Muita joilla asunto myynnissä? Onko paljon kiinnostuneita ostajia, onko menossa kaupaksi?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa että välittäjä koko ajan hiillostaa? Hiillostaako hän teitä vai ostajia?
Meitä. Aiempi välittäjä samasta puljusta arvioi talon tietyn hintaiseksi. Sanoi että menee 4kk kuluessa. Noh ennen 4kk välittäjä vaihtui meillä. Nyt hintaa pitää koko ajan alentaa. Asunto ei ole uusi mutta välittäjä valittaa kaikesta meille myyjille. Luulen että on kiire saada myytyä että saa palkkansa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa että välittäjä koko ajan hiillostaa? Hiillostaako hän teitä vai ostajia?
Meitä. Aiempi välittäjä samasta puljusta arvioi talon tietyn hintaiseksi. Sanoi että menee 4kk kuluessa. Noh ennen 4kk välittäjä vaihtui meillä. Nyt hintaa pitää koko ajan alentaa. Asunto ei ole uusi mutta välittäjä valittaa kaikesta meille myyjille. Luulen että on kiire saada myytyä että saa palkkansa.
Ap
Olet täysin oikeassa luulosi kanssa. Vaihda välittäjää tai vielä parempi, että myyt asunnon itse.
Tsemppii!!
Ollut myynnissä jo kohta 10 kk. Ehdollisia tarjouksia on tullut ja hyväksytty, mutta ostajat eivät saa omiaan myytyä. Kypsyttää niin, että otetaan tämän kuun lopussa pois myynnistä ja uudelleen myyntiin keväällä. Ihan perseestä koko asuntomarkkina.
Potentiaalinen ostaja voi olla juuri tuossa välissä mitä aiotte pitää asuntoa pois myynnistä. Pidä ihmeessä myynnissä kokoajan jos vain käytännössä on mahdollista.
Me tehtiin ehdollinen tarjous ja ihmeen kaupalla oma meni saman tien. Kauppahinta tosin oli reilusti alle pyynnin, mutta ok hintaan saatiin se uusikin ostettua, niin ei haitannut. Uuden asunnon myyjillä oli asunto ollut pari kuukautta ilman tarjouksia. Me myytiin asunto itse ja samaa suosittelen muillekin, niin ei tarvitse siitä tappiollisesta myyntihinnasta vielä välittäjälle maksaa. 😉
Kokeilkaa erilaisilla kuvilla ja miettimään millainen ostaja voisi olla kiinnostunut. Miettikää kenelle olette myymässä. Sopiiko asunto lapsiperheelle, yksineläjälle, erakolle vai kenelle?
Ollaan etsimässä ok-taloa ja tuntuuu että heti kun syksy tuli niin ei enää tule uusia taloja myyntiin. Onko se ihan tavallista että syksyllä talokauppa hiljenee? Mietin tuota kun ap:kin suunnittelee ottamista pois myynnistä talven ajaksi.
Olen myynyt kahta asuntoni vuoden. Ei ollut kiirettä minnekkään. Ekan hintaa laskettiin kerran, noin 6 kk kuluttua. Ei noihin hinnanlaskuihin tarvitse suostua. Nykyään tuntuu olevan välittäjillä kiire myydä, vaikka myyjällä ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt kahta asuntoni vuoden. Ei ollut kiirettä minnekkään. Ekan hintaa laskettiin kerran, noin 6 kk kuluttua. Ei noihin hinnanlaskuihin tarvitse suostua. Nykyään tuntuu olevan välittäjillä kiire myydä, vaikka myyjällä ei olisi.
Jatkan, ne myytiinkyllä. Tästä on jokunen vuosijo aikaa. 2018 ja 2021 taisi olla vuodet.
Mun vanhemmat teki pienen stailausrempan niitten omakotitaloon ja laittoivat myyntiin kiinteistövälittäjän kautta. Talo oli myynnissä vain pari viikkoa, kun ekat katsojat teki tarjouksen, jonka vanhemmat hyväksyivät. Ilman sitä stailausta ei kauppoja olisi varmasti ainakaan niin pikaisesti syntynyt.
Myymme isäni kodikasta, hyvillä näkymillä varustettua senioriasuntoa senioritalosta kaupungin keskustasta. Asunto on ollut myynnissä viime maaliskuusta alkaen. Myymme samalla hinnalla kuin talon muutkin asunnot on myyty, joten yltiöpäisiä toiveita emme elätä asuntokaupasta.Kaksi mummoa käynyt katsomassa, joista toinen oli kiinni omassa myymättömässä asunnossaan ja toinen valitteli hintaa. Eipä auta kuin vain odotella. Emme käytä välittäjää juuri nykyisten asuntomarkkinoiden vuoksi ja asunto saa ihan rauhassa odotella ostajaa.
Juuri myytiin rivarinpätkä. Oli myynnissä pari kuukautta.
Minulla oli myynnissä kerrostaloasunto pienellä paikkakunnalla. Välittäjä olisi halunnut laskea hintaa jo 1,5 kk:n myynnissä olon jälkeen todella reilusti. En suostunut. Ajattelin, että halvalla voin myydä itsekin, ja teen sen, ellei asunto mene sopimuksemme aikana.
Tästä meni n. viikko, kun asunto oli myyty, hinnasta vain hieman tingitty, ihan ok hinta.
Välittäjä sai edullisesta asunnosta kiinteän palkkion, eli hänelle oli ihan se ja sama, millä hinnalla myy. Oli vain kiire saada myytyä. Ärsytti. Jos olisi ollut yhtään enemmän aikaa, olisin myynyt itse.
Vierailija kirjoitti:
Juuri myytiin rivarinpätkä. Oli myynnissä pari kuukautta.
Täällä pikkukylällä rivariasunnot mitkä kaukolämmössä menee heti, mutta sähkölämmitteiset ei mene millään hintaa. Kerrostaloasunnot samoin jää myymättä.
Jos uuden saa kohtuuhintaiseen välirahaa niin kannattaa vaan alentaa hintaa. Jos jää odottelemaan, niin väliraha uuteen kasvaa myös.
Jos on onnistunut hankkiutumaan kahden asunnon loukkuun niin sit kyl vaikeeta
Vierailija kirjoitti:
Jos uuden saa kohtuuhintaiseen välirahaa niin kannattaa vaan alentaa hintaa. Jos jää odottelemaan, niin väliraha uuteen kasvaa myös.
Jos on onnistunut hankkiutumaan kahden asunnon loukkuun niin sit kyl vaikeeta
Hyvin vielä muistissa jotka yritti rikastua 80-90 luvun vaihteessa. Asuntojen hinnat alkoi nousemaan ja ostettiin uusi, entinen jäi odottamaan huimaa nousua. Nousu loppui, hinnat romahti ja korot nousi. Kusessa oli koko se sakki. "Ahneella variksella oli pskainen loppu"
Miksi käytät jotain kiinteistövätystä? Ota laadukkaat kuvat, ja kirjoita selkeä myyntiteksti, ja julkaise ilmoitus itse. Etuovessa näkyy välillä niin järkyttäviä välittäjien julkaisemia ilmoituksia, että tulee mieleen, onko ilmoitus jonkun alkoholisoituneen Kelan elätin läpällä tekemä. Suttuisia kuvia, tekstissä kirjoitusvirheitä. Oleellisia asioita puuttuu, kuten vuokratontin sopimuksen päättymispäivä ja vuokratontin omistaja. Tuollaisia ilmoituksia katsoessa ei kävisi mielessäkään, että lähtisin omaa aikaani tuhlaamaan paikan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytät jotain kiinteistövätystä? Ota laadukkaat kuvat, ja kirjoita selkeä myyntiteksti, ja julkaise ilmoitus itse. Etuovessa näkyy välillä niin järkyttäviä välittäjien julkaisemia ilmoituksia, että tulee mieleen, onko ilmoitus jonkun alkoholisoituneen Kelan elätin läpällä tekemä. Suttuisia kuvia, tekstissä kirjoitusvirheitä. Oleellisia asioita puuttuu, kuten vuokratontin sopimuksen päättymispäivä ja vuokratontin omistaja. Tuollaisia ilmoituksia katsoessa ei kävisi mielessäkään, että lähtisin omaa aikaani tuhlaamaan paikan päälle.
Enemmän tällaisia näkyy kyllä itse asuntoaan myyvien ilmoituksissa. Muutama surkea kuva, lyhyt teksti ja sitten jonkun Jarmon numero. En ole yhtäkään luotettavan oloista nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat teki pienen stailausrempan niitten omakotitaloon ja laittoivat myyntiin kiinteistövälittäjän kautta. Talo oli myynnissä vain pari viikkoa, kun ekat katsojat teki tarjouksen, jonka vanhemmat hyväksyivät. Ilman sitä stailausta ei kauppoja olisi varmasti ainakaan niin pikaisesti syntynyt.
Siis syntyikö kaupat? Jos hylkäsivät tarjouksen?