Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyyköhän esimerkiksi tsunamissa läheisensä menettäneet viettämään joulua?

Vierailija
16.10.2024 |

Vai onkohan siinä liikaa sellaista että ei edes halua viettää joulua? Tsunamihan tapahtui tapaninpäivänä.

Kommentit (207)

Vierailija
161/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsunamista on aikaa 20 vuotta. Sama kuin kysyisi miettiikö talvisodan kokeneet talvisin aina talvisotaa.

Minä mietin. 

Vierailija
162/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei heille silloinkaan joulu ollut tärkeä juhla kun piti etelänlomalle lähteä. Niin tuskin viettäisivät muutenkaan.

Et selvästi tiedä yhtään tästä asiasta. Khao Lakin hotelleissahan oli niin paljon pohjoismaalaisia ja eurooppalaisia turisteja, että hotellit järjesti oikein joulujuhlia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei heille silloinkaan joulu ollut tärkeä juhla kun piti etelänlomalle lähteä. Niin tuskin viettäisivät muutenkaan.

Toiset perheet jäivät koti-Suomeen turvaan joulua viettämään. Toiset rahtasivat perheensä tuonne alueelle, jossa ei sitten ollutkaan turvallista.

Senhän voikin etukäteen tietää mitä ihan tavallisella lomalla tapahtuu.

Riskihän se on tuollaiselle alueelle mennä.

Ihan turvallista se yleensä on 

Ei ole.

Vierailija
164/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset perheet jäivät koti-Suomeen turvaan joulua viettämään. Toiset rahtasivat perheensä tuonne alueelle, jossa ei sitten ollutkaan turvallista.

Ihan turvallista se yleensä on 

Ei ole.

Oletko useinkin matkustanut Thaimaan länsirannikon hotelleihin?

Vierailija
165/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tsunamia ei etukäteen nähnyt mistään kristallipallosta.

Vierailija
166/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä täytin 18 tuolloin ja tätini kuoli tsunamissa. Juhlin ihan normaalisti synttäreitäni (pois lukien tuo 04 vuosi) enhän minä kuollut. 

Missä siellä?

Thaimaassa. En sen tarkemmin tiedä missä kun oli ymmärryksemme mukaan jollain saari hyppelyllä, eikä koskaan löytynyt. Jäljet loppui siihen kun lähtenyt Bangkokista eteenpäin tälle "saari hyppelylle". 

Ei koskaan löytynyt? Nyt ei joku ihan täsmää, koska suomalaisia ei jäänyt kateisiin ketään tuollaista.

Vierailija
167/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riski se on kotiinkin jäädä. Voi syttyä vaikka talo palamaan. Enemmän ihmisiä on kotiinsa kuollut kuin tsunamissa ulkomailla.

Vierailija
168/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riski se on kotiinkin jäädä. Voi syttyä vaikka talo palamaan. Enemmän ihmisiä on kotiinsa kuollut kuin tsunamissa ulkomailla.

Tilastojen mukaanhan tapaturmat sattuu yleensä kotona 

Vierailija
169/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsunami oli Jumalan työ, halusi puhdistaa maailmaa, jossa sateenkaaren värit loistaa. Rangaistus. 

Vierailija
170/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tästäkin voi sitten olla ylpeä

Vierailija
171/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsunami oli Jumalan työ, halusi puhdistaa maailmaa, jossa sateenkaaren värit loistaa. Rangaistus. 

Mitä ne alle kouluikäiset tsunamissa kuolleet pikkulapset oli tehneet?

Vierailija
172/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo kuoli joulukuun alussa ja hautajaiset oli muutama päivä ennen joulua. Meillä vietettiin joulua ihan tavallisesti, jopa sinä vuonna kun mummo kuoli.

Vierailija
173/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulua vietetään etelässäkin

Vierailija
174/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei, varmaan aika monilla ihmisillä on kuollut joku omainen joulun aikaan.

Vierailija
175/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan Suomessa voi viettää joulua?

Vierailija
176/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Indonesiassa ei varsinaisesti sateenkaariliput liehu.

Vierailija
177/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et selvästi tiedä yhtään tästä asiasta. Khao Lakin hotelleissahan oli niin paljon pohjoismaalaisia ja eurooppalaisia turisteja, että hotellit järjesti oikein joulujuhlia.

Yleensäkin Thaimaan länsirannikko elää turismista.

Vierailija
178/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä täytin 18 tuolloin ja tätini kuoli tsunamissa. Juhlin ihan normaalisti synttäreitäni (pois lukien tuo 04 vuosi) enhän minä kuollut. 

Missä siellä?

Thaimaassa. En sen tarkemmin tiedä missä kun oli ymmärryksemme mukaan jollain saari hyppelyllä, eikä koskaan löytynyt. Jäljet loppui siihen kun lähtenyt Bangkokista eteenpäin tälle "saari hyppelylle". 

Ei koskaan löytynyt? Nyt ei joku ihan täsmää, koska suomalaisia ei jäänyt kateisiin ketään tuollaista.

Missä helvetin kohdassa mä sanoin tätini olevan suomalainen? Minä olen kaksoiskansalainen, tätini kuten hänen veljensäkin eli isäni on ruotsin kansalainen. Lisäksi jauhat puhdasta paskaa muutenkin. Suomalaisia kateisiin jäi 5 kappaletta. Ruotsalaisia yli 500 joista osa erimaiden kaksoiskansalaisia. 

Vierailija
179/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä siellä?

Pitäisikö sun kuitenkin ottaa asioista selvää, lakata valehtelemasta ja vähän sivistää itseäsi? 

Vierailija
180/207 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä siellä?

Missä helvetin kohdassa mä sanoin tätini olevan suomalainen? Minä olen kaksoiskansalainen, tätini kuten hänen veljensäkin eli isäni on ruotsin kansalainen. Lisäksi jauhat puhdasta paska

Höpönpöpön. Ruotsalaisia kuoli tsunamissa yli 500, mutta kateisiin jäi vain 15, joista 10 lapsia. Eli ruotsalaisia aikuisia jäi kateisiin 5.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi