Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsi kärsi, niin kirkkaamman kruunun saat - syntyvyyskeskustelua

Vierailija
18.10.2024 |

"Pyykkivuorien ja tiski kasojen lomassaa on sitä parisuhdetta ennenkin hoidettu. Ei siihen ulkopuolisia tarvita."

Tuollainen kommentti oli Ylen keskusteluketjussa kolmekymppisiä ja syntyvyyttä käsittelevässä artikkelissa. Tuo on mainio esimerkki idioottimaisesta uhrautumisesta, siis jos kommentin esittäjä on itse uhrannut itsensä tuolla lailla. Samalla lailla oikeistolaiset haluavat, että työntekijät uhrautuvat ja antavat kaikkensa - jotta työläiset ei yhdistäisi voimaansa ja alkaisi vaatia parempia työehtoja, -oloja ja -palkkaa. 

"Kärsi kärsi, niin kirkkaamman kruunun saat" muistakaa tuo varoittava sananlasku. Itse en aio kärsiä: aion pysyä aina sinukkuna ja keskittyä sellaisiin asioihin, joista itse olen kiinnostunut. Enkä myöskään alistu paskaduuniin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyä käyttämättömät, kouluttamattomat lestadiolaisäidit naurattaa. On heillä varmaan "hauska" elämä.

Vierailija
2/14 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain naisilla on kova alistumisfetissi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkaa raivostuttaa naisten puolesta tämä ajoittain syyllistäväksi yltyvä syntyvyyskeskustelu. Toivottavasti tiede kehittää joskus biologisille miehille keinon tulla raskaaksi, niin saavat maistaa itse omaa lääkettään.

Toisaalta olen kuullut sitäkin, että monesti ne on vanhemmat naiset, jotka syyllistää nuorempia naisia. Nämä syyllistäjät eivät ole itse uskaltaneet aikoinaan tehdä niin kuin itse haluavat,  vaan ovat alistuneet yhteisön odotusten mukaiseen elämään.

Vierailija
4/14 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse alistua kun on ihan tavallinen kahden aikuisen ihmisen parisuhde jossa on rakkautta, huumoria ja kaikki on yhteistä. Vaikka on 2 lasta niin ikinä ei ollut pyykki tai tiskivuoria koska elämänhallinta ja talous ok. Ei onneksi ole tarvinnut yksin suorittaa tätä elämää kun on mies, lapset ja ystävät mukana. Toki jos haluaa olla sinkku niin se on ok.

Vierailija
5/14 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömiä kommentteja tuolla Ylen syntyvyysjutun kommenttikentässä. Mutta ainakaan Yle ei siis rajoita sananvapautta : D

https://yle.fi/a/74-20118360

Vierailija
6/14 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua lapsia vaan nautin makeasta elämästä kaksistaan vaimoni kanssa..hahahaa

Vierailija
7/14 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua alkaa raivostuttaa naisten puolesta tämä ajoittain syyllistäväksi yltyvä syntyvyyskeskustelu. Toivottavasti tiede kehittää joskus biologisille miehille keinon tulla raskaaksi, niin saavat maistaa itse omaa lääkettään.

Toisaalta olen kuullut sitäkin, että monesti ne on vanhemmat naiset, jotka syyllistää nuorempia naisia. Nämä syyllistäjät eivät ole itse uskaltaneet aikoinaan tehdä niin kuin itse haluavat,  vaan ovat alistuneet yhteisön odotusten mukaiseen elämään.

Pitäisikö tieteen kehittää ensin miehille mahdollisuus itselliseen lisääntymiseen? Oikeastaan politiikka riittäisi. Jos politiikka kehittää joskus suomalaisille miehille mahdollisuuden kohdunvuokraukseen, sitten miehetkin voivat tehdä lapsia yksin. 

Naisille on Suomessa mahdollisuus lisääntymiseen persoonallisuushäiriöstä riippumatta, kun taas kalju mies voi jäädä yksin. Sinun paineesi eivät ole konkreettisesti rajoittavaa todellisuutta, vaan tuntemuksia ja teorioita siitä, miltä keskustelu saattaisi näyttää. 

Vierailija
8/14 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä pulma nykynuoret, niin miehet kuin naiset haluavat nauttia elämästä, ilman sitoumuksia.

Moni haluaa lapsen mutta huomaa että usein 40 vuotiaana ei enää saakaan lasta ihan noin vaan. Halua siis on, mutta ikä on rajoitteena.

Suomessa tuleekin käymään kuten amerikassa, väestö vaihtuu.Syntyvyys on näillä uusilla tulijoilla hyvä. He tulevat 10-30 vuoden sisällä päättäviin asemiin ja hallitsevat maatamme, toivottavasti paremmin kuin  kadotetun sukupolven fossiilit, jotka lopulta kuolevat viimeistään vanhuuteen ilman lapsia tai lapsenlapsia.

maailma muuttuu ja joskus jopa parempaan suuntaan.

Vierailija
9/14 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö tieteen kehittää ensin miehille mahdollisuus itselliseen lisääntymiseen? Oikeastaan politiikka riittäisi. Jos politiikka kehittää joskus suomalaisille miehille mahdollisuuden kohdunvuokraukseen, sitten miehetkin voivat tehdä lapsia yksin. 

Naisille on Suomessa mahdollisuus lisääntymiseen persoonallisuushäiriöstä riippumatta, kun taas kalju mies voi jäädä yksin.

Joskus Ylellä näytetyssä kohdunvuokraajista kertovassa dokumentissa sanottiin, että jo ihan lähitulevaisuudessa sikiöitä/lapsia kasvatetaan keinokohduissa, jotka ei siis ole kenenkään ihmisen sisällä, vaan ovat erillisiä laitteita. Eli kohta kenenkään ei tarvitse kantaa raskauteen liittyvää fyysistä taakkaa, jos tuo toteutuu.

Vierailija
10/14 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että kahdenkymmenen vuoden kuluttua lestadiolaisäidit nostetaan arvostetuimmaksi ryhmäksi. Elleivät sitten muut suomalaisnaiset herää.

Vierailija
11/14 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä pulma nykynuoret, niin miehet kuin naiset haluavat nauttia elämästä, ilman sitoumuksia.

Moni haluaa lapsen mutta huomaa että usein 40 vuotiaana ei enää saakaan lasta ihan noin vaan. Halua siis on, mutta ikä on rajoitteena.

Suomessa tuleekin käymään kuten amerikassa, väestö vaihtuu.Syntyvyys on näillä uusilla tulijoilla hyvä. He tulevat 10-30 vuoden sisällä päättäviin asemiin ja hallitsevat maatamme, toivottavasti paremmin kuin  kadotetun sukupolven fossiilit, jotka lopulta kuolevat viimeistään vanhuuteen ilman lapsia tai lapsenlapsia.

maailma muuttuu ja joskus jopa parempaan suuntaan.

Minä olen aina tiennyt, että en halua lapsia. Ja mitä vanhemmaksi tulen, niin tiedän myös, että en halua parisuhdettakaan. Olen onnellinen yksin.

Vierailija
12/14 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että kahdenkymmenen vuoden kuluttua lestadiolaisäidit nostetaan arvostetuimmaksi ryhmäksi. Elleivät sitten muut suomalaisnaiset herää.

Ja TAAS syyllistetään naisia. Kahdenkymmenen vuoden päästä elinolot maapallolla saattavat olla menneet niin tukaliksi, että ihmiset kuolevat kuumuuteen ennen kuin ehtivät elää vanhoiksi. Enää ei siis tarvitse miettiä vanhuudenturvaa, eikä ylipäänsä sitä jatkuuko ihmislaji.

Vierailija
13/14 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vain myöntäisimme, että lapsenteko on a) hemmetinmoinen fyysinen riski naiselle, b)"pilaa" naisen elämän siinä mielessä, että lapsenteon jälkeen suurin osa hänen resursseistaan ja aivokapasiteetistaan menee lapsesta huolehtimiseen ja sen hengissä pitämiseen, mikä tarkoittaa, että kaikki muut hänen toiveensa jäävät taka-alalle, ja c) että miehestä ei todellisuudessa ole paljon apua koko jutussa. Mies joko kokee uhriutta (yhyy, en halua perhe-elämää), tai pihtailee (yhyy, en halua käyttää rahaa lapseni elatukseen tai lapseni äidin eläkekertymään). 

Jotta naiset, joiden ei ole pakko tehdä lapsia, haluaisivat tehdä lapsia, koko tämän kuvion tulisi muuttua. Miesten tulisi ottaa oikeasti vastuuta sen sijaan, että he tyytyvät postaamaan Instagramiin halikuvia. Ja äitien taloudellinen asema tulisi turvata, sen sijaan, että heidät jätetään selviytymään yksin surkeasta eläkekertymästä ja että heidät alennetaan työpaikalla. 

On kova itku lasten vähyydestä, mutta mitään ei olla valmiita tekemään naisten, potentiaalisten äitien, hyväksi.

Vierailija
14/14 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nauttinut äitiydessäni lähes kaikesta muusta, paitsi tuosta kärsimyskulttuurista en. Tuntuu, että äidit kilpailevat kärsimyksellä ja toisaalta haluavat muiden äitien kärsivän. 

Minulle tätä opetti anoppi jo ennen synnytystä paatostamalla, että puudutus on turha ja lapselle pahaksi. Synnytyksen jälkeen tuli kotiin vauvaa katsomaan tyhjin käsin, mutta kritisoi valmisruokia kaapissa. 

Äitiys on tuonut esiin elämäni vihamiehet ja sydänystävät aivan uudella tavalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän