta.." Ei muut osaa lukea ajatuksia.

Mutta mitä noiden puolustuksien takana pitäisi olla? Jos sanon, että älä tee noin enää ikinä niin mitä sitten käy, jos se toinen tekeekin saman uudelleen? Mitä ihmettä voin muka silloin tehdä/sanoa?

Vierailija
12/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs kun olen yrittänyt pitää puoleni, mutta ei sitä oteta vakavasti? Virnistellään vaan ylimielisesti. Ap

Voitko kertoa esimerkin tilanteesta? Ei itsensä puolustaminen aina ole vastaan sanomista, se voi myös olla tilanteesta poistumista. 

Vierailija
13/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihottavaa tuo alistuminen, vai mitä, ap.

Vierailija
14/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa esimerkin tilanteesta? Ei itsensä puolustaminen aina ole vastaan sanomista, se voi myös olla tilanteesta poistumista. 

Ei tule mieleen nyt juuri mitään yksittäistä tilannetta. Mutta esimerkiksi käyttäydyn suivaantuneesti tai selitän/perustelen jotain jos joku yrittää vähätellä. Ja saan aina vain näitä ylimielisiä virnistyksiä takaisin.

Vierailija
15/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy rauhallisena. Sano matalalla äänellä hitaasti ja painokkaasti: -En pidä siitä, että sanot noin. Tai: -En halua tehdä niin kuin ehdotat.

Älä selittele mitään.

Jos toinen pyytää anteeksi tai selittää ja kyseessä on väärinkäsitys, jatka hänen kanssaan. Jos pilkkaa tai uhkailee tai vähättelee, poistu paikalta. Edelleen rauhallisesti ja sisäinen voima itseesi keskittäen.

Vierailija
16/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙂

Vierailija
17/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko uhri eräässä jutussa?

Vierailija
18/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä läheisten rajaaminen kivempiin. Ja ei tuntemattomia. Ellei halua ihan muuttaa eri kohtaan. Jotain toksista siellä on. Ei ole pakko puhua kaikkien kanssa tai lähteä komentelun perusteella tekemään.

Vierailija
19/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitäkin olen miettinyt, että eikö ole ollenkaan oikeasti mukavia ihmisiä? Sellaisia, jotka ei pelaisi mitään valtapeliä muiden kustannuksella vaikka huomaisikin toisen olevan jollain tapaa heikompi. Kun ihan jokainen ihmiskontakti on tätä hiton valtapeliä. Ap

Tuo on juuri se, mikä saa minut erkaantumaan muista ihmisistä. Se, että kaikki on peliä.

Ehkä pitää joskus puhaltaa peli poikki, ja jatkaa omia teitään.

Vierailija
20/32 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä noiden puolustuksien takana pitäisi olla? Jos sanon, että älä tee noin enää ikinä niin mitä sitten käy, jos se toinen tekeekin saman uudelleen? Mitä ihmettä voin muka silloin tehdä/sanoa?

Onko niiden ihmisten kanssa pakko olla tekemisissä?