Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kolmekymppinen, miksei sinulla ole lapsia?

Vierailija
18.10.2024 |

https://yle.fi/a/74-20118360

Täytin tänä vuonna 30. En ole yrittänyt saada lapsia, koska edellisessä pitkässä parisuhteessa oli pahoja ongelmia ja takaraivossani tiesin, että lapsella olisin sitonut itseni helvettiin loppuiäksi. Ero vei paljon aikaa ja voimia.

Nyt olen sinkku ja minua huolettaa, miten käy lapsihaaveideni. Tiedän nämä hedelmällisyysjutut aivan tasan tarkkaan, joten asiasta raakkuminen julkisuudessa ei auta yhtään. Keskaria tekisi mieli näyttää.

Miksei sinulla ole lapsia, ikätoveri?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua lapsia. Nuorempana olin hetken suhteessa jossa pienimuotoinen vauvakuume heräsi, mutta suhde päättyi eikä sen koomin ole vauvakuumetta ollut. Koen myös että alkaisin olla jo vähän turhan vanha äidiksi, joten olen haudannut ajatuksen perheestä kokonaan. En usko että menetän mitään. N30

Ethän sinä voi tietää mitä olet menettänyt. Ajattele jos olisit sen pienimuotoisen vauvakuumeen seurauksena saanut lapsen, pienen ihmisen josta kasvaa iso ihminen. Kyllä mahtaisi nyt harmittaa se valtava erehdys. Samalla tavalla sinäkin olet saattanut syntyä kyseenalaisin motiivein huonoon suhteeseen, mutta sen ansiosta olet olemassa.

No onneksi en saanut. Varmasti pikkuinen olisi ollut ihana, mutta olisin tällä hetkellä todennäköisesti yh, sillä mies ei ollut ollenkaan "isämateriaalia". Elämä olisi siis aika hitosti raskaampaa kuin se on nyt lapsettomana. N30

Vierailija
42/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua naista enkä lapsia. Viihdyn yksin, rakastan rauhaa ja hiljaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan jatkaa Japanissa matkustelua. M28

Vierailija
44/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu kaikenlaisia projekteja, juuh.

Vierailija
45/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneillään on ilmastonmuutos ja luontokato, elinolosuhteet maapallolla käyvät arvaamattomiksi, kuumuus, vesikato, kuivuussäiden ääri- ilmiöt, ilmastopakolaiset ym ym. Tutkijat varoittelevat todella äärimmäisistä ilmiöistä maapallolla säiden suhteen.

Puhumattakaan vallitsevasta sotatilanteessa maailmassa

Siis kuka tänne haluaisi lapsia hankkia, ei ymmärrä.

Vierailija
46/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tahdo lisääntyä, ei vain ole minua varten.

Vierailija
47/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni on useita kolmekymppisiä, ja vain yhdelle lääkäripariskunnalle on tulossa vauva. Toinen kamppailee lapsettomuushoidoissa: nuorten naisten endometrioosiin ei suhtauduta vakavasti eikä sitä hoideta ajoissa. Moni muu tuttu nuoripari on vasta valmistumassa yliopistosta ilman tietoa työpaikasta. Vain yksi nuoripari on ilmoittanut olevansa veloja, ja heillä on siihen syynsä, mm. perinnöllisiä sairauksia.

Vierailija
48/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja aviomieheni emme halua lapsia. 

Vierailija
49/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaasta yrittämisestä huolimatta ei ole onnistunut. Olen alkanut epäillä steriiliyttä oikean käteni osalta. Vasemman kanssa on harrastettu vähemmän, mutta aina paljaalla.