Paljonko rahaa käyttäisit kanin, marsun tai muun pieneläimen eläinlääkärikuluihin?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ottaisi mitään jyrsijää häkkiin pyörimään. mutta kuvitteellisessa tilanteessa maksaisin tietenkin sen verran, mitä tarvitsee eläimen hyvinvoinnin vuoksi
Ei kai sen häkissä tarvitsekaan pyöriä? Minulla oli kanit talossa vapaana aikanaan, häkissä oli pissapaikka ja juomapullo ja ovi aina auki.
vapaana, kun olit pois kotoa?
Jos eläimen hoitaminen on mahdollista eikä siitä koidu eläimelle kohtuudellista kärsimystä, niin se maksaa mitä maksaa. Nämä asiat pitää miettiä siinä vaiheessa kun eläimen ottaa. Itse olen sitä mieltä, että jokaisen elämä on tärkeä (pl. nyt punkit, hyttyset jne.)
Vierailija kirjoitti:
Jos otetaan lemmikki, se hoidetaan maksoi mitä maksoi. Jos tuohon ei ole valmis, ei oteta lemmikkiä.
Alapeukuttajat ovat sitä mieltä, että on ok jättää lemmikki heitteille??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos otetaan lemmikki, se hoidetaan maksoi mitä maksoi. Jos tuohon ei ole valmis, ei oteta lemmikkiä.
Alapeukuttajat ovat sitä mieltä, että on ok jättää lemmikki heitteille??
Jyrsijä on lähempänä koristetta kuin lemmikkiä. Vähän kuin kalat
Vierailija kirjoitti:
Sen verran, kuin se maksaa. Toisinaan kanit ovat suurempia kuin kissat, se siitä "pienrodusta". Onko ap vanhempi, jonka lapset haluavat lemmikin? Jos olet, älä ota. Hanki niille vaikka pehmolelut.
Lyön vaikka vetoa että on. Lapsi/lapset mankuu lemmikkiä ja nyt ap yrittää löytää sen kaikkein halvimman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ottaisi mitään jyrsijää häkkiin pyörimään. mutta kuvitteellisessa tilanteessa maksaisin tietenkin sen verran, mitä tarvitsee eläimen hyvinvoinnin vuoksi
Paitsi, että kani ei todellkaan ole mikään häkkieläin.
Eipä niitä vapaanakaan voi jatkuvasti pitää, joten häkkieläin se on.
No kyllä voi pitää ja todellakin kuuluisi. Minun kanit ovat 24/7 vapaana, ainoastaan makkarissa ovi kiinni silloin kun en ole kotona. 😅 Ei mitään ongelmaa, miksi ei voisi pitää? Aina tästä jauhavat ne, joilla ei ole mitään kokemusta kaneista eivätkä tiedä koko eläimistä mitään.
Vierailija kirjoitti: Ap:n kissa (mettis) on kyllä kääpiökania isompi.
Mikä tahansa kissa on suurempi kuin kääpiökani, mutta älä kuitenkaan ota kania tai muutakaan saaliseläintä. Kissa ja kani ovat yleensä huono yhdistelmä, kissa on petoeläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi kania vapaana 24/7. Johdot on suojattu ja pois kanien ulottumattomista. Tarpeensa tekevät vessalaatikkoon joko vessassa tai omassa häkissään (jonka ovi aina auki).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sen häkissä tarvitsekaan pyöriä? Minulla oli kanit talossa vapaana aikanaan, häkissä oli pissapaikka ja juomapullo ja ovi aina auki.
vapaana, kun olit pois kotoa?
Juu? En minä kissaakaan häkkiin laita, kun lähden kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia psykopaatteja taas tämäkin ketju täynnä. Ilmeisesti eläimiä koskevat ketjut houkuttavat häiriintyneitä.
kanin eläinlääkärikuluihin yhden visiitin takia menee helposti pari sataa euroa.
Kyllä nykyään saa jo aika hyvin hoitoja eksoottistempienkin pieneläinten hoitoon. Esim kasvainten poistot, hammashoidot, kanien ähkyhoidot, sterkat ja kastraatiot, marsuille virtsakivileikkaus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaneja voi hyvinkin pitää vapaana, kunhan vaan suojaa johdot. Monilla kanit onkin vapaana, näin oli myös itselläni. Papanoita saattoi joskus löytyä lattialta, mutta pissat teki aina hiekkalaatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran, kuin se maksaa. Toisinaan kanit ovat suurempia kuin kissat, se siitä "pienrodusta". Onko ap vanhempi, jonka lapset haluavat lemmikin? Jos olet, älä ota. Hanki niille vaikka pehmolelut.
Lyön vaikka vetoa että on. Lapsi/lapset mankuu lemmikkiä ja nyt ap yrittää löytää sen kaikkein halvimman.
Jep. Sitten lapset eivät jaksakaan hoitaa, eikä vanhempaa kiinnosta. Vuoden päästä on taas yksi kani ilman kotia, kun odotettavissa on vielä 10 vuotta elinikää. Eläimen hankintaan pitäisi olla erillinen lupa, eikä niitä saisi ottaa pelkästään lasten iloksi.
NIIN PALJON KUIN SIIHEN PARHAASEEN HOITOON TARVITAAN, OLI KYSEESSÄ MIKÄ TAHANSA LEMMIKKI. omalla lemmikillä on vakuutus 3000e vuosikuluihin asti, maksaisin kuitenkin kaikki mahdolliset kulut ilman vakuutustakin.Tolkku on päässä pidettävä, kun on luopumisen aika niin se on, sitä ei turhilla hoidoilla saa pitkittää. Ei, vaikka itselle olisi kuinka vaikea paikka.
Minulla on kaksi kania. Kummallakin on vakuutus, joka maksaa noin 70 euroa vuodessa per kuono. Rahaa on mennyt myös kastraatioon ja sterilisaatioon useita satasia, lisäksi vuosittaiset rokotukset. Lemmikin sairastuessa olen valmis maksamaan sen mitä tarvitsee jotta eläimen saa kuntoon, jos paranemisesta on toivoa.
Vapaava elävät kanit meilläkin 24/7. Kani ei ole häkkieläin.