Sektiosta: Jos nyt saadettaisiin laki, jossa naiselle annettaisiin taysi oikeus paattaa haluaako sektion vai alatiesynnytyksen,
niin ettei tarvitsisi kuin vaikka ekassa neuvolassa ruksata jompi kumpi vaihtoehto, niin ettei mitään kysellä, päätös on siinä.
Kumman sinä valitsisit?
Kaikki mukaan!
Kommentit (26)
Mutta nyt kun olen yhden alatiesynnytyksen kokenut valitsisin ehdottomasti alatiesynnytyksen myös toiseen koska kokemus oli hyvä.
Jos jossakin liukuhihna-makuutus-synnärillä, niin sitten kiitos sektio. En jaksaisi ruveta tappelemaan ammattilaisten kanssa siitä, pitääkö avautumisvaihe todellakin maata käyrillä ja vauva ponnistaa maailmaan ylämäkeen.
Jos taas synnäri olisi hyvä, niin synnyttäisin mieluummin itse. Kokemusta on molemmista tavoista eikä pahaa sanaa kummastakaan.
sen tulen saamaankin seuraavalla kerralla, sillä kaksi edellistä lasta ovat syntyneet myös sektioilla. Noista leikkauksista on jäänyt positiiviset muistot ja synnytykseen liittyy minulla monia pelkoja, eli olen tähän tilanteeseen tyytyväinen.
Alatietä olisin voinut ajatella jos minulle olisi pystytty lupaamaan että lapsi mahtuu hyvin ulos, saan riittävän kivunlievityksen ja ettei synnytyksessä tule mitään komplikaatioita jotka voivat aiheutua lapselle kohtalokkaiksi. Näitä ei kuitenkaan voida minulle luvata, joten koen sektion itselleni luotettavammaksi vaihtoehdoksi.
Mutta muuten kun näitä vastauksia lukee, niin valtaosalle se " alatie, ehdottomasti" on oma valinta. Eli eiköhän pelkosektioa hakevat ole aika pieni vähemmistö, joten turha heidän kimppuun on hyökätä.
Mielenkiintoista, missäs näin voidaan tehdä?
Vierailija:
Sikiöaikainen vaurio voi johtua infektiosta, hapenpuutteesta tai lääkkeistä, synnytyksen aikanen hapenpuutteesta. Ja kuten totesin, meillä ei ole sellaista sukuhistoriaa, jonka perusteella sitä voisi meidän tapauksessa pitää perinnöllisenä. Ts sitä ei ole suvussa kenelläkään muilla, ei edes sellaisinä " vähän omituisina" mutta diagnosoimattomina tapauksina. Ollaan kaikki ihan perustaviksia.ja se muuten kirjoitetaan asperger, eikä asberger.
Sikiöaikainen vaurio voi johtua infektiosta, hapenpuutteesta tai lääkkeistä, synnytyksen aikanen hapenpuutteesta. Ja kuten totesin, meillä ei ole sellaista sukuhistoriaa, jonka perusteella sitä voisi meidän tapauksessa pitää perinnöllisenä. Ts sitä ei ole suvussa kenelläkään muilla, ei edes sellaisinä " vähän omituisina" mutta diagnosoimattomina tapauksina. Ollaan kaikki ihan perustaviksia.
ja se muuten kirjoitetaan asperger, eikä asberger.
Vierailija: