oOo HELMInauhan perjantai oOo
Kommentit (34)
Ensimmäiseksi HEINÄlle suuronnittelut!
Itellä pieni nipistely pikkuhiljaa lisääntyy ja maha on koko ajan vähän sekaisin. Väistämättähän se h-hetki tietysti koko ajan lähestyy, toivottavasti nämä ovat merkkejä siitä, että ei enää ole kovin kaukana.
Tänään neuvola klo 13, tulen sitten kertomaan kuulumisia. Eilen laskeskelin isompien lasten äitiyskorteista sykkeitten keskiarvoja ja niiden perusteella ei ainakaan voi sukupuolta arvioida. Kolmesta lapsesta alin ja ylin oli poikia, keskimmäinen tyttö. Jotenkin mulla on loppusuoraa kohden alkanut kehittyä poika olo. Mulle on ihan sama, kumpi sieltä on tulossa, mutta kuopuksen kannalta toivon vähän tyttöä - oishan se kiva sarja pptt. Neljästä tytöstä nuorimpana soisin myös omalle tytölleni siskon - eipä silti - kyllä tuo tuntuu porukan kovapäisinpänä poikien kanssa hyvin pärjäävän.
:) ONNANNAA
Siis onko kaikki muut päässeet jo synnyttämään paitsi minä. Ekaa kertaa kerkeän kirjoittelemaan tänne ensimmäisten joukossa.
( . ) Selkä kipu vaan jatkuu ja jatkuu mut supistuksia ei kuulu. On kyllä aika jännä nähdä kuinka pitkään tää masuasukki meina vielä kyytissä pysyä. Minulla ei ole kukaan aiemmissa raskauksissa mennyt yliajan. meillä lapset syntyneet rv 40+0, rv 38+6, rv 40+0 ja rv 39+2.
Ja nyt siis eletään jo rv 39+4.
Eilenkin hommailin kaikenlaista koko päivän. Raahasin kauppakasseja, kävin neuvolassa, siivosin akvaarion,joten kannoin vesisankoja, parasta ässää tuli harrastettua mut mitä' än vaikutusta ei ollut siitäkään. Ei yhtään supistusta illalla eikä yöllä vaikka päivällä tuli muutama. Eli nyt jätän rehkimiset sikseen loppuraskauden ajaksi. Kun ei riehuminen auta niin samahan se on sit maata sohvalla ja ottaa rennosti.
Jomppana 39+4
POIKA SYNTYI lauantaiaamuna 10.2. klo. 4.07. 2890 g ja 49 cm.
Eilen kotiuduttiin.
Välilihan leikkauksen ansiosta en kauheesti voi tässä istuskella mutta tulin ilmottaan että kotona ollaan. Ensimmäinen yö selvitty vauvan kanssa.
perjantaina lähettiin synnärille n. klo 19. Olin 3 cm auki.
Laitettiin peräruiske.
Sitten synnytyssaliin. Kyselin heti kivunlievitystä mutta passittivat ammeeseen.
Kipu oli järkyttävä, hoin miehelle että meiän lapsiluku on tässä, tästä en hengissä selviä, ei enää koskaan, jne...
Ilokaasu annettiin n. klo 23, ei auttanut.
Epiduraali laitettiin klo.1.20. Onni ja autuus! Kivut oli poissa! Sitä autuutta kesti kuitenkin vain 2 h, alkoi ponnistaminen joka kesti ikuisuuden (eli puoli tuntia), usko loppui kyllä moneen otteeseen.
Klo. 4.07 syntyi pieni poika. Niin uskomattoman suloinen ja ihana. On voinut hyvin.
Itsellä nousi 40 asteen kuume - pissatulehus - antiobiootit suoraan suoneen. Sen takia viivästyi tämä kotiutuminen, ja eilen päästiin kotiin. Oon välillä ihan shokissa, pelottaa niin pirusti miten osaan jne. Vauva pitää herättää 3 tunnin välein syömään jos ei itse herää kun on alle 3 kiloa.
Perä on hellänä ja kipulääkkeitä kuluu mutta muuten olen sen synnytyskivun jo unohtanut ja alkanut perua puheitani että kelmi olisi meiän ainokainen =o)
Nyt ei viitti pitempiä istua.
Pahoittelut niille joita etuilin ;o) Kelmi syntyi rv 38+6.
Tsemppiä ja pikaista lähtöä sitä vielä odottaville!
HANNELE + kelmi 6 vrk
MyQ: mie kuule taidan olla seurana täällä vielä kahden viikon päästäkin..on niin mitään sanomaton olo ettei tosikaan..seksikään ei enään aiheuta mitään menkkamaisia oloja tms..että epäilen että tää menee yli ja reilusti.
LA on tänään..ja ei sais valittaa mut tuntuu että ei jaksa..yöt menee pyöriessä ja kauhean väsynyt oon koko ajan..haluaisin jo nyytin syliin ja voimani takaisin..esikoinenkin jo valittaa että kun äiti ei jaksa ees leikkiä ja sanoo että synnytä se vauva jo.Pahamieli sitten tulee kun toinen on surullinen kun äiti ei jaksa. :(
Tänään on kans miun synttärit ja ainakin yksi kaveri aikoi tulla kahville..saa nähdä jaksanko kestittää vieraita..voi mennä iltapäivä nukkuessa kun mies tulee töistä kotiin.
Ainiin Kamalan paljon onnea Heinälle pojasta!!<3
Nyt lähden lepäilemään ja palaan illemmalla uudestaan lukemaan kuulumisianne!
Jonzu ja masukki rv 40+0
Onnea Hannelelle!!(meniköhän nimi oikein..lahopää kun olen) kyllä jo kateeksi teitä vauvan saaneita käy!!
MAMMUTILLE ensin onnittelut ERÄPÄIVÄSTÄ! Oliskohan Vilppu tarkka poika ;) jollain muullakin oli tänään eräpäivä, joten onnittelut myös sinnepäin (mun päähän ei taas tarttunut nikki, sori) VIHERRYS JA MINNI, Tsemppaukset teille jos ootte jo päässeet tosi toimiin!
Täällä ei siis mitään ihmeellistä muutosta, supistelee silloin tällöin, vähän välillä vihloo ja vatsa on täälläkin sekaisin, mutta ei muuta. Mä kyllä roikun täällä ihan varmasti vielä maaliskuussakin, joten pidän teille kaikille loppuun asti seuraa, ainakin näillä näkymin!
Kiva oli lueskella taas uusia synnytyskertomuksia, kiitokset niistä ja laittakaa muutkin vaan niitä kunhan ehditte ja jaksatte.
Sitten pikaiset vastaukset vielä galluppeihin:
Mitä te touhuatte nyt vihon viimeisinä päivinä? Kuinka pitkiä reissuja vielä teette? Välttelettekö jotain/jonnekin lähtemistä tms.? Vai elättekö ihan " normaalisti" ? -Mä koitan elää ihan normaalisti ja pakkokin on kun on noi lapsukaiset kuitenkin tuossa jaloissa pyörimässä. Tosin ei mulla ihan viimesiä päiviä vielä viedäkään! Mihinkään kauas kyläilyreissuille ei kyllä olla enää lähössä, mutta muuten en ole rajoittanut menemisiä mihinkään. Isännällä on kyllä puhelin matkassa koko ajan, enkä uskallaudu ilman puhelinta lähtemään lenkillekään.
MAITOHAPPOJA en ole syönyt, enkä siis syö raskauden jälkeenkään.
VAATTEISSA meillä on valmiina sekä vaaleanpunaisia että niitä sinisiä kun on jo valmiina yksi molempia sukupuolia. Vaalean punaiset röyhelöt ja mekot olen laittanut eri laatikkoon ja otan sitten käyttöön jos tulee tyttö ja pistän varastoon jos on poika. Uusia vaatteita en ole vielä juurikaan ostanut. Kirppikseltä on muutama beige vaate tullut ostettua.
Pistetäänpäs sitten tylsä galluppi käyntiin eli EDUSKUNTAVAALEISTA:
Meinaatteko äänestää ja onko jo ehdokas tiedossa, entä seuraatteko noita vaalikeskusteluita?
-Itse meinasin kyllä käydä äänestämässä, en oo ihan varma vielä ehdokkaasta ja jos telkkarista ei mitään muuta tule niin sitten saatan toisella silmällä seurata keskusteluja. Mies meillä tuijottaa KAIKKI mahdolliset vaaleihin liittyvät keskustelut!
T.kolomonen rv 38+4
Kylläpä meitä tosiaan on vähän enää jäljellä..
En olis kyllä uskonu itsekään olevani näin pitkään kokonaisena..
Hannelelle Suuret onnittelut!!
Jomppana:
Minä tulin samaan tulokseen kun sinä eilisen siivouksen jälkeen; Kun se kova rehkiminen ei kerran tee yhtään ainutta supistusta niin mitä sitä suotta itseensä rasittaa, kun on kerran hyvä syy olla tekemättä ja ottaa vielä viimeiset hetket ihan iisisti!
Tänään mulla siis L.A, mutta ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Tää menee kyllä varmasti yli ja paljon..taidetaan lopulta käynnistää..oon ihan luopunut toivosta, että tulis itsekseen!
Maanantaina on raahauduttava taas neuvolaankin, vaikka oon jo monta kertaa toivonut viimekerran olevan viimeinen.
Torstaina pääsen sitten ultraan. Siellä tarkistellaan vauvan kokoa ja istukkaa.
tää on taas tätä narinaa..ANTEEKSI!
mammutti ja vilppu rv 40...ja perään tekis mieli kirota ihan hirveesti, mutta teen sen täällä itsekseni..
synttärionnittelut =)
Ja ymmärrän tasan miltä siellä tuntuu. Ehkä tämän yliaikaisuuden esikoisen kohdalla vielä jotenkin kesti vaikka olikin raskasta. Nyt tuntuu lapsen takia niin epäreilulta kun hän ei saa äidistään mitään irti /=
Olisin niin mielelläni synnyttänyt 39 viikolla ja saanut reilu puoli kiloa pienemmän vauvan... ei mene niinkuin suunnittelee...
Hannelelle ONNITTELUT pojasta.
MyQ taas
Nopsasti pinoon ennen kauppaan lähtöä. Ilmottaudun siis pitämään seuraa...Ei sitten mitään synnytykseen viittaavia oireita tällä suunnalla. Esikoinen syntyi neljä päivää lasketun ajan jälkeen enkä tätä kakkostakaan siis vielä odota syntyväksi. Laskettuna päivänä uhkasivat sitten käynnistää vauvan pienen koon takia, ei kyllä kuulosta minusta kovin loogiselta, mutta kaipa tietävät sitten paremmin....
Heinälle ja Hannelelle onnittelut pojista!!
Ja Jonzulle synttärionnea!! =)
Nyt siis kauppaan, palaan myöhemmin...
Emmu rv 38+2
Jonzulle SYNTTÄRI ONNITTELUT ja
Hannelelle ISOT ONNITTELUT PIKKU-KÄÄRÖSTÄ!
Mulla on kanssa vähän samanlainen olo-tila kun Jonzulla kun lapset alkavat jo olla tosi tuskaisia kun äiti ei enää jaksa eikä pysty. Ulos pitäisi mennä hiihtämään, mut arvatkaa saanko mä lapsille suksia jalkaan?! Lattialla ei enää pysty istuskelemaan kasaamassa legoja saati sitten tekemään palapelejä tms. On tosi inhottavaa olla " huono-äiti" !
Kyllä minäkin nyt toivon hartaasti, että tämä vauveli ymmärtäisi tulla jo masun tälle puolelle!
Kaikille vielä mukavaa viikonloppua ja paljon supistuksia (oikein tosi kipeitä sellaisia)!
t.kolomonen (again)
Eli täällä vielä ollaan! Hyvin alkaneet supistukset(joista muutama otti selkäänkin) loppuivat sitten jälleen eikä koko loppuiltana tai yönä saati nyt aamulla ole tuntunut mitään,blääh.
Mutta onnittelut HEINÄ ja HANNELE! Väki vähenee ja pidot paranee :/ Ja JONZUlle myös synttärionnittelut!
Jotenkin apaattisuus taas meinaa iskeä ja olo on aika ärtyinen. Vois nyt tulla jotain merkkejä edes,mutta ei niin ei. Mulla on koko ajan ollut sellainen olo, että yli menee ja rutkasti, joten katsotaan teenkö enkat siinäkin suhteessa ;) Mulla nimittäin käynnistellään vasta aikaisintaan vkolla 10 jos kaikki hyvin..
No juu -aika omanapaista puhetta jälleen ja voi kun saisikin ajatukset hetkeksi pois mutta niin ne vaan pyörii tämän yhden asian ympärillä eikä mieskään jaksa oikein innostua puhumaan koko ajan onko tää nyt sitä vaiko eikö..No ymmärtäähän sen. Joten valitettavasti tämä palstailu ja äidin kanssa keskustelu ovat ainoat " valitusväylät" .
Palailen toivottavasti myöhemmin päivällä hiukan positiivisemmissa merkeissä.
Kaksosnainen ja LA tänään!!
Heti ekaks hurjasti onnea Heinälle ja Hannelelle pojista!! Kateellisena täällä odottelen josko joskus jotain tapahtuis...
Ja Jonzulle synttärionnea!! Mä yhdyn kans tohon, että huono omatunto vaivaa, kun ei pysty olemaan esikoisen kanssa kuten haluaisi. Meillä ulkoilu ei onnistu ilman apuja eikä oikein mikään muukaan hauska. Eilinen päivä oli tosi rankka kun mies oli iltavuorossa ja neidillä alkoi oleen tylsää tän " köntys" maman kanssa... Tänään onneks mun äiti tulee seuraksi ja avuksi kun mulla on neuvolakin. Niin toivoin, että olisin nähnyt sitä th:ta seuraavan kerran vasta vauvan kanssa, mutta ei auta. Vaikka tosi mukava onkin!!
Kukas muuten eilen kävi vyöhyketerapiassa? Oliko apuja? Mä oon käynyt tosi hyvällä tyypillä Treella esikoisen masuvaivojen ja allergioiden takia ja aattelin mennä alkuviikosta, jos ei viikonloppuna mitään tapahdu. Sain kutsun Taysiin ens viikon perjantaiks (silloin rv 41+5) ja toivon hartaasti, että en joudu sinne enää menemään! Laittavat kuitenkin kotiin ja käynnistelyyn vasta seuraavana maanantaina. Ja kun en sitä käynnistystä haluaisi, mut kai se vauva on sieltä sit jollain houkuteltava, jos ei muuten omaa parastaan ymmärrä.
Vaaleista ja äänestämisestä: aioin ehdottomasti äänestää! Ehdokas ei ole vielä varma, kun mun vanha ehdokkaani jättää eduskunnan.... Mut siis en muista koska mulla olis ollut näin paljon " ystäviä" , kun kaikki haluaa auttaa pienituloisia, lapsiperheitä, opiskelijoita ja hoitoalalla olevia...se mitä kukin sit vaalien jälkeen tekee, on tietty eri asia ;) mutta siis kaikki äänestämään!!!
Eikä huolta, kyllä minä täällä roikun vielä ainakin viikon, joten seuraa löytyy. Kovin aamusta en vaan suoruidu koneelle, kun toi pieni " lady manhattan" ei tykkää kun mamma näpyttää. Mutta siis en jätä teitä näillä näkymin vielä toviin. Niin, mä aion kans vaan lähinnä huilata koska eilen lenkkeilin, siivosin, riehuin ja testattiin myös hauskinta ässää eikä muuta kuin herättäviä suppareita harvakseltaan pitkin yötä... Eli lepoa ja herkuttelua ajattelin itselleni loppuajaksi. Toivotaan, ettei kaikki ylimääräinen syöminen takerru vauvaan kiinni ;)
Leppoisaa perjantaita!
e75 rv 40+5
Kaksosnainen, sinä se olit, joka sitä kokeili. Pitää nyt itekin miettiä, mut alan oleen valmis kokeilemaan mitä vaan...;)
Tsemppiä siullekin tähän piiiiitkään odotteluun! Josko se terapia auttaiskin viiveellä...
e75
Kirjoittelen nyt muutaman rivisen pitkä ajan taustailujen jälkeen. La meni pari päivää sitten umpeen ja mitään oireita ei ole ilmaantunut, mitä nyt edessä roikkuva jalkapallo on tipahtanut tosi alhaalle syliin. Liikkeet ovat myös vähentyneet radikaalisti. Eilen sain aika hysteerisen " kohtauksen" kun en tuntenut mitään liikkeitä mentyäni sänkyyn. Edellisenä päivänä liikkeitä sai myös laskea aika kauan, ennen kuin 10 liikettä tuli täyteen. Yleensä selällään makaaminen on aiheuttanut runsaasti potkuja ja liikettä vatsassa, mutta eilen ei mitään ja sitten yritin painella vatsaa ja töniä sieltä täältä, mutta ei mitään liikkeitä. Kauhukuvat viilsivät silmissä ja huutelin miestä paikalle..ja pyysin häntä kuuntelemaan, josko mahasta kuuluisi jotain. Mies sitten teki työtä käskettyä ja kuuli nopean sydämen sykkeen ja sain huokaista helpotuksesta. Myös liikkeitä tunsin vähän sen jälkeen. Mutta kyllä säikähdin ja nyt kyllä rupean tarkkailemaan säännöllisesti näitä liikkeitä.
Maanantaina kävin äitipolilla ja vauva oli onnekseni kääntynyt pää alaspäin, oltuaan hetken taas poikittain. Painoarviokin oli mieltä lämmittävän pienehkö: 2800 g.
Gallupeista muistan nyt vain ammattigallupin. Olen työskennellyt viestintäalan erilaisissa tehtävissä ja koen että se on ominta alaani.
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille ja tsemppihalit kaikille vielä synnyttämättömille!
G: Mitäs viikonloppusuunnitelmia teillä on?
Meillä on tarkoitus tehdä vain remppaa..olen koonnut vähän talkooväkeäkin paikalle apuun. : )
Emppuli
40+2
Eli etuilin kovasti kaikkia, pieni poikamme syntyi rv 38 eli 5.2. Runebergin päivänä. Tuli aika yllättäen, en ollut yhtään ajatellut vauvan olevan etuajassa. Niin vain lapsivesi meni keskellä yötä ja ei kun ambulanssilla sairaalaan - vauva ei ollut kiinittynyt ja olipa vielä perätilassa. Synnytys eteni nopeasti, normaalina perätilasynnytyksenä, ja kuudne tunnin jälkeen ollessani valmis synnyttämään lääkärit tekivät nopean päätöksen sektiosta, koska poitsu meinasi tulla kantapäät edellä maailmaan. Niin sitten tehtiin leikkaus ja vauva on mitä ihanin! Olen toipunut hyvin ja viikko ollaan oltu kotona harjoittelemassa arkea. Hyvin menee ja neuvolakäynnillä tänään poitsu oli jo hyvin yli syntymäpainon, eli 3175g. Niin, mitat olivat 49 cm ja 3080g, pieni mies sieltä tuli vaikka koko ajan veikattiin jättiläisvauvaa. Ehkä olisi vielä kasvanut kun olis malttanut pysytellä kyydissä pari viikkoa:) mutta olen tosi onnekas kun meni noinkin nopeasti ja yllättäen. Valitsi poika liputuspäivän synttärikseen :-))
Olen aivan onneni kukkuloilla, vaikka välillä valvotaankin aika lailla öisin. Ruokahalu on kova vaavelilla, ja hyvä niin. TUlee isoksi pojaksi pian!
Tsemppiä vielä jakautumattomille, palailen taas kun kerkeän - vauva toi ihan uudenlaiset kiireet tullessaan. Jahah, nyt syömään :-)
Leijailevi ja Papu
Huomenta vaan täältäki.
Onnea vauvautuneille ja Jonzulle syndeonnittelut!!
Jaksoihan sitä nousta ylös sängystäki.Illalla nukkuman mennessä uni ei kerta kaikkiaan meinannu tulla silmään ja nyt aamulla sit ois taas väsyttäny mut puhelin pirahti soimaan nii ei muuta ku ylös ja miettimään mitä sitä tässä viikonloppuna sais aikaseksi...Yöllä mahaa vähän nipisteli ja painon tunnetta tuntuu...saas nähdä toivottavasti alkais tilanne eteneen johonki suuntaan tässä...:)
Aion käydä äänestämässä mut en vielä tiedä ketä...Vois lähtee tästä aamupalan syöntii ku on aivan tajuton nälkä!!!Palaillaan!!!
pikku 39+1
Heti ekaksi valtavasti onnea vauvansa saaneille, kateeksi käy..:)
Tänään ois SE päivä täälläkin, eli 40 viikkoa täynnä, mutta tuntemukset synnytyksen alkamisesta tosi kaukana.. Minäki veikkaan et tämä vauva antaa vielä itseään odottaa ihan reippaasti. Eilen illalla vaan tuntu et iskee epätoivo ku ei jaksas enää. On niin pinna kireällä et välillä ihan huvittaa millaset asiat saa pahalle tuulelle. Melkeen mikä tahansa, mitä mies sanoo, on jostai syystä ärsyttävää tai väärin. En oo helppo vaimo en..:D
Tänään ois tarkotuksena tehä laskiaispullia ku pikkusiskoki käymässä. Mulla vaan tuo painonnousu ollu niin hurjaa nyt loppuvaiheessa et sais kyllä rajottaa tuon makean syömistä. Eilen saatiin vihdoin viimein ostettua uudet patterit vaakaan niin tietää onneks kotonaki vähän että missä mennään, ei tarvi aina neuvolaan asti jännittää.
Nyt tuli pikakirjotus ku pitää lähtä tekeen ruoka. Jaksamisia ja jakaantumisia kaikille tasapuolisesti:)
-Kayza rv 40!-
Täällä hillun ihan onnessani! Poika herätteli koko yön tunnin välein, mutta silti olen ihan pirteä. Kävin kaupassa ja huomasin, miten vaikeeta on ollut hengittää viime kuukausina. Hirveesti sain voimia kun jäi laitokselle 9kg, josta tosin sain tuon 4800g kotiin mukaan vauvan muodossa.
ONNEA Hannelelle ja muillekin käärönsä saaneille. Ja toivottavasti pääsette muutkin pian hommiin. Mulla käänteentekevä juttu synnytyksen alussa oli seksi -moneen viikkoon ei mitään ja sitten yhden kerran ja jo lähti etenemään. Ja lopultahan synnytys oli vain 4 h 40 minuuttia, joten nopeeta sitten kun vaan pääsi alulle. Synnytin siis 41+0.
Isossa vauvassa voisi olla se hyvä puoli että hän syö harvemmin. Päivällä syökin noin 4h välein, mutta viime yönä oli ihme meininki, riekkui vaan. tosin juuri viime yönä maito alkoi nousta kunnolla eikä hän varmaan saanut otetta kivikovista tisseistä. Toivottavasti alkaa nukkua edes parin tunnin pätkiä öisin. Päivällä seurustelee tämä 4 vrk ikäinen poika 1-2 h kerrallaan tyytyväisenä (yliaikaisuuden ansiosta kai, on jo niin valmis pakkaus) ja nukkuu neljäkin tuntia putkeen. Jostain syystä yöllä on karjuttava. Pääasia kuitenkin että hän on tässä ja nyt, huutakoon kuinka paljon tahansa.
Tulin kurkkailemaan tänne ketä on jakautunut myös ja ONNITTELUT HEINÄ, kestosynnyttäjämme sai myös nyytin kotiin! :) Ja vain 2 päivää mun jälkeen, johan se oli aikakin.
HANNELE myös onnea! Synnytit 10.2 kuten minäkin joten ollaan oltu OYK:sissa yhtäaikaa?! Pääsin kotiin vauvan kanssa tiistaina, muistelenkohan nyt ihan väärin että olit oulusta myös..
Ja muille loppusuoralla oleville tsemppiä ja paljon supistuksia, vauvapuolella on vielä hiljaista joten sinne sitten vain kun homma on ohi ;)
Nyt ruoan laittoon!
Henna ja tytöt joista pienempi jo huomenna viikon (!)
Eilisen linkki
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9609151&p=2&tmode=1&smode…
Täällä on tosiaan hiljentynyt kun ei tähän aikaa löydy vielä pinoa.
Jaksakaa nyt vielä viikon verran pitää mulle seuraa =)
HEINÄLLE paljon ONNEA pojasta. Kaikki sympatia oli sun synnytyksen käynnistymiselle ja tulihan se sieltä ilman käynnistystä =)
Palailen taas myöhemmin katsomaan oletteko heräilleet. Ja hei kaikki taustailijat, nyt kirjoittamaan niin saadaan vähän jotain juttua aikaiseksi!
MyQ 41+2