Mistä löytyvät Suomen pienimmät hammasväliharjat?
Olen Plakersin metallirunkoiseen XS-hammasväliharjamalliin kyllästynyt siksi, että tulee kalliiksi jos harjalla pystyy puhdistamaan yhden hammasvälin ja sitten se on mutkalla ja käyttökelvoton. Minulla ovat todella tiukat hammasvälit ja hammaslääkäri neuvoi lisäämään hammaslankauksen lisäksi hammasvälien puhdistukset ienrajasta aterioiden jälkeen.
Hammaslankaimenkin kanssa on työtä ja tuskaa saada hammaslankaa hampaiden välistä. Onko olemassa millään muulla merkillä XS-kokoista hammasväliharjaa? Eikö ole mahdollista tehdä tavallista muovirunkoista hammasväliharjaa pienempänä vai enkö ole osannut etsiä oikeita?
Kyse on asiasta, joka pitää viidesti päivässä hoitaa eli olen vararikossa jos tappelen Plackersin hammasväliharjojen kanssa. Silloin lopputulos on se, että palaan takaisin pelkän hammaslankaimen käyttöön.
Ilmiantakaa helposti ostettavat XS-kokoiset hammasväliharjat, kiitos!
Kommentit (46)
Osta Temusta niin saat ne kaikista edullisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apteekista löysin xs-kokoisia, merkkiä en muista
hammaslääkäri kehotti aloittamaan sen erityisesti hammaskiven poiston jälkeen, koska silloin se voi alkaa sujua helpoiten
Hammaslääkäri neuvoi minua aloittamaan käytön siksi, ettei hammaskiveä pääsisi ikinä tulemaan hampaisiini. Mieluummin hoidan kuin kärsin. Olen lukenut täältäkin ihmisten hammaskivenpoistokokemuksista ja hammaskiven poisto ei kuulu millään menetelmällä toivelistalle. Minä olen käsittänyt asian niin, että osalla syljen laatu suojelee hammaskiven syntymiseltä ja siinä mielessä olen onnekas. Hammasvälien tiukkuus on ollut aina ongelmanani.niin.... minulla taas tulee hammaskiveä helposti ja hammasvälit ovat minullakin tiukat.
olet vissiin jotenkin tyhmä... noin väärin ei voi toisen kirjoitusta muuten lukea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prismasta TePe XS (oranssi). Ne välit, joihin ei mahdu, Coop hammaslankain.
Olen kokeillut vaimon oranssia TePe, mutta sininen GUM on kapeampi. Jos joku tietää ohuemman niin otan. (Pl. Temut ja ebayt, en halua hampaitteni väliin sellaisia)
Kiitän neuvojia. Hankin molempia ja nyt on ihanaa puhdistaa hammasvälejä esimerkiksi oranssilla TePen joustavilla harjoilla. Olisi pitänyt kysyä neuvoa aikaisemmin. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Osta Temusta niin saat ne kaikista edullisemmin.
Kannattaa muistaa se, että Temun hammasväliharja voi näyttää samalta kuin Coopin hammasväliharja ja olla kappalehinnaltaan halvempi. Ero syntyy hammasväliharjan kestävyydessä. Kyllä hammasväliharjan pitäisi kestää sen verran, että saa kaikki hammasvälit kunnolla puhtaaksi.
Kaverini tilasi samannnäköisiä hammasväliharjoja eBaysta halvemmalla. Ihan käytännössä ne taipuivat poikki ja harjakset irtosivat ennen puhdistuksen valmistumista. Coopin hammasväliharja voi olla ehjä vielä hammasvälien puhdistuksen jälkeen. Sen voi pestä Lacto Linen pesuaineella ja laittaa paperille kuivumaan. Itselläni on pienessä minigrip-pussissa joka laukussa mukana toiselle kierrokselle päässeitä hammasväliharjoja, koska syön myös kotini ulkopuolella. Hammashygienistillä ja hammaslääkärillä käynnit ovat kalliita verrattuna siihen, että hoitaa hampaitaan ihan marketin välineillä ohjeiden mukaan.
Muoviset S-marketissa myytävät ovat hyvät. Kai nekin jotain Coop-merkkiä nykyään.
Olen kokeillut vaimon oranssia TePe, mutta sininen GUM on kapeampi. Jos joku tietää ohuemman niin otan. (Pl. Temut ja ebayt, en halua hampaitteni väliin sellaisia)