Unelma, joka ei koskaan tule elämässäsi toteutumaan?
Kommentit (45)
Olla kaunis tai edes jollain tapaa viehättävä. Olen suorastaan vastenmielisen näköinen nainen jopa omaan silmääni.
Olla sosiaalisesti sujuva. Minä olen semmoinen outo pökkelö, joka jännittää kaikkia ihmisiä, ja töksäyttelee jännitykseltään ihan kummallisia, tai ei sitten saa sanaa suustaan vaan katselee vaan varpaitaan vaivautuneena.
Nämä ominaisuudet yhdessä on varmistaneet, että olen totaaliyksinäinen, työelämässä on mennyt huonosti, ja olen kohta viisikymppinen neitsyt.
-oma talo/omistusasunto
-kesämökki
-oma yritys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tule saamaan lastenlapsia, mistä olen äärimmäisen surullinen.
Sinulla on kohtalotovereita. Joskus sitä miettii kannattiko kestää elämässä kaikki vaikeat asiat, kun se kuitenkin on ollut turhaa. En olisi ennen uskonut, että joskus sanon näin.
Itse taas ajattelen, että helpotus, että kumpikaan lapsistani ei ole halunnut lapsia. Ei tämä maailma ole sellainen, mihin kannattaisi minunkaan mielestäni lapsia tehdä, varsinkaan kun koko ajan kaikki pinnallistuu, arvot kovene ja ilmastonmuutos ja luontokato pahenee. Ei tule olemaan herkkua täällä elämä 30 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ja lapset. Ne oli oikeastaan ainoat isot unelmani elämässä. Mutta olen ruma ja "outo" nainen, ei kukaan mua halunnut. Nyt ikää jo 50, joten se juna on lopullisesti mennyt.
Mahdollisesti voit vielä löytää sopivan miehen, jolla on pieniä lapsia ennestään. Tarkoitan miestä, joka asuu yhdessä lastensa kanssa, esim. leskimies. Oemme nähneet katkeria kirjoituksia, joissa uusperheen aikuiset tilittävät negatiivisia kokemuksia, mutta se ei kaikissa perheissä ole huonoa. Lasteni ollessa pieniä luin kirjan, jossa erilaisten uusperheiden jäsenet kertoivat kokemuksistaan. Yksi asia tuli lukijalle selväksi: isäpuolen tai äitipuolen ei pidä kilpailla lapsen etävanhemman/kuolleen vanhemman kanssa tai mollata tätä. Hänen tehtävänsä on olla mukana perheen arjessa ja olla tukena lapsille arkielämässä. Esim. teinitytöt olivat joskus ihan hirveitä äitipuolta kohtaan. Naiset, joilla ei ollut omia lapsia, ottivat sen hyvin raskaasti. Jos naisella oli oma lapsi ennestään, hän osasi suhtautua vähän rennommin. Oikeasti kukaan ei voi tietää olisivatko samat tytöt olleet yhtä inhottavia omalle, biologiselle äidilleen, jos tämä olisi ollut elossa. Todennäköisesti olisivat, sillä kasvavat tytöt reagoivat helposti tunteella ja riitelevät läheistensä kanssa. Se on ohimenevää. Yksi tyttö puhui lämpimästi isäpuolen vanhemmista, jotka olivat olleet hänelle varaisovanhempina. He olivat jopa ottaneet tytön mukaansa etelänlomalle, joka tyttö arvosti kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ja rakkaus
Huokaus. Raamatussakin sanotaan selvästi, että ihmisen ei ole hyvä olla yksin. Se on niin totta.
Oma mökki. Tytär.
Sain 2 poikaa, olen eronnut. Hädin tuskin rahaa asua nyt :D
Elämässäni oli vahvana unelma, joka ei toteutunut, onneksi. Haaveilin pitkään hienon kesäasunnon rakentamisesta upeaan omistamaamme paikkaan. Erinäisistä syistä ei koskaan toteutunut. Tuon toteutus ja maksaminen olisi vienyt vuosia elämästä kaiken vapaa-ajan ja maksanut 10-15 vuoden nettoelinkustannukset. Eli työelämässä olisi pitänyt roikkua vuosikymmen kauemmin.
Olen jälkikäteen huomannut, että oikeasti viihdy rakennettuja/rakentaja enkä sen paremmin valmiissa mökissä lomailu ole oma juttuni. Lisäksi olisin sitonut käteni autoiluun ja veneilyyn (suomeksi lisää rahaa ja työntekoa vaadittu)
Nuo rahat menevät nyt oleiluun etelän lämmössä etuajassa työelämästä irroittautuneena.
Että saisin olla terve, henkisesti ja fyysisesti.
Se että olisin kasvanut pitkäksi komeaksi mieheksi, jolla on paksu muna. Olisi saanut piirakkaa nuorempana. Jäin tyhjin suin ja olen katkera siitä.
Tuntea olevansa onnellinen. Olen saavuttanut elämässä kaiken sen mitä normaali hyvinvointi vaatii, parisuhteen, lapsia, rahaa, ystäviä, autoja, asuntoja, tavaraa, koulutuksen, osaamista, työpaikan, mutta onni puuttuu. Vika on päässä. Olen ahdistunut, masentunut ja epätoivoinen tulevaisuuden suhteen ilman järjellistä syytä. Mitkään lääkkeet ei auta. Huumausaineet ei auta. Liikunta auttaa vähän.
Yksikään unelmani ei ole toteutunut eikä myöskään tule ikinä toteutumaan.
En saanut aidosti rakastavaa parisuhdetta tai omaa perhettä. Niistä haaveilin nuorempana mutta nyt olen kehitellyt uusia unelmia enkä näe tuota enää niin maata kaatavana asiana. Aiemmin meinasin katkeroitua, koska koin että olen yrittänyt parhaani, mm. pyrkinyt olemaan ystävällinen kaikille, antanut paljon ihmissuhteissa itsestäni ja ollut voimakkaitakin ihastuksia joista ei tullut mitään. Tuntunut pahalta nähdä samalla vierestä, kun monet epärehelliset pettävät kuspäät etenee elämässä ja saa lapsiakin.
Olen oppinut ajan myötä keskittymään positiivisiin asioihin. Nautin omasta vapaudesta ja omasta ajasta. Mulla on mieluinen työ, hyvät välit omiin vanhempiin, muutama läheinen ystävä, varaa matkustella ym. Elämässä parasta kuitenkin on monet pienet arkiset asiat ja nykyään viihdyn myös hyvin yksin, mitä pidän tärkeänä voimavarana. Koskaan ei ole tylsää :)
No tämä on varmasti jotenkin toteutettavissa kun vaan alkaa suunnitella ja järjestää.
Minulla on unelma
Synnytytystalkoot
Lisä tietoa himokkaille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ja lapset. Ne oli oikeastaan ainoat isot unelmani elämässä. Mutta olen ruma ja "outo" nainen, ei kukaan mua halunnut. Nyt ikää jo 50, joten se juna on lopullisesti mennyt.
Mahdollisesti voit vielä löytää sopivan miehen, jolla on pieniä lapsia ennestään. Tarkoitan miestä, joka asuu yhdessä lastensa kanssa, esim. leskimies. Oemme nähneet katkeria kirjoituksia, joissa uusperheen aikuiset tilittävät negatiivisia kokemuksia, mutta se ei kaikissa perheissä ole huonoa. Lasteni ollessa pieniä luin kirjan, jossa erilaisten uusperheiden jäsenet kertoivat kokemuksistaan. Yksi asia tuli lukijalle selväksi: isäpuolen tai äitipuolen ei pidä kilpailla lapsen etävanhemman/kuolleen vanhemman kanssa tai mollata tätä. Hänen tehtävänsä on olla mukana perheen arjessa ja olla tukena lapsille arkielämässä. Esim. teinitytöt olivat joskus ihan hirveitä äitipuolta kohta
Enpä usko että voin löytää enää minkäänlaista miestä, kun en nuorempana, terveenä ja hoikkanakaan kelvannut kellekään, saati nyt sairaalloisen lihavana ja raihnaisena, seitsenkymppisen näköisenä viisikymppisenä.
Elinikäinen ystäväpari, jonka kanssa olisi aina tavattaessa herttailtu ja oltu yhdynnässä puolisoa vaihtaen. Kynis.mi
Elää järkevässä ja toimivassa yhteiskunnassa. Valitettavasti yhteiskuntaa ei ilmeisesti johda järkevät ihmiset (ainakaan viimeiseen 4 vuosikymmeneen). Yhteiset säännöt rakennetaan erityistapausten (tai erityistapausten liiallisen ymmärtämisen) kautta, jolloin lopputulos on soppa joka on keskimääräiselle ihmiselle mahdoton. Oikeutta ei saa ellei ole paljon rahaa ja mahdollliset rangaistukset ovat lähinnä sakkoja, jolloin keskimääriset ihmiset kärsivät, rahattomat eivät käytännössä saa rangaistusta ja varakkailla taas on varaa maksaa ne ilman ongelmia.
Kalun muuttuminen isoksi.