Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylpeät temu:ttajat avautuu HS:n haastattelussa

Vierailija
16.10.2024 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000010645564.html

Kuvottavaa, ei voi muuta sanoa. Krääsää tilataan paketti paketti perään. 

Kommentit (864)

Vierailija
21/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temuttajat ostavat pakkotyöllä tehtyjä tuotteita. Kiinalaiset huijaavat kaikessa vaikka tuote näyttää hyvältä niin siinä on todennäköisesti ainesosia jotka ovat terveydelle haitallisia.

Vierailija
22/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kaikki saavat olla niin typeriä kuin haluavat, myös temuttajat. Minkäs sille voit, että vain raha merkitsee?

Niille kenellä sitä rahaa ei hirveästi ole, ei asioiden eettisyyden miettiminen ole prioriteettilistan ensimmäisenä.

Tienaan tunnissa 13€.

Siitä jää kymppi käteen, loput veroihin ja sossumaksuihin.

Jos tarvitsen taskulampun, maksan siitä temussa 2€. Suomalaisessa kaupassa sama tuote kympin. No ihanaa, tuen suomalaista yhteiskuntaa ja kaupan työntekijöitä ja yrittäjää jos ostan Suomesta.

Ennemmin pidän temun taskulampun ja ostan ruokaa 8 eurolla, kuin ostan taskulampun Suomesta ja olen ilman ruokaa. Tai ostan ruokaa ja syön pimeässä, ilman taskulamppua.

Sama raha (kympin nettopalkka) mulla menee kulutukseen, nyt sen vain saa ruokakauppias, taskulamppukauppiaan sijaan. En koe olevani mikään veropakolainen.

Kodin valojen käyttö ei ole vaihtoehto, koska sähkön hinta ja kiinteä sopimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nainen sai paketissaaan klommolla olevia kylttejä ja oli silti ihan tyytyväinen ostoksistaan. Häh? 

Vierailija
24/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen harkinnut tilaavani temusta, ainoa asia mikä jarruttaa minua on se, miten siellä myydään varastettuja designeja ja printtejä, jopa koruja. Seuraan monia pienyrittäjiä (ulkomaalaisia) ja harmillisen usein heiltä tulee päivityksiä miten heidän koruja löytyy temusta, sheinistä, yms.

Vierailija
25/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitää koko ajan ostaa lisää tavaraa? Eikö tuohon ikään mennessä sitä ole jo liikaakin?

Ainakin mulla on. En aio ostaa enää mitään koriste-esineitä ja vastaavia turhuuksia. Muuttaminenkin on tosi työlästä kun tavaraa on liikaa.

Vierailija
26/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temuttajat ostavat pakkotyöllä tehtyjä tuotteita. Kiinalaiset huijaavat kaikessa vaikka tuote näyttää hyvältä niin siinä on todennäköisesti ainesosia jotka ovat terveydelle haitallisia.

Mistä ne haitalliset aineet tietää, otetaanko tuote virallisesta Mac Storesta vai temusta

Vierailija
27/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se laatu ole sama kuin Tokmannilla. Temusta saa myös vaarallisista aineista yövuorossa tehtyjä piraattituotteita.

Kaikki tietää, että elektroniikka tuolta saattaa olla vaarallista mutta ei niitä vaatteita ym. ole yhtään vaarattomammin tehty.

Joku syöpää aiheuttava aine ei ole noille ongelma ja syövän sattuessa kukaan ei voi jäljittää mistä tuli.

Vierailija
28/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin kanssa jutun. Heitä ei paljon kiinnosta tavaroiden tuotantopaikat ja eettisyys. Pääasia, että halvalla saa. Rinnastan nämä ihmiset Venäjän puolella tankkaaviin.

Ei kiinnosta tavaroiden tuotantopaikat ja eettisyys.

Temusta saa täysin saman tuotteen yli puolta halvemmalla, mitä myydään mm. Stockkalla, Prismoissa jne. Esim. hiuspidennykset alan liikkeestä 200 e, Temu 38 e. Huulipunat 25 e/kpl, Temu 8 e/neljä kappaletta. Sukkahousut, alushousut paljon halvemmalla ja parempia. Kilpailu se on mikä kaupat hengissä pitää eikä se että estetään ihmisiä ostamasta sieltä mistä halvemmalla saa. Suomi ei ole enää markkinatalous, se on monopoleja suosiva maa. Se ei ole tervettä. Neuvostoliiton meininkiä ihan kotimaan kamaralla.

Vierailija
29/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää roinaa siinä Hesarin jutussa. Taitavat olla koukussa shoppailuun. Itsekeskeisyys taustalla, ei tavaroiden tarpeellisuus. Kiva saada postipaketti kerran pari kuukaudessa

Vierailija
30/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ahneet kauppiaat valittaa kuinka suomalaiset ei osta tuotetta missä on 500% kate

Vierailija
31/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas, että ihmisillä voi mennä yksi verkkokauppa tunteisiin näin vahvasti.

Kateellisuus 😂

Vierailija
32/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin kanssa jutun. Heitä ei paljon kiinnosta tavaroiden tuotantopaikat ja eettisyys. Pääasia, että halvalla saa. Rinnastan nämä ihmiset Venäjän puolella tankkaaviin. 

He ovat vanhoja ihmisiä, jotka ovat kokeneet todellista köyhyyttä. He paikkailevat osaamisella vanhoja traumoja ja menettämisen pelkoja.

Vähän voisit osoittaa heille empatiaa. Vttuilemalla saat heidät vain ostamaan entistä enemmän.

Vierailija
33/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se laatu ole sama kuin Tokmannilla. Temusta saa myös vaarallisista aineista yövuorossa tehtyjä piraattituotteita.

Kaikki tietää, että elektroniikka tuolta saattaa olla vaarallista mutta ei niitä vaatteita ym. ole yhtään vaarattomammin tehty.

Joku syöpää aiheuttava aine ei ole noille ongelma ja syövän sattuessa kukaan ei voi jäljittää mistä tuli.

Mistä tiedät että Temun tuotteet tehdään nimenomaan yövuorossa? Kenen tuotteet tehdään sitten aamuvuorossa, entä iltavuorossa? Miksi yövuorossa esim. tuotteen laatu on huonompi jos käytetään samoja koneita ja materiaaleja?

Vierailija
34/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temuttaminen on sairaus samalla tavalla kuin alkoholismi. Joku tolkku tuohon toimintaan olisi hyvä saada. 

Vierailija
35/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se krääsä muuttuu paremmaksi kun sen ostaa tokmannilta. 

Sitemänkertaisella hinnalla.

Sillä hinnalla sitä voi onneksi ostaa vain seitsemäsosan.

Vierailija
36/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ahneet kauppiaat valittaa kuinka suomalaiset ei osta tuotetta missä on 500% kate

Tottakai ne kitisevät. Menkööt sitten komkkaan, kait he ovat sitten tyytyväisiä että kokkaret ovat vallassa. Siksi en osta suomalaista tuotetta

Vierailija
37/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan tilannut temusta mitään, enkä tilaa. Ei sovi omaan maailmankuvaan. Olen työn puolesta viettänyt Kiinassa kolme kertaa vähän pidemmän ajan ja nähnyt sen todellisuuden siellä paremmin kiun tavallinen turisti näkee. 

Vierailija
38/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän myivät oman maansa vauvoille melamiinimaitoa, vaikka tiesivät sen myrkylliseksi. Siellä k uoli vauvoja siihen maitoon.

Lisäsivät melamiinia maitojauheeseen, sillä se näyttää testeissä proteiinilta, mutta on paljon halvempaa kuin proteiini.

Kiinni jäämisen jälkeen tekivät saman tempun vielä uudestaan.

Täytyy olla todella hyväuskoinen jos luottaa että kiinakrääsä on laadultaan samaa kuin Euroopassa myytävä kaikki testit läpikäynyt tavara. Ei se ole, se vain näyttää samalta.

Vierailija
39/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut kuvausharrastukseeni actionkameralle kameratarvikkeita, esim. linssinsuojusta, säilytyskoteloita ja erilaisia telineitä ja kiinnikkeitä ym. En pidä näitä krääsänä vaan olen tilannut ihan tarpeeseen ja esim. Gigantti ym. myy täysin vastaavia kiinatuotteita moninkertaisella hinnalla.

Vierailija
40/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen köyhä, niin olen ennemmin ilman jotain tavaraa tai vaatetta, kuin että tilaisin sen temusta tai sheinistä. Noiden firmojen esiripun takana tapahtuu niin rumia asioita, että sitä en osaltani edistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi