Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kolmekymppinen, miksei sinulla ole lapsia?

Vierailija
18.10.2024 |

https://yle.fi/a/74-20118360

Täytin tänä vuonna 30. En ole yrittänyt saada lapsia, koska edellisessä pitkässä parisuhteessa oli pahoja ongelmia ja takaraivossani tiesin, että lapsella olisin sitonut itseni helvettiin loppuiäksi. Ero vei paljon aikaa ja voimia.

Nyt olen sinkku ja minua huolettaa, miten käy lapsihaaveideni. Tiedän nämä hedelmällisyysjutut aivan tasan tarkkaan, joten asiasta raakkuminen julkisuudessa ei auta yhtään. Keskaria tekisi mieli näyttää.

Miksei sinulla ole lapsia, ikätoveri?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama syystä kuin minulla ei ole käärmettä. En pidä kummastakaan.

Vierailija
2/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on valtava määrä muita, kiinnostavampia ja antoisampia asioita, joihin keskittyä. En ole koskaan pitänyt lapsista. Edellyttäisi elämäntyyliä, jota pidän vastenmielisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun on voimia ja varaa pitää itsestä huolta.

Vierailija
4/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo töitä eikä kumppania

Vierailija
5/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minulla pitäisi olla lapsia ?

Vierailija
6/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen jo nelikymppinen ja minulla on lapsia. Oi kun ei olisi ja olisin taas nuori.

Vierailija
7/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä ollut pienintäkään vauvakuumetta.

Vierailija
8/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onnistunut saamaan kumppania, joten lapsien hankkiminen ei ole ollut mahdollista.

Vierailija
9/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mäkin ihmettelen vielä 48- vuotiaana. Miehille ei kelpaa savuton, raitis ja vammainen nainen. Joka ei ite ole vammainen tai ainakaan kovin. Eikä liian lihava ! Sellainen, kun hengenvaarallisesti lihava- sarjassa. En ala miksikään palvelijaksi kenellekään. Enkä siivoa toisten sotkuja. Jokainen siivoaa itse omat sotkunsa. Vauvasta vaariin ja mummon. Kunhan ne vaan opetetaan ihmiselle. 

Vierailija
10/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieltä meni työpaikka ,eikä työtä ole tiedossa ...Joten syy ettei ole varaa tehdä kun talos huolettaa .

Vierailija
11/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia. Nuorempana olin hetken suhteessa jossa pienimuotoinen vauvakuume heräsi, mutta suhde päättyi eikä sen koomin ole vauvakuumetta ollut. Koen myös että alkaisin olla jo vähän turhan vanha äidiksi, joten olen haudannut ajatuksen perheestä kokonaan. En usko että menetän mitään. N30

Vierailija
12/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut sellaista parisuhdetta jossa lapsen yrittäminen olisi ollut realistista. Nyt olen jo 33 ja taas sinkku, ja alan hiljalleen siitä haaveesta luopua. Kyllä harmittaa kun elämä on mennyt näin.

Vierailija
13/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole koskaan tullut tunnetta, että haluaisin äidiksi ja aloittaa "pirttiviljelyä". Vaikka elän parisuhteessa, en ole suuresti lapsirakas ihminen. Olen aina mielummin opiskellut, toteuttanut urahaaveitani ja keskittynyt taloudelliseen riippumattomuuteen.  Olen vahvasti kilpailunhenkinen ja haluan työssäni kokea onnistumisen iloa. Pidän kiinni oikeudestani valita. Mikään äidillinen huuma ei mene tulevaisuuden suunnitelmieni edelle. Tämä on tietoinen valinta.

N29

Vierailija
14/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 8 vuoden yrittäminen lapsettomuushoitoineen ei ole tuottanut muuta kuin 5 keskenmenoa. 

Vierailija
15/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua lapsia. Nuorempana olin hetken suhteessa jossa pienimuotoinen vauvakuume heräsi, mutta suhde päättyi eikä sen koomin ole vauvakuumetta ollut. Koen myös että alkaisin olla jo vähän turhan vanha äidiksi, joten olen haudannut ajatuksen perheestä kokonaan. En usko että menetän mitään. N30

"Koen myös että alkaisin olla jo vähän turhan vanha äidiksi"

Olet 30 vuotias, ja koet noin? Erikoinen tapa ajatella, ottaen huomioon että synnyttäjien keski-ikä Suomessa on 31,2 vuotta.

Vierailija
16/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet 30 vuotias, ja koet noin? Erikoinen tapa ajatella, ottaen huomioon että synnyttäjien keski-ikä Suomessa on 31,2 vuotta.

Synnyttävien keski-ikä ei liity mitenkään ihmisen omaan kokemukseen. Jokainen saa kokea asiat omalla tavallaan eikä siinä ole mitään erikoista. 

t. eri

Vierailija
17/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä kiinnostanut hankkia + elämässä mutkia matkassa, joten en ole siinä elämäntilanteessa ollut, että olisi ollut järkevää hankkia. Mutta uskoisin perustavani perheen ennen kuin täytän 40 v. M33

Vierailija
18/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

36-vuotias oli aikoinaan jo mummo.

Vierailija
19/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten synnyttäjien keski-ikä liittyy tähän asiaan? Onko sinusta 50v nuori äiti, jos synnyttäjien keski-ikä olisi 50v?

Vierailija
20/49 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole luoja suonut yhtään. Lapsia ei voi hankkia tuosta vaan. 

N32