Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin sanomat on uusi Alibi

Vierailija
17.10.2024 |

Rikosuutiset ja julkkisten kuolemat aina suurimpia uutisia. 

Onnea valitsemallanne tiellä. 🤦🏻

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin Hesarin tilauksen noin 2 vuotta sitten. Taso on laskussa

Minä lopetin keväällä, kun Hesari kirjoitteli pääjutun Stubbin anopista.

Vierailija
22/25 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysynpä taas vaikka ei koskaan ole vastausta tullut:

Suosittele AP jotain Hesaria ja Yleä parempaa ja puolueettommapaa mediaa?

En ole ap, mutta: Suomen Kuvalehti. Sen ongelma on, ettei ole päivän uutisia. Mutta jos ei ole niin päivän päälle ja riittää, että saa kerran viikossa pikavilauksen (yksi sivu) maailman tapahtumiin sekä syvemmät analyysit yhteiskunnan ja kulttuurin tapahtumista, siinä se on. Lehti on yli 100 vuotta vanha, se ei hötkyile, eikä omiin silmiini näy puoluepoliittisia painotuksia.

Olen miettinyt, että päivälehdeksi rinnalle voisi otta HBL:n. Pitäisi ensin varmaan ottaa kokeilutilaus, jotta selviää, onko vain toiveajattelua, että se olisi fiksumpi kuin HS.

HS:n toimittajat ovat totaalisesti itseään täynnä, minkä lisäksi lehti tuottaa erittäin vähän tekstiä suurella fontilla ja suurilla kuvilla. Sekä tekstin määrä per juttu että juttujen määrä per lehti on karmaisevassa alennustilassa, jos vertaa 1980-1990-lukujen Hesareihin. Siitä Hesarille kiitos, että Aikakoneen kautta vanhat lehdet ovat luettavissa. Valitettavasti vain vertailukohta osoittaa sen, miten alas nykyhesari on voinut vajota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvitse lukea Hamasin Sanomia sivun sivua. Vähäkin uskottavuus meni kun alkoivat uutisoimaan "Gazan Terveysministeriön", eli terroristien propagandatuutin valheita täytenä totuutena.

Kuinka kertoa olevansa äärioikeiston uskonnollinen hörhö.

Eivät kaikki suomalaiset Israelia tämänhetkisessä konfliktissa puolustavat olevat ole uskontoon hurahtaneita eivätkä välttämättä edes kovin oikeistolaisia.

Vierailija
24/25 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Objektiivisuus on tylsää, silloinhan vain kerrottaisiin uutisia. Nyt niitä saa tehdä! Maailma ei muutu, jollei sitä muuta, siksi toimittajilla on missio, tehdä parempi maailma. Tähän työkalut tarjoaa Karl Marx, koska intersektionaalinen kommunismi on ihmiskunnan ainoa pelastus. Vanha maailma on toksinen ja patriarkaatin hallitsema, sen tuhoaminen on välttämätöntä. Siksi uutisten on otettava kantaa ja nostettava epäkohtia.

Vierailija
25/25 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin tauti on leviämässä Yleen, uutisissa on alkanut kuulua sivulauseissa toimittajien mielipiteet ja opetukselta ei tahdo välttyä. Objektiivisuus on heitetty ihanteena roskiin ja toimittaja saa olla subjektiivinen, koska se koetaan rehellisemmäksi. Toimittaja-koulutuksen politisoituminen, eli suomeksi intersektionaalisen marxilaisen ideogian kritiikitön omaksuminen on siis tehnyt tuhojaan, eikä valoa näy tunnelin päässä. 

Ei se ole intersektionaalista marxilaista ideologiaa vaan ihan puhdasta narsismia ja minä-minä-minä -ideologiaa, joka on pesiytynyt Hesarin toimittajiin.

"Mitä MINÄ ajattelin tänään".

Mitä MINÄ tein.

Ketä MINÄ haastattelin niin että MINULLE tuli sellainen tunne että vaikka haastateltava onkin kokenut kovia (juuri siksihän MINÄ hänet valitsin haastateltavaksi) niin tärkeintä on silti MINUN fiilikset asian suhteen ja niitä haastateltava MINULLE nyt tässä luo ja sitten kun MINÄ menen toimitukseen niin MINÄhän sen koko tarinan luon, haastateltava on vain sivujuonne tässä MINUN tarinassani, millaista oli käydä tekemässä tuo haastattelujuttu. Mutta ai niin kenelle MINÄ tätä juttua nyt kirjoitankaan, niin ne lukijat, no MINÄ nyt odotan sitten minkälaista palautetta MINÄ saan tästä jutustani, vaikka ei sillä ole oikeastaan väliä edes kun MINÄ olen saanut nyt tärkeimmän asian tehtyä eli sen haastattelun johon MINÄ löysin nyt randomtyypin esittämään omaa elämäänsä aiheesta jonka MINÄ koen erittäin tärkeäksi. Voi että, miltäköhän MINUSTA nyt tuntuukaan!

On oikeasti ikävä menneitä vuosikymmeniä. Kiinnostava näytelty dokkari Tamminiemen pesänjakajat -tapauksesta. Tämä nyt on vain mielipide, mutta Loka-Laitisessa oli hyvällä ja arvostettavalla tavalla ylpeyttä "hesarilaisuudesta" ja hän käytti sitä oikealla tavalla yhteiseksi hyväksi. Mutta nyt tuo tuntuu samanmielisten paikalta, jossa nuoleskelevat toisiaan, ja jos joku Hesariin pääsee, niin ilmeisesti siinä pissi nousee niin pahasti päähän, että menee todellisuudentaju.

Yksi huono piirre on myös toimittajien valokuvien lynttääminen joka paikkaan. Eivätkö ne toimittajien kuvat voisi olla Hesarin nettisivulla, ja siihen käytetty tila lehdessä ja nettilehdessä täytetään joko aiheeseen liittyvällä kuvalla tai mieluiten punnitulla tekstillä. Se kuvan esittäminen joka jutun yhteydessä vain ruokkii toimittajien narsismia ja kuvitelmaa omasta tärkeydestään.

Lisäksi kolumnit pois. Uutisjuttuja ja pitkiä reportaaseja, ja niiden "kainalojuttuina" voi olla sitten toimittajan vähän subjektiivisempi näkemys tai kuvaus jutun tekemisestä (ilman em. minäkeskeisyyttä). Jos toimittaja on ollut 10 vuotta Hesarissa, sitten hän voisi saada mahdollisuuden kirjoittaa kerran vuodessa kolumnin. Oman toimituskunnan kolumnit ovat täysin turhia ja typeriä, mutta konkaritoimittajan voisi joskus "palkita" kolumnimahdollisuudella. Muutenkin kolumneja vähemmän, ja silloinkin niin, että kolumnisti kirjoittaa omasta erikoisalastaan. Ei niin, että poliittisen historian emeritusprofessori kirjoittaa taksikuskeista. Ei niin.

Olen ajatellut kirjoittaa kaikki em. asiat (ehkä vähän asiallisemmin) Hesarille suoraan, mutta olen miettinyt, miksi minun pitäisi vaivautua, kun hehän tässä jo vuosien ajan ovat maksaneita asiakkaita faktisesti viilanneet linssiin. Tuli sitten sanottua tänne. Ottakaa kantaa, ketkä jaksatte.