Te-palvelun virkailija piti kotisiivoustyötä kevyenä hommana
Itse olen sitä tehnyt ja mitään helppoa ja kevyttä se ei ole.
Olisi tehnyt mieli sanoa että tuo sinun hommasi vasta helppoa ja kevyttä on. Istua ja näpytellä tietokonetta.
Kommentit (113)
Iäkkään äitini luona käy siivooja siivousfirmasta. Yleensä siivoojia on yksi, joskus kaksi, jos tehtävät niin vaativat. Äiti tykkää, kun matot viedään välillä ulos. Kyseessä on kotisiivous, koska se tehdään asiakkaan kotona. Firma veloittaa sen minkä veloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi kokeilla mennä varastolle heittelemään laatikoita ja miettiä uudestaan, mikä on kevyttä hommaa ja mikä raskasta.
Heittelemään laatikoita? Kuulostaa kevyeltä hommalta niitä viskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi kokeilla mennä varastolle heittelemään laatikoita ja miettiä uudestaan, mikä on kevyttä hommaa ja mikä raskasta.
Isot olohuoneen matot vetää kyllä vertoja laatikoille mennen tullen. Se pitää vielä saada ulkona tampattua.
Kuka tamppaa mattoja?? Tätä on jo yli 20 vuotta ohjeistettu ihan Marttojenkin johdolla, että imuroi matot, älä tamppaa. Näköjään on ihmisiä, joille ei vaan mene. Yhtään. Mikään. Perille.
Eihän ne itse niitä tamppaisikaan, mutta kun on rahaa laittaa siivooja ne tamppaamaan hikisellä palkalla, niin miksikäs ei.
Ensi vuonna leikataan kotitalousvähennystä.
Ehkä ei edes ole olemassa ns raskaita töitä nykyään. Kaikki on kevyttä puuhastelua?
Kumma juttu, itse vuosia siivoojana työskelleenä voin kyllä kertoa sen olevan kevyttä työtä. Useimmat hommat nyt vaan on sellaisia nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Ovat sanoneet myös että vanhaintyön avustaja olisi kevyttä työtä ja sopisi selkä- ja nivelvaivaiselle. Eivät sanoneet että työssä joutuisi nostamaan vanhuksia.
Mikähän työ se olisi jota pitäisivät raskaana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot olohuoneen matot vetää kyllä vertoja laatikoille mennen tullen. Se pitää vielä saada ulkona tampattua.
Nykyisin ei pidä mattoja tampata, ne vain kuluu siitä. Paljon puhtaampaa tulee imuroimalla, koska imurit on kehitetty tehokkaiksi.
Jo oli hassu kommentti raskaasta työstä.
Mattojen tamppaus on turhaa.
Minusta tuntuu että jokainen sukupolvi joutuu aina oppiin kantapään kautta että työkkäri on semmoine täysin hyödytön käsienläpsyttelylaitos joka perustettiin alunperin haluun miellyttää oikeistolaisia kansankannustajia ja joka lopulta toimii lähinnä suojatyöpaikkana yliopistotason käsien läpsyttelijöille ja huulen heiluttelijoille.
Se oli tarkoitus olla se millä kAnNuStEtAaN ihmiset löytään ne työpaikat, se että niitä ei vieläkään löydy vaikka sitä varten on kokonainen instituutio pitäis kertoa jotain mut ei, mEnKäÄ tÖiHiN.
Mattojen tamppaaminen kuuluu 70-luvulle.Matot imuroidaan
Minulla on 15v. ollut käsintehty aito iso villamatto lattialla, kertaakan en ole rahdannut ulos, painaa 20 kg. Imurointi riittää
Moni hakkaa mattopiiskalla mattonsa piloille