Muita joilla asunto myynnissä? Onko paljon kiinnostuneita ostajia, onko menossa kaupaksi?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri myytiin rivarinpätkä. Oli myynnissä pari kuukautta.
Täällä pikkukylällä rivariasunnot mitkä kaukolämmössä menee heti, mutta sähkölämmitteiset ei mene millään hintaa. Kerrostaloasunnot samoin jää myymättä.
Sanokaa minun sanoneen niin tämä tulee muuttumaan. Sähkön hintahan on yllättävän edullista, ja tulee vaan laskemaan tulevina vuosina. Lisäksi laitteet kehittyy ja pörssisähkön ajastukset helpottuu. Kaukolämmöt hinnat on nousseet todella paljon monissa kaupungeissa ja sitäpä ei helposti toiseen lämmitykseen vaihdeta.
Just verrattiin sukulaismiehen kanssa. Samankokoiset talot, meillä ysäritalo sähköllä ja hänellä n. 2010 rakennettu kaukolämpötalo. Saman verran asukkaita taloissa. Heidän pelkkä kaukolämpömaksu oli vuodessa isompi kuin meidän sähkölasku j
Just samaa olen itsekin miettinyt. Joku uudehko rivarikolmio suorasähköllä, niin ei paljon kannata panikoida. Kaukolämpöporukka maksaa jäätäviä vastikkeita.
Meillä on laiska välittäjä ja ollaan mainittu että asiassa pitää tapahtua muutos. Piti yleisen esittelyn keskellä viikkoa mikä ei ollut menestys. Eihän kukaan työpäivän jälkeen jaksa enää lähteä asuntoesittelyyn. Kaiken lisäksi jätti kerran esittelyn jälkeen takaoven auki ja toisella kerralla valoja päälle. En usko että tuolla välittäjällä ja firmalla saadaan kaupaksi.
Kaiken lisäksi joiltain tutuilta tulee kaiken maailman neuvoja ja voivotteluita, mitä ei enää oikein jaksa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on laiska välittäjä ja ollaan mainittu että asiassa pitää tapahtua muutos. Piti yleisen esittelyn keskellä viikkoa mikä ei ollut menestys. Eihän kukaan työpäivän jälkeen jaksa enää lähteä asuntoesittelyyn. Kaiken lisäksi jätti kerran esittelyn jälkeen takaoven auki ja toisella kerralla valoja päälle. En usko että tuolla välittäjällä ja firmalla saadaan kaupaksi.
Kaiken lisäksi joiltain tutuilta tulee kaiken maailman neuvoja ja voivotteluita, mitä ei enää oikein jaksa kuunnella.
Ja lisäyksenä: nuo neuvot tulee sellasilta jotka ei oo koskaan asuntoaan myyneet..
Siinä on asunnonvälittäjillä oma leipä kyseessä.
Tulee nälkä eikä palkkioita tule kun kauppoja ei ole vuoteen tehny?
Kertoo jotain että SRV joka on Suomen suurimpia asuntojen rakentajia sai Q3 yhden asunnon myytyä.
Asunnot ei liiku vaikka kuinka haluaisitte
Asuntomarkkinat on nyt oudot. Me laitettiin yksi sijoitusasunnoistamme myyntiin kun siinä asunut lapsemme valmistui , sai töitä muualta ja muutti. Oltiin varauduttu vähintään 4kk myyntiaikaan mutta se menikin ekasta esittelystä eikä pyyntihinnasta tarvinnut tinkiä kuin 2000 euroa! Välittäjäkin oli aivan hämmennyksissään. Mutta hyvä näin. Eihän se kaupanteko vaadi kuin sen yhden kiinnostuneen ostajan.
Oletteko muut huomanneet mitä syvemmälle lamaan astutaan. Sitä enemmän ekonomistit alkavat selittää nousukaudesta ja keskustelu palstat täyttyvät tarinoista joissa asunnot myydään hetkessä?
Meille oli paikallinen asunnonvälittäjä jakanut eilen postilaatikkoon mainoksen ilmaisesta hinta-arviokäynnistä. Tällä alueella asunnot liikkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo jotain että SRV joka on Suomen suurimpia asuntojen rakentajia sai Q3 yhden asunnon myytyä.
Asunnot ei liiku vaikka kuinka haluaisitte
Uudet puolityhjät asuntoyhtiöt ovat hankaluuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muut huomanneet mitä syvemmälle lamaan astutaan. Sitä enemmän ekonomistit alkavat selittää nousukaudesta ja keskustelu palstat täyttyvät tarinoista joissa asunnot myydään hetkessä?
KV ja epätoivoiset ihmiset luulevat että tällä olisi vaikutusta. Ja kyllä varmaan onkin pienessä kuvassa, kun lukee positiivisia uutisia ja keskusteluja.
Kyllä hyvät asunnot liikkuu. Itsellä meni nenän edestä yksi rivari. Kilahti hakuvahdin kautta torstai-iltana itselle sp, sain seuraavalle päivälle sovittua näytön (kuten 3 muutakin katsojaa) ja maanantaina se oli myyty (toisille).
Kävin sitten katsomassa toista rivaria ja tein tarjouksen samana iltana mikä meni läpi. Vielä seuraavaksi päiväksi oli sovittu näyttöjä. Asunto ehti olla netissä 5 päivää.
Omastani sain ekan tarjouksen samana iltana kun välittäjä laittoi sen nettiin, tosin oli liian alhainen. Korottivat 3 kertaa tarjoustaan mutta heidän kanssa ei tullut kauppoja. Ensiesittelyssä kävi viidet katsojat ja yhdet sitten ostivat (heiltä meni ykkösvaihtoehto sivu suun ja ostivat sitten minun asuntoni) Tinkivät 2 %.
Jos on sekä myymässä, että ostamassa, se väliraha on ihan sama vaikka myy omansa halvemmalla, saa myös sen toisen halvemmalla. Jotkut vaan pitää kovaa hintaa eikä suostu hyväksymään, että hintataso on alhaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa että välittäjä koko ajan hiillostaa? Hiillostaako hän teitä vai ostajia?
Meitä. Aiempi välittäjä samasta puljusta arvioi talon tietyn hintaiseksi. Sanoi että menee 4kk kuluessa. Noh ennen 4kk välittäjä vaihtui meillä. Nyt hintaa pitää koko ajan alentaa. Asunto ei ole uusi mutta välittäjä valittaa kaikesta meille myyjille. Luulen että on kiire saada myytyä että saa palkkansa.
Ap
Ihan ymmärrettävää että jos välittäjä haluaa kaupan aikaan siinä on ajasta kysymys kun meneillään on laskumarkkina. Koko ajan laskee hinnat ja ajan kuluessa saa asunnosta aina vähemmän. Asunnot myös vanhenee kun ostajat kohdistaa mielenkiinnon aina uusiin myytäviin. Lopulta jos odottelee myyjä kauan saaa paljon vähemmän kuin oikein hinnoitellessa. Ei taida olla myyntihousut jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pikkukylällä rivariasunnot mitkä kaukolämmössä menee heti, mutta sähkölämmitteiset ei mene millään hintaa. Kerrostaloasunnot samoin jää myymättä.
Sanokaa minun sanoneen niin tämä tulee muuttumaan. Sähkön hintahan on yllättävän edullista, ja tulee vaan laskemaan tulevina vuosina. Lisäksi laitteet kehittyy ja pörssisähkön ajastukset helpottuu. Kaukolämmöt hinnat on nousseet todella paljon monissa kaupungeissa ja sitäpä ei helposti toiseen lämmitykseen vaihdeta.
Just verrattiin sukulaismiehen kanssa. Samankokoiset talot, meillä ysäritalo sähköllä ja hänellä n. 2010 rakennettu kaukolämpötalo. Saman verran asukkaita taloissa. Heidän pelkkä kaukolämpömaksu oli vuodessa isompi kuin meidän sähkölasku j
Aika moni asia vaikuttaa siihen vertailuun. Elintavat, kuinka paljon lämmitetään esim. takkaa, puuhellaa, montako ilmlämpöpumppua, montako kerrosta, paljonko pestään pyykkiä, tehdään ruokaa, minkä ikäisiä asukkaita.
2018 möin Helsingistä, kun muutin pois, meni neljässä viikossa törkeällä voitolla. Nyt asun muualla asossa eikä kävisi mielessäkään ostaa enää omistusasuntoa. Ennemmin vaikka kaupungin vuokrakämppään, vaikka se asukasprofiili siellä on mitä on...että voimia niihin myyntihommiin. Se on nykyään pitkäjänteisen hommaa, kuten sijoittaminenkin. Ei kannata vielä panikoitua kahden vuoden myyntiajasta edes yliopistokaupungin ydinkeskustassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan etsimässä ok-taloa ja tuntuuu että heti kun syksy tuli niin ei enää tule uusia taloja myyntiin. Onko se ihan tavallista että syksyllä talokauppa hiljenee? Mietin tuota kun ap:kin suunnittelee ottamista pois myynnistä talven ajaksi.
Syksy on aktiivisin. Nyt on vaan asunnot ostajille liian kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa että välittäjä koko ajan hiillostaa? Hiillostaako hän teitä vai ostajia?
Meitä. Aiempi välittäjä samasta puljusta arvioi talon tietyn hintaiseksi. Sanoi että menee 4kk kuluessa. Noh ennen 4kk välittäjä vaihtui meillä. Nyt hintaa pitää koko ajan alentaa. Asunto ei ole uusi mutta välittäjä valittaa kaikesta meille myyjille. Luulen että on kiire saada myytyä että saa palkkansa.
Ap
Mihin te sitä välittäjää tarvitsette. Ainakaan jos itse asutte asunnossa koko ajan. Olen kaksi myynyt, itse esitellyt, itse määritellyt hinnan, itse hoitanut kaupanvahvistuiset jne. Ei minkäänlaista ongelmaa. Nykyään on vielä helpompaa, on etu-ovi jossa myynti-ilmoituksen saa julki aivan samoin kuin välittäjienkin ilmot ovat. Välittäjät on yksi turhin ammattiryhmä, kuppaavat vain rahat.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat teki pienen stailausrempan niitten omakotitaloon ja laittoivat myyntiin kiinteistövälittäjän kautta. Talo oli myynnissä vain pari viikkoa, kun ekat katsojat teki tarjouksen, jonka vanhemmat hyväksyivät. Ilman sitä stailausta ei kauppoja olisi varmasti ainakaan niin pikaisesti syntynyt.
Stailaus ja pieni pintaremppa on mikä myy. Syitä miksi asunto ei myy on paljon, kuten sijainti (ja sijainti ja sijainti XD) ja yleinen kunto/tehdyt rempat jne. Silti todella usein syy miksi asunto tai talo ei mene kaupaksi on että se on nuhjuisen ja kulahtaneen näköinen. Tai asunnossa on liikaa rojua eli ostaja ei pysty kuvittelemaan itseään ja omia tavaroitaan sinne. Parempi vuokrata varasto tai viedä autotalliin suurin osa ns. omista kamoista ja stailata vaikka vuokrattavilla huonekaluilla kämppä geneerisemmäksi. Ihmiset on aika sokeita omille sotkuilleen.
Ap:n tilanteessa muistuttaisin välittäjää että olette hänen asiakkaita ja hän tekee teille töitä. Hinta on määritelty ja se on hinta josta lähdetään neuvottelemaan. Jos kauppa ei käy teidän seudulla niin ei se käy yhtään enempää liian halvalla hinnallakaan. Päinvastoin, karkottaa epäilyttävänä useimmat ostajat. Loppujen lopuksi aina voi vaihtaa välittäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule muuttumaan, sähkön hinta ei palaa edulliseksi.
Just verrattiin sukulaismiehen kanssa. Samankokoiset talot, meillä ysäritalo sähköllä ja hänellä n. 2010 rakennettu kaukolämpötalo. Saman verran asukkaita taloissa. Heidän pelkkä kaukolämpömaksu oli vuodessa isompi kuin meidän sähkölasku joka sisältää sekä lämmityksen että käyttösähkön.
Varsinkin joku sähkölämmitteinen rivarinpätkä, niin aivan järjetöntä vieroksua sitä. Jos hinta on alhaalla kun ei ole kysyntää, voi tehdä hyvän ostoksen. Kun sähköpaniikki hellittää niin takuulla kysyntä palaa ja hinnat nousee.