Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ihmeen takia ihmiset on NIIN EPÄKOHTELIAITA??? Ei kiitetä, ei onnitella

Vierailija
17.10.2024 |

Ei onnitella kummilapsia syntymäpäivinä. Ei tulla paikalle synttäreille. Ei onnitella ystäviä, ei lähetetä kukkia. Ei mitään käytöstapoja Kamalaa😥

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuohon vastausta.

Itse kiitän ystävää tuesta jos puran murheitani. Ja lähetän synttärikortin ja hänkin minulle (ei siis kumpikaan juhlita muulla tavoin). Ja kiitän vapaaehtoistoiminnassa muita vapaaehtoisia ja olen saanut kiitosta muilta vapaaehtoisilta.

Yksi sukulainen ei kutsunut minua hähinsä vaikka oli meidän häissä. En olisi kyllä viihtynytkään niin hienoissa häissä ja ne oli muutenkin vain lähimmille suunnatut. Oma valinta jokaisella miten tekee.

Vierailija
22/28 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat länsisuomalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tunnet vain sivistymättömiä ihmisiä. Miksi, on oma salaisuutesi. Ehkä se tulee lapsuudestasi, jostain duunariperheestä? En tiedä.

Meillä kiitetään, onnitellaan, tuodaan joku pieni toivottu lahja, tai lähetetään ainakin kortti. Kutsutaan kylään, ollaan yhdessä mielellään, kokkaillaan, tuodaan sukujuhliin joku jälkiruoka tai salaatti tai muuta. Otetaan kuvia, jaetaan niitä, vietetään aikaa yhdessä.

Mikä teidän perheestä on tehnyt noin kylmän? 

Kuulostaa mukavalta. Mitä tarkoittaa käytännössä otetaan kuvia ja jaetaan niitä? Jaetaanko whatsappilla tietyille vai facebookin kautta 200 ihmiselle? Mä yritän skaalata omaa hyvyyttäni tän tekstin pohjalta. Ei oo mulla pokkaa jakaa lomakuvia 200 hengelle. En tiiä tekeekö se musta sit luopion. Osallistun aina kaikkiin juhliin, johon mut kutsutaan ja vien pienen lahjan tai omatekoista syötävää. Kutsun myös itse ystäviä kylään ja laitan heille illallista tai leivonnaisia. Autan sukulaisiani haravoimalla syksyisin lehtiä. Ei ole mulle mitenkään epämieluisaa tai vaikeaa leipoa tai pestä muutama ikkuna. Facebookiin jaan kuvia vain kuolleen ruumiini yli. Joskus kun sitä vielä tein sydän särkyi, kun tutut ihmiset eivät voineet mun julkaisuihin reagoida millään tavalla. Kuitenkin itse tykkäsin monien kuvista. Sairasta valtapeliä mun mielestä. Tässä elämässä on pakko tehdä päätöksiä, joten mä päätin sen pskan lopettamalla palvelun käytön. Kehotan teistä jokaista ottaan elämänsä omaan hallintaan. Silloin tunnemaailmasi on myös sinun omassa hallinnassasi.

Vierailija
24/28 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en miehenä muista monta kertaa lähettäneeni  kukkia, koska ajattelen tai luulen, että ne saatettaisiin helposti tulkita väärin. - Ehkä jos olisin vähän vanhempi. Mutta lähettää nyt "vain" kaveri tai ystävä naiselle tai miehelle kukkia, niin luulee että enempi hämmentäsin kuin ilahduttaisin vaikka tarkoitus olsi vain vilpittämästi onnitella, vaikka "vain" synttäripäivien johdosta.

Minä ja puolisoni olemme kukkia rakastavien vanhempien perheistä. Omat vanhempamme ovat jo kuolleet, mutta ainakin sukulaisia muistamme vähintään virtuaalisesti sähköpostin mukana kulkevalla kukkakuvalla. Kukkakorttejakin lähettelemme tädeillemme, sedillemme ja enoillemme jos he ovat hengissä. Muutama vuosi sitten puoliso laittoi työmatkalta 35-vuotiaalle osoitetut syntymäpäiväonnittelut 70-vuotta täyttäneelle tädille. Tädin mielestä se oli todella mukavasti muistettu ja kortti oli kaunis eikä sellainen, jossa olisi ollut kovin tönkkö kukka-asetelma.

Kyllä se kukan, kukkakimpun tai kukan lahjoittaminen voi olla osa ihan normaalia kanssakäymistä ilman taka-ajatuksia. Floristi osaa kyllä tehdä sovitulla rahalla kimpun kun kertoo vaikkapa kimpun saajan mieliväreistä, luonteesta, tyylistä tai kodista. Suurimmalla osalla on kodeissaan niin paljon tavaraa, ettei sinne kaivata yhtään tuikkukippoa enempää. Kukasta pääsee sentään eroon. Antaa sen vaikka naapurille jos ei osaa itse hoitaa sitä.

Nykyään kaikilla pojillakin on älypuhelin ja osa heistä on ihan oikeasti kiinnostunut kuvaamaan kukkiakin jos saavat sellaisia joltakulta. Jenkkileffoista on aikoinaan levinnyt älytön olettamustapa, jonka mukaan toinen on pihkassa jos antaa hänelle kukkia ja miehille pitäisi antaa suunnilleen heti alkuunsa palkankorotus tai urheiluauto.

Vierailija
25/28 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas runsaasti alaluokkaista väkeä, hyh!

Vierailija
26/28 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alla har vi våra bekantskapskretsar, inte kan man annat konstatera.

Vierailija
27/28 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat epäkohteliaita miehille koska:

👧Mä voin🖕

Naiset ovat epäkohteliaita toisille naisille koska:

👧Vìtun huorạ et oo yhtään mua parempi/kauniimpi/rikkaampi. 

Naulan kantaan!

Vierailija
28/28 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan ainoastaan omien lasteni syntymäpäivät. Jos minua ei erikseen muistutella, onnittelut saa jäädä. Nykyään uskalletaan elää omaa elämää, eikä muita nuoleskella. Vanhemmat sukulaiseni miettivät aina vain sitä, mitä kukakin heistä ajattelee. Minua ei kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi