Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te viiskymppiset haaveilette?

Vierailija
14.10.2024 |

Lapset lentäneet maailmalle, asunto lähes maksettu, vaativa työ mutta kokemus tekee helpoksi, maailma nähty niin että matkailu maistuu puulta ja lentämisen päästöt kyllä vähän ahdistaa myös. Yhteiskuntien meno aika riitaista ja sotaisaa, ei taida maailma ainakaan paremmaksi olla tulossa. Harrastuksia on, mutta lähinnä kuntoilun vuoksi.

Havahduin ajatukseen, että mitä mä enää täällä tätä ilmaa hengitän ja maapallon resursseja tuhlaan - työ on vaan työtä, ura huipullaan ja muuten mulla ei oikeastaan ole mitään syytä elää, pelkkää alamäkeä fysiikan osalta ainakin edessä.

Mistä te muut viiskymppiset löydätte ilon ja sisällön ja draivin jaksaa täällä vielä semmosen 30 vuotta? Mitä ajatuksia, haaveita, toiveita, ajureita teillä vielä on? Jos mäkin löytäisin jonkun uuden voiman.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen, että löytyisi metsäparatiisi, joku pieni söpö mökki kirkasvetisen järven rannalta.

Haaveilen, että saisin elää niin pitkään että näen, että lapset pärjäävät omillaan, löytävät kivat kumppanit ja elämäntavan, joka sopii juuri heille. Uskomaton onni olisi saada lapsenlapsia. 

Haaveilen, että elämäntyönäni tekemäni taide kantaisi hedelmää, siitä olisi vielä iloa laajalti ja voisin rahoittaa sillä elämääni ilman että olisin itse tunnettu. 

Vierailija
62/71 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Haaveilen kai siitä, että joskus olisi aikaa vain olla, ilman taloushuolia. Lapset jo aikuisia, talo maksettu mutta velkaa on remonteista ja mökistä vielä. Yksi lapsista on kroonisesti sairas ja tarvitsee ajoittain meidän taloudellista apua selvitäkseen. Se huolettaa, koska itse juuri jäin työttömäksi, enkä kohta pysty enää häntä tukemaan. 

En näe, että mikään tulisi enää menemään paremmaksi. En usko enää työllistyväni. Lapseni ei tule paranemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä haaveilen? Toivon että lapsilla ja lapsenlapsilla elämä sujuu hyvin ilman suurempia suruja ja vastoinkäymisiä. Se kai tärkeintä.

Itse vielä työelämässä, haaveilen sellaisesta omavaraisuusasteesta että voisin jäädä kotiin, voisin silloin viettää enemmän aikaa lastenlasten kanssa. Nyt työviikon jälkeen olen kuin kuiviin väännetty rätti, vaikka työni ei fyysistä olekaan. Viikonloppuisin haluaisin vain levätä.

Asunnosta vielä velkaa jäljellä, samoin autosta, ja syödäkin pitää joten tukevasti työelämässä toistaiseksi. Eihän nämä haaveet suuria ole, ja yritän aina tiedostaa sen miten hyvällä mallilla elämä kuitenkin on ja olla kiitollinen siitä.

Vierailija
64/71 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen naisen persettä kun saisi. Niin kyllä sitä ilolla naisin. 

Vierailija
65/71 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri sydänkohtauksen, mutta minulle iloa tuottaa köyhien kyykyttäminen ja veronmaksajien rahojen siirto itselleni ja kavereilleni. Yksi junaprojektikin tekeillä.

-Petteri

Vierailija
66/71 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienistä asioista ja elämän nautinnoista. Aamukahvit mökin terassilla, hyvä sienisaalis, illallinen jossain kivassa ravintolassa, mukaansatempaava kirja, pitkä lenkki kaverin tai puolison kanssa, villasukat ja takkatuli. Kaikkia tällaisia hyvään arkeen kuuluvia asioita. Nuorin lapseni on vielä alakoululainen ja hänen kanssaan on paljon edessä ja kokematta, nyt niitä on aikaakin kokea toisella tavalla kuin isompien sisarusten kanssa. Taloudellinen tilanne vakaa, työkuviot mieleiset, terveys hyvä. Mitäpä tässä valittamista.

Vierailija
67/71 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suht tuore suhde, 3v sitten tavattu. Kaikki haaveeni liittyvät siihen ja sitten sellainen kestohaave taustalla että lapsilla menisi kaikki hyvin. Muuta en elämältä pyydä.

Nuo parisuhteeseen liittyvät asiat ovat sellasia siis että hommattaisiin yhteinen koti ja suhde vain syvenisi, olen nyt kohdannut elämäni rakkauden ja hirveän paljon iloa ja onnea saan siitä ja hänestä! Ei tunnu missään lähestyvät viiskymppiset, toki paljon vaikuttaa että terveys hyvä ja jaksan treenata, työelämässä asiat hyvin jne.

N49

Vierailija
68/71 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50+v oli ihan parasta aikaa! Vanhimmat lapset omillaan ja kuopuskin koulussa. Kiva työ vei ympäri maailmaa. Parisuhde ihana. 

Muutamasta taloudellisesta haasteesta huolimatta elämä on vain parantunut - olemme saaneet 3 lastenlasta, kodin ulkomailta, terveys kohentunut ja haaveita riittää yli 10v myöhemminkin!

No kerro nyt sitten mitä ne haaveet ovat. Sitähän tässä kysyttiin.

Vierailija
69/71 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoitosta, haluaisin kerran elämässä saada isomman voiton, viime vuonna voitin 10e.

Vierailija
70/71 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla niitä on kolme:

Minä olen kolme vuotta vanha mökin omistaja. Sitä remontoimme vanhuuden varalle. Se on motivoiva harrastus.

Töissä pyrin kokomajan uusiin projekteihin. Ne pitää mielen virkeänä.

Ja vähän haaveilen lastenlapsistakin.

Terveydestä haaveilen ennenkaikkea. Molemmat vanhempini elivät terveinä 78-80-vuotiaaksi saakka. Eli ei sen alamäen vielä pitäosi alkaa.

Vierailija
71/71 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä elän elämää, joka vastaa enemmän nelikymppisen elämää. Kaikkea on kauheasti koko, ajan, en koe, että ehtisin kunnolla haaveilla, mutta päivät on täysiä ja kaikki kiinostavaa, haasteetkin.

Toivottavasti elän yli satavuotiaaksi.

Mielenkiintoista 👍🏻. Toivottavasti saat olla terveenä, olisi aika ikävää viettää viimeiset vuosikymmenet yli satavuotiaaksi saakka jossa terveyskeskuksen vuodeosastolla vaipoissa maaten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän