Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiani kiusataan koulussa hajusta!

Vierailija
14.10.2024 |

Näen itse töiden takia lapsiani vain viikonloppuisin ja loma-ajoilla, muuten asuvat isän luona. Aloitimme tämän järjestelyn viime keväänä, kun sain uuden pestin, joka vaatii toisella paikkakunnalla oleilua.

Ex ei huolehdi omasta hygieniasta, eikä myöskään lasten nähtävästi! Olen järkyttynyt tilanteesta. Onneksi koulusta oltiin tehty lastensuojeluilmoitus, kun seitsemäsluokkalainen ja viidesluokkalainen haisevat niin pahalle, että muut lapset ovat valittaneet opettajille ja kun tilanne on jatkunut on alkanut kiusaamistakin ilmetä. Olen huomannut itse samaa, mutta koska en tiennyt tilanteen olevan jatkuva (ajattelin että lapset hionneet tms, koska peseytyvät luonani aina tullessaan ja ovat siistejä).

Olen harkinnut vaihtavani työt niin, että lapset olisivat enemmän luonani, mutta työtilanne epävarma ja lapsilla kaikki kaverit isän luona. Isä lisäksi ei suostu, kun saa elatusmaksut ja asumistuet. Tilanne on todella kamala, varsinkin kun lapset on kyllä opetettu huolehtimaan hygieniasta ja nyt varsinkin sossut ja minä juttelimme lapsille :(

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuherne ja lemu sun lapsien nimet ?

Vierailija
2/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajuherne ja lemu sun lapsien nimet ?

Ei vitsi, tunnistit heti mut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö anteeksi nyt vaan mutta kyllä tuo ikäisten kuuluisi jo itse osata peseytyä.

Vierailija
4/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hoitaa ongelma, tuo nimitys jää helposti loppuelämäksi, vaikka hajuongelma hoidetaan pois. 

Vierailija
5/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä onkin naurettavaa, että lapset ovat taantuneet ja lojuvat tyyliin puhelimilla. Ennen huolehtivat hyvin asiasta omatoimisesti ja toivoivat saunaankin pääsevänsä useasti viikossa.

Vierailija
6/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen haisee, ettei sen pitäisi olla ylitsepääsemätön ongelma, lapsilla huono itsetunto jos tuollaisesta kärsivät.

Vierailija
7/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen haisee, ettei sen pitäisi olla ylitsepääsemätön ongelma, lapsilla huono itsetunto jos tuollaisesta kärsivät.

Ei haise.

Vierailija
8/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua sanottiin aina peruskoulussa haisunäädäksi.

Vierailija
9/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka peseytyisivät niin jos likainen asunto eikä ole puhdasta vaatetta mitä laittaa päälle, niin minkäs teet. Empaattista väkeä täällä taas liikkeellä.. Onko isä kykenevä huolehtimaan lapsista, jos ei huolehdi asunnon siisteydestä, pyykistä, omasta ja lasten hygieniasta? Voimia aloittajalle!

Vierailija
10/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haise.

Joo siis kyseessä ei ole mikään ominaishaju, vaan opettajien mukaan lapset todella HAISEVAT. Ja kun luokkakaveritkin kiinnittää huomiota asiaan, niin ei ole mikään teinin/varhaisteinin normaali hienhaju tms. kyseessä.

Vierailija
11/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taantuneet??? Jep, siis näitä perheitä taas. Normaali terve nuori kyllä käy pesulla tasaisin välein.

Vierailija
12/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka peseytyisivät niin jos likainen asunto eikä ole puhdasta vaatetta mitä laittaa päälle, niin minkäs teet. Empaattista väkeä täällä taas liikkeellä.. Onko isä kykenevä huolehtimaan lapsista, jos ei huolehdi asunnon siisteydestä, pyykistä, omasta ja lasten hygieniasta? Voimia aloittajalle!

Kyllä tuon ikäisten pitää osata pestä omat pyykit

Vierailija
13/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset osaa itsenäisesti mennä iltapesulle. Neuvo että niin toimintaan päivittäin. Osta hygienia tuotteita. Opeta pesemään pyykkinsä itse.

Vierailija
14/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähtävästi tein pahan virhearvion kun oletin, että tuon ikäisten omatoimisten lasten kanssa pärjäisi. Sossut ja perhetyö nyt tuli mukaan kuvioon. En saa enää lasten asumista luokseni, ellei isä suostu siihen, tätä sosiaalitoimi suositteli kun kävi kartoituskäynnillä.

Vierailija
15/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osta niille isälleen deodorantti suihkusaippua. Ehkä vaatteiden pesuaineet ja huuhteluaine. Likainen asunto. 

Vierailija
16/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot perheelle, että jatkossa lapset muuttavat etävanhemmalle, koulut ja kaverit menevät vaihtoon ja elarit alkavat kulkea toiseen suuntaan.

Ehkä alkaa asiat hoitua.

Vierailija
17/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suitsukkeen hajulla peität. Monik kulttuuria.

Vierailija
18/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä onkin naurettavaa, että lapset ovat taantuneet ja lojuvat tyyliin puhelimilla. Ennen huolehtivat hyvin asiasta omatoimisesti ja toivoivat saunaankin pääsevänsä useasti viikossa.

Miehen vaikutus näkyy. Haisuli tekee lapsistaan haisuleita.

Syrjäytyneitä inceleitä.

Vierailija
19/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset osaa pestä itse pyykkinsä, siivota, käydä suihkussa jne. Jos ei, vika on jossain muualla.

Vierailija
20/89 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, onko hygieniakoulutus jäänyt saamatta?

Siinäpä selitys sille, miksei ne missit hae sua kotoa :DDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän