Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen olisi KIVA tyky-päivä?

Vierailija
18.10.2024 |

Hohtokeilaukset on niin nähty.

Kommentit (210)

Vierailija
161/210 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ymmärrän tällaiset yhteishengen nostatukset sellaisissa työpaikoissa, joissa tosiaan tehdään fyysisesti yhdessä töitä. Itse olen töissä asiantuntijaorganisaatiossa, jossa tehdään 90% etätöitä ja isoa osaa työkavereistani näen vain pari kertaa vuodessa. Silti joka vuosi järjestetään väkinäiset tyhy-päivät ja vaivaannuttavat pikkujoulut. Olen muutaman kerran ollut niissä velvollisuudentunnosta mukana, mutta onhan tämä nyt jäänne joltain menneiltä ajoilta. Oma mielipiteeni on, että mitä vähemmän työkavereidensa kanssa on tekemisissä, sitä parempana henki säilyy.

Vierailija
162/210 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan koko päivä kotona makoilemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/210 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkiviikonloppu, mutta ilman alkoholia.

En todellakaan kestäisi selvinpäin mitään mökkiviikonloppuja työkavereiden seurassa. 

Vierailija
164/210 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viimeksi jousiammuntaa (pikainen opastus ja sitten ammuntakilpailu). Sitten syömään ja siitä saunomaan. Omat saunavuorot miehille ja naisille ja loppuilta rupattelua. Kaikki tykkäsivät.

Vierailija
165/210 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä saisin päättää, niin kokoonnuttaisiin vaikka perjantaiaamuna aamupalalle / brunssin tyyliselle ja sitten jokaiselle vaikka satanen käteen (käteinen ehkä sen takia, että se konkretisoi sen lahjan) ja ohjeeksi, että käykää vaikka hierojalla tai baariin porukalla. Eiköhän ne menoporukat muotoutuisi luonnostaan keskenään. Jos firmalla on tarjottavana omasta takaa esimerkiksi sauna, niin sitä voisi käyttää vapaasti.

Ei mene läpi verotuksessa.

Mikään ei estä työnantajaa antamasta kalliimpaa esim joululahjaa. Ei vaan saa vähentää tuloverotuksessa ja saajan pitää maksaa vero. Aina vedotaan verottajaan vaikka ei ole siitä kiinni.

Vierailija
166/210 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyky? Pliis, noita oli viimeksi 10 vuotta sitten. Työkykypäivä, sen sisältö oli liikuntaa. Nykyisin on lapsellisia tyhy-päiviä, eli työhyvinvointia lisääviä päiviä, joissa leikitään ja syödään kuin porsaat. Minä itse pidän liikunnasta ja mitä raskaampaa, sen parempi, mutta missä työpaikoilla sellaista enää on? Nyt on typeriä leikkejä ja seikkailuja ja leffan katsomista. Anteeksi vaan, mutta sillä ei ole mitään merkitystä minulle. Viimeisin kunnon tyky-päivä oli kirkkovenesoutua, ja siitä on ainakin 10 vuotta aikaa. Akat valittivat, kun tulee rakkoja ja selkä kipeytyy. Ei kipeydy, jos pidät itsesi kunnossa! Olen itsekin nainen, mutta en voi ymmärtää noita pullanpuputtajia, jotka mieluummin istuu karkkipussi sylissä leffassa ja syövät pitsaa sen jälkeen, ihan oksettaa. Todella vaikuttaa työhyvinvointiin, nimittäin negatiivisesti.

Vierailija
167/210 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän firmassa tykypäivä muuttui sellaiseksi, että siitä tuli "vapaaehtoinen" siten, että jos et osallistu, niin se on palkaton päivä kotona. Eli ei saa jäädä töihin tienaamaan. Tosiaan, kun tykypäivämme on näin hienosti "vapaaehtoinen", niin osallistujamäärä oli suuri ja toimari oli iloinen, kun ihmiset niin innoissaan ottivat osaa. :D

Itse koin tuon päivän raskaaksi, jossa ilmapiirinä oli teennäinen sosiaalisuus ja pakkoaktiviteettien suorittaminen. Päätin ensi vuonna jäädä kotiin, vaikka palkkaa en sitten tuolta päivältä tule saamaan. Ihania nämä vapaaehtoiset tykypäivät! 

Tää olis unelma. Jäisin kotiin. 

Ei teennäisyyttä, ylisosiaalisuutta, suorittamista ja lasten tasoista pelleilyä. 

Vierailija
168/210 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakkoliikuntaa (minä raskaassa työssä 8h päivässä, firmassa myös toimistotyyppejä). Ei kiinnosta porrastreenit.

Ei sairaita tutustumisleikkejä. "Hei, olen Pekka tuolta osastolta x, tässä sinulle pallo; sano joku eläin joka alkaa v:llä. Ai niin sinä olet Liisa"

Jotain yhdessäoloa, jossa kaikki voivat olla mitä olevat. Joko äänessä tai hiljaa.

Vierailija
169/210 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron teille pahimman tykypäivä-leikin joka meillä oli firmassa! Pistäkää paremmaksi!

Meille jokaiselle noin 30 henkilölle "arvottiin" joku sairaus, vamma tai ominaisuus. Sitten ahtauduttiin yhdessä rantasaunaan. Tämä sauna eli siis kuvitteellisesti talo oli tulessa ja meidän piti auttaa toisemme sieltä pois! Esim. kuuro ohjeisti sokeaa missä on kynnys. Tai mykkä kantoi pyörtyneen ulos.

Kuulemma kaikki olemme tärkeitä ja kaikkia pitää auttaa kykyjensä mukaan. Olemme kaikki saman arvoisia kaikista ominaisuuksista huolimatta.

Voi pyhä jysäys mitä sontaa! Ja me kaikki olimme siis 30-60 vuotiaita täyspäisiä työntekijöitä!

Vierailija
170/210 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko nämä tyhy/tykypäivät jossain pakollisia? Aina on ollut minun työyhteisöissä mahdollisuus jäädä myös tekemään töitä, jos ei kiinnosta osallistua. Ja melkein jonkun on pakkokin jäädä pitämään puljua pystyssä. 

Olen ollut muuten siinä pakopeli-tyhyssä ja meillä oli kyllä kivaa. Tosin, silloin oli kiva työporukka muutenkin, joskus jopa järjestettiin itse illanviettoja, sellaisella porukalla siis mikä vaan on kivaa. 

Vierailija
171/210 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

dont push the river meininki ois kiwa

Vierailija
172/210 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ottaisin rahana tai epassina tms. Ja mielelläni maksan veron vaikka kuinka suuresta summasta.

Vierailija
173/210 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

dont push the river meininki ois kiwa

Ai jotain tiimitoteemii ja kiipeilyy? Kas ku ei pyllyilyy!

Vierailija
174/210 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitkä ja haasteellinen pakohuonepeli tms selvitymis- ryhmääntymisleikki. Sitten sen läpikäynti ensin pareittain plussat ja miinukset etsien. Sen jälkeen käydään koko porukalla läpi missä meni pieleen ja missä onnistuttiin, Viimeisenä palautteen anto, varsinkin esimiehelle että hyi saatana anna olla viimeinen kerta kun järkkäät tällaisia työajalla, oltaisiiin vaan mieluusti tehty niitä töitä jotka nyt odottaa ruuhkautuneessa jonossa

Vierailija
175/210 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhy on turhista turhin keksintö. Oikeasti kaikki olisi mieluummin jossain muualla. Ne jotka osallistuu, osallistuu vain koska siitä maksetaan.

Vierailija
176/210 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi ylimääräinen vapaapäivä. Kun se ei tietenkään käy ja pitää järjestää jotain turhaa, mieluiten vaikka ravintolaan syömään, työajalla ja työnantajan järjestämä kuljetus sinne.

Kaikki "hauskat aktiviteetit" ovat aivan perseestä.

Vierailija
177/210 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurujooga toimii aina, on ainakin hauskaa vaikka olisi millainen hapannaama muuten 😊

Vierailija
178/210 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naurujooga toimii aina, on ainakin hauskaa vaikka olisi millainen hapannaama muuten 😊

Tämä 👍

Vierailija
179/210 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyky? Pliis, noita oli viimeksi 10 vuotta sitten. Työkykypäivä, sen sisältö oli liikuntaa. Nykyisin on lapsellisia tyhy-päiviä, eli työhyvinvointia lisääviä päiviä, joissa leikitään ja syödään kuin porsaat. Minä itse pidän liikunnasta ja mitä raskaampaa, sen parempi, mutta missä työpaikoilla sellaista enää on? Nyt on typeriä leikkejä ja seikkailuja ja leffan katsomista. Anteeksi vaan, mutta sillä ei ole mitään merkitystä minulle. Viimeisin kunnon tyky-päivä oli kirkkovenesoutua, ja siitä on ainakin 10 vuotta aikaa. Akat valittivat, kun tulee rakkoja ja selkä kipeytyy. Ei kipeydy, jos pidät itsesi kunnossa! Olen itsekin nainen, mutta en voi ymmärtää noita pullanpuputtajia, jotka mieluummin istuu karkkipussi sylissä leffassa ja syövät pitsaa sen jälkeen, ihan oksettaa. Todella vaikuttaa työhyvinvointiin, nimittäin negatiivisesti.

Täysin samaa mieltä. Liian vähäinen liikunta aiheuttaa Suomessa miljardikulut joka vuosi. Siksi nämä pullasorsat pitäisi pakottaa liikkumaan. Mieluiten vuosittaiset kuntotestit ja niiden läpäisy ehdoksi työpaikan säilyttämiseen.

Vierailija
180/210 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän