Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Jos Jumala on rakkaus, eikä tahdo kenellekään mitään pahaa, miksi heitti Saatanan tänne ihmisten kiusaksi? On vahvasti ristiriitainen väite, että Jumala ei tee mitään pahaa. Sama asia olisi, jos sytyttäisin talon palamaan, kun ihmisiä on sisällä. Enhän minä mitään pahaa tekisi, vaan tuli se siellä riehuisi, jos sovelletaan samaa logiikkaa.
Uskovaisista voi olla mitä mieltä vain ja heitä on moneen lähtöön mutta nämä jotka palstalla yrittävät, ovat kyllä sairaammasta päästä. Varmaankin ovat myös pimeiden saasteverkkojen vakiokäyttäjiä. On jo hölmöä ruveta kiistelemään uskon asioista mutta herjaustarve on näillä normaalia suurempi. Se mt se mt. Älykäs tasapainoinen ateisti ei viitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta huudetaan että pitää todistaa Jumala, sitten jos kertoo kokemuksistaan se on psykoosia
Sinun kokemuksesi eivät ole todisteita Jumalasta. Ne varmasti tuntuvat aidoilta, mutta se ei muuta niitä todellisiksi.
Aivokemian häiriöt tuottavat aidolta tuntuvia harhoja, vaikka häiriötä ei itse tunnistaisikaan. Jatkuvina ja pitkäkestoisina ne luokitellaan skitsofreniaksi, mutta terveelläkin voi niin käydä. Jokainen voi halutessaan kokeilla sekoittaa päänsä keinotekoisesti, jonka jälkeen on helppo ymmärtää, miksi jotkut väittävät saaneensa ilmestyksiä. Ne nimittäin tuntuvat aivan aidoilta, kun kokemuksia itselleen tuottaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos Jumala on rakkaus, eikä tahdo kenellekään mitään pahaa, miksi heitti Saatanan tänne ihmisten kiusaksi? On vahvasti ristiriitainen väite, että Jumala ei tee mitään pahaa. Sama asia olisi, jos sytyttäisin talon palamaan, kun ihmisiä on sisällä. Enhän minä mitään pahaa tekisi, vaan tuli se siellä riehuisi, jos sovelletaan samaa logiikkaa.
No eikö Raamattu kerro millä tavalla ihminen joutui ulos paratiisista ja toisaalta miten taivaaeen pääsee (Jeesuksen kautta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner- sinäkö siellä vihaisen viivapillun joukoissa seisot; kuten hieno ja arvostettu valtiomies #tyne.
Persujako tarkoitat?
Jumala antoi ihmisille vapaan tahdon nimenomaan siksi, että osaisivat olla äänestämästä eksyttäjä Persuja tai KD:ta tai Kokoomusta.
Jotkut menevät silti sinne Saatanan kelkkaan ja väärää Mestaria palvovat.
-winner-
Itkitkö kun Juha Sipilä ei voinut lentää yksityisjetillään Malmin lentokentältä vaan joutui operoimaan Seutulasta.
Heh heh ja nyt siellä itketään kun en maininnut Keskustan äänestäjiä ;DDDD
Muistathan, että sun diaknoosi oli, että kaikki muut olivat niitä vihervassareita ja mutkusannoja, paitsi sinä.
-winner-
Nyt mä en pysty asettumaan dialogissa älyllisesti noin matalalle.
Hyvää syksyn jatkoa sulle ja nähdään Tomppien bileissä joku kerta 😘
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihminen sitten valitsi hänet?
Siis istuuks nää uskikset himas ja rukoilee vai mitä ne tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö Raamattu kerro millä tavalla ihminen joutui ulos paratiisista ja toisaalta miten taivaaeen pääsee (Jeesuksen kautta)
Miten tuo vastaa kysymykseen? Ei mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkivaltius on selkeästi vaikeasti hahmotettava ominaisuus. Uskovat monesti kertovat, että Jumalan piti tehdä niin tai näin, koska... Todellisuudessahan kaikkivaltiaan ei pidä tehdä yhtään mitään. Jeesusta ei pitänyt uhrata syntien takia, koska Jumala kaikkivaltiaana olisi voinut antaa synnit anteeksi myös ilman uhraamista. Hän halusi Jeesuksen tuskan ja kärsimyksen, joten hyvyys voidaan unohtaa. Tuskan ja kärsimyksen tahallinen aiheuttaminen ei kuulu termin hyvyys alle.
Samalla myös pelastuksen konsepti on hyvin outo. Jos mafia kiristää sinua ja suostut maksamaan heille, eivät he ole pelastajia, vaan kiristäjiä. Jos Jumala vaatii uskomaan Helvetillä uhaten, hän on kiristäjä. Ei ihmisiä kukaan muu ole missään uhannut, vain Jumala uhkailee. Ei se, että jättää uhkailemiaan julmuuksia tekemättä, ole pelastamista.
Hyvyys ei voisi laittaa uskomisen varaan niin suurta asiaa kuin Taivas/Helvetti on. Ihminen uskoo sellaiseen, minkä ol
Kyllä näin on. Kuulosti Halla-Aholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan ollut mitään Saatanaa valitsemassa. Mikäli oletetaan, että Raamattu on totta, Jumala kostaa minulle sen, että joku muu ihminen kauan sitten on tehnyt jotakin. Hänkin tuli petetyksi, eikä ennen tekoaan tiennyt hyvästä ja pahasta. Lisäksi kaikkivaltias Jumala tiesi, että Saatana koettaa eksyttää itseään paljon heikompaa ihmistä, eikä puuttunut siihen mitenkään. Väitätte aina, että Saatana saa ihmiset tekemään pahaa, mutta Jumala se hänet tänne meitä kiusaamaan on Raamatun mukaan laittanut. Siis Jumalan oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan ollut mitään Saatanaa valitsemassa. Mikäli oletetaan, että Raamattu on totta, Jumala kostaa minulle sen, että joku muu ihminen kauan sitten on tehnyt jotakin. Hänkin tuli petetyksi, eikä ennen tekoaan tiennyt hyvästä ja pahasta. Lisäksi kaikkivaltias Jumala tiesi, että Saatana koettaa eksyttää itseään paljon heikompaa ihmistä, eikä puuttunut siihen
Mutta fakta on että Saatana eksyttää ihmisiä ja että jos haluat kulkea oikeaa tietä seuraat Jeesusta
Vierailija kirjoitti:
Luetteko tietokirjoja???
Kyllä. Kirjoitan myös niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan ollut mitään Saatanaa valitsemassa. Mikäli oletetaan, että Raamattu on totta, Jumala kostaa minulle sen, että joku muu ihminen kauan sitten on tehnyt jotakin. Hänkin tuli petetyksi, eikä ennen tekoaan tiennyt hyvästä ja pahasta. Lisäksi kaikkivaltias Jumala tiesi, että Saatana koettaa eksyttää itseää
Mutta fakta on että Saatana eksyttää ihmisiä ja että jos haluat kulkea oikeaa tietä seuraat Jeesusta
Miksi väistelet alkuperäistä kysymystä? Jos Saatana meitä eksyttää, niin yhä on avoinna kysymys, miksi Jumala tahallaan laittoi sen tänne eksyttämään? Minkä minä ihmisenä mahtaisin niin voimakasta olentoa vastaan?
Jumala heitti ihmisiä kivellä, mutta syyttää kiveä siitä, että meihin sattuu. Sytytti talon palamaan ja aikoo kiduttaa ikuisesti niitä, jotka eivät pääse talosta ulos. Logiikka on sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan ollut mitään Saatanaa valitsemassa. Mikäli oletetaan, että Raamattu on totta, Jumala kostaa minulle sen, että joku muu ihminen kauan sitten on tehnyt jotakin. Hänkin tuli petetyksi, eikä ennen tekoaan tiennyt hyvästä ja pahasta. Lisäksi kaikkivaltias Jum
Ihmisen synti on se joka pitää hänet vankina
Saatana houkuttelee syntiin ja synti on se joka erottaa ihmisen Jumalasta. Jeesus tuli ottamaan pois synnit.
Jos helpommasta päästä aloitetaan niin Minja Koskelan alapää kiehtoo.