Herranjestas miten paljon säästää rahaa kun ei juo alkoholia! Olen niin onnellinen.
Minulla oli vähintäänkin jonkin asteinen ongelma.
Join paljon olutta viikossa. Kaksi kertaa viikossa, yhteensä noin 30 olutta, joka tekee noin 35€. Siihen tupakat (poltan humalassa) yht. 20€.
Lisäksi vielä krapularuokaa, ihan hirveää miten olen kohdellut itseäni. Niin siihen ne vielä yht. 50€.
Tämä kaikki viikossa!
Eli lähes 400€ kuukaudessa. En nyt ehkä aina niitä krapularuokia tilannut eli voidaan arvioida että ehkä 200-300€ kuukaudessa kuitenkin, joka on aivan helvetisti.
Tuosta syökin iso perhe kuukauden ajan jo aika hyvin.
En enää koskaan aio omaa taloutta, terveyttäni ja mielenrauhaani pilata siksi, että haluan juoda alkoholia. Kamalaa paskaa se onkin.
Kommentit (34)
30€/ päivä menee kaljaan ja ruokaan. Joku 900€/kk. M39
Tee omaa kiljua. Tosin sekin kalliimpaa koska sokerin hinta on tuplaantunut.
En ole ikinä tilannut ruokaa kotiin. En jaksa päivystää sitä eikä huvita syödä ehkä kylmää ruokaa. Myös ma mu kuskit pieni kynnys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Kauhistuttaa miettiäkin, paljonko on mennyt itsellä rahaa siideriin, viiniin, mättöihin :s Varmaan oisi oman talon sillä rahalla saanut 10 vuodessa.
Aivan sama juttu!
Olen oikeasti tuhlannut elämääni! Niin rahallisesti kuin ylipäätään.
Onneksi olen nyt 29v. ja ehdin vielä muuttamaan suuntaa. Oikein hävettää.
Olisin niin paljon paremman elintason itselleni voinut saavuttaa jos en olisi oikeasti niin paljon juonut vuosien ajan. Ennen meni paljon enemmän rahaa kun kävin baarissa ja saatoin juoda jopa useammin.
Tulen vielä pitkään häpeämään itseäni tämän vuoksi. Ap
Älä häpeä!
Minua oikeasti hävettää niin paljon.
Se miten näkee miten on itse tuhonnut elämäänsä. Harmittaa niin vietävästi.
Jospa uusi alku todella muuttaisi elämäni parempaan. Mitään muuta muutosta en nyt halua kun olla juomatta ja sitten aloittaa uudelleen liikuntaharrastuksen. Ap
No johonkin nautintoon sitä rahaa ainakin itse tykkään käyttää, joten käytän tietysti sitä olueen, viiniin ja hyvin syömiseen. Toki määrät ovat kohtuullisia, enkä siksi kärsi ap:n kuvailemasta ongelmasta, mutta mielestäni asia ei ole mustavalkoinen, että joko juot tai et. Keskellä on nautinnon tie ja hyvin käytetyt rahat elämään.
Ja paskanmarjat mitään säästä ! Minä yli 3o vuotta viinatta ja silti pa. ninkuin ennenkin. Ja kaverit häipyi sitten kun viinakin.
Niin ja kun ei tupakoi,röökiaskin hinnalla saa kymmenen kaljaa+1,50 euron pantit.,eli 11 kaljaa.
Oluelle löyhkäävä ja kuolaava Mies. Yök.
Se säästö on kaksipiippuinen juttu,jos et mitään osta niin silloin se on säästöä.Ostat auton niin saat juopotella vuosikausia putkeen että rahaa menee saman verran ja nyt puhutaan autosta ei tonnin kotterosta.No kyllä raittiina olo on paras vaihtoehto,varsinkin yhtenä päivänä viikossa.
Hyvä että olet herännyt. Moni polttaa ja juo omakotitalon hinnan verran elämänsä aikana. Järjetöntä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Kauhistuttaa miettiäkin, paljonko on mennyt itsellä rahaa siideriin, viiniin, mättöihin :s Varmaan oisi oman talon sillä rahalla saanut 10 vuodessa.
Aivan sama juttu!
Olen oikeasti tuhlannut elämääni! Niin rahallisesti kuin ylipäätään.
Onneksi olen nyt 29v. ja ehdin vielä muuttamaan suuntaa. Oikein hävettää.
Olisin niin paljon paremman elintason itselleni voinut saavuttaa jos en olisi oikeasti niin paljon juonut vuosien ajan. Ennen meni paljon enemmän rahaa kun kävin baarissa ja saatoin juoda jopa useammin.
Tulen vielä pitkään häpeämään itseäni tämän vuoksi. Ap
Kaljan juominen on mukavaa. Älä polta tupakkaa äläkä osta roskaruokia niin olet siellä satasen per kk paikkeilla.
Joo varsinkin kun pe iltana oli väsynyt työn jälkeen eikä jaksanut tehä ruokaa niin oli vähän liian helppo tilata woltista. Ja jos oli joku sikahyva alennus niin sitähän piti tilata paljon kun nyt on alessa.