Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei työttömät tajua että jos ei saa omaa koulutusta vastaavaa työtä niin sitten haetaan muita töitä?

Vierailija
14.10.2024 |

Työ kuin työ niin haet sitä mitä osaat. Kyllä jokainen osaa haravoida lehtiä tai jakaa postia. Minäkin olen tehnyt kaikkea mahdollista vaikka kävin vaan puupuolen amiksessa.

Kommentit (381)

Vierailija
201/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimet työpaikat elokuu 2024 54 300 työpaikkaa. Jos työhaluisia, niin miksi luku ei ole nolla? 

Aika moni siis työllistyisi, ja ainahan voi opiskella jotain uutta ja erilaidta. 

Vierailija
202/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan kestää tajuta, että työpaikkaan kuin työpaikkaan palkataan siihen sopivin henkilö. Ihanko totta luulet, ettei muun alan töihin ole siihen sopivia hakijoita? Luuletko, että palkkaavat sopimattoman työttömän mielummin, kuin alaa osaavan sopivan henkilön. 

Ei kannata ap:n vielä hakeutua Mensan testeihin. 

Eikä sopivuuskaan vielä riitä! Pitää joissakin tapauksissa olla vielä muodollisesti pätevä, esim.opetusalalla!

Olen tehnyt epäpätevänä luokanopettajan sijaisuuksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on hyvää, mutta itselleni juuri työllistyminen, aktiivisena pysyminen ja sosiaaliset kontaktit ovat tärkeämpiä kuin palkan suuruus. Toki olen oppinut pärjäämään pienemmilläkin tuloilla ja säästämään kun olen saanut kunnon palkkaa. Olen kuitenkin elänyt ihan hyvän elämän ja nauttinut olostani joka ikävaiheessani. En ole päässyt rikastumaan, mutta eipä ole ollut sen tarvettakaan. Pääasia että olen pysynyt virkeänä, täysipäisenä, sosiaalisena ja liikkuvana. Ehkä opettelen uuden kielenkin kun eläköidyn jotta muistikin pysyisi kunnossa. Vinkkinä teille kaikille eli menkää vaikka kerran viikossa joko omia tai vieraita vanhuksia ulkoiluttamaan ja seurustelemaan kanssaan. Se on pieni vaiva teille, mutta toiselle viikon kohokohta. 

Tämä 👍

Vierailija
204/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset aloittaja tajua, että sitä työtä ei vain ole tarjolla? Ja mitä työtä lähellä eläkeikää oleva ihminen voisi saada? Siis tarkoitan työtä, jolla tulee toimeen niin hyvin, että toimeentulotukea ei lisäksi tarvitse hakea.

Vierailija
205/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tajunnut ja töitä saanut. 

Niin minäkin mutten ole saanut töitä. Fyysiset vaivat rajoittavat. Itsestäänselvää aina ollut hakea kaikenlaista työtä.

Vierailija
206/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoimet työpaikat elokuu 2024 54 300 työpaikkaa. Jos työhaluisia, niin miksi luku ei ole nolla? 

Aika moni siis työllistyisi, ja ainahan voi opiskella jotain uutta ja erilaidta. 

Millä rahalla opiskella? Opintotuet käytetty.

Vierailija
207/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua miksi en maatalouslomittajana pääse ylilääkäriksi...!!!

Jos maatalouslomittaja ei ole autisti, hän ei hae ylilääkärin toimia. Hän voi kyllä hakea vaikka koulunkäynninohjaajaksi, jos osaa lukea ja kirjoittaa. Postinjakajaksi pääsee, jos maatalouslomittaja osaa lukea.

Vierailija
208/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintolainalla. 

Vierailija
209/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää just. Parasta oli kun vuosi 4v koulutuksesta valmistumisen jälkeen työkkäri ehdotti uudelleenkouluttautumista. Ai että nyt sitten velaksi kouluttautuisin uudestaan, ilman takeita työllistymisestä? Kaikkea ne keksii

Vierailija
210/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekin kirjastoon kelpaa kuka tahansa, ei tarvita koulutusta. 

Vierailija
211/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun hyvin pienellä paikkakunnalla jossa suuri työttömyys. Avoimia työpaikkoja on toki vain parikymmentä, mutta miksi niitä edes on? Ai niin, joku henkilökohtaisen avustajan, lähihoitajan tai kasvuhuonetyöntekijän työ ei kinostele kun vapaana on niin kiva olla. 

Vierailija
212/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sekatyömies joten kaikkea teen ja rahaa tulee ja jos ette tiedä niin matkalla oppii lisää.Joku vaan opiskelee ja jatkaa samaa paskaa vuosikausia on sitten muka viisas,velkaa helvetisti,mulla sitä ei ole euroakaan.

Myös opiskelu ja tieto on pääomaa ja sitä pääomaa ei vie edes ulosottomies! 

Vierailija
213/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan kestää tajuta, että työpaikkaan kuin työpaikkaan palkataan siihen sopivin henkilö. Ihanko totta luulet, ettei muun alan töihin ole siihen sopivia hakijoita? Luuletko, että palkkaavat sopimattoman työttömän mielummin, kuin alaa osaavan sopivan henkilön. 

Ei kannata ap:n vielä hakeutua Mensan testeihin. 

Eikä sopivuuskaan vielä riitä! Pitää joissakin tapauksissa olla vielä muodollisesti pätevä, esim.opetusalalla!

Olen tehnyt epäpätevänä luokanopettajan sijaisuuksia. 

Virkaan, eikä edes pitempään sijaisuuteen sinua kuitenkaan valita jos on pätevä tarjolla! 

Vierailija
214/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on provokatiivinen, mutta on siinä silti totuuden siemen. 

Tunnen useampia työttömiä, jotka hakevat niitä oman alansa töitä, esim. media-alalta, mutta niitä kun on kovin vähän tarjolla tällä hetkellä. Todella usein kuulee heidän sanovan, että "mihinkään Prisman kassalle en nyt ainakaan mene".

Itse en ymmärrä tällaista joidenkin töiden syvää halveksuntaa. Itse olen työttömyyspätkien aikana tehnyt esimerkiksi siivoojan hommia muutaman kuukauden, enkä koe että se millään lailla olisi ammatillista osaamistani tai itsetuntoani rapauttanut. Tietenkin hain oman alani tai edes sitä läheltä liippaavaa työtä koko ajan ja lopulta sainkin. 

Itse tiedän yhden akateemisen alanvaihtajan, entisen työkaverin, joka teki siivoustyötä kesän ennen kuin aloitti uudessa paikassa. Oli kyllästynyt entiseen työhönsä ja pienellä lisäkoulutukse

Mä en päässyt siivoustöihin edes opiskeluaikoina, niin en usko että pääsisin nyt kahden korkeakoulututkinnon jälkeenkään. Kauppa on toinen mihin hain joka vuosi monta kertaa enkä koskaan pässyt. Onneks muita töitä on riittänyt. 

Mutta ihan vaan että ei sinne siivojaksi ja kaupan kassallekkaan vaan marssita.

Vierailija
215/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten kelpaa, pitää olla yliopistokoulutus.

Vierailija
216/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi täällä pohjoisessa esim kaikkia roska-autoja ja postinautoja ajelee ihan nuoret jampterit ja nuoret tytöt, mahtaako olla edes ajokorttia, sen verran nuorta väkeä on että voi ihmetellä missä on ehditty muka ajaa c-kortti? ja sitten itse en saa 53vuotiaana samaa duunia mitenkään. Onko suhteilla järkätty isältä työpaikat?

Ei niiden töiden saamiseksi mitään suhteita tarvita. Ne on koulutuksen käyneitä ammattiajoluvan haltijoita. Sen c-kortin voi ajaa nykyisinkin 18 vuotiaana kuten sinunkin nuoruudessasi. Siihen päälle joko logistiikan tutkinto tai muu alalle pätevöittävä logistiikan koulutus. Mikä sinua estää sinne koulutukseen hakeutumista. Et sinä ilman pätevyyttä niitä töitä tule saamaan.  

Vierailija
217/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua miksi en maatalouslomittajana pääse ylilääkäriksi...!!!

Jos maatalouslomittaja ei ole autisti, hän ei hae ylilääkärin toimia. Hän voi kyllä hakea vaikka koulunkäynninohjaajaksi, jos osaa lukea ja kirjoittaa. Postinjakajaksi pääsee, jos maatalouslomittaja osaa lukea.

Koulunkäyntiohjaajaksi ei pääse ilman koulutusta! Kouluavustajaksi voi päästä yhdeksän euron päiväkorvauksella, jos ei katso palkkaa tarpeelliseksi!  

Vierailija
218/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moni hakee muitakin töitä. Mutta eihän se mene niin, että työttömyyden alussa oleva rajallinen määrä oman alan töitä on se, mitä kokeillaan, ja sitten jos ei heti saa niitä, hakeudutaan siivoojaksi. Niitä oman alan työpaikkoja löytyy koko ajan lisää, eli vaikka ei työttömyyden alussa haettuihin paikkoihin päässyt, niin se ei kerro mitään siitä, miten käy jatkossa hakuun tulevien paikkojen kanssa.

En myöskään tajua, miksi aina oletus on, että jos vaikka maisterin tutkinnon suorittanut ei saa oman alan työtä, niin seuraava osoite pitäisi olla siivous, lehtien haravointi tai postin jakelu. Voi hakea myös sellaisia töitä, jotka eivät sinänsä ole oman alan töitä, mutta omaa koulutusta ja muuta osaamista voi soveltaa niihin, eli työt liippaavat läheltä kuitenkin.

Vierailija
219/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun hyvin pienellä paikkakunnalla jossa suuri työttömyys. Avoimia työpaikkoja on toki vain parikymmentä, mutta miksi niitä edes on? Ai niin, joku henkilökohtaisen avustajan, lähihoitajan tai kasvuhuonetyöntekijän työ ei kinostele kun vapaana on niin kiva olla. 

Edelleenkään lähihoitajaksi ei pääse ilman koulutusta! 

Vierailija
220/381 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kirjastovirkailijaksi ei oteta ketä tahansa. Mutta vaikka otettaisiinkin, niin ei niihinkään ole mahdollista palkata kaikkia työttömiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän