Painan aina n. 60 kg huolimatta siitä mitä syön tai teen
Miten on mahdollista?
Vaikka vetäisin kaksin käsin pizzaa, karkkia, jäätelöä ja kaljaa, niin paino on aina sama.
Kommentit (18)
Minulla on sama. Painan aina 57 kg, vaikka söisin karkkia ja muuta ns. lihottavaa. Normaaliruokani on sekaruokaa. Ainoat tuollaiset tavalliset mitä en syö, on sienet, pizzat ja maksakastike.
Kaikki eivät liho.
Lihavatkaan eivät laihdu välttämättä syömällä terveellisesti ja säännöllisesti.
Minulla sama homma, olen painanut 58 kiloa yläasteesta asti. Syön joka päivä esim. suklaalevyn tai paketin keksejä, eli ei ole yrityksestäkään puutetta.
Kunnes täytät 55 vuotta ja huomaat, että syöt sitten mitä vaan, niin vatsarölly senkun kasvaa
Sori, mutta näin kävi itselleni. Koko ikäni taistelin alipainoa vastaan ja nyt vatsa vaan kasvaa, eikä kutistu millään. En tiedä kumpi on surullisempaa, ehkä kuitenkin tää röllykkä
Mä olin nuorena tuollainen. Esim. opiskeluaikana biletin oikein kunnolla 2-3 kertaa viikossa jolloin iltoina meni ehkä 10 isa tuoppia kaljaa, illan päätteeksi hampurilaisateria grilliltä, sitten seuraavana päivänä krapulapizza ja karkkia... Mitään terveellistä suuhuni ei eksynyt lähes koko 5 vuoden yliopisto-opintojen aikana, en tehnyt ikinä ruokaa vaan elin vaan kaiken sortin karjalanpiirakoilla, lihapiirakoilla, karkeilla, hampurilaisilla, kebabeilla, pizzoilla, kaljalla, cokiksella. Ja painoin aina vaan sen 53 kg. Mutta toki mä paljon liikuinkin, ei ollut autoa enkä takseillakaan suhannut kun ei ollut varaa, vaan aina kävellen joka paikkaan, esim. 3.5 km kotoa keskustaan bilettämään ja sieltä takaisin.
Mutta asia muuttui 30 v jälkeen. Vaikka lähinnä terveellistin elämäntapojani ja biletys jäi kokonaan, paino nousi huomaamatta 70 kiloon. Auto toki oli tullut kuvioihin ja stressi ja univaje. 40 jälkeen tuntuu että painoa on ihan mahdoton pitää kurissa, vaikka syön superankeasti ja kurinalaisesti, saan lähinnä pidettyä painon nykyisessä ylipainossa. Tuntuu että minusta voisi hyvin tulla sellainen telkkariohjelmien 200+ kiloinen jos vaan söisin rennosti mitä tahdon.
Jotkut ovat (varsinkin nuorena) tuollaisessa onnellisessa asemassa. Lukioaikainen tyttöystävä oli sellainen pitkänhuiskea mimmi, joka sai vetää sipsejä, burgereita ja karkkia mielin määrin, mutta laihana pysyi, vaikka olisi halunnutkin syömällä "lisää muotoja". Nyt hän on jo keski-ikää lähestyvä nainen, eikä olla enää livenä yhteyksissä. Viimeksi kuin fb-kuvista tsekkasin, on vanhemmalla iällä saanut vähän rasvaa, mutta hoikka on edelleen.
Olen 67 v ja laihdun koko ajan. Enää ei ole edes vyötärörengasta.
Olenkohan sairas?
Minäkin olin nuorempana tuollainen. Jostain syystä tilanne muuttui 40 v. jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen 67 v ja laihdun koko ajan. Enää ei ole edes vyötärörengasta.
Olenkohan sairas?
Kannattaa käydä lääkärissä tai ravintoterapeutilla. Tuossa iässä pitäisi BMI:n olla hieman korkeampi, ettei tule vanhempana vajaaravitsemusta.
Vierailija kirjoitti:
Kunnes täytät 55 vuotta ja huomaat, että syöt sitten mitä vaan, niin vatsarölly senkun kasvaa
Sori, mutta näin kävi itselleni. Koko ikäni taistelin alipainoa vastaan ja nyt vatsa vaan kasvaa, eikä kutistu millään. En tiedä kumpi on surullisempaa, ehkä kuitenkin tää röllykkä
Ei kaikki vanhuksetkaan ole ylipainoisia. Jotkut on tosi siroja.
Olin nuorempana todella hoikka ja paino pysyi 52 kilossa vaikka eli miten. 30-vuotta täytettyä paino nousi 60 kiloon ja se tuntuu nykyään olevan se normaalipaino. Ei tipu eikä nouse, ihan sama mitä tekee.
Sä et vaan vedä tarpeeksi. Mulla pysynyt paino samana((64kg) tuolta 20v(teininä painon hiukan enemmän) olen nyt 33v mutta syön aina melkein samanlaisia annoksia ja viikossa menee usein litra jäätelöä, pullaa,suklaalevy.
Mutta kerran olin lomalla ja vedin siellä juustopastaa melkein joka päivä ja lihoin 3 kuukaudessa 4 kg
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut sama 82-84 kg kakskymppisestä saakka ja vieläkin kuuskymppisenä. Se mikä on käsivarsista hävinnyt on siirtynyt mahaan. Joskus nuorempana tuli hauis mitattua, oli 44cm. Punttisalilla en ole koskaan käynyt vaan nuorena Husgvarna ja pinotavarasakset kehitti lihakset pöllejä nostellessa.
Hakemasi sana ei varmaankaan ole huolimatta, vaan riippumatta.
Älä totu siihen ja lienee säkin sitä syömistä kompensoit huomaamatta syömällä toisaalla vähemmän.
AP:lla on ruokavalion kokonaisuus hallussa, jolloin yksittäiset poikkeamat eivät hetkauta painoa kuin ehkä korkeintaan ihan hetkellisesti suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hakemasi sana ei varmaankaan ole huolimatta, vaan riippumatta.
Ap tarkoittaa, että hän ei liho huolimatta siitä, että syö lihottavaa ruokaa. Eikä sitä, että paino pysyy samana riippumatta siitä syökö lihottavaa vai laihduttavaa. Joten kyllä se nyt on huolimatta.
Yrityksen puutetta.