Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei kosi

Vierailija
18.10.2024 |

Olen 25v nainen ja mieheni on 27v. Olemme seurustelleet pian 4 vuotta, josta yhdessä olemme asuneet 3,5 vuotta. Mieheni tietää minun haluavan lähitulevaisuudessa naimisiin ja olen vihjannut kosinnasta. 

Kosintaa ei kuitenkaan ole tapahtunut. Se tuntuu pahalta ja nakertaa itsetuntoani. Tulee tunne, ettei hän ole kanssani tosissaan ja odottaa sitä oikeaa, joka ei olekaan minä. Olen puhunut tuntemuksistani miehelleni, mutta hän loukkaantuu ja yrittää vaihtaa puheenaihetta. Olen sanonut, etten halua mitään kallista timanttisormusta enkä isoja häitä. Joten rahastakaan tuskin on kyse. 

Hän sanoo kyllä rakastavansa minua, mutta miksi hän ei sitten voi kosia?

Olenko loukkaantunut aivan turhaan?

Vaihtoehdot

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisooko etupylly pyypyy hyhhyh pahalle?

Ääliön perjantaikommentti.

Vierailija
22/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan käsitä tätä, että nykyäänkin nainen odottaa jotain kosintaa. Jos aiotte elää yhdessä, ehkä loppuelämänne, niin kyllähän tästäkin asiasta, siis avioliitosta,  olisi pystyttävä avoimesti puhumaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, ettei monikaan halua avioliittoon, jos jo asutaan yhdessä. Siinähän on jo saanut kaikki edut. Ja saa pitää omat rahat ja varat ilman erillisiä avioehdon tekemisiä. 

Lapsiakaan ei moni nykymies enää halua niin mitäpä sitä naimisiin. 

Sun pitää keskustella miehesi kanssa ja saada hänen visionsa selville, jotta voit verrata, mitä itse haluat. 

Vierailija
24/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun kyllä tilanteeseesi ja ymmärrän että haluat mennä suhteessa eteenpäin ja sitoutua aidosti. Kun olin sinun ikäinen niin meillä oli kaveripiirissä noin karkeasti 23-27 -vuotiaiden keskuudessa aika paljon juuri eroja siitä ensimmäisestä vakavasta suhteesta, jossa oltiin oltu 3-5 vuotta ja toisaalta sitten osa meni juuri tuossa vaiheessa naimisiin tai kihloihin. Itse kuuluin tähän eroajat-porukkaan 24-vuotiaana. Olisin halunnut naimisiin ja lapsia, mutta parisuhteeni junnasi paikallaan ja silloinen mieheni ei selvästikään halunnut edetä. Lopulta suhde laimeni, olimme lähinnä kämppäkavereita ja sitten erosimme.

Löysin pian uuden kumppanin, jonka kanssa olemme nyt naimisissa ja meillä on lapsi ja toivottavasti lisää tulossa. Hänelle tein selväksi suunnilleen ensitreffeillä mitä haluan suhteelta ja hänellä oli samat toiveet. Toki seurustelimme muutaman vuoden ennen kihloja ja häitä, mutta molemmilla oli toive siitä että suhde etenee ja mennään naimisiin ja lapsia toivotaan/saadaan, ja varmasti kumpikaan ei olisi halunnut jäädä suhteeseen vain vuosikausiksi katselemaan mikä tilanne ja mennäänkö kihloihin vai ei, että jossain vaiheessa vaan piti viedä asioita eteenpäin. 

Vierailija
25/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt, haluaako mies ylipäätään naimisiin elämässään? Olet myös kovin nuori. Samaa elämää se on avoliitossakin. Naimisiin meno ei sikäli muuta mitään. 

Vierailija
26/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muutit miehen kanssa yhteen? Ei miehellä ole enää mitään kannustinta kosia, koska hän saa sinulta jo kaikki avioliiton edut ilman suhteen virallistamista. Sinä maksat puolet kaikesta, hän saa säännöllisesti seksiä ilman minkäänlaista vaivannäköä, sinä siivoat, peset miehen kalsarit, laitat ruokaa ja luot kivan tunnelman kotiin. Älä missään nimessä tule raskaaksi tälle miehelle!

Jatkossa kun aloitat uuden suhteen pidät mielessä, että ei yhteenmuuttoa, lapsia tai yhteistä asuntolainaa ennen avioliittoa. Lisäksi otollisin aika kosia on parin vuoden sisällä tapaamisesta, koska silloin rakkaushormonit jylläävät vielä eikä suhde ole arkipäiväistynyt. Eli jos seuraava mies ei rupea kosimaan vuoden tai parin sisällä, pistät homman poikki etkä pitkitä juttua niin kuin tämän nykyisen kanssa.

Miehet menevät kyllä naimisiin ja kosivat rakkauspäissään naista, jota pitä

"Ja mikä ihme tuo oli, että maksaa puolet kaikesta Siis onko naisille joku rangaistus maksaa puolet yhteisistä menoista?"

On se silloin, jos nainen tekee kaikki kodin työt. Ei suhde silloin ole 50/50, vaan 25/75 miehen hyväksi. 

Vierailija
27/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän ota sinua tosissaan. Jos ottaisi, olisi kyllä jo tuossa ajassa "tutustunut" sinuun ihan tarpeeksi. Kunhan käyttelee ja vaihtaa sitten parempaan, kun sellainen ilmestyy näköpiiriin. Jos ei ilmesty, saattaa tyytyä sinuun. Ehkä

Vierailija
28/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan käsitä tätä, että nykyäänkin nainen odottaa jotain kosintaa. Jos aiotte elää yhdessä, ehkä loppuelämänne, niin kyllähän tästäkin asiasta, siis avioliitosta,  olisi pystyttävä avoimesti puhumaan. 

Juuri näin. Jos taas mies ei kykene aiheesta puhumaan, välttelee ja vaihtaa puheenaihetta on syytä epäillä, että mies ei halua naimisiin. Jos ei osaa (lue:halua) avata syitä tälle, niin syynä yleensä se, ettei halua loppuelämän suhdetta ko. naisesta tai ei ole ainakaan ihan varma. Ja kyllä, näin voi toimia naisetkin, jotka eivät ole ihan varmoja suhteesta. 

Vierailija
29/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei siis halua naimisiin ainakaan tällä hetkellä.On ihmisiä jotka eivät halua naimisiin vaikka yhdessä haluaa ollakin.

Kysy häneltä todellista syytä kosimattomuuteen, sano että tämä on sinulle tärkeä asia tietää.

Luuletko, että mies vastaisi rehellisesti? Harva on rehellinen, jos ahdistetaan nurkkaan tai kysytään jotain kiusallista tai ikävää, kun tiedossa on, että suoraan puhumisesta seuraa negatiivisia asioita. Esim. ap:n miehellä on tällä hetkellä ihan kiva suhde, joka helpottaa hänen elämäänsä monella tavalla. Eroaminen sekoittaisi pakkaa, ja siitä seuraisi kaikenlaista työlästä ja hankalaa ja paljon muutoksia. Rahatilannekin heikentyisi. Stressiä luultavasti kertyisi. Ja niin edelleen.

Juuri näin. Mies hyväksikäyttää romanttisia haaveita elättelevää naista. Toivottavasti et tuhoa teveyttäsi ehkäisyllä tämän miehen vuoksi

Vierailija
30/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tällainen mies sitten painostettuna kosii, niin luuletko siitä minkään muuttuvan paremmaksi?

Olet turhan vanhanaikainen. Avoliittokin on keksitty ja johan se hyvin toimii teilläkin.

Nimenomaan ei toimi. Ero tulee lasten jälkeen, ja mies lähtee etsimään uutta siitettävää. Avoliitto on naiselle kaikista huonoin mahdollinen ratkaisu, tämä voi paljon paremmin yksin asuessaan

Vierailija
31/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen pystyy, koska on puhtaat jauhot pussisa. Mies välttelee aihetta, koska hyväksikäyttää naista, eikä näe tätä huolehtimisen arvoisena. Mutta koska kuitenkin hyötyy naisesta jatkuvasti, ei viitsi paljastaa totuutta, vaan lypsää sillä tasolla, että nainen ei lähde. Simple as that

Vierailija
32/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä asiassa haluan olla perinteinen, eli mies kosii. Olen hänelle sanonut tästä.

Ilmeisdsti mies ei halua koko pakettia vaan rusinat pullasta. Pitää vielä ehkä muita naisia parempana?

Pudä varasi ettet 40 kymppusenä huomaa olevasi exä.

Vierailija
33/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tällainen mies sitten painostettuna kosii, niin luuletko siitä minkään muuttuvan paremmaksi?

Olet turhan vanhanaikainen. Avoliittokin on keksitty ja johan se hyvin toimii teilläkin.

Nimenomaan ei toimi. Ero tulee lasten jälkeen, ja mies lähtee etsimään uutta siitettävää. Avoliitto on naiselle kaikista huonoin mahdollinen ratkaisu, tämä voi paljon paremmin yksin asuessaan

Ero voi tulla avioliitonkin jälkeen, ei se papin aamen mitään pyhitä. Avoliitossa voi tehdä testamentit ja vakuutussopimukset siihen malliin, että naisen ja lasten asema turvattu.

Vierailija
34/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäydy vanhanaikaiseksi ja kysele väräjävällä äänellä tai kiusoitellen, että "milloin aiot tehdä minusta kunniallisen naisen"? 

On toiminut ainakin kerran tosielämässä!

Vierailija
35/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosimisen pointti on juuri se, että se joka haluaa naimisiin pyytää. Mikään ei ole naurettavampaa, kuin VAATIA toista kosimaan koska haluaa itse naimisiin.

Jos sinä haluat naimisiin, kosi. Mies joko suostuu tai ei suostu ja sinä päätät sitten, mitä tällä tiedolla teet. Miehellä ei selvästikään ole tarvetta oma-aloitteisesti muuttaa nykyistä tilannetta.

Vierailija
36/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on turha, se passivoi naisen sëksuaalisesti, ja taloudellisesti vaarallinen miehen kannalta.

Vierailija
37/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on turha, se passivoi naisen sëksuaalisesti, ja taloudellisesti vaarallinen miehen kannalta.

Oman kokemuksen mukaan paras nainen sängyssä on: 1. maksullinen 2. tyttöystävä 3. vaimo. Täytyy kyllä sanoa että seurustelusuhteessa seksi oli kyllä hyvin lähellä parasta, mutta naimisiin meneminen on suurin virheeni. Joten jos mies haluaa vähemmän seksiä parisuhteessaan, niin suosittelen avioliittoa.

Vierailija
38/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille naisille avioliitto on kuin porttihuume, ensin pitää päästä naimisiin ja sitten voikin vaatia lapsi(a).

Vierailija
39/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen mukaan paras nainen sängyssä on: 1. maksullinen 2. tyttöystävä 3. vaimo. Täytyy kyllä sanoa että seurustelusuhteessa seksi oli kyllä hyvin lähellä parasta, mutta naimisiin meneminen on suurin virheeni. Joten jos mies haluaa vähemmän seksiä parisuhteessaan, niin suosittelen avioliittoa.

Miehesi tietää että hääkakussa on se joku tuntematon aine joka kadottaa vaimolta seksihalut. Tässä se syy on.

Vierailija
40/43 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei halua sun kanssa naimisiin. As simple as that. Et ole se oikea hänelle. Niin se vaan menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi