Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joidenkin on vaikea ymmärtää että jollain on koti, mitä ei missään nimessä voisi myydä?

Vierailija
15.10.2024 |

Se joku on ehkä vihdoin löytänyt sen kodin johon haluaa jäädä, kenties monien muuttojen jälkeen. Tai sillä tietyllä kodilla on jokin muu, iso merkitys. Ja syy mikä vaan niin muutto muualle ja kodin myynti ei vaan tule kyseeseen.

Miksi se on niin vaikea joidenkin ymmärtää? Joku vielä hokee "ei saa kiintyä paikkoihin". Miksi ei saisi?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KELA painostaa köyhiä vaihtamaan asuntonsa halvempaan, eikä nuo tajua lainkaan että se asunto on sen ihmisen KOTI!

Koti on turvapaikka ihmiselle eikä mikään pelkkä asunto, siis ainakaan inhimillisille ihmisille, toki persut ja kokoomuslaiset ovat sitten eri lukunsa.

Maksa itse asumisesi niin voit puhua omasta kodista. Niin kauan kuin muut maksavat sinun asumisesi, se ei ole sinun kotisi. Se on vain suojapaikka, jonka muut kustantavat sinulle. Ja kuten sanonta kuluu: kenen leipää syöt, se lauluja laulat

Vierailija
22/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KELA painostaa köyhiä vaihtamaan asuntonsa halvempaan

Omistusasuntoja?

Niihin ei saa enää asumistukea, joten loisten pitää myydä kämppänsä. Minun mielestäni ihan oikein. 

t. eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa kiintyä ja olla myymättä. Älä kuuntele uunoja.

Mä en ikinä möisi meidän mökkiä.

Potkulaki tulee tänä vuonna ja toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin.

Vierailija
24/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että koti on olevinaan kovinkin tärkeä paikka, mutta silti et ole valmis tekemään töitä sen eteen, että saisit pitää kotisi. Tarkoitan kirjaimellisesti töitä. Oletat vain, että muut ylläpitävät sinun kotiunelmaasi ja itse voit vain oleilla. 

Vierailija
25/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi saada toimeentulotukea, kun meillä on sellainen asia kuin työttömyyskorvaus? 

Vierailija
26/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa työttömistä ei muutenkaan saa toimeentulotukea. Se ei ole sama asia kuin työttömyyskorvaus, jos niin luulit. 

Vierailija
27/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ymmärrettävä syy miksi kotia ei voi myydä on jos olet sarjamurhaaja ja pihamaasi on täynnä urheja. Muussa tapauksessa voit kyllä muuttaa jos tarve vaatii.

Vierailija
28/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokin asia on ihmiselle oikeasti tärkeä, hän löytää kyllä keinot pitääkseen sen. Ellei kyse ole toisesta ihmisestä. Kuolemaa ei sentään vielä voi estää. Kodin myymisen voi ellei kyse ole valtion pakkolunastuksesta. 

Vierailija
29/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että koti on olevinaan kovinkin tärkeä paikka, mutta silti et ole valmis tekemään töitä sen eteen, että saisit pitää kotisi. Tarkoitan kirjaimellisesti töitä. Oletat vain, että muut ylläpitävät sinun kotiunelmaasi ja itse voit vain oleilla. 

Siis kelle sä puhut? Mä olen ihan vakituisessa virassa. Että katsopa peiliin.

Vierailija
30/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ymmärrettävä syy miksi kotia ei voi myydä on jos olet sarjamurhaaja ja pihamaasi on täynnä urheja. Muussa tapauksessa voit kyllä muuttaa jos tarve vaatii.

Mutta jos ei halua, ei voi.

Vierailija
31/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt tämä tilanne ekaa kertaa elämässä. En enää halua muuttaa enkä koskaan, ikinä, milloinkaan myy tätä taloa. Mies haaveilee muualle muutosta, jos niin haluaa niin saa lähteä yksin. Nyt myös se tilanne että saatan ensi vuonna menettää työni, eikä täällä ole helppo työllistyä, mutta sitten vaan jään työttömäksi. Minä en muuta tästä pois. En kyllä kaipaa asumistukia enkä toimeentulotukiakaan, joten ei ole kellään valittamista.

Ihmiset on aina muuttaneet työn perässä. Mutta sä et voi?

Vierailija
32/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt tämä tilanne ekaa kertaa elämässä. En enää halua muuttaa enkä koskaan, ikinä, milloinkaan myy tätä taloa. Mies haaveilee muualle muutosta, jos niin haluaa niin saa lähteä yksin. Nyt myös se tilanne että saatan ensi vuonna menettää työni, eikä täällä ole helppo työllistyä, mutta sitten vaan jään työttömäksi. Minä en muuta tästä pois. En kyllä kaipaa asumistukia enkä toimeentulotukiakaan, joten ei ole kellään valittamista.

En voi, kun en halua. Olen osallistunut noihin talkoisiin jo tarpeeksi.

Vierailija
33/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sitten sinulle. Jos on vakituisessa virassa, ei varmasti tarvitse vauvapalstalla itkeä, että koti pitää myydä, kun Kela ei anna enää rahaa. Se, katsonko minä peiliin vai en, ei liity tähän mitenkään. Toki tuo lause paljastaa, että kommenttini osui ja upposi. 

Vierailija
34/58 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi, kun en halua. Olen osallistunut noihin talkoisiin jo tarpeeksi.

Voiminen ja haluaminen ovat kaksi eri asiaa. Sinä voit muuttaa, mutta et halua. Nämä kaksi asiaa pitää osata erottaa toisistaan. 

Vierailija
35/58 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joidenkin on vaikea ymmärtää, etten enää halua omistaa asuntoa/taloa ja haluan asua vuokralla? Tai että olen vaihtanut asuntoa aikas usein? 

Onhan näitä ihmetyksen aiheita, mutta kannattaako kuluttaa aikaansa muiden ihmettelyyn?

Vierailija
36/58 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Jos ei itse ole koskaan kiintynyt mihinkään eikä arvosta mitään niin luulee että se on normaali olotila kaikilla.

Mä kiinnyn ihmisiin ja lemmikkeihini, eläviin olentoihin. En muoviin ja puuhun. Ja jos vaihtoehto on myydä kämppä tai nähdä nälkää, kuten edesmennyt anoppini teki (kun kodissa oli "niin paljon rakkaita muistoja"), niin myyn kämpän ihan joka kerta.

Vierailija
37/58 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa työttömistä ei muutenkaan saa toimeentulotukea. Se ei ole sama asia kuin työttömyyskorvaus, jos niin luulit. 

Eikä suurin osa työttömistä myöskään omista mitään joten on absurdia jankata omaisuudesta. En tosin enää ole työtön kun olen työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta en ole eläessäni omistanut mitään millä on arvoa. Toimeentulotuki on aina ollut osa työttömyyskorvausta koska työttömyyskorvaus on niin pieni. Välillä olen sitä eläkkeelläkin saanut. Nyt en tietysti enää kun kaikki korotukset on tehty.

Vierailija
38/58 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on saanut lapsesta saakka asua nyt 140-vuotiaassa hirsitalossa melkein koko ikänsä, lukuunottamatta opiskeluaikaa, kyllä kiintyy. 

Vierailija
39/58 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sitten sinulle. Jos on vakituisessa virassa, ei varmasti tarvitse vauvapalstalla itkeä, että koti pitää myydä, kun Kela ei anna enää rahaa. Se, katsonko minä peiliin vai en, ei liity tähän mitenkään. Toki tuo lause paljastaa, että kommenttini osui ja upposi. 

Missä sä näet aloituksessa tuollaista itkemistä, tai edes sanaa "Kela"? Sulla pyörii nyt joku levy päässä, josta et pääse yli, vaikka kukaan muu ei puhu samasta asiasta.

Vierailija
40/58 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus pitää tehdä järkipäätöksiä. Talo on materiaa.Koti on siellä, missä on rakkaat ihmiset. Mä en ymmärrä tota taloon kiintymistä. Mut ei mun tarvikaan.

Aika moni on katunut syvästi että on luopunut esim. lapsuutensa mökistä, mummolastaan tms. Ei se ole aina pelkkää materiaa.

On se materiaa. Muistoja pitää ihmisten osata kerätä muusta kuin materiasta. Lapsuuden mökki ja se mummola olisi kuitenkin edelleen pelkkä rahaa ja aikaa vievä homepesä.