Mistä löytyvät Suomen pienimmät hammasväliharjat?
Olen Plakersin metallirunkoiseen XS-hammasväliharjamalliin kyllästynyt siksi, että tulee kalliiksi jos harjalla pystyy puhdistamaan yhden hammasvälin ja sitten se on mutkalla ja käyttökelvoton. Minulla ovat todella tiukat hammasvälit ja hammaslääkäri neuvoi lisäämään hammaslankauksen lisäksi hammasvälien puhdistukset ienrajasta aterioiden jälkeen.
Hammaslankaimenkin kanssa on työtä ja tuskaa saada hammaslankaa hampaiden välistä. Onko olemassa millään muulla merkillä XS-kokoista hammasväliharjaa? Eikö ole mahdollista tehdä tavallista muovirunkoista hammasväliharjaa pienempänä vai enkö ole osannut etsiä oikeita?
Kyse on asiasta, joka pitää viidesti päivässä hoitaa eli olen vararikossa jos tappelen Plackersin hammasväliharjojen kanssa. Silloin lopputulos on se, että palaan takaisin pelkän hammaslankaimen käyttöön.
Ilmiantakaa helposti ostettavat XS-kokoiset hammasväliharjat, kiitos!
Kommentit (46)
apteekista löysin xs-kokoisia, merkkiä en muista
hammaslääkäri kehotti aloittamaan sen erityisesti hammaskiven poiston jälkeen, koska silloin se voi alkaa sujua helpoiten
Noi on hyviä
https://w w w.aliexpress.com/item/1005005994198378.html?
pari senttii kipale.
Ryynäsen hammasväliharjakaupassa Nilsiässä on myös pieniä kokoja. Kysy sieltä.
Hampaat on nykyään ylellisyyttä.on se kumma kun maailmassa muutamaan luukappaleeseen tuhlataan vuosittain miljardeja ,kun velli ja muu pehmeä ruoka on keksitty........
Hammasväliharjat ei tosiaan ole ilmaisia, etenkään Gumin soft pics Prot. Mutta onneksi on Temu. Sieltä saa sitä samaa soft pics Prota (toki ilman Gumin logoa) vain pienellä murto-osalla oikean hinnasta. Olen käyttänyt jo pitkään, enkä ole saanut syanidia elimistööni, sarvia ei ole kasvanut ohimoille, eikä hampaani ole muuttuneet violeteiksi.
Vertailu:
Gum Soft Pics PRO: 30kpl = 7,50€
piraattiversio: 60kpl = 4,39€
Prismasta TePe XS (oranssi). Ne välit, joihin ei mahdu, Coop hammaslankain.
Käytän silikonisia käyriä hammastikkuja, eivät vahingoita ikeniäkään, kun huuhtoo tai pesee, voi käyttää muutaman kerran. Langan kanssa on hyvä olla varovainen, ettei vahingoita ikeniään hinkkaamisella.
Muoviset harjat, jossa se hammasosa silikonia. Esim. G.U.M.-merkillä on pieniä hammasväliharjoja.
Minulla on sama ongelma, että hammaslanka ei mahdu hammasväleiatä läpi, vaan katkeaa ja jää inhottavasti rakoon.
Silikoniharjakset ovat pehmeät ja antavat myöten. Ne metalliharjat ovat muutenkin inhoja, ja tosiaan menevät mutkalle heti.
Gum merkkiset, apteekista. Hammaslääkäri neuvoi kun mun ahtaat hampaanvälit tuhoaa kaikki harjat. S koko on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Hammasväliharjat ei tosiaan ole ilmaisia, etenkään Gumin soft pics Prot. Mutta onneksi on Temu. Sieltä saa sitä samaa soft pics Prota (toki ilman Gumin logoa) vain pienellä murto-osalla oikean hinnasta. Olen käyttänyt jo pitkään, enkä ole saanut syanidia elimistööni, sarvia ei ole kasvanut ohimoille, eikä hampaani ole muuttuneet violeteiksi.
Vertailu:
Gum Soft Pics PRO: 30kpl = 7,50€
piraattiversio: 60kpl = 4,39€
Meidän apteekki veloittaa 10.50e. keväällä oli hinta vielä yli 15e/ 30kpl
Vierailija kirjoitti:
Apteekki
Meillä apteekissa ovat samat Plackersit kuin hammaslääkäriasemalla ja marketissa. Muita merkkejä ei ole.
Normalista vaalean vihreitä 3€ pussi
Hammasväliharja ei tee mitään mitä lanka ei tekisi. Ja jos haluat oikein puhtaaksi, osta vielä Waterpik.
Vierailija kirjoitti:
apteekista löysin xs-kokoisia, merkkiä en muista
hammaslääkäri kehotti aloittamaan sen erityisesti hammaskiven poiston jälkeen, koska silloin se voi alkaa sujua helpoiten
Hammaslääkäri neuvoi minua aloittamaan käytön siksi, ettei hammaskiveä pääsisi ikinä tulemaan hampaisiini. Mieluummin hoidan kuin kärsin. Olen lukenut täältäkin ihmisten hammaskivenpoistokokemuksista ja hammaskiven poisto ei kuulu millään menetelmällä toivelistalle. Minä olen käsittänyt asian niin, että osalla syljen laatu suojelee hammaskiven syntymiseltä ja siinä mielessä olen onnekas. Hammasvälien tiukkuus on ollut aina ongelmanani.
Apteekki