Onko täällä muita, jotka ei oo koskaan nähneet vanhempansa juoksevan?
Mulla näin. Kerran olen pienenä lapsensa nähnyt, kun isä juoksi veljen perään. Äidin ei koskaan.
Kommentit (38)
Isäni ei kyennyt juoksemaan teini-ikänsä jälkeen. Sairaus suoristi polven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se ikään liity. Molemmat isoisäni kuntoilevat säännöllisesti edelleen, vaikka ovat jo vanhoja ja raihnaisia. Molemmilla hyvä ryhti eikä mahaa.
Kyllä se ikäluokkaan liittyy. Juoksu ei ollut kuin tosiurheilijoidem harrastus vanhemmilla ikäluokilla. 70-luvulla näki todella harvoin ihmisiä juoksemassa teiden varsilla. 80-luvullakin saattoi vielä saada virnuilua osakseen jos joku tavis sellaista puuhasi.
Eli lenkillä käytiin ilman juoksuaskelia? Kun eikö tuulipuvut ja naapuruston rouvien yhteiset iltalenkit olleet nimenomaan vanhempien ikäluokkien juttu. Aerobic-muodistakin jo jotain 40 vuotta. Laskettelua harrastettiin myös paljon, ainakin vanhoista kuvista päätellen.
Vanhempani eivät harrastaneet mitään liikuntaa koskaan kun olin lapsi. Äitini alkoi lenkkeillä kuusikymppisenä, siis vain kävellä mutta kunnon pitkiä lenkkejä kuitenkin. En ole koskaan nähnyt kummankaan juoksevan.
Hyvä aloitus! Olen samaa pohtinut itsekin joskus ja ei, en ole nähnyt vanhempieni juoksevan lukuun ottamatta, kun äiti on kiiruhtanut ripein askelin puhelimeen, niin se on ehkä MELKEIN ollut juoksua. 😃 Ovat kyllä käyneet kävelyillä, kuntosalilla ja uimassa eli liikkumattomuudesta ei ole kyse.
Olisiko sitten niin, että suurten ikäluokkien mielissä juoksu on varattu urheilijoille ja on jotenkin noloa aikuisena juosta? Aina ovat myös liiankin ajoissa joka paikassa, joten edes bussiin tms. ei ole tarvinnut juosta.
En ole nähnyt. Meillä on aina sanottu että juoksu tekee ryppyiseksi.
ovat muuten liikunnallisia, harrastavat hiihtoa, uintia, pyöräilyä ja kuntosalia.
Vaikka äitini on edelleen hyvässä kunnossa ja käy jumpissa ja salilla, niin en ole nähnyt hänen juoksevan koskaan! Hän on syntynyt -50-luvun alussa. Isäni taas on aina ollut lihava ja ei todellakaan juokse, käveli kyllä nuorempana pitkiäkin matkoja ylipainostaan huolimatta.
Kirjaimellisesti en oo nähny äidin juoksevan, mutta vieraissa se aikanaan juoksi, ja sittenhän se erokin tuli, kun olin 7v.
Äidin näin juoksevan/hölkkäävän 80-luvulla kun naapuruston muiden naisten kanssa tekivät lenkkejä laihduttaakseen.
Isän en ole koskaan nähnyt.
Enpä mäkään ole aikuisena juossut.
En ole nähnyt äitini juoksevan koskaan. Hän on nyt 80v.
Vierailija kirjoitti:
En muuten oo. En oo myöskään koskaan kuullut äitini pieraisevan. Iskä sit piereskelee äitinkin edestä :D
En minäkään, mutta haiston kyllä ja usein
En muista nähneeni, hyvä kysymys! Outoa.
Mä oon käyny molempien 40-luvulla syntyneiden vanhempieni kanssa juoksulenkeillä. Äitini kanssa kyllä viimeksi teininä, mutta hän kyllä nykyäänkin lähes 80-vuotiaana juoksee tarvittaessa bussille, mutta tuskin muuten. Isäni kävi juoksulenkeillä lähes kuolemaansa saakka eli n. 78-vuotiaaksi.
Täällä kans yks jonka vanhemmat eivät juosseet. Koskaan. Ehkäpä joskus pienenä taaperon perässä, mutta eihän mulla sellaisesta muistikuvia ole.
Muuten on kyllä harrastettu liikuntaa, mutta sekin enemmän hyötyliikuntana ja arjen lomassa kuin varsinaisena urheiluna.
Hiihtäminen ja kävelylenkit on ainoat mitä mulla tulee mieleen sellaisena liikuntana, jossa tehtiin pelkästään lenkkiä pelkän liikunnan takia, eikä siirtymänä paikasta toiseen. Lisäksi tosiaan vaikkapa marjastusta, pihahommia ja pyöräilyä eri paikkoihin. Ja joskus pientä voimistelua ja venyttelyä, mutta sekin vain sopivassa raossa tavallisilla vaatteilla.
Vanhemmat 30 ja 40 luvuilta. Kyllähän tuon sillä tavalla ymmärtääkin, että ei silloin aikanaan ollut yhtä suurta tarvetta harrastaa liikuntaa erikseen, kun työ oli ruumiillista ja liikkuminen tapahtui lihasvoimalla.
En tosiaan ole minäkään nähnyt vanhempieni juoksevan koskaan. Hiihtivät kyllä ahkerasti, uivat ja pyöräilivät ja tanssivat. Hyväkuntoisia ja liikkuvia yleisesti ottaen läpi elämänsä.
Monestikin näin isän juoksevan äidin perässä puukko kädessä ja äidin juoksevan kauhusta huutaen pakoon. Minä ja sisarukset olimme piilossa ettei isä tekisi mitään pahaa meille. Mutta kyllä isä joskus tuli ja teki sellaista, mikä kävi kipeästi alapäähän.
Ei ainakaan tule mieleen että olisin koskaan nähnyt kummankaan juoksevan. Nyt ovat edesmenneitä jo.
Isän näin kerran mökillä, sillä oli komeet jalat.
En muista nähneeni, toki nuorena varmaan ainakin isä oli juossut pallopeleissä. Muuten kyllä kulkivat aina pyörällä tai kävellen (ei autoa), talvella hiihtelivät, marjastivat jne. Hyvin omatoimisina säilyivät pitkälle vanhuuteen.