Tamponi ei lähde pois
Olin noin 6 tuntia sitten uimassa enkä saa enää tamponia pois millään. Olen koittanut vetää narusta ja tamponista, tuntuu olevan jumissa. Aivan vietävän kova kipu koko ajan.
Mitä minun pitäisi nyt tehdä, kun olen kokeillut jo kaikkea?
Luin muitten keskusteluja tästä samasta aiheesta. Kuulemma pitäisi saada vedettyä pois jos vauvakin mahtuu, mutta tuntuu, että ei kuitenkaan lähde, kun on vaan niin kovasti jumissa.
Tällä kertaa ostin kaupasta erimerkkisiä tamponeja niin ehkä ei olisi kannattanut, kun ei ole tälläista tapahtumaa sattunut ennen.
hp
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä vielä naru kiinni vai onko katkennut? Jos naru on paikallaan, saat sen kyllä ulos. Se täytyy vaan saada nyt kostutettua se tamponi + paikat sisältä, että irtoaa. Ihan vettäkin voi laittaa bideellä, tai esim. jotain ei-ärsyttävää öljyä, liukastusvoidetta tms. Sitten ponnistat vielä lantionpohjalihaksilla ulos, kun vedät sitä pois, niin ettei ne kramppaa sitä turvonnutta tamponia entistä kovemmin paikoillaan.
Naru on vielä onneksi kiinni. Tuntuu sille, että on jumissa ihan kunnolla. Ei liiku millään ulos päin.
Miksi se tamponi alun perin piti tunkea sinne v i t t u u n? Täysin luonnotonta tämä touhu!
Ootko kokeillut makuulla tai kyykyssä irrottaa? Istumisasento on välillä hankala.
Eikö sinulla ole tarpeeksi voimia vetää se sieltä pois? Kyllä nyt aikuisen naisen pitäisi tamponi saada itse vedettyä ulos.
Kostuta jollain.
Et ole varmaan ennen käyttänyt tamponia?
Se on vaan kuiva. Kosteutta, niin se kyllä tulee ulos.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se tamponi alun perin piti tunkea sinne v i t t u u n? Täysin luonnotonta tämä touhu!
Yleensä jos on kuukautiset niin julkiseen uimahalliin laitetaan se tamponi. Yleensä en käytä tamponeja kun tuntuu niin epämukavalle, mutta nyt kun oltiin suunniteltu aikaisemmin jo uimahalli käynti niin oli pakka laittaa.
Hyi, minkä takia jotkut käy uimassa yleisissä tiloissa ( jollei ollut oma uima-allas ) jos on menkat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä jos on kuukautiset niin julkiseen uimahalliin laitetaan se tamponi. Yleensä en käytä tamponeja kun tuntuu niin epämukavalle, mutta nyt kun oltiin suunniteltu aikaisemmin jo uimahalli käynti niin oli pakka laittaa.
vinkki: Ensi kerralla harrasta jotain muuta kuukautisten aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Muistan että kävi samoin kun käytin uidessa ja oli imenyt kloorivettä itseensä. Kiskoin vain, vaikka sattui ja lopulta lähti irti. En uskaltanut mennä lääkäriin kun olin nuori.
Mulla kävi noin kun riparilla olin suihkussa tamponin kanssa, meni vettä sisälle ja tamponi paisui. Onneksi naru kesti ja sain vedettyä lopuksi pois.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole tarpeeksi voimia vetää se sieltä pois? Kyllä nyt aikuisen naisen pitäisi tamponi saada itse vedettyä ulos.
Naisille on 2x kertaa vähemmän lihasmassaa yläkropassa miehiin verrattuna. Puristusvoima on naisilla 7 kertaa vähemmän kuin miehillä. Jos nainen on vielä siro ja pieni, niin tuskin jaksaa vetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille on 2x kertaa vähemmän lihasmassaa yläkropassa miehiin verrattuna. Puristusvoima on naisilla 7 kertaa vähemmän kuin miehillä. Jos nainen on vielä siro ja pieni, niin tuskin jaksaa vetää.
Hyvä. Insinööritiedettä tamponin veto!
Tamponi pitää vaihtaa HETI uimisen jälkeen juuri tästä syystä. Mutta lääkäriin kannattaa mennä ihan tulehdusriskin takia myös, TSS on vakava asia ja saat heti antibiootit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei oo tullut mieleenkään kuukautisten aikaan mennä uimaan yleiseen uimalaan. Hitto mitä sakkia. Ota opiksesi, kyl sen reissun voi perua
Tampioni ei lähde pois. Olen jo moneen kertaan sanonut, että suhteemme ei jatku, mutta täällä se kämpilläni vaan majailee edelleen.
Pyydä veljeäsi tai isääsi auttamaan.