Mies ei kosi
Olen 25v nainen ja mieheni on 27v. Olemme seurustelleet pian 4 vuotta, josta yhdessä olemme asuneet 3,5 vuotta. Mieheni tietää minun haluavan lähitulevaisuudessa naimisiin ja olen vihjannut kosinnasta.
Kosintaa ei kuitenkaan ole tapahtunut. Se tuntuu pahalta ja nakertaa itsetuntoani. Tulee tunne, ettei hän ole kanssani tosissaan ja odottaa sitä oikeaa, joka ei olekaan minä. Olen puhunut tuntemuksistani miehelleni, mutta hän loukkaantuu ja yrittää vaihtaa puheenaihetta. Olen sanonut, etten halua mitään kallista timanttisormusta enkä isoja häitä. Joten rahastakaan tuskin on kyse.
Hän sanoo kyllä rakastavansa minua, mutta miksi hän ei sitten voi kosia?
Kommentit (50)
Vihjaa haluistas sen perheelle. Miehes alkaa olla jo aika aikuistua.
Suthan siinä kuitenkin ristiinnaulitaan, kun ero tulee. Ja mies pistää kaiken sun syykses. Tietävätpähän sitten totuuden.
Jos se on niin tärkeää niin mikset kosisi ite miestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on turha, se passivoi naisen sëksuaalisesti, ja taloudellisesti vaarallinen miehen kannalta.
Miten se on vaarallinen miehen kannalta? Jos menisimme naimisiin niin haluaisin avioehdon ja muutenkin minun vuosituloni ovat huomattavasti suuremmat kuin mieheni.
Koska seksi alkaa pikku hiljaa hiipua ja lopulta loppuu kokonaan. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä asiassa haluan olla perinteinen, eli mies kosii. Olen hänelle sanonut tästä.
No sitten olet ilman kosintaa.
Miehesi ei ole sinun. Jos olisi, hän kosisi. Miehet on yl. aika suoraviivaisia. Paremman puutteessa ollaan yhdessä, vapaina lähtemään.
Vierailija kirjoitti:
Tässä asiassa haluan olla perinteinen, eli mies kosii. Olen hänelle sanonut tästä.
Joudut odottamaan kauaan koska sitä tuskin tulee 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on turha, se passivoi naisen sëksuaalisesti, ja taloudellisesti vaarallinen miehen kannalta.
Miten se on vaarallinen miehen kannalta? Jos menisimme naimisiin niin haluaisin avioehdon ja muutenkin minun vuosituloni ovat huomattavasti suuremmat kuin mieheni.
Koooko ajan tulee lisää syitä miksi miehen ei todellakaan kannata sitoutua millään tavalla; kunhan vaan hengailee ja saa niin sexiä kuin rahaakin 🤣😅
Mieti asiaa näin päin: miltä se kosinta tuntuisi 7 vuoden kohdalla? Entä 10 tai 15 vuoden jälkeen? Tuntuuko se enää miltään? Mitä se enää muuttaisi? Tulisiko olo, että "ei se sitten parempaa löytänyt tänä aikana ja tyytyi tähän mikä on mukana kulkenut jo vuosikaudet"?
Tiedän parikin tapausta, jossa nainen antoi rukkaset kun kosinnassa kesti liian kauan.
Laita itsellesi raja. Onko se sitten tuo viisi vuotta. Jos ei mitään tapahdu tämän vuoden aikana, niin ei se tule tapahtumaan myöhemminkään. Jos et nyt ihan ämpäriruma ole ja käyt edes töissä, niin sulla on 4 vuoden päästä tästä sormus ja perhe.
Uuden löytää aina, mutta katkeruus seuraa hautaan saakka.