Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylen Sijoittajat-sarja

Vierailija
18.10.2024 |

Onko kukaan katsonut vielä? Minä katsoin kaikki jaksot ja ihmettelen, että millä eväillä kutsuvat itseään sijoittajiksi? Etenkin se yksi heppu, joka ei saa edes 100 000 euroa kasaan kryptoilla. Asuntoja flippaava nainenkin teki sillä plus/miinus nolla tulosta. 

Ja sitten vielä se Ronny. Miten voi kukaan olla niin itserakas? Myy omaa "osaamistaan" start upeille. Mä myisin sitä vasta siinä vaiheessa, kun olisin tehnyt miljoonien exitin ja olisi näyttöjä. 

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Sijoittajat - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lehdissä ollut äsken juttua, että sarjassa esiintyvä Vili Värttinen on ns. tyhjä arpa. 

Vierailija
2/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on kaikki sellaisia wanna be- rikkaita. Sinänsä on ihan hyvä, että on kova itseluottamus, mutta rajansa kaikella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut. Kuvastaa ajan henkeä, että kaikki nuoret yrittää rikastua. En olisi jaksanut päivääkään sellaista miestä, joka yhteisellä ulkomaan matkalla on koko ajan lärvi kiinni kännykässä ja seuraa vain kryptojen liikkeitä. Miksi edes vaivautua reissulle, jos oma puoliso on kuin ilmaa. 

Vierailija
4/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne itseään sijoittajiksi kutsu, se on vain sarjan nimi.

Vierailija
5/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi jaksoa olen nyt areenasta katsonut. Mitä se Ronny siis käytännössä myy, on jäänyt epäselväksi. On siis mukana muutamassa start upissa pienellä rahalla, mutta esiintyy kuin olisi Microsoftin toimitusjohtaja. 

Vierailija
6/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi jaksoa olen nyt areenasta katsonut. Mitä se Ronny siis käytännössä myy, on jäänyt epäselväksi. On siis mukana muutamassa start upissa pienellä rahalla, mutta esiintyy kuin olisi Microsoftin toimitusjohtaja. 

Itseään se myy. Haluaa olla motivaatiopuhuja ja verkostoitua mahdolllisimman laajasti. Onhan noita vastaavia jenkkejä vaikka kuinka, jotka kiertävät. maailmaa erilaisissa yritystapahtumissa pitämässä inspiraatiopuheenvuoroja.

Vierailija
7/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös lehdissä ollut äsken juttua, että sarjassa esiintyvä Vili Värttinen on ns. tyhjä arpa. 

Myy premium-kelloja Helsingissä. On intohimo työssään ja sijoittaa siinä sivussa. Nyt on kyllä kaikki nähty, kun sarjassa on myös se 15v ikäinen teini, joka on toimitusjohtaja ja tekee tik tok-videoita. 

Vierailija
8/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nainen (Noora?) on myös hyvin itsevarma siitä, että hän tekee vain oikeita ratkaisuja. Vaikka asiantuntijat neuvovat, että nyt ei ole oikea aika. No, oma maalihan siitä sitten tulee. 

Vierailija
9/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen sarja, jossa pääsee tutustumaan tämän sukupolven asioihin. Ovat totta tosiaan ihan eri maata kuin vanhempansa tai heidän vanhempansa. Taatusti iäkkäämmät ei ymmärrä, miksi panna rahojaan kiinni kryptoihin? 

Sinänsä pidän positiivisena sitä, että sijoittaminen aloitetaan mahdollisimman nuorena. 

Vierailija
10/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ei näitä voi kutsua oikeiksi sijoittajiksi, vielä ainakaan. Kaikilla näillä on uhkapelaajien geenit. Joskus uhkapeli toki onnistuu, mutta ei aina.

Vierailija
11/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mennyt multa ohi. Ilmeisesti siis areenassa katsottavissa? Mielenkiintoinen aihe, kun olen itse harrastelija sijoittaja. 

Vierailija
12/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiinnitin huomion siihen, että Proppu saa hyvää mainosaikaa Ylen kanavalla. Se nainen piti yhdessä jaksossa ainakin yhtiön paitaa päällään. 

Vierailija
13/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nainen (Noora?) on myös hyvin itsevarma siitä, että hän tekee vain oikeita ratkaisuja. Vaikka asiantuntijat neuvovat, että nyt ei ole oikea aika. No, oma maalihan siitä sitten tulee. 

Aika tuskaista aikaa elää, kun asunto roikkuu käsissä, eikä saa sitä myytyä. 

Vierailija
14/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan saanut kiinni näiden ihmisten ajatuksista. Oli aika poukkoilevaa ja vailla malttia oli nämä henkilöt. Kaikki mulle heti fiilis jäi. Ehkä elämä jäsentyy paremmin heille, kun ikää tulee lisää. Paitsi olihan se yksi heistä jo vanhempi, neljän lapsen isäkin.  

Vierailija
15/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista että vihervasemmistolainen media tekee ohjelman sijoittamisesta. Mutta eihän tässä ole kyse sijoittamisesta vaan rahapeleistä joissa rahaa laitetaan isolla riskillä äkkirikastumisen toivossa. Ikävä että yle työntää tällaista arpajais-mallia nuorisolle. Tätä on vihervassareiden käsitys sijoittamisesta.

Vierailija
16/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan katsomisen arvoinen sarja, mutta ei nuo nyt mitään menestyneitä sijoittajia ole. Nuoria ihmisiä, joille elämä on vielä osittain unelmahöttöä. 

Vierailija
17/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi sukupolvi ei edes tiedä mitä kryptot ovat. Veljeni pisti 18-vuotiaana kryptoihin kaikki säästönsä, teki yli 300 000 euron tilin muutamassa vuodessa ja siirtyi sitten johdannaisiin ja suoraan osakesijoittamiseen kv. markkinoille. Vanhempani olivat kauhuissaan. Eivät ole enää kun veli kustansi heille upouuden seniorikodin kaikilla palveluilla. 

Vierailija
18/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää heitä puolestaan .maine on mennyt kaikilta noilra

Vierailija
19/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nainen oli ilmiselvästi etukäteen päättänyt, että asunnot on hänen juttu, eikä mikään este matkalla saa häntä perääntymään. Joku muu olisi heittänyt koko asuntobisneksen sikseen, mutta tämä mimmi menikin tulta päin ja airnb emännäksi vastoinkäymisten jälkeen. 

Vaikutti sen verran määrätietoiselta naiselta, että jyrää todennäköisesti tiensä pärjääjien joukkoon. 

Vierailija
20/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sijoittaja se monen lapsen isä mukamas on? Ei ainakaan mikään kovin onnistunut sellainen. Tekisi mieli sanoa sille, että lopeta nyt hyvän sään aikana, ettet tuhoa itseäsi.