Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunsitko itsesi tyhmäksi yliopistossa?

Vierailija
17.10.2024 |

Koetko, että sinun piti pinnistellä saadaksesi hyviä arvosanoja ja ajattelit että muut opiskelijat saavat hyviä arvosanoja tekemättä oikeastaan mitään niiden eteen?

Itselleni jäi tällainen fiilis. Toki olen aina ollut vähän sellainen viimeisenä päivänä tentteihin pänttääjä

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin mutta jaksoin kuitenkin väitelläkin. Nykyään ala jo vaihtunut huomattavasti helpompaan.

-FT, teoreettinen fysiikka. Nykyinen lääkäri.

Vierailija
22/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, sillä rakastin yliopistoa, koska tajusin olevani fiksumpi kuin muut siellä. Siksi jatkoin opintoja tohtorin tutkintoon asti. 

Kaikki muutkin siellä ajattelevat samalla tavalla olevansa muita parempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, sillä rakastin yliopistoa, koska tajusin olevani fiksumpi kuin muut siellä. Siksi jatkoin opintoja tohtorin tutkintoon asti. 

Minä taas en viitsinyt maisterin tutkinnon jälkeen jatkaa, koska tutkimusryhmän johtaja oli kiintiöruotsinkielinen, joka oli ... No en sano, kun vasemman jalan saapas saattaisi loukkaantua.

Vierailija
24/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräät varmasti tuntevat. Tarkoitan niitä huono-osaisia, jotka on päästetty sinne säälistä.

minne pääsee säälistä? alkoi kiinnostaa

Laiton projekti.

Vierailija
25/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuntenut kovin tyhmäksi, mutta kovin ahkeraksi kyllä. Tein kaksi maisterin tutkintoa ja olin silloin niin ahkera ja aikaansaapa etten koskaan sen jälkeen. Työelämä on ollut ajoittain aikamoinen pettymys, kun ei ole ollut kovin mielenkiintoisia työpaikkoja tarjolla.  

Vierailija
26/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja väittelitkö?

Toki. Tein väitöskirjan soveltavasta matematiikasta. Väitöskirjan tekeminen oli hyvä oppimisprosessi. 

Soveltavasta 🤢

Matematiikan tulee heijastaa reaalimaailmaa, sanoi Carl Friedrich Gauss. Siksi kunnon matematiikka on soveltavaa matematiikkaa. Abstrakti matematiikka ei mielestäni ole kunnon matematiikkaa, koska on irtaantunut reaalimaailmasta.

Vierailija
27/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsin mutta jaksoin kuitenkin väitelläkin. Nykyään ala jo vaihtunut huomattavasti helpompaan.

-FT, teoreettinen fysiikka. Nykyinen lääkäri.

Kiva varmaan bilettää lääkis läpi raskaiden fysiikan opintojen jälkeen! :D

Mikäs siinä mutta näin anonyymisti haluaisin kysyä, etkö pode huonoa omaatuntoa siitä, ettet ole kasvattamassa kakkua vaan syömässä sitä? Kun aiemmalla tutkinnollasi olisit voinut mennä vientiteollisuuteen töihin tekemään tuottavaa työtä, ja nykyisessä työssäsi kykenet vain arvontuotannon tukemiseen pitämällä potentiaalisesti tuottavat yksilöt hengissä/työkykyisinä?

Vierailija
28/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muutkin siellä ajattelevat samalla tavalla olevansa muita parempia.

Joo, mutta ennen tenttien tulokset oli julkisesti nähtävillä. Kun muut saa nollan, ja itse vetää viitosen, voi jotain päätellä asiasta. Aika monet jättivät muuten homman kesken, kun eivät päässeet vaativista kursseista läpi.

Vierailija
29/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjäsin Yli opistossa erinomaisesti. Tuntui joskus turhankin helpolta.

Nykyisin toimin Huippu tutkijana englannissa.

Mites tuo oikeinkirjoitus, mukaan lukien yhdyssanat? 

Vierailija
30/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta epämotivoituneeksi tunsin. Olisin uskoakseni suoriutunut paremmin jos olisi kiinnostanut lukea enemmän, mutta aivan sama, ihan ok paperit sain joka tapauksessa.

Vierailija
31/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä... yksi DI veti meidät kaikki nöyräksi

Näin se vain on

Vierailija
32/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja väittelitkö?

Toki. Tein väitöskirjan soveltavasta matematiikasta. Väitöskirjan tekeminen oli hyvä oppimisprosessi. 

Soveltavasta 🤢

Matematiikan tulee heijastaa reaalimaailmaa, sanoi Carl Friedrich Gauss. Siksi kunnon matematiikka on soveltavaa matematiikkaa. Abstrakti matematiikka ei mielestäni ole kunnon matematiikkaa, koska on irtaantunut reaalimaailmasta.

Helppoa 🤢

Vierailija
33/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan päin vastoin. Monessa muussa paikassa olen kokenut olevani tyhmä tai ainakin väärässä paikassa, mutta yliopistossa olin kuin kala vedessä. Ei minua haitannut, vaikka toisinaan tuli tentistä hylätty. Ei niitä saaneet aina läpi kaikki muutkaan. Eräästä tentistä keskustelin dekaaninen kanssa, kun puolet sai hylätyn

Vierailija
34/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, ymmärsin olevani tosi fiksu. 

Vierailija
35/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjäsin Yli opistossa erinomaisesti. Tuntui joskus turhankin helpolta.

Nykyisin toimin Huippu tutkijana englannissa.

Mites tuo oikeinkirjoitus, mukaan lukien yhdyssanat? 

Se on huippuhutkija.

Vierailija
36/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuntenut, mutta monet kurssit oli tyhmiä.

Vierailija
37/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kaivannut älyllisesti haastavampaa ja tiiviimpää opiskelu. No, ylioppilastodistus oli mitä oli, en päässyt vaativammille aloille, vaan jouduin tyytymään humanistis-yhteiskuntatieteelliseen tutkintoon.

Vierailija
38/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistolla oli kiva opiskella, koska oli akateeminen vapaus. Jos luennoitsija oli huono, saattoi luennon jättää väliin, ja mennä kirjastoon lukemaan kirjaa luennon sijaan. 

Painotus sanalla oli, eli ole enää.

Vierailija
39/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistolla oli kiva opiskella, koska oli akateeminen vapaus. Jos luennoitsija oli huono, saattoi luennon jättää väliin, ja mennä kirjastoon lukemaan kirjaa luennon sijaan. 

Ohis. Tuo ei onnistu tai ei ainakaan itselläni onnistunut kaiksissa oppiaineissa. - Oli joitain pakollisia luentosarjoja, jotka kaikkien tuli kuunnella ja joista osasta oli erikseen luentokuullustelut, Itse muitan iloinneeni siitä, että joitain näillä luennoilla esitettyjä asioita saattoi pallotella joidenkin kavereiden kanssa kun osa luennoitsijoiden tavasta esittää asioita meni itseltäni enemmän ja vähemmän ohi.

Jälkeenpäin olen ajatellut, että jos olisin suorittanut kaikki opintoni ulkomailla paikoissa, joissa mm. tutkinnon loppuun asti tekeminen ja lopulta tutkinnon saaminen on osaksi kiinni siitä miten hyvin opinnoissaan menestyy. Tämä selittyy sillä, että osa opiskelijoita karsitaan opintojen edetessä po

Et varmasti ole opiskellut yliopistossa! - Kaikki kurssit ja opinnot voi yliopistos suorittaa vain ns. tenttimälla (sim serku oikiksen tenttissä sillä oli luettavan viisi kirjaa ja niiden lisäksi vapaaehtoset luennot) eli lukemalla ja kirjoittamalla toisin ku ammattikorkeassa, jossa voi joutua tekemään jotain käsillään. Tai kuten meidän opo sano abivuonna Yliopstossa tehään niinku teoriassa ja ammattikorkees sovelletaan ja tehää käytännön juttuja. 

Vierailija
40/48 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan. Toisinaan taas tuntuu että muut ei tajua mistään mitään. Olen älyllisesti ihan keskiverto ja kirjoittaminen on aina sujunut, joten ihan hirveästi en vaivaa nähnyt opinnoissa. Toisaalta tulen duunariperheestä ja kyllä sen huomasi yliopistolla, että olin jotenki eri puusta veistetty kuin suurin osa muista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän