Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamponi ei lähde pois

Vierailija
15.10.2024 |

Olin noin 6 tuntia sitten uimassa enkä saa enää tamponia pois millään. Olen koittanut vetää narusta ja tamponista, tuntuu olevan jumissa. Aivan vietävän kova kipu koko ajan.

Mitä minun pitäisi nyt tehdä, kun olen kokeillut jo kaikkea?

Luin muitten keskusteluja tästä samasta aiheesta. Kuulemma pitäisi saada vedettyä pois jos vauvakin mahtuu, mutta tuntuu, että ei kuitenkaan lähde, kun on vaan niin kovasti jumissa.

Tällä kertaa ostin kaupasta erimerkkisiä tamponeja niin ehkä ei olisi kannattanut, kun ei ole tälläista tapahtumaa sattunut ennen.

hp

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä ihan yleislääkäriinkin, jos ei sinulla ole varaa gynekologiin. Olen nuorena itsekin käynyt hoidattamassa gynevaivoja tavallisella terveyskeskuslääkärillä. 

Mutta todennäköisesti saat tamponin itsekin pois, kun otat öljyn/vaseliinin ja lantiopohjalihakset apuun. Kokeile eri asentoja, vaikka pöntöllä samalla kun kakkaat, tai esim. puoli-istuvassa asennossa ponnistat kohti selkärankaa, niinkuin synnyttäjiäkin neuvotaan. Eiköhän tamponikin lähtisi samaan suuntaan. 

Vierailija
42/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuvia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se tamponi alun perin piti tunkea sinne v i t t u u n? Täysin luonnotonta tämä touhu!

Yleensä jos on kuukautiset niin julkiseen uimahalliin laitetaan se tamponi. Yleensä en käytä tamponeja kun tuntuu niin epämukavalle, mutta nyt kun oltiin suunniteltu aikaisemmin jo uimahalli käynti niin oli pakka laittaa.

Ikinä ei oo tullut mieleenkään kuukautisten aikaan mennä uimaan yleiseen uimalaan. Hitto mitä sakkia. Ota opiksesi, kyl sen reissun voi perua 

Luuletko, että ammattilaisuimarit on joka neljäs viikko 5-7 päivää pois uintitreeneistä?

Vierailija
44/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö tua ole hyvä ehkäisy.

Vierailija
45/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei ole tarkoitus dipata pikaliimaan...

Vierailija
46/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se tamponi alun perin piti tunkea sinne v i t t u u n? Täysin luonnotonta tämä touhu!

Yleensä jos on kuukautiset niin julkiseen uimahalliin laitetaan se tamponi. Yleensä en käytä tamponeja kun tuntuu niin epämukavalle, mutta nyt kun oltiin suunniteltu aikaisemmin jo uimahalli käynti niin oli pakka laittaa.

Ikinä ei oo tullut mieleenkään kuukautisten aikaan mennä uimaan yleiseen uimalaan. Hitto mitä sakkia. Ota opiksesi, kyl sen reissun voi perua 

Mitä hemmettiä sönkötät?!? Ap laittoi tamponin, eikä sitä verta silloin tule, jos hän käyttää tamponia. Älä käy uimahallissa, jos normaalit asiat ällöttävät. On siellä paljon ällyttävämpiäkin asioita, kuten ihmiset, jotka eivät pese itseään ennen uimaan menoa. 

Vierailija
47/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että ammattilaisuimarit on joka neljäs viikko 5-7 päivää pois uintitreeneistä?

Ja no aloittajan olisi pitänyt sitten kertoa aloituksessaan että on ammattilaisuimari

Vierailija
48/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sellainen kyykkyasento lattialla, sellainen aasialaiskyykky. Reitti on sillon vähän selvempi ja voit vetää eteenpäin eikä alas.

Vierailija
49/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukotus.

Joko on irti?

Ei ole.

Vierailija
50/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kuvia?

Ei varmastikkaan kun kävin jo pisulla.

Vierailija
51/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit mennä ihan yleislääkäriinkin, jos ei sinulla ole varaa gynekologiin. Olen nuorena itsekin käynyt hoidattamassa gynevaivoja tavallisella terveyskeskuslääkärillä. 

Mutta todennäköisesti saat tamponin itsekin pois, kun otat öljyn/vaseliinin ja lantiopohjalihakset apuun. Kokeile eri asentoja, vaikka pöntöllä samalla kun kakkaat, tai esim. puoli-istuvassa asennossa ponnistat kohti selkärankaa, niinkuin synnyttäjiäkin neuvotaan. Eiköhän tamponikin lähtisi samaan suuntaan. 

Joo, jotain öljyä vaikka beibi-sellaista yrität saada sinne väliin ja sitten pöntöllä yritystä... jollei ala lähtemään niin sitten lääkäriin... vai lähtikö jo

Vierailija
52/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina pelännyt tota ja sen takia en ole uskaltanut käyttää. Mee nyt kuitenkin lääkäriin 

Vierailija
53/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole tarpeeksi voimia vetää se sieltä pois? Kyllä nyt aikuisen naisen pitäisi tamponi saada itse vedettyä ulos.

Kipu on niin kova niin en saa vedettyä pois. Olen yrittanyt jo niin monesti niin sattuu jo aivan liikaa.

Vierailija
54/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei sisältä ainakaan vedellä pidä kastella, ettei tamponi turpoa lisää

jos ei ole liukastavaa voidetta, kokeile margariinia

tänään se pois tai tänään lääkäriin

Vierailija
55/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole tarpeeksi voimia vetää se sieltä pois? Kyllä nyt aikuisen naisen pitäisi tamponi saada itse vedettyä ulos.

Kipu on niin kova niin en saa vedettyä pois. Olen yrittanyt jo niin monesti niin sattuu jo aivan liikaa.

Nyt sulla varmaan jo lihakset kramppaa siellä ja paikat on turvonneet, niin pistää hanttiin. Saatko yhtään otetta tamponin päästä? Sitä voisi kokeilla puristaa kasaan. Mutta älä liian kauaa odottele, jos tekee kipeää jo. Mene ihmeessä lääkäriin, niillä on keinot kyllä, ja pääset rennompaan asentoonkin, kun ammattilainen operoi alhaalla, eikä itse tarvitse yhtäaikaa ponnistaa ja kyyristellä naru kädessä. Soita esim. terveysneuvontaan, jos mietit, minne lääkäriin kannattaa suunnata.

Vierailija
56/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tamponille että ilmoitat poliisille ja teet rikosilmoituksen, jos ei jätä sinua rauhaan.

Vierailija
57/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano tamponille että ilmoitat poliisille ja teet rikosilmoituksen, jos ei jätä sinua rauhaan.

😂🤣

Vierailija
58/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkiruuvilla lähtee näppärästi kunhan varot olla pistämästä itseäsi.

Vierailija
59/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselle gynekologille. Saa sen irti.

Julkisella ei irtoa?

Vierailija
60/70 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on Jumalan kosto synneistäsi. Vain Jumala voi auttaa sinua nytten. Siksi sinun pitää tulla uskoon!

Joopa joo, jeesus tule vetämään 😅