Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joidenkin on vaikea ymmärtää että jollain on koti, mitä ei missään nimessä voisi myydä?

Vierailija
15.10.2024 |

Se joku on ehkä vihdoin löytänyt sen kodin johon haluaa jäädä, kenties monien muuttojen jälkeen. Tai sillä tietyllä kodilla on jokin muu, iso merkitys. Ja syy mikä vaan niin muutto muualle ja kodin myynti ei vaan tule kyseeseen.

Miksi se on niin vaikea joidenkin ymmärtää? Joku vielä hokee "ei saa kiintyä paikkoihin". Miksi ei saisi?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi? Kaiken voi myydä minkä itse omistaa

Vierailija
2/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa kiintyä ja olla myymättä. Älä kuuntele uunoja.

Mä en ikinä möisi meidän mökkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki on kaupan kun tarpeeksi monta ateriaa jää välistä.

Vierailija
4/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä hourit? 

Älä houri.

Ota lääkkeet.

Vierailija
5/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Jos ei itse ole koskaan kiintynyt mihinkään eikä arvosta mitään niin luulee että se on normaali olotila kaikilla.

Vierailija
6/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitäisi kaikkien ymmärtää? 

Vierailija
7/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ei voi myydä? Inhoan näitä mystisiä kirjoituksia, joissa esitetään kysymyksiä, joihin ei vastata.

Vierailija
8/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei saa myydyksi 👴🏻

Vierailija
9/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pitää tehdä järkipäätöksiä. Talo on materiaa.Koti on siellä, missä on rakkaat ihmiset. Mä en ymmärrä tota taloon kiintymistä. Mut ei mun tarvikaan.

Vierailija
10/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka sanoo ettei saa kiintyä? Omassa tuttavapiirissä ei kukaan sano noin. 

Vierailija
11/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Jos ei itse ole koskaan kiintynyt mihinkään eikä arvosta mitään niin luulee että se on normaali olotila kaikilla.

Tämä.

Vierailija
12/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se silloin ole oma koti, jos joku muu määrää, voiko sen myydä. 

Vierailija
13/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus pitää tehdä järkipäätöksiä. Talo on materiaa.Koti on siellä, missä on rakkaat ihmiset. Mä en ymmärrä tota taloon kiintymistä. Mut ei mun tarvikaan.

Aika moni on katunut syvästi että on luopunut esim. lapsuutensa mökistä, mummolastaan tms. Ei se ole aina pelkkää materiaa.

Vierailija
14/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikea ymmärtää, enkä itsekään ole kotiani myymässä. Mutta elämäntilanteet voi muuttua. Tässäkin naapurustossa on muutama perhe joutunut myymään kotinsa. On tullut työttömyyttä, avioero, puolison kuolema, ja on ollut vielä asuntolainaa jäljellä. Vuoden ovat sinnitelleet lyhennysvapaalla, mutta sitten on pitänyt myydä. 

Vierailija
15/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KELA painostaa köyhiä vaihtamaan asuntonsa halvempaan, eikä nuo tajua lainkaan että se asunto on sen ihmisen KOTI!

Koti on turvapaikka ihmiselle eikä mikään pelkkä asunto, siis ainakaan inhimillisille ihmisille, toki persut ja kokoomuslaiset ovat sitten eri lukunsa.

Vierailija
16/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siihen kotiin liittyy niin paljon tunteita ja muistoja, että vaikeaa luopuminen on. Toki ihmisiä on erilaisia ja osa ei sillä tavoin kiinny asioihin ja ehkä nauttiikiin siitä että paikka vaihtuu. Tämä on varmaan se joka tuntuu olevan joillekin tosi vaikea ymmärtää: kaikki ei koe ja ajattele asioita just niinkuin minä, eikä minun mielipiteeni ole ainoa oikea. Koskee sekä tätä että melkein mitä tahansa muutakin asiaa. 

Vierailija
17/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikea minun on ymmärtää rakkautta sementtiä ja kakkosnelosta kohtaan.

Vierailija
18/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt tämä tilanne ekaa kertaa elämässä. En enää halua muuttaa enkä koskaan, ikinä, milloinkaan myy tätä taloa. Mies haaveilee muualle muutosta, jos niin haluaa niin saa lähteä yksin. Nyt myös se tilanne että saatan ensi vuonna menettää työni, eikä täällä ole helppo työllistyä, mutta sitten vaan jään työttömäksi. Minä en muuta tästä pois. En kyllä kaipaa asumistukia enkä toimeentulotukiakaan, joten ei ole kellään valittamista.

Vierailija
19/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KELA painostaa köyhiä vaihtamaan asuntonsa halvempaan

Omistusasuntoja?

Vierailija
20/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kodin myyminen vaikeaa voi olla, mutta joskus se on paras vaihtoehto. Vähän niinkuin vaikka lemmikin lopettaminen: joskus se on ainoa oikea ratkaisu ja jälkeenpäin on jopa helpotus kun se ratkaisu on tehty, vaikka ikävä ja suru jää.