Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mt-ongelmaiset

Vierailija
15.10.2024 |

Miten jaksatte päivästä toiseen elää sairauden kanssa? Pakkohan se tietysti on, mutta mistä saatte voimia rämpiä taas yhden päivän läpi? Minulla on lääkitys kyllä, mutta se vie kaikki tunteet ja elämä on siksikin raskasta. Lisäksi lääkkeet väsyttää eikä aloitekykyä juuri ole. Tuntuu, että läheiset soittavat vain, kun haluavat minun tekevän jotain, eivät koskaan kysyäkseen miten voin. Yritän kyllä syödä hyvin ja liikkuakin välillä, mutta pakkopullaa nekin on. On ihan turha olo.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsesuojeluvaisto pitää hengissä.

Vierailija
2/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivo paremmasta ja lattea tunne-elämä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap:n dignoosi on?

Vierailija
4/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi on vaikea masennus. 

Ap

Vierailija
5/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin tässä pärjäilen. Voi olla että pari kertaa vuodessa raahataan suljetulle, mutta muuten menee hyvin. Lääkitykset olen vetänyt minimiin ja huolehdin elämäntavoista. Voinnin mukaan harrastan kaikenlaista. Ei kannata liikaa miettiä sitä diagnoosia tai siitä tulee itseään toteuttava enne.

Vierailija
6/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, auttaisiko joku meditointi, joogaaminen, tms. Mutta tuskin niistäkään apua on. Lääkäri kehotti katsomaan elokuvia ja lukemaan kirjoja, voisi auttaa tunteiden palautumisessa, mutta ei niistä minulle ole apua ollut. En jaksa oikein keskittyä lukemaan, enkä katsomaan elokuvia. Elämä tuntuu ihan tyhjältä.

Ap

Vierailija
7/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluaisit enemmän läheisiltä? Vain kuulumisten kysymistä? Ei kuullosta kohtuuttomalta. Itsellä se kokemus, että ole kysellyt kuulumisia masennukseen sairastuneelta. Hän toki ne kertoo, mutta jää yksipuoleiseksi. Ei pysty koskaan kysymään minun kuulumisia tai ne ei kiinnosta. Välillä tuntuu pahalta olla vain laskiämpäri. Olen kysellyt tästä huolimatta välillä kuulumiset, mutta viikottain en vain jaksa. 

Vierailija
8/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisiltä toivon ymmärrystä, ei tarvitse minun valituksiani kuunnella. Ja tosi harvoin mitään valitankaan, mutta tuntuu joskus kohtuuttomalta, että mitään muuta asiaa ei ole kuin se, että voisitko tehdä sen ja tämän asian. Kyllä minä mielelläni autan, mutta joskus tämä aivosumu on niin kova, että ei vaan tahdo jaksaa. 

Ap

Vierailija
9/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse liikun paljon, ja olen huomannut, että liike on viime kädessä minulle paras lääke. En nauti juurikaan sisällä olosta, mutta ulkona on mukavampi olla, jos vain sää ja keli on siedettävä. 

Vierailija
10/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elänyt masennuksen kanssa 13-vuotiaasta asti ja täytän tänä vuonna 36 joten tämä on mun normaali. En muista elämää/tunteita ennen masennusta. Mulla on kiva työ ja aina vähintään yksi ulkomaan matka varattuna ja se motivoi jatkamaan kun on aina jotain mitä odottaa.

Vierailija
11/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylä minä liikun jonkin verran ja olen huomannut, että se piristää hiukan. Mutta sekin tuntuu vain suorittamiselta, katson kelloa ja mietin, että vielä pitäisi jaksaa niin ja niin kauan kävellä.

Vierailija
12/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluaisit enemmän läheisiltä? Vain kuulumisten kysymistä? Ei kuullosta kohtuuttomalta. Itsellä se kokemus, että ole kysellyt kuulumisia masennukseen sairastuneelta. Hän toki ne kertoo, mutta jää yksipuoleiseksi. Ei pysty koskaan kysymään minun kuulumisia tai ne ei kiinnosta. Välillä tuntuu pahalta olla vain laskiämpäri. Olen kysellyt tästä huolimatta välillä kuulumiset, mutta viikottain en vain jaksa. 

Ei kaikki masentuneet ole tuollaisia.

Vierailija
13/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis Ap

Vierailija
14/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masturboi usein!

Vierailija
15/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diagnoosi on vaikea masennus. 

Ap

Mielenterveysongelmia on muitakin kuin vaikea masennus. Masennus vie elämänhalun. Moni muu mielenterveysongelma aiheuttaa haasteita elämästä selviämiseen, mutta ei välttämättä vie elämänhalua.

Vierailija
16/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUUL-LOSTAAKO VAI HIILLOSTAAKO?

Kuulostaa 👌

Vierailija
17/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkkeitä on kokeiltu? Mitkä ovat pahimmat oireesi?

Minulla ei ole järkyttävän paha olo, mutta ehkä se johtuu siitä, että olen erakoitunut yksikseni "potemaan". 

- toinen vaikeasti masentunut

Vierailija
18/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, auttaisiko joku meditointi, joogaaminen, tms. Mutta tuskin niistäkään apua on. Lääkäri kehotti katsomaan elokuvia ja lukemaan kirjoja, voisi auttaa tunteiden palautumisessa, mutta ei niistä minulle ole apua ollut. En jaksa oikein keskittyä lukemaan, enkä katsomaan elokuvia. Elämä tuntuu ihan tyhjältä.

Ap

Sun pitää lukea tai kuunnella Juhani Mattilan kirja Uupumuksesta takaisin elämään. Tuo lukemisen ja elokuvien ja tv:n poistuminen elämästä on normaali oire, muutkin kärsivät samasta, minäkin. Tuon kirjan jaksoin kuunnella, koska se on hyvä. 

Vierailija
19/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää keksiä jotain, mikä tuottaa mielihyvää. Itselleni se on taide ja värit. Voin ihan vaan katsella niitä värejä ja tuntea mielihyvää jo siitä. Tai katsoa, miten siveltimestä syntyy paperille jälki tai värittäessä kuva herää eloon. 

Myös timanttitöiden tekemisestä saan mielihyvää. 

- vaikeasti masentunut

Vierailija
20/29 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, yritän kuunnella tuon kirjan. Ja lääkkeitä on kokeiltu useampia, mutta nykyinen on ainoa, joka edes jotenkin sopii. Muista valtavat sivuvaikutukset.

Ap