Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylpeät temu:ttajat avautuu HS:n haastattelussa

Vierailija
16.10.2024 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000010645564.html

Kuvottavaa, ei voi muuta sanoa. Krääsää tilataan paketti paketti perään. 

Kommentit (864)

Vierailija
241/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä krääsää osta. Köyhälle kaikki tulee tarpeeseen.

Vierailija
242/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maahantuontitullit pitäisi asettaa heti!

Lisäksi ympäristötuhosta, ylikulutuksesta ja puhtaasta itsekkyydestä lätkäistä jokaiseen tilaukseen 150% vero kustakin.

Luuletko tosiaan että näiden jälkeen kukaan ostaa suomi kauppiaalta mitään? Nuija olet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Temun vastustajilla nyt syy vastustukseen se, etät ne tuotteen on valmistettu Kiinassa, vai se, että niitä ei ole ostettu suomalaisista kaupoista? Mietin vaan, kun vuosi takaperin ostin olohuoneeseen uusia huonekaluja ja löysin googlettamalla hyvän senkin hollantilaisesta verkkokaupasta. Valmistusmaa ei ollut mulla tiedossa eikä ole vieläkään. Löysiin kuitenkin saman senkin Netraudasta ja tilasin sieltä. Maksoin 50€ enemmän ja vielä kotiinkuljetusmaksut päälle eli melkein 100€ enemmän kuin jos olisin tilannut suoraan Hollannista. Tykkäsin senkistä ja päätin tilata vielä saman kalustesarjan tv-tason ja sen sitten tilasin suoraan Hollannista (toimitus kotiovelle ilman erillistä maksua) enkä enää Netraudasta. 

Ostan aika vähän ulkomailta ja Temusta yms en ole ostanut koskaan mitään, mutta mä pyrin noin muutenkin olemaan ostamatta yhtään mitään, mitä en välttämättä tarvitse. Mutta jos nyt tarvitsisin jonkun uuden huonekalun, niin hyvin voisin ostaa muualtakin kuin Suomesta, vaikka samanlaisen saisi Suomestakin. Suomesta ostaisin vain silloin, jos hinta kotiinkuljetusmaksuineen olisi sama tai halvempi. 

Vierailija
244/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maahantuontitullit pitäisi asettaa heti!

Lisäksi ympäristötuhosta, ylikulutuksesta ja puhtaasta itsekkyydestä lätkäistä jokaiseen tilaukseen 150% vero kustakin.

Kuka laatii säännöt mitä kukin voi sitten ostaa ja valvoo niiden noudattamista? Tuleeko kotimaasta Sovjet Finland missä kansalaisille jaetaan kortit mistä näkyy jokaisen ostettavissa olevat tuotteet ja määrät? Mikäli hankit jostain ylimääräistä niin 10 vuodeksi orjatyöleirille rikkomuksesta. Pitäisihän kaikille riittää yksi kotimaassa tekaistu auto millä päristellään koko elinikä ja viikon pärjää leivänkannikalla ja voin tuoksulla. 

Tässä näkee mikä on vähävaraisen ihmisarvo. Köyhä on aina b-luokan kansalainen jolta pitäis evätä kaikki mahdollisuudet ylipäätään hankkia yhtään mitään mutta sitä katsotaan ihaksuen kun se varakas hankkii parin vuoden välein 40 tonnin sähköauton ja reissaa joka vuosi lentokoneella ulkomaille. 

Vierailija
245/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

orja uig uurit tekevät ilmaiseksi temun tuotteet

Niin tekee ja se saa minut surulliseksi kyllä. Kun katsoo tuotakin rymää tuossa artikkelissa, niin hävettää, että tuokin kasa ostaa orjien tekemiä roinia täysin tyytyväisenä.

Vierailija
246/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä samoja ketjuja, kyllä on jollain kauppiaalla paha olla, kun tavara ei liiku hyllystä 500% katteella. Todella läpinäkyvää toimintaa tämä jatkuva uliseminen täällä. Itse on tilattu hyllyt täyteen halpaa kiinaroinaa, mille ei välttämättä löydy ikinä ostajaa ja roskiin lentää.

En ole kauppias, vaan olen huolissani maapallon tilasta, kun tavaraa tuotetaan piiput ja ilma mustana. Lisäksi on kamalaa, että nuo tehdään lapsityövoimalla ja uiguriorjilla. Eikö teitä edes hävetä?

Vierailija
247/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ongelman ydin on se, että joku alle 4 euroa maksava vaatekappale ei mitenkään Suomeen tuotuna ole eettinen. Siinä on ihmiskauppaa ja orjatyötä taustalla. Eikä niitä valmista kiinalaiset, vaan suorittava taho tulee Kambodzasta, Laosista ym köyhemmistä maista. Osalta on otettu passit pois ja pakotettu hommiin samoin kuin prostituutiossa. Samat organisaatiot tätä rulettia pyörittää.  

En ikimaailmassa ymmärrä, että vaikka olisi kuinka köyhä, niin miksi tilaa tällaisia tuotteita? Eikö hälytyskellot soi, vai eikö välitä? 

Verkosta voi kyllä tilata ihan laadukkaitakin tuotteita ja halvemmalla kuin kivijalka kaupasta. Mutta yksikään maapallolla valmistettu paita jonka myyntihinta Suomessa on mitätön, on valmistettu epäeettisesti ja rikollisuutta tukien.  

Vierailija
248/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan piparimuottini ja muun krääsän kierrätyskeskuksesta. Itse nautin siitä, että joudun vähän näkemään vaivaa ja etsimään tavarani sieltä kierrätyskeskuksesta vähitellen. Minusta siinä menee kaikki hauskuus, kun ainoa vaiva on Temun selailu, verkkomaksu sekä paketin hakeminen. 

Itse en ole edes keski-ikäinen ja olen selkeästi omaksunut entisten mummojen kirppistelykulttuurin. Oma isoäitini kävi kirppiksillä, mutta nykyiset shoppaavat Temussa? Mitä täällä tapahtuu?

Ja kyllä, minusta krääsän tilailu jostakin valtamerten takaa on aivan vastuutonta, kun tavaraa on maailmassa aivan tarpeeksi.

Vierailija
249/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan piparimuottini ja muun krääsän kierrätyskeskuksesta. Itse nautin siitä, että joudun vähän näkemään vaivaa ja etsimään tavarani sieltä kierrätyskeskuksesta vähitellen. Minusta siinä menee kaikki hauskuus, kun ainoa vaiva on Temun selailu, verkkomaksu sekä paketin hakeminen. 

Itse en ole edes keski-ikäinen ja olen selkeästi omaksunut entisten mummojen kirppistelykulttuurin. Oma isoäitini kävi kirppiksillä, mutta nykyiset shoppaavat Temussa? Mitä täällä tapahtuu?

Ja kyllä, minusta krääsän tilailu jostakin valtamerten takaa on aivan vastuutonta, kun tavaraa on maailmassa aivan tarpeeksi.

SANO se kivijalkakauppiaille joilla on myös sitä samaa kamaa! ALOITETAAN SIITÄ. Älkää ällötelkö yksittäisiä epätoivoisia ostajia aina.

Vierailija
250/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SANO se kivijalkakauppiaille joilla on myös sitä samaa kamaa! ALOITETAAN SIITÄ. Älkää ällötelkö yksittäisiä epätoivoisia ostajia aina.

Tässä ketjussa ei kyllä ollut kysymys vastuuttomasta yritystoiminnasta, mutta voin kyllä ihan hyvin tuomita myös sen nyt kun tulit kysyneeksi. Ei se silti vähennä hämmennystäni ja tuomitsevaisuuttani temuttajia kohtaan.

Vierailija
251/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

temu:ttajat?

Mielenkiintoinen tuo kaksoispiste.

Vierailija
252/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa ja ansiosidonnaista. Työt on pätkätyötä ja osa-aikatyötä. 

Silloin nimenomaan ostetaan sieltä, mistä halvalla saa. 

Enemmän jäisi rahaa säästöön, kun jättäisi nuo krääsät/turhakkeet ostamatta.

Vierailija
253/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisilla kauppiailla on varmasti peiliin katsomisen paikka, sitä en kiistä. Mutta temuttelijat on iso ongelma, sillä osa on selvästi temu-narkkeja. Kuten HS:n artikkelin rouva.  

Vierailija
254/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ihmiset ostavat sieltä mistä edullisemmin saavat, Suomen järjetön verotus ajaa Suomen tuhoon. Olisi kiinnostavaa kuulla kuka ohjeistaa päättäjiä että verojen korotuksilla saadaan Suomi nousuun.

Siis ostavat tarpeetonta krääsää. Mutta nämähän olivat taas sitä vähemmän koulutettua kansanosaa...

Vierailija
255/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä samoja ketjuja, kyllä on jollain kauppiaalla paha olla, kun tavara ei liiku hyllystä 500% katteella. Todella läpinäkyvää toimintaa tämä jatkuva uliseminen täällä. Itse on tilattu hyllyt täyteen halpaa kiinaroinaa, mille ei välttämättä löydy ikinä ostajaa ja roskiin lentää.

En ole kauppias, vaan olen huolissani maapallon tilasta, kun tavaraa tuotetaan piiput ja ilma mustana. Lisäksi on kamalaa, että nuo tehdään lapsityövoimalla ja uiguriorjilla. Eikö teitä edes hävetä?

Sitten sun pitäisi olla huolissasi että maahantuojat tilaa tuhansia kontillisia romua Kiinasta joka päivä sitä rontataan pitkin maailman meriä. Eikä edes kukaan ole sitä roinaa tilannut. Se laitetaan hyllyille myyntiin kauppaan.

Vai onkohan tämä sitä parempaa maailman saastuttamista

Vierailija
256/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää varaa mennä kalliisiin kauppoihin.

Vierailija
257/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas, että ihmisillä voi mennä yksi verkkokauppa tunteisiin näin vahvasti.

Kateellisuus 😂

Juu, oon kauhean kade lommoilla olevista piparimuoteista :p

Vierailija
258/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temutus on vain yksi merkki hamstraajan ostoriippuvuudesta. Ne ostaisi vaikka 💩 jos ostaminen olisi muuten mahdotonta.

Vierailija
259/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sun pitäisi olla huolissasi että maahantuojat tilaa tuhansia kontillisia romua Kiinasta joka päivä sitä rontataan pitkin maailman meriä. Eikä edes kukaan ole sitä roinaa tilannut. Se laitetaan hyllyille myyntiin kauppaan.

Vai onkohan tämä sitä parempaa maailman saastuttamista

Maahantuoja sentään tilaa ison satsin kerralla yhdessä tilauksessa. Marjatta 67v tilaa muutaman hassun tuotteen kerralla toiselta puolelta palloa. 

Vierailija
260/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai onkohan

Millä logiikalla on väärin tilata haluamaansa määrää? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän