kolmekymppinen, miksei sinulla ole lapsia?
Täytin tänä vuonna 30. En ole yrittänyt saada lapsia, koska edellisessä pitkässä parisuhteessa oli pahoja ongelmia ja takaraivossani tiesin, että lapsella olisin sitonut itseni helvettiin loppuiäksi. Ero vei paljon aikaa ja voimia.
Nyt olen sinkku ja minua huolettaa, miten käy lapsihaaveideni. Tiedän nämä hedelmällisyysjutut aivan tasan tarkkaan, joten asiasta raakkuminen julkisuudessa ei auta yhtään. Keskaria tekisi mieli näyttää.
Miksei sinulla ole lapsia, ikätoveri?
Kommentit (49)
En halua naista enkä lapsia. Viihdyn yksin, rakastan rauhaa ja hiljaisuutta.
Koska haluan jatkaa Japanissa matkustelua. M28
On ollu kaikenlaisia projekteja, juuh.
Meneillään on ilmastonmuutos ja luontokato, elinolosuhteet maapallolla käyvät arvaamattomiksi, kuumuus, vesikato, kuivuussäiden ääri- ilmiöt, ilmastopakolaiset ym ym. Tutkijat varoittelevat todella äärimmäisistä ilmiöistä maapallolla säiden suhteen.
Puhumattakaan vallitsevasta sotatilanteessa maailmassa
Siis kuka tänne haluaisi lapsia hankkia, ei ymmärrä.
En tahdo lisääntyä, ei vain ole minua varten.
Lähipiirissäni on useita kolmekymppisiä, ja vain yhdelle lääkäripariskunnalle on tulossa vauva. Toinen kamppailee lapsettomuushoidoissa: nuorten naisten endometrioosiin ei suhtauduta vakavasti eikä sitä hoideta ajoissa. Moni muu tuttu nuoripari on vasta valmistumassa yliopistosta ilman tietoa työpaikasta. Vain yksi nuoripari on ilmoittanut olevansa veloja, ja heillä on siihen syynsä, mm. perinnöllisiä sairauksia.
Minä ja aviomieheni emme halua lapsia.
Runsaasta yrittämisestä huolimatta ei ole onnistunut. Olen alkanut epäillä steriiliyttä oikean käteni osalta. Vasemman kanssa on harrastettu vähemmän, mutta aina paljaalla.
No onneksi en saanut. Varmasti pikkuinen olisi ollut ihana, mutta olisin tällä hetkellä todennäköisesti yh, sillä mies ei ollut ollenkaan "isämateriaalia". Elämä olisi siis aika hitosti raskaampaa kuin se on nyt lapsettomana. N30