Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***LOKAlutusten perjantai***

16.02.2007 |

Aloitin uuden pinon :)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin olla ensimmäinen kukkuja näin perjantai aamuna, en saanut unta enää kuuden jälkeen millään.

Pahoittelut km saaneille elämä ei ole reilua 4km kokeneena tiedän sen.

Yrjöttää... Monena aamuna heti herättyä yrjöttää mutta menee pian ohi ja loppupäivän onkin ollut hyvä olo.

Eilen illalla vähän jomotteli mahaa mutta meni yön aikana ohi.

Aika monella tuntuu olevan melko oireetonta tämä odotus, Minullakin aamuyökötyksen lisäksi nippailuja masussa ja rinnoissa eikä muuta. No kyllä ne kait alkaa sieltä.

Mukavaa perjantaita kaikille

Pepsi rv 4+6

Vierailija
2/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman väsyttää ja pitäisi yhdeksäksi lähteä kouluun,ensin tytär valmiiksi koulu tielle ja sitten itse.

Olen tullut näköjään herkäksi,kauhu/jännitys elokuvista seuraa aina painajaisia samoin oli nuorinta odottaessanikin.Väsyttää ja hieman on huono olo toivottavasti ne aamupahoin voinnit ei tulisi.

Hyvää perjantaita kaikille.

Bloom74 rv 5+3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen arkiaamu taas pyörähti käyntiin. Kymmeneltä pitäisi olla läheisessä puistossa, jossa alkaa laskiaisrieha. Kiva kun tässä lähellä järjestetään usein kaikkea kivaa lapsille, niin ei tarvitse kauas raahautua. Ja esikoinen on onnessaan =)

Jonskuli ja tuutikki rv 4+6

Vierailija
4/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla kulutan aikaa. Hommat eivät edenneet illan/yön aikana toisaalla kuten odotin, ja nyt en pääse etenemään, vaikka kuinka on kiire.

Jonskuli, meillä on sama työnimi! En ollut sitä vielä tuonut julki. Jos kaikki menee hyvin, ja tulee tyttö, niin toiseksi nimeksi tulee Tuulikki, siitä työnimi meillä.

Joskus aikaisemmin oli puhetta lapsilukutoiveista. Me ollaan aina ajateltu 2 lasta, nyt siis toista odotellaan. Nyt kuitenkin olen jo alkanut miettiä, että entä jos tulisi vielä kolmas, ehkä sitten vähän myöhemmin.

Nyt oli hirveä vauvakuume koko syksyn, ja silloin tuli mieleeni, että entä jos se helpotakaan tai iskee uudestaan toisen lapsen jälkeen. Olen 28, joten aika kauan sen kuumeen kourissa vielä joutuisin kärvistelemään. No, tilanne on edennyt siihen, että nyt toista odottaessani samalla kuumeilen jo kolmatta! (Onko se edes mahdollista/järkevää?) Miehelle en ole vielä uskaltanut mainita mitään. Ehkä joskus x vuoden päästä.

Alkuraskauden ultra on maanantaina, silloin rv 8+3. Eilisten huonojen uutisten jälkeen alkoi jännittämään. Toivottavasti kaikki on hyvin.

-Ja_me, rv 8+0

Vierailija
5/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä uutena huhuilen ja luulen kuuluvani tähän pinoon. Tänä aamuna tein testin ja PLUSSAAhan se näytti! Uskomattomalta tuntuu, että vihdoinkin...

Raskausviikkoja olisi kai jo peräti 6 kasassa. Ja la olis 19.10. Teen kyllä vielä huomen aamulla uuden testin , että tää varmasti on totta.

Teilläkin on ilmeisesti jokin esittelypino mihin voi itsensä tietoineen lisätä....

Vierailija
6/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua ehkä sanoa, mutta oikeestaan toivon että alkais oksettaa tai jotain! Odotus tuntuisi " aidommalta" . Nyt ei oikeestaan ole muuta kuin pieni painon tunne mahassa, muutaman kerran on nipistellyt ja rinnatkin ehkä vähän turvonneet, jos oikein kunnolla tutkii. Tai sitten kuvittelen nämä kaikki.

Viimeyönä nyyhkin miehelleni, että pelottaa. Jos ei masussa olekaan ketään, jos ei kaikki menekään hyvin. En uskalla iloita yhtään. Mitään syytä pelkoihini ei varsinaisesti ole, mutta nämä vaan on nyt fiilikset. Tekis niin mieli kertoa jollekin tästä, mutta en uskalla. Paras kaveri ja naapuri tietävät, kun vauvoista keskustellaan jatkuvasti (hekin yrittävät) mutta sukulaisille en vielä ajatellut kertoa.

Mulla on joku ihme hellyydentarve koko ajan, tekis mieli olla miehen kainalossa jatkuvasti. Nyt hän lähti 200km päähän viikoksi, mulla on ikävä jo nyt. Ei ole nyt muita kuin tää vauvapalsta jonne kirjoittaa tuntemuksia. En ole yhtään perillä mistään odotukseen liittyvästä, eka on siis tulossa. Taidan tämän illan surffailla netissä aihetta tutkien, menen vanhempieni luo viikonlopuksi.

Ja rv on nyt sitten tasan 5 nettilaskurien mukaan. Mulla on kyllä joku sellanen raskauskiekkokin jonkun lehden välistä saatu, mutta en oikein osaa lukea sitä. Joten toistaiseksi uskon siihen rv 5.

Vierailija
7/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen unohdin toivottaa kaikki uudet tervetulleeksi, eli tervetuloa minunki puolest! :)

AamuIlona: ei kai sulla nyt rv 6 voi vielä olla täynnä vai laitoitko ton la:n väärin? Kun mulla olis la 19.10. ja laskureiden mukaan tänään rv 5+0.. Kierto tosin mulla vähän lyhyempi, joten sen perusteella esim. Tekayn laskuri antaa viikkoja 5+1 ja la 18.10. mut tää taas oli jo asian vierestä.

Oma olo on ihan normaali. Ainoastaan paleltaa pirusti. Ja maha on ihan pallo, mut se johtuu liikasyömisistä.

Oon vissiin het alkuun sisäistäny sen " kahden eestä" syömisen! :P Sama oli esikoisen kanssa, alkuun tuli heti + 5 kg, sitte vähän rauhottu, mut loppua kohti taas kiihty niin, että rv 34, kun muksu synty, oli jo + 17 kg. Mie olisin varmasti ollu aika valas, jos raskaus olis menny rv 40 asti....

Nyt takasin töiden pariin, moi!

sapa ja papu 5+0

Vierailija
8/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin tänä aamuna ja plussaahan tuo näytti. Rv 6 ja laskettu aika 15.10. Itse osasin jo raskautta aavistella, kun esikoinen on jo olemasssa ja oireet alkoivat olla samankaltaisia kuin häntä odottaessa.

Mukavaa odotusaikaa kaikille ja voikaa hyvin!!!!

Täytyy vielä käydä laittamassa tiedot lokakuisten la listaan.

Vierailija
9/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkelis moikkelis!

Onnea uusille tulijoille! Rimpsu sen kun vaan lisääntyy!

Kyllä täälläkin kovasti jo ultra jännittää ja siihen on aikaa ihan liikaa....hpmh.

Väsymys vaivaa edelleen ja on todella vaikea pysyä töissä skarppina. Yksi syy voi olla, etten taida osata syödä oikein, tulee ihan liiian pitkiä väleäjä ja jo 4 tunnin väli sää aikaan ihan kamalan nälän ja huonon olon. Voih. Meillä kun toi syöminen vaan ei ihan joka käänteessä onnsitu. Myös kahtena aamuna on ollut aika huono olo..ettei vaan nyt sitten enteilisi sitä mitä plekään eniten..oksuja!

Vauva-.lehden laskurin mukaan mulla olis rv 6 mutta neuvolan mukaan rv 5. Mä olen hieman siis pihalla näissä jutuissa vielä. Mutta itse taidan kuitenkin ton 6:n puoleen kääntyä?

Oikein mukavaa viikonlopun alkua kaikille lutusille..täytyy jatkaa töitä.

Katarina+ " riitta" 5+?

Vierailija
10/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille lokakuisille, meitä on jo tosiaan monta!

Itse kaipailin eilen oireita. Tiedä sitten, onko toiveajattelun tulosta vai mitä, mutta eilisillasta asti on nyt etonut oikein kunnolla. Purppis meinaa tulla, mutta väkisin olen saanu pidäteltyä. Tai ei kai kunnon oksua pidättele mikään, jos olis tullakseen. Vaikka kuinka toimitusta inhoaisinkin... Esikoisesta ei ollu pahoinvointia lainkaan, mitä nyt kahvi ja jotkut tuoksut ellotti. Josko nyt sitten toisella tapaa?

Lisäksi mies totesi eilen, että " ahaa, on tullut meidän äipälle lisää muotoja tässä viime aikoina" . Tissiliivit alkaa siis olla kinnakkaita, pitää kaivaa viime raskauden liivit esiin.

Voipi mennä viikonloppu " omaa napaa tuijotellessa" , kun on mummi esikoisen kanssa leikkimässä. Kellekään ei olla kyllä vielä kerrottu. Ei ennen ensi viikon ultraa tai rv:tä 10.

Leppoisaa viikonloppua kaikille!

E-L, 6+3

Vierailija
11/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata että lokakuiset vain lisääntyy. Sydämellisesti tervetuloa.

Koko aamu siivottu. Nyt on sitten vähän aikaa siistiä. Esikoinen meni jo nukkumaan päikkäreitä. Taitaa olla vielä vähän toipilas kun eilen kotiuduttiin sieltä lastenosastolta.

Itsellä ei mitään oireita. Väsyttää, mutta mua nyt väsyttää aina.. tai siltä ainakin nyt tuntuu ;). Masu ei ole kasvanut/turvonnut ollenkaan. Taidan nyt kallistua tähän sohvalle itsekin ennen kuin pirpana herää.

Vierailija
12/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: mimm.u rv 5 (hui) ja esikko 2 v.

Vierailija
13/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sapa 25: Kummallista. Kokeilin tämän sivuston laskurilla uudestaan, ja kyllä se näyttää että rv 6 olis menossa. Mulla tosin kierto on pitkä..(tai viime aikoina ollu vähän mitä sattuu 19 - 35 ...) Ja la olis siis 19.10.

En kyllä oikeen vielä uskalla ajatellakaan tätä uutta raskautta, tuntuu jotenkin niin ihmeelliseltä ja uskomattomalta, että näin vaan yhtäkkiä olisinkin raskaana kun justiin ikään kuin " heitin pyyhkeen kehään" .Mutta näin kai se menee, kun jätti turhat suorittamiset ja jännittämiset pois niin tärppäs!! Toivottavasti, teen kyllä huomenna vielä varmistus testin..

Vierailija
14/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, niin meillä on kuudes raskausviikko nyt menossa, kun tänään viikkoja 5+0, sen takia tuo vauvalaskuri näyttää että viikkoja on 6. Vähän niinku olis pilkunviilaamista tää, hih... ;)

Vierailija
15/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Liityin tänään odotusjoukkueeseen. Toinen tulossa lokakuussa ja esikoinen vasta 10 kk. Olo on kurja, kun on jatkuva huono olo sekä armoton väsymys. Pikkuherra vaatii koko ajan huomiota ja apua kävelyharjoituksissaan. Täytyy vaan jaksaa.

Hyviä vkonloppuja!

T:mami,masuasukki 7+1 ja Api 10 kk

Vierailija
16/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista oireista puheen ollen... Rintavarustus on tosiaan hieman kasvanut (ei kyllä oikeesti enää tarvis...)ja kyllä aristaakin. Hienoista etomista on jo ollut viikon verran, ja väsymystä ja kärttyisyyttä...löytyyhän niitä täältäkin päin =)

Ihmetyttää kyllä hieman kun viikkoja vasta 4+3 ja oireita on jo vaikka muille jakaa. Kahta aiempaa odottaessa oireilu on alkanut vasta reilun parin viikon päästä...hmmm...oiskohan hedelmöitys sit tapahtunut hieman luultua aiemmin...

Yhdelle ystävälle olen asiasta vasta maininnut ja muut saavat odottaa niin pitkälle että arvaavat itse...ei siis pahoinvoinnin iskiessä tarvitse kauaa arvailla...

moonshine rv 4+3 (vasta)

Vierailija
17/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussista uudet ja tervetuloa odottamaan!

Nyt ottaa päähän että menin lukemaan toisaalla tällä palstalla mainitun Duodecim-julkaisun vuodelta 2003 ja aiheesta " Keisarileikkauksen riskit" . Johtuuko alkuraskauden herkkyydestä ja huonosta olosta mutta mua alkoi tosissaan pelottaa synnytys! Mulle tehtiin esikoisesta kiireellinen sektio (menetin hurjasti verta) ja jotenkin olen ajatellut että tästäkin tullaan tekemään sektio. Mulle sanottiin että todennäköisesti mun lantio kapenee sisäänpäin eli seuraavat synnytykset tullaan tekemään sektiolla myöskin. Ja toinen sektio tuo aina enemmän riskejä sekä äidille että lapselle! OIkeasti alkoi nyt pelottaa. Pitää varmaan neuvolassa mainita tästä pelosta.

Onko teistä lokakuisista kenellekään tehty sektiota aikaisemmissa raskauksissa?

Ykä 6+6

Vierailija
18/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain haalean plussan jo kp 26/25-30, muutaman päivän päästä tuli herkemmällä testillä ihan kunnon plussa. Oksettava olo on ollut testin tekemisestä lähtien, oksentanut en ole vielä kertaakaan. Väsyttää ja paleltaa koko ajan. Peniä nippailuja tuntuu vatsassa, aikasemmin oli aika koviakin. Esikoinen päälle 3v ja kauhea uhma päällä. Hermo meinaa mennä, koko ajan kauheaa tappelua. Viikon päästä ensimmäinen neuvolakäynti, silloin siis rv8. Olen kovasti miettinyt alkuraskauden ultraa. Onko kukaan käynyt? Hyviä paikkoja Helsingissä tai Vantaalla?

belem rv7

Vierailija
19/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on muitakin kenellä la 19.10:) itse toivon että menisi muutaman päivän yli ja syntyis 24.10 niin kun esikoinen:)

Enempää en kerkee kirjoittelemaan ku lähdetään mökille. Oikeestaan hyvää viikonloppua kaikille tulin vaan toivottamaan:)

Hyvää viikonloppua!

Vierailija
20/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhaisena vastaan vain YrjöLunnin viestiin sektiosta. Minullakin esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla, jonne jouduimme, kun alatiesynnytys ei edennyt ja hapenpuute uhkasi tyttöstäni. Minulla myös on jo nyt jonkinlainen synnytyspelko, mutta minä taidan pelätä enemmän alatiesynnytystä, vaikka sektiossa onkin enemmän riskejä. Pelkään, että synnytys alkaa taas alateitse (haluaisin synnyttää alateitse, koska sen Duodecimin artikkelin mukaan se on kuitenkin turvallisempaa), mutta sen aikana ilmenee taas ongelmia ja tällä kertaa lääkäri ei tee leikkauspäätöstä ja lapseni vammautuu tai kuolee... Tosi pelottavia ja synkkiä ajatuksia. Tarkoitukseni ei missään nimessä ole pelotella muita odottajia! Suurin osa synnytyksistä sujuu hyvin. Itse paranin leikkauksesta tosi hienosti ja itse sektiokin sujui hyvin. Kotiin pääsimme jo kolmen päivän jälkeen. Haluaisinkin varmuuden, että JOS synnytys ei aikanaan suju hyvin, saisin sektion eikä väliin yrittettäisi imukuppia tmv. Kerrothan, YrjöLunni, jos menet juttelemaan synnytys/sektiopelostasi? Olen miettinyt samaa ja pohdin myös, että pitäisikö nyt valita Naistenklinikka Kättärin sijaan.

Vaan jotain ihanampaa: Naapurilleni oli tänään aamulla syntynyt tyttövauva :)

Mukavaa viikonloppua ja hyvää oloa kaikille lokalutusille!

Ghigi (rv 7+2!!!) sekä Joulutyttö2005