Top 3 Stephen King kirjat
En ole itse lukenut läheskään kaikkia, mutta lukemistani parhaimmat ovat:
1. 11/22/63
2. Kuvun alla
3. Duma Key
Kommentit (105)
No tottakai Hohto, Uinu uinu lemmikkini ja Piina ovat kirjoista parhaimmistoa (niistä jotka olen lukenut.)
Mutta minulle henkilökohtaisesti on monet Kingin novelleista olleet mieleenpainuvimpia lukukokemuksia. Esim. Usva, Raivo ja (etenkin) Pitkä marssi, Naisen raivo, Salainen ikkuna, salainen puutarha jne...
Asian vierestä totean sen verran että tämä Painajainen-romaanin uusin filmitulkinta on ihan käsittämättömän paska. Miten voi sössiä tuolla tavalla. Kirjahan on mainio kauhuromaani.
Pedon sydän
Uneton yö
Duma Key
Kunniamaininta Uinu uinu lemmikille. Luin sen 13-vuotiaana yksin kun vanhemmat olivat viikonlopun mökillä. Hitto että pelotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet pettänyt ihmiskunnan, eihän nuo ole edes hyviä. Omat gearit
1) Se
2) Piina
3) Tervetuloa Joylandiin
Olen täsmälleen samaa mieltä.
Ja tuo Tervetuloa Joylandiin on aivan loistava, yllätyin, en odottanut etukäteen siltä oikein mitään.
Itse en tykännyt. Ei se huono ollut, mutta aika tylsä. Mersumiehet on samanlaisia 2/5 pakerruksia. King ei enää kirjoita kuten nuorempana, se on karu tosiasia. Viimeisin hyvä oli 22.11.63 ja senkin loppu oli hölmö ja outo. Muuten todella hyvä.
Alkupään teokset olivat nerokkaita. Musta torni -sarja vaikutti piripään hourailulle ja uudempi tuotanto jo vaikuttaa kirjoitetun siksi, että kustantajan kanssa on sopimus tietystä sivumäärästä.
Musta torni alkoi hyvin ja tykkäsin siitä miten se tavallaan nitoo koko Kingin maailman yhteen, mutta loppupäässä alkoi mopo lähteä käsistä ja se on ihan järkyttävän pitkä. Jopa Kingin mittapuulla.
Musta torni oli minulle viimeisiä hyviä Kingejä, sen jälkeen on tullut huonompaa kamaa. Tuntuu kuin se olisi pistänyt kaiken mielikuvituksensa ja taitonsa tuohon teokseen ja sen jälkeen vasemalla kädellä huithapelisti kirjoittanut sekundaa.
Vierailija kirjoitti:
Desperation oli johonkin puoleen väliin asti loistava kirja. Loppu oli mitä oli.
Pätee vähän turhan moneen Kingin kirjaan. Oikeastaan ainoat jäntevät Kingin kirjat hyvine loppuineen on ne hänen pienoisromaaninsa. King osaa kirjoittaa, mutta jos lähtee rönsyilemään niin siinä sitä sitten mennään. Mies osaa luoda erinomaisen tarinan, mutta ei päättää sitä. 700 sivua tulee upeaa alustusta ja tarinan rakentelua, sitten tulee 50 sivun mittainen käsittämätön lopetus ja tarinan romahtaminen.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin viikko sitten ensimmäistä kertaa Gerald's Game nimisen leffan Netflixissä ja leffa oli oikeasti paras pitkään aikaan näkemäni leffa. En olisi koskaan arvannut juonenkäänteitä. Perustuu Stephen Kingin saman nimiseen kirjaan. Oletteko lukeneet/nähneet leffan? Oliko hyvä kirja? Entä leffa mielestänne?
Ihan kuin se olisi kaksi eri kirjaa. Ensimmäinen on käsiraudoista pelastautuminen ja toinen osio on jostain toisesta kirjasta yhteen liitetty mun mielestä.
Erilainen tunnelma. Alkuosio menee kuin vettä vain ja sitten se ruumita nussiva sarjamurhaaja örkki on ihan kuin joku toinen tekstinpätkä liitettynä käsirautaosioon, jota ei koskaan saatu loppuun.
Tuollainen olo tuli. Leffaa en ole nähnyt.
Mulla on ollut onni onnettomuudessa, kun mummulla oli ihan jäätävän kokoinen kotikirjasto ja siellä kaikkein vanhimmat Kingin kirjat. Olen lukenut kaikki ja en kyllä osaa laittaa niitä mihinkään järjestykseen. No ehkä mainitsisin tähän cujon, joka on ihan hirveän piinaava. Uhri on jumissa autossaan vesikauhuisen koiran vahtiessa ulkopuolella.
Tukikohta on aivan ylivoimainen, ehkä senkin erinomaisuutta korostaa juuri kärsitty pandemia ja se kuinka paljon samankaltaisuutta koronan aika aiheutti
Olen lukenut tulislmän, epätoivon kaupungin. Käsittämätöntä, että mummulla oli ihan hirveä määrä näitä kirjoja ja nyt ne on mun omassa kirjahyllyssä. Aarteet
Pimeyden talo
Se
Kalpea aavistus
Vierailija kirjoitti:
Pedon sydän
Uneton yö
Duma Key
Kunniamaininta Uinu uinu lemmikille. Luin sen 13-vuotiaana yksin kun vanhemmat olivat viikonlopun mökillä. Hitto että pelotti.
No ei ollu paras idea :D Se on kyllä aika pelottava kirja ja myös elokuvakin, se aihe vaan on niin kriipi.
Vierailija kirjoitti:
Asian vierestä totean sen verran että tämä Painajainen-romaanin uusin filmitulkinta on ihan käsittämättömän paska. Miten voi sössiä tuolla tavalla. Kirjahan on mainio kauhuromaani.
Eikö sen pitäisi pohjautua siihen novelliin, missä mörkö vaani komerosta pientä Danny poikaa ja isä kuuli mörön saalistavan ja tappavan oman lapsensa, kertoili psykiatrille tota tarinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukikohta, Kosketus ja Hohto.
Tukikohtaa pidetään ehkä parhaimpana Kingin kirjana ikinä. Olen yrittänyt sitä parikertaa aloittaa, mutta kirjan massiivisuus hahmoineen on tehnyt lukemista työlästä.
ap
Kyllä se palkitsee sitten kun tutstuu hahmoihin. Vaatii vain vähän aikaa alkuun.
Tukikohta olisi ollut varsinkin pahimpaan korona-aikaan just osuva
Olen nähnyt sen myös elokuvana ja sekin oli hyvä (molemmat osat)
Luin sen korona-aikana, mutta ei se oikein innostanut, vaikka yleensä Kingin kirjoista pidänkin. Olin helpottunut kun sain luettua loppuun.
Yritin kyllä jo 90-luvulla lukea sitä, mutta hyydyin silloin jo alussa.
Vierailija kirjoitti:
Pedon sydän
Uneton yö
Duma Key
Lähes sama mutta ei kuitenkaan.
Olin 16-V ja yksin syksyllä kotona, vanhemmat syyslomalla jossain Kreikassa.
Naapurin minua vanhempi kaverini oli vuokrannut VHSllä Hohdon. Katsottiin elokuva yhdessä meillä kahdestaan. Ulkona ujelsi lokakuun tuuli ja kun kaverini lähti kotinsa jäin yksin. Sinä yönä koira nukkui huoneessani ja valot paloi osassa taloa. On jäänyt Hohto elokuvana mieleen ja kirjan luin varmaan vuosi-pari leffan jälkeen.
Nuo klassisimmat täällä on jo mainittukin, niiden lisäksi omia suosikkejani ovat Pitkä marssi ja Buick 8.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pedon sydän
Uneton yö
Duma Key
No ei ollu paras idea :D Se on kyllä aika pelottava kirja ja myös elokuvakin, se aihe vaan on niin kriipi.
Se oli loistava idea. Pelotti niin paljon että ei voinut lopettaa lukemasta kun halusi tietää kuinka kaikki päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen pitäisi pohjautua siihen novelliin, missä mörkö vaani komerosta pientä Danny poikaa ja isä kuuli mörön saalistavan ja tappavan oman lapsensa, kertoili psykiatrille tota tarinaa.
Tuon Mörkö -novellin juoni on samanlainen kuin Cynthia Asquithin tarinassa The Follower. Ei nyt ihan kokonaan mutta se psykiatri ja se loppu.
Vierailija kirjoitti:
No tottakai Hohto, Uinu uinu lemmikkini ja Piina ovat kirjoista parhaimmistoa (niistä jotka olen lukenut.)
Mutta minulle henkilökohtaisesti on monet Kingin novelleista olleet mieleenpainuvimpia lukukokemuksia. Esim. Usva, Raivo ja (etenkin) Pitkä marssi, Naisen raivo, Salainen ikkuna, salainen puutarha jne...
Tuo Pitkä marssi on minullekin yksi mieleenpainuvimmista Kingin novelleista. Sen tunnelma jotenkin erikoinen, uhkaava ja samaan aikaan toiveikas ja valoisa.
Vierailija kirjoitti:
Kolkuttajat
Tulisilmä
Julma leikki
Bonuksena: Tarpeellista tavaraa
Huonoin mitä olen lukenut on Liseyn tarina, en millään ole saanut luettua loppuun ja sen jälkeen ilmestyneitä en ole juuri lukenutkaan, kuten aikalailla kaikilla kirjailijoilla, ne vanhimmat on parhaimpia.
Olen aloittanut Lisey's Storyn monta kertaa, mutta jokin siinä vain ei jaksa kiinnostaa. Kuulin, että King pitää sitä yhtenä parhaista kirjoistaan, joten väkisinkuuntelin sen äänikirjana. Vai katsoinko elokuvan? Onko se kuvattu? Ei vain jättänyt mitään jälkeä minuun.
Nuorena tuli luettua ysärillä.
1. Uinu uinu lemmikkini
2. Se
3. Hohto
Desperation oli johonkin puoleen väliin asti loistava kirja. Loppu oli mitä oli.