Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluat kysyä kristityltä

Vierailija
15.10.2024 |

Vastaan omien mielipiteideni mukaan 

Kommentit (7639)

Vierailija
881/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Winner. Viestisi vaikuttavat tosiaan siltä, että mielenterveytesi ei ole kovin hyvässä kunnossa. 

Ymmärrätköhän, jos sanon, ettei sinunkaan palautteestasi tule hullua hurskaammaksi ;D

-winner-

Ymmärrän. Mutta toivottavasti se jää siemeneksi takaraivoosi ja jokin päivä se siemen itää.

Ole hyvä ja vaihda keskustelua jos et pysty keskustelemaan asiallisesti. Mielenterveysongelmat (esim. psykoosi) voi tehdä siitä tosin vaikeaa. Sun viestit on aidosti huolestuttavia.

Muistathan rukoilla koko ensi yön puolestani mielikuvitusystäväsi kanssa (siis jonkun niistä kolmesta)?

-winner-

Vierailija
882/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus: Ei ole kärsimystä maailmassa ehei, ei sairauksia, ei murhia, ei tulipaloja, ei tsunameja, ei... 

Miksi kirjoittelet täällä kun et edes halua oppia tuntemaan Jumalaa? Pilkataksesi uskovia?

Lue kuule joskus sitä Raamattua, sieltä löytyy aika selkeä diagnoosi Jumalasta. Aika harva tahtoisi tuollaisen kiukkupussin kelkkaan.

-winner-

Olet ymmärtänyt hänet täysin väärin.

Niskaan tippuu heinäsirkkoja, enkelit saapuvat laittamaan kaupungin maan tasalle, kansa hukutetaan vedenpaisumuksella, jopa omat pojat ovat vain uhrattavia karitsoja... Onneksi sentään sinä olet ymmärtänyt Hänet ihan omalla laupealla tavallasi ;DDDD

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus: Ei ole kärsimystä maailmassa ehei, ei sairauksia, ei murhia, ei tulipaloja, ei tsunameja, ei... 

Miksi kirjoittelet täällä kun et edes halua oppia tuntemaan Jumalaa? Pilkataksesi uskovia?

En pilkkaa uskovia, sillä olen kristitty ja uskon Jumalaan. Perhe-, suku- ja lähipiirissä on lestadiolaisia, helluntalaisia, vapaakirkkolainen, ortodokseja adventistiperhe, roomalaiskatolisperhe, juutalaisperhe ja ihan perusluterilaisia. Olen suvaitsevainen ja utelias, ja se todellakin kiinnostaa miksi maailmassa tapahtuu niin paljon pahaa ja meno vain pahenee, eikä vain ihmisten toimesta. Se myös ihmetyttää miksi ihmiset tuomitsevat muita kadotukseen esim. homouden tai avoliiton takia, sillä älkää tuomita ettei teitä tuomittaisi, ja eikös se tuomiovalta ole Jumalalla eikä ihmisillä. 

Vierailija
884/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on ollut taaperosta saakka poika, vaikka hänet syntymässä identifioitiin tytöksi. Poikamainen pikkutyttö hänestä sanottiin, vaikka hän itse sanoi olevansa poika. Kouluikäisenäkään hän ei muuttunut yhtään tyttömäiseksi. Hän on poika ja piste, vaikka pojan näkyvin varustus häneltä puuttuukin. Ei muuten löydy tytönkään "varusteita".

Luojan luoma lapsi on hän. Hyvä lapsi ja ihana nuori. Luvallaan kirjoitettu. 

Niin? Jumala rakastaa häntä aivan yhtä paljon kuin kaikkia muitakin?

Mutta entä transgenderit ja homot? Monillahan on biologinen syy siihen mitä ovat vaikka sitten lesboja. 

Juuri noin. Lapseni on saanut kuulla olevansa friikki, lesbo ja ties v

Noh, ettekös te sano että homot, transihmiset ym. sateenkaari-ihmiset menee helvettiin? 

Vierailija
885/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että uskonto on suurin syy sotiin?

Lähdettä tälle väitteelle? 

(älkäämme kuitenkaan pidättäkö hengitystä)

Vierailija
886/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pilkkaa uskovia, sillä olen kristitty ja uskon Jumalaan. Perhe-, suku- ja lähipiirissä on lestadiolaisia, helluntalaisia, vapaakirkkolainen, ortodokseja adventistiperhe, roomalaiskatolisperhe, juutalaisperhe ja ihan perusluterilaisia. Olen suvaitsevainen ja utelias, ja se todellakin kiinnostaa miksi maailmassa tapahtuu niin paljon pahaa ja meno vain pahenee, eikä vain ihmisten toimesta. Se myös ihmetyttää miksi ihmiset tuomitsevat muita kadotukseen esim. homouden tai avoliiton takia, sillä älkää tuomita ettei teitä tuomittaisi, ja eikös se tuomiovalta ole Jumalalla eikä ihmisillä. 

Siksi koska ihmiset ei enää lue Raamattua ja jos lukeekin niin ei ainakaan tee niinkuin siinä sanotaan. Siksi mainitsemiasi asioita tapahtuu. 

Vierailija
887/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kristitty ap tietää, että juttelee Jumalansa kanssa, eikä eksyttävän Paholaisen?

-winner-

Vierailija
888/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on ollut taaperosta saakka poika, vaikka hänet syntymässä identifioitiin tytöksi. Poikamainen pikkutyttö hänestä sanottiin, vaikka hän itse sanoi olevansa poika. Kouluikäisenäkään hän ei muuttunut yhtään tyttömäiseksi. Hän on poika ja piste, vaikka pojan näkyvin varustus häneltä puuttuukin. Ei muuten löydy tytönkään "varusteita".

Mutta entä transgenderit ja homot? Monillahan on biologinen syy siihen mitä ovat vaikka sitten lesboja. 

Juuri noin. Lapsen

Noh, ettekös te sano että homot, transihmiset ym. sateenkaari-ihmiset menee helvettiin?  

Helvettiin menee kaikki ihmiset, jotka eivät ole ottaneet vastaan syntien sovitusta ja tehneet parannusta. 

Vierailija
889/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala kutsuu kaikkia. Becket Cook kertoo upean tarinansa, miten hän homoseksuaalina sai tulla uskoon, k

Päivi Räsänen ei kyl ymmärrä. 

Vierailija
890/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Winner. Viestisi vaikuttavat tosiaan siltä, että mielenterveytesi ei ole kovin hyvässä kunnossa. 

Ymmärrätköhän, jos sanon, ettei sinunkaan palautteestasi tule hullua hurskaammaksi ;D

-winner-

Ymmärrän. Mutta toivottavasti se jää siemeneksi takaraivoosi ja jokin päivä se siemen itää.

Ole hyvä ja vaihda keskustelua jos et pysty keskustelemaan asiallisesti. Mielenterveysongelmat (esim. psykoosi) voi tehdä siitä tosin vaikeaa. Sun viestit on aidosti huolestuttavia.

Muistathan rukoilla koko ensi yön puolestani mielikuvitusystäväsi kanssa (siis jonkun niistä kolmesta)?

-winner-

En pysty rukoilemaan valitettavasti koko yötä, mutta ehdottomasti rukoilen puolestasi. Hienoa, että olet sille avoin.

Vierailija
891/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herätyskristillisyyden/helluntain/äärikarismaattisuuden/uskon sana mammona-teologian piireissä kulkenut kaksikymmentä vuotta. Uskoon kääntymiseni oli aito,todellinen ja erittäin vaikuttava kokemus/päätös 18-vuotiaana(lue; lapsena,helposti manipuloitavana ja hyväksikäytettävänä). Päätös,jota kadun koko loppuelämäni. Tulen kertomaan mitä saastaa uskovaiset ovat dogmeineen ihan sisäpiirissä eläneenä ja koko elämäi sen myötä menettäneenä. Suomalaiset uskovat ovat lapsellisia, tietämättömiä ja aivopesu uppoaa kuin veitsi voihin,aamen. Ateisti en ole,sillä masokismin vikaa löytyy yhä agnostisuuden verran. Varjelkaa lapsia uskonnoilta ja ismeiltä,aatteilta-politiikka ei kuulu lapsen elämään,uskonto ei kuulu lapsen elämään,ahdasmieliset aivopestyt hihhulit ja virkamiehet tuomiolle. Sinä hihhuli kuitenkin kysyt; olen käynyt upotuskasteella,'täyttynyt Pyhällä Hengellä' ja saanut kielet, profetian lahjan, evankelioinut Jumalan väkevän voiman alla jne näitä fraaseja. Suomessa ei ole itsenäisiä ajattelijoita, on vain erilaisten järjestöjen uhreja.

Vierailija
892/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi sanoa olevasi kristitty jos et usko kristittyjen Jumalaan. Jumala kehottaa meitä jakamaan hänen sanomaansa, totuutta. Se ei ole tuomitsemista.

Vierailija
893/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kristitty ap tietää, että juttelee Jumalansa kanssa, eikä eksyttävän Paholaisen?

-winner-

Ap ei ole vastaillut enää hetkeen. Muilta uskovilta on tullut vastauksia.

Raamattu kertoo mikä on hyvää ja mikä pahaa. Asia on hyvin yksinkertainen. Usko (ja Pyhä Henki) antaa viisauden ymmärtää.

Vierailija
894/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa järisee, tulivuori purkautuu, tsunami rantautuu ja vain siksi kun jengi ei lue Raamattua? 

Vierailija
895/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä haluaisit kysyä 70% suomalaisista :D

Tällaisia kysymyksiä on tapana esittää silloin kun kuulut mihin tahansa vähän harvinaisempaan ryhmään.

Ei minulla ainakaan ole kristittynä kristityltä yhtään mitään kysyttävää.

Olisit nyt maininnut olevasi vaikkapa fundamentalisti kristitty, tai vaikka hihhuli, niin olisin saattanut vaikka jotain kysästäkin. Tai no ehken silloinkaan. Mua ei vit tuakaan kiinnosta toisten uskomukset.

Vierailija
896/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen herätyskristillisyyden/helluntain/äärikarismaattisuuden/uskon sana mammona-teologian piireissä kulkenut kaksikymmentä vuotta. Uskoon kääntymiseni oli aito,todellinen ja erittäin vaikuttava kokemus/päätös 18-vuotiaana(lue; lapsena,helposti manipuloitavana ja hyväksikäytettävänä). Päätös,jota kadun koko loppuelämäni. Tulen kertomaan mitä saastaa uskovaiset ovat dogmeineen ihan sisäpiirissä eläneenä ja koko elämäi sen myötä menettäneenä. Suomalaiset uskovat ovat lapsellisia, tietämättömiä ja aivopesu uppoaa kuin veitsi voihin,aamen. Ateisti en ole,sillä masokismin vikaa löytyy yhä agnostisuuden verran. Varjelkaa lapsia uskonnoilta ja ismeiltä,aatteilta-politiikka ei kuulu lapsen elämään,uskonto ei kuulu lapsen elämään,ahdasmieliset aivopestyt hihhulit ja virkamiehet tuomiolle. Sinä hihhuli kuitenkin kysyt; olen käynyt upotuskasteella,'täyttynyt Pyhällä Hengellä' ja saanut kielet, profetian lahjan, evankelioinut Jumalan väkevän

Oletko sama käyttäjä kuin pappishullu? 

Vierailija
897/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen herätyskristillisyyden/helluntain/äärikarismaattisuuden/uskon sana mammona-teologian piireissä kulkenut kaksikymmentä vuotta. Uskoon kääntymiseni oli aito,todellinen ja erittäin vaikuttava kokemus/päätös 18-vuotiaana(lue; lapsena,helposti manipuloitavana ja hyväksikäytettävänä). Päätös,jota kadun koko loppuelämäni. Tulen kertomaan mitä saastaa uskovaiset ovat dogmeineen ihan sisäpiirissä eläneenä ja koko elämäi sen myötä menettäneenä. Suomalaiset uskovat ovat lapsellisia, tietämättömiä ja aivopesu uppoaa kuin veitsi voihin,aamen. Ateisti en ole,sillä masokismin vikaa löytyy yhä agnostisuuden verran. Varjelkaa lapsia uskonnoilta ja ismeiltä,aatteilta-politiikka ei kuulu lapsen elämään,uskonto ei kuulu lapsen elämään,ahdasmieliset aivopestyt hihhulit ja virkamiehet tuomiolle. Sinä hihhuli kuitenkin kysyt; olen käynyt upotuskasteella,'täyttynyt Pyhällä Hengellä' ja saanut kielet, profetian lahjan, evankelioinut Jumalan väkevän

En ole ikinä kuullut, että joku joka olisi uudesti syntynyt katuisi sitä, että on saanut armon tuntea rakastavan Jumalan. Vaarallista valheellista viestiä levität. Kenenkään ei kannata seurata sokeasti sääntöjä, siitä ei ole mitään hyötyä. Sinun viestissäsi ei ole päätä eikä häntää Raamatun valossa ja uudesti syntyneen ymmärryksessä. Kirkon piirissä vähemmistö vaikuttaisi olevan uudesti syntyneitä, älä laita uskoasi ihmisiin. Siunausta sinulle 

Vierailija
898/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maa järisee, tulivuori purkautuu, tsunami rantautuu ja vain siksi kun jengi ei lue Raamattua? 

Luonnonilmiöt "pahuutta"? 

Vierailija
899/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi Pyhä Henki on mulle vielä outo jamppa kuten sekin asia, että miks Jumala on multipersoona. 

Juuri sen takia et ymmärrä, koska sinulta puuttuu Pyhän Hengen johdatus.

Jos nyt aloitettaisiin osoittamalla tuollaisen "Pyhän Hengen" olemassaolo, ja mietitään niitä johdatuksia vasta sen jälkeen.

Sen voi varmaankin osoittaa vähän samaan tapaan kuin painovoiman; sitä et voi silmillä nähdä. Mutta kokea sen voit.

Muttei mitata lain.

Vierailija
900/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et voi sanoa olevasi kristitty jos et usko kristittyjen Jumalaan. Jumala kehottaa meitä jakamaan hänen sanomaansa, totuutta. Se ei ole tuomitsemista." 

Olen kastettu, pyhä- ja rippikoulun käynyt ja uskontotunnillakin oppia saanut. Sinä et voi sanoa etten ole kristitty! Nyt ylität kuule valtuutesi eli höpöhöpöhöpö. Alat kuulostaa eräältä läheiseltäni joka fanaatikko, suvaitsematon ja" vain hänen uskonsa on oikeaa". Aito kristitty on myös suvaitsevainen ja empaattinen, muitakin kuin itseään kohtaan. Öitä. Aamulla aikainen herätys. 

Ketju on lukittu.