Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiani kiusataan koulussa hajusta!

Vierailija
14.10.2024 |

Näen itse töiden takia lapsiani vain viikonloppuisin ja loma-ajoilla, muuten asuvat isän luona. Aloitimme tämän järjestelyn viime keväänä, kun sain uuden pestin, joka vaatii toisella paikkakunnalla oleilua.

Ex ei huolehdi omasta hygieniasta, eikä myöskään lasten nähtävästi! Olen järkyttynyt tilanteesta. Onneksi koulusta oltiin tehty lastensuojeluilmoitus, kun seitsemäsluokkalainen ja viidesluokkalainen haisevat niin pahalle, että muut lapset ovat valittaneet opettajille ja kun tilanne on jatkunut on alkanut kiusaamistakin ilmetä. Olen huomannut itse samaa, mutta koska en tiennyt tilanteen olevan jatkuva (ajattelin että lapset hionneet tms, koska peseytyvät luonani aina tullessaan ja ovat siistejä).

Olen harkinnut vaihtavani työt niin, että lapset olisivat enemmän luonani, mutta työtilanne epävarma ja lapsilla kaikki kaverit isän luona. Isä lisäksi ei suostu, kun saa elatusmaksut ja asumistuet. Tilanne on todella kamala, varsinkin kun lapset on kyllä opetettu huolehtimaan hygieniasta ja nyt varsinkin sossut ja minä juttelimme lapsille :(

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipominen ja kokkaaminen lasten kanssa on hauskaa puuhaa, miksi ihmeessä pitäisi odottaa yläasteikään saakka. Muihinkin kotitöihin lapset on osallistuneet aivan pienestä pitäen. Toki mitään ruuanlaitto- tai pyykinpesuvastuuta en alakouluikäisen kontolle laittaisi, lapset kyllä auttaa mutta vanhemmilla on se vastuu.

Kyse ei tainnut olla osallistumisesta. Tottakai lapseni ovat osallistuneet ruoanlaittoon ja leipomiseen. Myös siihen pyykinpesuun. Mutta vasta yläasteikäisinä ovat saaneet tehdä esim. mokkapaloja tai lämpimiä ruokia ollessaan yksin kotona. Ala-aste ikäiselle en sellaista vastuuta anna/luota. 

Vierailija
82/89 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kävisit suihkussa joka ilta(niin kuin normaalin ihmisen kuuluu), niin ei se auta jos sä asut tyyliin navetassa! 

Sossusta ilmeisesti mennään auttamaan (kotipalvelu?) isän luokse ja jatketaan kartoitusta. Tämmöstä sitten näin vanhojen lasten kanssa Todella itseänikin hävettää tilanne, vaikka en ole sitä aiheuttanut. Ja lapset tosiaan kyllä peseytyvät kun patistaa, mutta ongelma on myös saastaisuus isän luona.

Onko isä ollut aina "saastainen", vai vasta eron jälkeen? Kuulostaa masennukselta, jos lapsetkin taantuneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kävisit suihkussa joka ilta(niin kuin normaalin ihmisen kuuluu), niin ei se auta jos sä asut tyyliin navetassa! 

Sossusta ilmeisesti mennään auttamaan (kotipalvelu?) isän luokse ja jatketaan kartoitusta. Tämmöstä sitten näin vanhojen lasten kanssa Todella itseänikin hävettää tilanne, vaikka en ole sitä aiheuttanut. Ja lapset tosiaan kyllä peseytyvät kun patistaa, mutta ongelma on myös saastaisuus isän luona.

Onko isä ollut aina "saastainen", vai vasta eron jälkeen? Kuulostaa masennukselta, jos lapsetkin taantuneet. 

On ollut saastainen aina, on kuulemma muiden ongelma jos hän haisee tai sotku häiritsee. Tai siis ei ollut sen takia suhteen aikana saastainen, että pakotin pitämään huolta kodista, hygieniasta, siisteydestä, mutta ilman painostusta ja pakotusta kyllä.

Vierailija
84/89 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä voi myös kieltää lapsia menemästä suihkuun. Silloin on turha lapsille marmattaa asiasta.

Vierailija
85/89 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä voi myös kieltää lapsia menemästä suihkuun. Silloin on turha lapsille marmattaa asiasta.

Onneksi nyt sossukin seuraa tilannetta ja koulusta otetaan yhteyttä sinne, jos jatkuu. Itse selvitän työtilannettani.

Vierailija
86/89 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö anteeksi nyt vaan mutta kyllä tuo ikäisten kuuluisi jo itse osata peseytyä.

Niin osaa, ja tarvittaessa vaihtaa itse vaatteetkin. Todella outoa jos pitää vielä huolehtia että pesulle menevät 

Vierailija
87/89 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän perheen, jossa oli tuollaista. Kotona piti säästää vettä ja oli "sairasta" käydä suihkussa päivittäin, toisen vanhemman mielestä.

Vierailija
88/89 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän tässä mikä tuo yh-sovellusten taso on alimmillaan. Jopa lapset haisee niin että syntyy puhtaanapidollinen ongelma kouluun.

Vierailija
89/89 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit hikoilee ja haisee. Sukat, kalsarit, pikkuhousut,  teepaidat kantsii vaihtaa päivittäisen suihkun jälkeen. Joskus hyvä käydä aamullakin suihkussa jos nukkuessa hikoilee.

Hampaitten harjaus, hamnaslanka, dödön käyttö.

Ap entä vuodevaatteitten pesu? Tulee pessä ja vaihtaa jokatoinen viikko.

Jos pahaksi menee niin ota lapset asumaan kanssasi.

Ei haisuleilla kohta ole kavereita kuitenkaan IRL, huonon hygienian takia.

Saavat  uuden alotuksen luonasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan