Ylen Sijoittajat-sarja
Onko kukaan katsonut vielä? Minä katsoin kaikki jaksot ja ihmettelen, että millä eväillä kutsuvat itseään sijoittajiksi? Etenkin se yksi heppu, joka ei saa edes 100 000 euroa kasaan kryptoilla. Asuntoja flippaava nainenkin teki sillä plus/miinus nolla tulosta.
Ja sitten vielä se Ronny. Miten voi kukaan olla niin itserakas? Myy omaa "osaamistaan" start upeille. Mä myisin sitä vasta siinä vaiheessa, kun olisin tehnyt miljoonien exitin ja olisi näyttöjä.
Katso lähetysajat : Sijoittajat - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Noi on kaikki sellaisia wanna be- rikkaita. Sinänsä on ihan hyvä, että on kova itseluottamus, mutta rajansa kaikella.
Kukapa ei haluaisi olla rikas? Sijoittaminen on aina fiksua, mutta kyseessä on normaalisti pitkän matkan juoksu. Pikavoittoja tavoittelevan kannattaa satsata uhkapeliin, jossa on high risk, high reward.
Pari jaksoa on vielä näkemättä, mutta tässä tuomio:
- Näyttää siltä, että ovat vain hakemassa omaa aikaa julkisuudessa.
- Sijoittaminen tuntuu olevan aika lapsen kengissä näillä henkilöillä.
- Välillä lapsellisen suuret luulot henkilöillä itsestään.
- Tämä sarja tuskin innostaa kovin montaa aloittamaan sijoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi jaksoa olen nyt areenasta katsonut. Mitä se Ronny siis käytännössä myy, on jäänyt epäselväksi. On siis mukana muutamassa start upissa pienellä rahalla, mutta esiintyy kuin olisi Microsoftin toimitusjohtaja.
Itseään se myy. Haluaa olla motivaatiopuhuja ja verkostoitua mahdolllisimman laajasti. Onhan noita vastaavia jenkkejä vaikka kuinka, jotka kiertävät. maailmaa erilaisissa yritystapahtumissa pitämässä inspiraatiopuheenvuoroja.
Joo, mutta tuossa hommassa pitäisi olla jotain näyttöjä jostain ensin. Ihmettelen, jos joku firma ostaa tuolta Ronnylta puhujakeikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Tää on mennyt multa ohi. Ilmeisesti siis areenassa katsottavissa? Mielenkiintoinen aihe, kun olen itse harrastelija sijoittaja.
Jep, areenasta löytyy. Muista sitten, että vastuu jää katsojalle. Minä en noita välttämättä ihan sijoittajiksi kutsuisi.
Nämähän hakee vain pikavoittoja kryptoilla tai asuntojen flippaamisella. Suurin osa sijoittajista on oikeasti pitkäjänteisiä ja katse horisontissa. Mulle jäi vähän epäselväksi, että mikä oli sarjan tarkoitus?
"OP:n tilastojen mukaan 1824-vuotiaat miehet ovat innokkaita sijoittamaan osakkeisiin ja rahastoihin. Samaan aikaan heidän kulutus- ja korttiluottojensa keskivelkasaldo on kolmanneksen korkeampi kuin naisilla.
Pöyryn mukaan ääripäiden näkyminen voi johtua siitä, että eri miehet pyrkivät tienaamaan eri tavoin. Osa sijoittaa, osa säästää ja osa taas ottaa lainaa.
Miehet ottavat myös tutkitusti naisia enemmän riskejä. Pöyryn mukaan riskinotto voi johtaa ylilyönteihin taloudenhoidossa. Siitä voi seurata rahaa tuottavia sijoituksia, mutta myös luottohäiriömerkintöjä.
Miehillä voi olla enemmän kiinnostusta varakkaan elämäntyylin tai kalliiden hankintojen tekemiseen."
ilmeisesti sitä vanhempaa miestä elätti vaimo, kun mies pani kaikki liikenevät rahat ja vähän ylikin kryptoihin. Osti kulutusluotolla lisää kryptoja. Ei siis ollut ihme, että sarjan viimeisessä osassa oli tullut sitten ero.
Katsoin kaikki jaksot Areenasta. En ymmärtänyt sen Ronnyn puheesta yhtään mitään. Suu kävi kauhealla tahdilla mutta sanoma ei käynyt selväksi näin tavan kansalaiselle, kuulosti hetkittäin ihan siansaksalta eri kielten lainaussanojen vilistessä puheessa. Jos jotain meinaa myydä niin pitäisi varmaan puhua sellaista kieltä, että tulee ymmärretyksi.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kaikki jaksot Areenasta. En ymmärtänyt sen Ronnyn puheesta yhtään mitään. Suu kävi kauhealla tahdilla mutta sanoma ei käynyt selväksi näin tavan kansalaiselle, kuulosti hetkittäin ihan siansaksalta eri kielten lainaussanojen vilistessä puheessa. Jos jotain meinaa myydä niin pitäisi varmaan puhua sellaista kieltä, että tulee ymmärretyksi.
Näitä "pas..puhujia " riittää ja osa ihannoi kun eivät kehtaa myöntää etteivät ymmärrä mitään .
En kadehdi Jusan puolisoa. Päässä ei pyöri muu kuin kryptot, ei edes lomalla voinut rentoutua.
Kukaan ei puhu "perinteisestä" sijoittamisesta. Pelkästään pikavoittoja haluavat. Mutta nuoria ovat, joten kaikki on mahdollista. Tällainen vanha mamma pidättäytyy osakkeissa ja rahastoissa.
Asuntoflippaaja ei laske yhtään vaan vetää vaan toiveajattelulla. Ihmekö tuo että voittoa ei sitten tullut lopulta.
Odotan innolla kun verottaja iskee näihin kryptosijoittajiin ei ihan vaikuttanut siltä että ilmoitukset voitoista olisi tehty asianmukaisesti
Sarja sijoittajista kuulosti hyvältä, mutta nyt jaksot katsottuani olen lähinnä hämmentynyt. Mistään ei käynyt ilmi, minkälaista tiliä lopulta kukaan näistä tekee. Ulkoiset merkit (vaatteet, kämppä jne) kun ei vielä ole mikään menestyksen merkki. Kuka vaan voi heilua kylillä merkkivaatteet päällä selittämässä bisnesjuttuja, mut oikeesti se voi olla kaikki velalla hankittua. Tää rikkaiden leikkiminen kun tuntuu olevan nykyajan juttu.
Osa tuntuu elävän ihan kuvitelmissa. Kovat on puheet, mutta missä näytöt. Tai sit myydään omaa osaamista, mutta täysin epäselväksi jää, että mitä se osaaminen ja saavutukset on.
Tähän tuntuu kiteytyvän joku ihanne äkkirikastumisesta. Eli heti pitäis olla massia ja meriittejä, mutta kaikki kärsivällisyys ja pitkäjänteisyys puuttuu. Ja tää fake it till you make it -tyyppinen meininki on tässä vahvana.
Mä en jaksais tommosta meininkiä ja paineita vuottakaan.
En pystynyt edes yhtä jaksoa katsomaan kokonaa. Hirveetä paskaa eikä sarjassa ollut yhtään sijoittajaa. Oli uhkapeluria, asuntoflippaajaa jne muttei sijoittajan sijoittajaa.
Vierailija kirjoitti:
En pystynyt edes yhtä jaksoa katsomaan kokonaa. Hirveetä paskaa eikä sarjassa ollut yhtään sijoittajaa. Oli uhkapeluria, asuntoflippaajaa jne muttei sijoittajan sijoittajaa.
Ohjelma oli hirveä ja päähenkilöt olivat hirveitä ylimielisiä huomiohakuisia luksuselämää haluavia lesoilijoita, mutta ei kai nyt tällaiseen ohjelmaan oikeita menestyviä sijoittajia mukaan edes saataisi, eivätkä ilmaiseksi kaikelle kansalle sijoitus ja rikastumisvinkkejään jakelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi sukupolvi ei edes tiedä mitä kryptot ovat. Veljeni pisti 18-vuotiaana kryptoihin kaikki säästönsä, teki yli 300 000 euron tilin muutamassa vuodessa ja siirtyi sitten johdannaisiin ja suoraan osakesijoittamiseen kv. markkinoille. Vanhempani olivat kauhuissaan. Eivät ole enää kun veli kustansi heille upouuden seniorikodin kaikilla palveluilla.
Kryptot on käytännössä pyramidihuijaus. Ne eivät tuota mitään, joten ainoa voitto mitä niillä pystyy tekemään perustuu siihen, että joku muu maksaa niistä enemmän kuin mitä olet itse niistä maksanut. Mitään muuta tuottoa niillä ei pysty tekemään.
Mun makuun kyllä vaikutti liian jyrältä. Ja mikä tää Vili oikein on miehiään? Hengailee alaikäisten kanssa.